Julebrunost Skrevet 2. desember 2023 #101 Del Skrevet 2. desember 2023 Jdjdkdudjbs skrev (På 30.11.2023 den 11.09): Synes forøvrig det er veldig interessant å se hvordan Egypt og Jordan har stengt grensene sine. De kunne jo ha tatt imot sine muslimske naboer om de ville det. Men nei, der er det stengt for ingen vil ta imot Hamas. Det er interessant å se hvordan ingen muslimske land vil ta imot dem, mens her i Vesten er vi pro-Palestina for alle penga. Flagg på Deichmanske, demontrasjon på Oslo S dag etter dag. Mens vi ikke engang kunne kondolere til Israel, da det kunne gjøre noen krenket…r Jeg må forøvrig si at jeg finner det merkelig hvordan barna er fulle i støv fra sammenraste bygninger og har sår og skader både i ansikt og på kroppen, mens mennene som kommer bærende på barna er ganske rene og uten skader. Jeg hadde lagt meg over barna for å beskytte dem, det er instinkt. Det så vi på filmene fra Hamas som de filmet i Israel også, voksne som hadde lagt seg over barna for å beskytte dem. I tillegg utallige uttalelser fra palestinere som viser at de er FOR denne ofringen av barn, for da blir de martyrer. Hamas brøt våpenhvilen, og Hamas meldte om masse drepte mennesker, inkludert barn rett etterpå. De bruker døde barn til å skaffe seg sympati fra Vesten. Det er den sykeste og ondeste krigføringen vi er vitne til. Og Vesten går fem på. Hadde de villet beskytte barna kunne de fått de ned i tunnelene før de brøt våpenhvilen, så var de trygge der. Men det tjener ikke Hamas sin sak. Folkemord er det Hamas som står for. Jeg håper virkelig verden snart får opp øynene for hva Hamas egentlig driver med. 4 3 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bacteria Skrevet 2. desember 2023 #102 Del Skrevet 2. desember 2023 Julebrunost skrev (30 minutter siden): Det er interessant å se hvordan ingen muslimske land vil ta imot dem, mens her i Vesten er vi pro-Palestina for alle penga. Flagg på Deichmanske, demontrasjon på Oslo S dag etter dag. Mens vi ikke engang kunne kondolere til Israel, da det kunne gjøre noen krenket…r Jeg må forøvrig si at jeg finner det merkelig hvordan barna er fulle i støv fra sammenraste bygninger og har sår og skader både i ansikt og på kroppen, mens mennene som kommer bærende på barna er ganske rene og uten skader. Jeg hadde lagt meg over barna for å beskytte dem, det er instinkt. Det så vi på filmene fra Hamas som de filmet i Israel også, voksne som hadde lagt seg over barna for å beskytte dem. I tillegg utallige uttalelser fra palestinere som viser at de er FOR denne ofringen av barn, for da blir de martyrer. Hamas brøt våpenhvilen, og Hamas meldte om masse drepte mennesker, inkludert barn rett etterpå. De bruker døde barn til å skaffe seg sympati fra Vesten. Det er den sykeste og ondeste krigføringen vi er vitne til. Og Vesten går fem på. Hadde de villet beskytte barna kunne de fått de ned i tunnelene før de brøt våpenhvilen, så var de trygge der. Men det tjener ikke Hamas sin sak. Folkemord er det Hamas som står for. Jeg håper virkelig verden snart får opp øynene for hva Hamas egentlig driver med. Jeg er sjokkert over at UD skal ha rådet Kongen til IKKE å kondolere Bibi. Hvorfor det?? Uansett hvor man står hen i konflikten er det ingen tvil om at israelerne opplevde en stor tragedie 7. oktober. Men kongen vår kunne tenkt litt selv også, han burde ringt inn kondolanse. Helt utrolig. Det er visstnok ikke kommet en eneste blomsterkvast fra regjeringen til Israels ambassade heller. Flaut! Jeg er helt enig i det du skriver om utnyttelse av døde barn i det siste avsnittet også. Dette er det eneste reelle våpenet H***$ har. Det er ubegripelig at vestlige palestinavenner ikke ser dette, enten er de ideologisk forblindet eller så er de enige med terroristene i at det ikke er så farlig at barn dør for «saka». Uansett ståsted, demonstrasjoner i Vesten >terroristene ser at dette presser Israel> enda mindre bestrebelser for å beskytte barn fra «martyrdøden». 5 1 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Julebrunost Skrevet 2. desember 2023 #103 Del Skrevet 2. desember 2023 https://www.dagbladet.no/nyheter/ud-fraradet-konge-kondolanse/80485415 Her er en kilde om noen ikke skulle tro det. Det er nesten utrolig. 