Gå til innhold

Trenger man alarm om man bor i blokk? Hvor vanlig er det egentlig?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Hvilken type alarm??

Anonymkode: 689fe...1e1

Boligalarm 

Anonymkode: 08aaf...e34

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

exictence skrev (1 minutt siden):

Jeg ville ikke hatt det

Og jeg ville hatt det i den blokka jeg bodde sist. Det var ikke noe problem å klatre fra en balkong til den neste, og balkongdøra kunne ikke låses med nøkkel (det var ikke dørhåndtak på utsida, men likevel…). Jeg vet at det var folk på balkongen min minst en gang. I tillegg var det enkelte som slapp inn alle som ringte på ytterdøra.

Anonymkode: d5278...6d8

  • Liker 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har røyk- og brannvarsler, men ikke innbrudsalarm, nei. Jeg bor i blokk. Det er lås på oppgangsdørene og i tillegg er det jo naboer overalt, så en innbrudstyv får jo ikke jobbet i fred slik de foretrekker, tenker jeg. Lettere å bryte seg inn i hus og slikt på bakkeplan, da kan de gjemme seg på baksiden ute av syne fra forbipasserende foran huset, eller gå via et kjellervindu etc.

Et annet moment er jo at noen her omtrent alltid er hjemme, og hvis ikke jeg er det, er det andre her. Leiligheten står nesten aldri helt tom. Ev bare for en time eller to midt på dagen en sjelden gang. Ser ikke vitsen med å betale for boligalarm for så lite. 

Endret av Million
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (16 minutter siden):

Har du så mye verdi saker? 

Anonymkode: 47cb2...f2a

Nei, men det vet jo ikke kjeltringer 

Anonymkode: 08aaf...e34

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (12 minutter siden):

Og jeg ville hatt det i den blokka jeg bodde sist. Det var ikke noe problem å klatre fra en balkong til den neste, og balkongdøra kunne ikke låses med nøkkel (det var ikke dørhåndtak på utsida, men likevel…). Jeg vet at det var folk på balkongen min minst en gang. I tillegg var det enkelte som slapp inn alle som ringte på ytterdøra.

Anonymkode: d5278...6d8

I vår blokk er det også mange som slipper inn alle som ringer på 

Anonymkode: 08aaf...e34

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er ikke redd. Bryter de seg inn her så finner de ingen ting. Ingen verdi saker her. 

Anonymkode: 47cb2...f2a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Jeg er ikke redd. Bryter de seg inn her så finner de ingen ting. Ingen verdi saker her. 

Anonymkode: 47cb2...f2a

Men selve følelsen da? 

Anonymkode: 08aaf...e34

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kommer an på hvor du bor. Noen steder er det ikke behov for det, andre steder bør man virkelig ha det. Det senker sannsynlighet for innbrudd, særlig om naboene ikke har det.

Det er andre måter å gjøre bolig vanskelig å bryte seg inn i som jeg hadde satset på om jeg bodde i et ikke for jævlig strøk. Jobber som vekter selv, og det er særdeles sjeldent vi har knuste ruter etc på boliginnbrudd. Det er mer skru ut vinduer, ulåste dører og vinduer, elendige låser etc. 

Anonymkode: b3ab1...f3f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (17 minutter siden):

Det kommer an på hvor du bor. Noen steder er det ikke behov for det, andre steder bør man virkelig ha det. Det senker sannsynlighet for innbrudd, særlig om naboene ikke har det.

Det er andre måter å gjøre bolig vanskelig å bryte seg inn i som jeg hadde satset på om jeg bodde i et ikke for jævlig strøk. Jobber som vekter selv, og det er særdeles sjeldent vi har knuste ruter etc på boliginnbrudd. Det er mer skru ut vinduer, ulåste dører og vinduer, elendige låser etc. 

Anonymkode: b3ab1...f3f

Bor i 5.etasje i en vanlig blokk på Østlandet. 

Du nevner naboer. Jeg er redd for at akkurat naboen kan finne på ting...Men venninna mi sier: "Er han så dum å drite der han spiser, tror du?". Vet ikke om hun har rett. 

Anonymkode: 08aaf...e34

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, vi skaffer oss nå. Naboen i gangen og de over har hatt innbrudd de siste 3 mnd. Mistenker en annen i gangen (rus og psykiatri). 

Anonymkode: bd4f0...ebf

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde opp mot 500 000 cash i safen. Jobbet der det var mye cash betaling og tok oppgjøret hjemme noen ganger. Bodde i leilighet og hadde selvfølgelig alarm

Anonymkode: bf03b...995

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

AnonymBruker skrev (9 timer siden):

Ja, vi skaffer oss nå. Naboen i gangen og de over har hatt innbrudd de siste 3 mnd. Mistenker en annen i gangen (rus og psykiatri). 

Anonymkode: bd4f0...ebf

At naboen som bor der har gjort to innbrudd selv? 

Anonymkode: 08aaf...e34

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kommer tyver seg inn i oppgangen din, så er det enkelt....

https://www.tv2.no/nyheter/forbruker/tyvene-stjal-safen-til-marit-77-sa-kom-sjokkbeskjeden/15780764/

Til alle som tenker at "naboene" skremmer bort tyver... LOL.

 

 

men neida, jeg har heller ikke innbruddsalarm i min leilighet. Men er ikke naiv. 

Anonymkode: a7a43...fa7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (33 minutter siden):

Kommer tyver seg inn i oppgangen din, så er det enkelt....

https://www.tv2.no/nyheter/forbruker/tyvene-stjal-safen-til-marit-77-sa-kom-sjokkbeskjeden/15780764/

Til alle som tenker at "naboene" skremmer bort tyver... LOL.

 

 

men neida, jeg har heller ikke innbruddsalarm i min leilighet. Men er ikke naiv. 

Anonymkode: a7a43...fa7

Spørs hvor mange naboer man har i gangen, tror du ikke? I hennes blokk er det 2-3 i hver etasje, maks, men i noen blokker er det opp til 10 leiligheter i samme etasje. Artikkelen er forresten om dårlig forsikring, ikke om naboene 

Anonymkode: 08aaf...e34

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kommer an på blokka, og området. Jeg bor i en blokk i Oslo. Føler meg trygg, har ikke alarm. 

Bare to kvartaler unna er det en klynge med blokker som har vært veldig plaget med innbrudd. Kjeltringer som sniker seg inn når folk går inn og ut, eller ringer på hos mange til noen til slutt ukritisk slipper dem inn. De brekker seg inn i leiligheter midt på dagen, gjerne der det bor eldre folk. Tidspunkt og fremgangsmåte tyder på at de følger med på når folk forlater leiligheten, og så bryter seg inn. Hadde jeg bodd der hadde jeg helt klart fått alarm (eller egentlig bare flytta). 

Anonymkode: c67e8...536

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...