Gå til innhold

Hva synes dere om måten Foie Gras blir lagd?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Fint det, men det gjelder nok ikke de fleste som uttaler seg sterkt i mot foie gras. 

At vanlige industrikyllinger (AKA det meste av kylling folk kjøper her i landet) har det jævlig hele livet, mens foie gras-gjess kun tvangsfores i en viss periode. Selvsagt ikke uproblematisk det heller, men dobbeltmoralen er iøyenfallende. :roll: 

Jeg er trygg på at det ene foie gras-måltidet jeg unner meg i året (samtidig som jeg kun kjøper økologiske egg og tilsvarende kylling) totalt sett fører til langt mindre lidelse enn gjennomsnittsnordmannens egg- og kyllingforbruk gjennom året. Greia er at foie gras er et luksusprodukt det er lett for hvermansen å fordømme, samtidig som man tenker økonomi og ikke dyrevelferd når man er i butikken selv. 

Anonymkode: 26b2c...1ab

Åååå så utrolig opplyst og informert du er da, som bare kjøper LITT dyremishandling. Jeg personlig støtter ALDRI dyremishandling. Anser mer ikke som «hvermansen» og jeg dømmer din uvitenhet. I tillegg er det veldig harry. Og økologiske høner og andre dyr i industrien har det ikke bedre enn dyr som holdes konvensjonelt, det er i så tilfelle snakk om marginale forskjeller som ikke utgjør noe for dyrene men ser pent ut på embalasjen. 

Anonymkode: 9570c...f9d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...