3 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kalmusrot Skrevet 18. desember 2023 #104 Del Skrevet 18. desember 2023 Marihone skrev (På 30.11.2023 den 9.20): Mange mener jeg skal ta et tydelig standpunkt og støtte Palenstina. En person jeg ikke kjenner, ble virkelig opprørt når jeg sa at jeg ønsker å være nøytral. Samtlige mener at alle BØR og SKAL støtte Palenstina. Siste som ble presset på meg var at jeg skulle perle free-Palenstine hjerter med barna å henge det på juletreet vårt. Jeg nektet og vedkommende ble sur. Hva skjer med samfunnet? Jeg informerte vedkommende at det aldri kommer til å skje at hele verden støtter Palenstina, da mange støtter Israel av religiøse og økonomiske årsaker. Jeg sa også at jeg ikke liker når folk skal fortelle hva andre bør gjøre og ikke gjøre, eller når noen er moralens voktere og mener de sitter på fasiten og at de er bedre mennesker enn andre. Ja, det er trist når sivile blir drept uansett hvilket land de kommer i fra, men jeg har nok å stri med i livet mitt om jeg også skal involvere meg i en krig i Midtøsten. Midtøsten og Afrika har jo tilsammen 45 militære konflikter. Hvorfor skriker ingen høyt om de andre? Og har alle bare glemt krigen i Ukraina nå? At Gaza-debatten fører til splittelse i befolkningen er skremmende. Tanker? Selv velger jeg å avslutte vennskap og relasjoner med folk som eksplisitt og ensidig støtter Palestina, også fra egen familie.Det samme gjelder forøvrig de som ikke støtter Ukraina. For meg handler det om at jeg ikke ønsker å assosieres med mennesker som ikke er lojale overfor vestlige land utsatt for angrep, og pro-vestlige tropper som risikerer livet i harde kamper for vår felles sikkerhet. Man må sette hardt mot hardt. 2 1 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lava Anne Skrevet 18. desember 2023 #105 Del Skrevet 18. desember 2023 Nøytralitet er kjedelig og temperamentsløst etter min mening, men jeg synes heller ikke man skal prakke på individer at de skal ta stilling. Føler man at man ikke har nok informasjon til å ta stilling, tenker jeg også det er greit. For meg er det viktig at man som samfunn, generelt og politisk, tar stilling i denne saken, men at du ikke gjør det, det er din sak. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kalmusrot Skrevet 18. desember 2023 #106 Del Skrevet 18. desember 2023 (endret) Julebrunost skrev (På 2.12.2023 den 10.38): Det er interessant å se hvordan ingen muslimske land vil ta imot dem, mens her i Vesten er vi pro-Palestina for alle penga. Flagg på Deichmanske, demontrasjon på Oslo S dag etter dag. Mens vi ikke engang kunne kondolere til Israel, da det kunne gjøre noen krenket…r Jeg må forøvrig si at jeg finner det merkelig hvordan barna er fulle i støv fra sammenraste bygninger og har sår og skader både i ansikt og på kroppen, mens mennene som kommer bærende på barna er ganske rene og uten skader. Jeg hadde lagt meg over barna for å beskytte dem, det er instinkt. Det så vi på filmene fra Hamas som de filmet i Israel også, voksne som hadde lagt seg over barna for å beskytte dem. I tillegg utallige uttalelser fra palestinere som viser at de er FOR denne ofringen av barn, for da blir de martyrer. Hamas brøt våpenhvilen, og Hamas meldte om masse drepte mennesker, inkludert barn rett etterpå. De bruker døde barn til å skaffe seg sympati fra Vesten. Det er den sykeste og ondeste krigføringen vi er vitne til. Og Vesten går fem på. Hadde de villet beskytte barna kunne de fått de ned i tunnelene før de brøt våpenhvilen, så var de trygge der. Men det tjener ikke Hamas sin sak. Folkemord er det Hamas som står for. Jeg håper virkelig verden snart får opp øynene for hva Hamas egentlig driver med. Intelligente mennesker vet at forløpet av denne krigen er nøye planlagt av Hamas som politisk teater for å få sympati i Vesten. Hamas vet også at vestlige media ikke kan vise usensurerte bilder og videoer av hva som skjedde den 7. oktober, eller fra menneskerestene som var igjen etterpå. Palestinske mødre som holder sine døde barn i armene, blir derimot vist i nyhetssendinger uten blygsel. Hamas forstår alt dette, og hvordan det hjelper deres sak. Endret 18. desember 2023 av Kalmusrot 4 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå