Gå til innhold

Her er de nye foreslåtte klimatiltakene.


Concert

Anbefalte innlegg

Julebrunost skrev (17 minutter siden):

Klimatoppmøtet ledes av en oljesheik, i Dubai. Dette er intet mindre enn en farse! 

Opplagt feil sted å legge klimatoppmøtet ja..

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Concert skrev (15 minutter siden):

https://www.nrk.no/urix/bbc_-emiratene-vil-bruke-klimatoppmotet-til-a-avtale-oljeutvinning-1.16657396

Torsdag starter årets klimatoppmøte i Dubai. Rett før møtet åpner viser lekkede dokumenter at vertslandet vil bruke møter til å gjøre avtaler om å produsere mer olje og gass.

Det er så idiotisk man får det. Mens i f.eks Norge skal vi måtte endre transportvaner, i et så desentralisert land. Tog og sykkel når man bor timer unna nærmeste jernbane, og landet er full av tunneler… Og de som vil ha bort oljen; Hva er sykkeldekk laget av? 

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Klima er viktig, fordi vi kommer til å se større folkeforflytninger på kloden, noe som vil deestabilisere de samfunna vi er vant å se på som trygge... vi er ikke 5 på tolv men 5 over tolv....det er vi alle nødt til å innse.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Julebrunost skrev (Akkurat nå):

Det er så idiotisk man får det. Mens i f.eks Norge skal vi måtte endre transportvaner, i et så desentralisert land. Tog og sykkel når man bor timer unna nærmeste jernbane, og landet er full av tunneler… Og de som vil ha bort oljen; Hva er sykkeldekk laget av? 

Ikke så mange som forstår hva olje brukes til.

Unge mennesker er lette å påvirke til å bli radikale klimademonstranter, uten at de forstår hva de driver med. Har masse produkter som er fra oljen, det tenker de ikke på.

Så har du våre politikere som har hengt seg opp i paris avtalen, tror at lille Norge sine grep har noen særlig betydning. Mens vårt land raseres dag for dag. 

  • Liker 2
  • Hjerte 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

https://www.dagsavisen.no/debatt/2023/09/27/slik-kan-norge-komme-ut-av-fns-skammekrok/

Norge fikk ikke taletid på klimamøtet i FN-bygningen i New York i forrige uke  😂

Veldig realistisk:
"Bakteppet er at vi på 33 år, kun har kuttet 5 prosent, og det sier seg selv at vi må ha et helt annet tempo for å kutte 55 prosent fram til 2030."

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Baktus skrev (3 minutter siden):

Klima er viktig, fordi vi kommer til å se større folkeforflytninger på kloden, noe som vil deestabilisere de samfunna vi er vant å se på som trygge... vi er ikke 5 på tolv men 5 over tolv....det er vi alle nødt til å innse.

Alt handler om penger, er jo det som er problemet i verden. Produsere mennesker i fattige land er heller ikke noe heldig, samtidig skal man holde disse i live. Så de kan komme til europa?

Vi få NED befolkningen i verden.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Concert skrev (1 minutt siden):

Alt handler om penger, er jo det som er problemet i verden. Produsere mennesker i fattige land er heller ikke noe heldig, samtidig skal man holde disse i live. Så de kan komme til europa?

Vi få NED befolkningen i verden.

middelklassen er vel på vei ned i hele Europa.... jeg er tilhenger av at vi bør gå inn i den europeiske monetære union..vi må ha en mer stabil valuta..om eksportørene taper litt...javel..de tjener så godt ifra før...de bør tenke litt samfunnsansvar over tid...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Baktus skrev (1 time siden):

middelklassen er vel på vei ned i hele Europa.... jeg er tilhenger av at vi bør gå inn i den europeiske monetære union..vi må ha en mer stabil valuta..om eksportørene taper litt...javel..de tjener så godt ifra før...de bør tenke litt samfunnsansvar over tid...

Det blir en fattig arbeiderklasse.

  • Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Klimasvindelen blir stadig mer trykkende og klam. Det er viktig at flere og flere våger å motsette seg dette tøvet. Og om allmuen skal nektes fly, må det samne gjelde for eliten og ledere i næringslivet. Folk må bli såpass sterke at de ikke lenger finner seg i at maktpsykopatiet iblant stortingspartiet behandler folk på en måte og seg selv på en annen. 

    Det er heldigvis mange år til de våger å ta flere radikale skritt. Her blir det nok musesteg over lengre tid. 

      Vi vil få flere Orban, Vilders og Sverigedemokratene (en god start) i framtida. I Norge vil det etter hvert også komme fram et alternativt politisk parti som kan utfordre stortingsalliansen. Nå har de siste reelle opposisjonelle i Rødt og FrP blitt enten ødelagt av media eller kjøpt opp. 

   Det er viktig at en utnytter fell momenter i alle Nordiske land av i dag til å finne felles konsensus til å bygge noe nytt.

    

  • Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 hours ago, appelsinjuice said:

Det enkleste tiltaket her må jo være å innføre incentiv for å øke andelen arbeidsgivere som tillater 100% hjemmekontor, med fysisk oppmøte kun ved behov. 🤷‍♀️

Hver morgen står jeg i tettpakket kø til jobb, og jeg antar at de aller fleste andre i køen har like liten grunn til å stå der som jeg har. Ikke bare er det svært lite miljøvennlig, det hindrer også framkommeligheten for nødvendig transport av varer, ansatte i helsevesen, skole, brannvesen, politi osv. 

I tillegg bør unødvendig produksjon og import av varer begrenses til et minimum. I dag ser vi et forbruk av f. eks. klær som på ingen måte er bærekraftig. 

sant, hjemmekontor for de som kan er en god ide, jeg husker covid tida, det var ingen traffik. Samtidig, det kan være litt trist å være hjemme hele dagen. Enkelte liker det, andre blir bare deppa...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 hours ago, Baktus said:

Klima er viktig, fordi vi kommer til å se større folkeforflytninger på kloden, noe som vil deestabilisere de samfunna vi er vant å se på som trygge... vi er ikke 5 på tolv men 5 over tolv....det er vi alle nødt til å innse.

jeg tviler sterk at de som kom fra Iraq, Syria, et.... gjørde deg pga klima... Det tror jeg ikke på et øyeblikk... 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

NatNat skrev (8 timer siden):

Er helt for solkraft, nå vindkraft, nei ! Ingen får lov å rasere natur for strøm :( Spesielt i Norge hvor naturen er så pen og fremdeles vill. Ikke så farlig i Danmark, det er stygg uansett... men der også, det dreper fugler og insekter.

Jo men ingenting dreper dyr, fugler og insekter i sånn grad som de raske klimaendringene vi ser nå gjør....Bare i den siste store brannen i Australia døde 3 milliarder dyr!..

Så kan du plusse på resten av verden der ekstremvær har blitt dobbelt så vanlig som i 1980....

Så alt i alt vil vindmøller redde naturen, vår og... Europa kan drives på sol men tror ikke vi kommer unna vindkraft nei..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Just now, LadeJarl said:

Jo men ingenting dreper dyr, fugler og insekter i sånn grad som de raske klimaendringene vi ser nå gjør....Bare i den siste store brannen i Australia døde 3 milliarder dyr!..

Så kan du plusse på resten av verden der ekstremvær har blitt dobbelt så vanlig som i 1980....

Så alt i alt vil vindmøller redde naturen, vår og... Europa kan drives på sol men tror ikke vi kommer unna vindkraft nei..

ja, det var forferdelig med brannen i Australia men... mange brann er påsatt av mennesker, enten ved et ulykke eller verre.. At det er tørt hjelpe ikke.
Nå, er det ikke en grunn til å drepe enda mer. Og du må bare inrømme at de er dritt stygge.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

NatNat skrev (11 minutter siden):

jeg tviler sterk at de som kom fra Iraq, Syria, et.... gjørde deg pga klima... Det tror jeg ikke på et øyeblikk... 

Andelen klimaflyktninger øker hvert år..særlig fra afrikas horn der tørken har gjort hele området myye verre å leve i de 10 siste årene..

https://www.who.int/emergencies/situations/drought-food-insecurity-greater-horn-of-africa

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Just now, LadeJarl said:

Andelen klimaflyktninger øker hvert år..særlig fra afrikas horn der tørken har gjort hele området myye verre å leve i de 10 siste årene..

https://www.who.int/emergencies/situations/drought-food-insecurity-greater-horn-of-africa

Du, jeg er over 60 år gammel og har hørt om tørken i Afrika helt siden jeg var barn !

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

NatNat skrev (1 minutt siden):

ja, det var forferdelig med brannen i Australia men... mange brann er påsatt av mennesker, enten ved et ulykke eller verre.. At det er tørt hjelpe ikke.
Nå, er det ikke en grunn til å drepe enda mer. Og du må bare inrømme at de er dritt stygge.

Der er den langvarige tørken i mange regioner som gjør at det brenner myye mer og på mye større områder enn før...ikke at det har blitt flere pyromane.

Stygge?...Hele menneskeheten står på spill så jeg lever godt med noen vindmøller i fjellheimen..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Just now, LadeJarl said:

Der er den langvarige tørken i mange regioner som gjør at det brenner myye mer og på mye større områder enn før...ikke at det har blitt flere pyromane.

Stygge?...Hele menneskeheten står på spill så jeg lever godt med noen vindmøller i fjellheimen..

ikke jeg. Og mennesker overlever alltid, vi er for mange på kloden uansett....

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

NatNat skrev (14 minutter siden):

ikke jeg. Og mennesker overlever alltid, vi er for mange på kloden uansett....

😂..Tror oss i Norge er fredet du?..

Vi importerer 2/3 av maten vi spiser..i en verden der avlingsskader får flere og flere land til å slutte exportere matvarer...

Vi sitter nok på første rad til den katastrofeforestillingen som kommer..

https://apnews.com/article/food-prices-export-bans-climate-change-aa7135b3a7f5ef9df440e94825880346

Lenke til kommentar
Del på andre sider

NatNat skrev (22 timer siden):

jeg tviler sterk at de som kom fra Iraq, Syria, et.... gjørde deg pga klima... Det tror jeg ikke på et øyeblikk... 

Selvfølgelig gjorde det ikke det.

Det kan bli opp mot 50 grader i Irak, likevel har det bodd folk der i årtusener og millioner bor der fortsatt.
Med slike temperaturer, hvorfor skulle de bry seg med en grad eller to opp eller ned?
Og om de hadde flyktet pga klima hadde de i hvert fall ikke kommet hit.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

NatNat skrev (På 29.11.2023 den 12.30):

mindre matsvinn, er jeg 100% for, det gjør meg kvalm å se hvor mye mat enkelte mennesker kaster i søppel. Og kjøtt, spiser jeg ikke. Men tog og sykkel foran bil ? nei takk, over my dead body. Det er som å ta bort  selve min frihet. Spesielt når jeg vet at det skal gjøre null forskjell.

Bilen var, når den kom, og er, et av menneskets største tegn på frihet. Hvem husker ikke den enorme følelsen det var å få førerkort, å kunne sette seg i bilen og bestemme selv når og hvor du ville dra. Ikke fordi det var gøy å kjøre bil, men fordi det ga en nydelig frihetsfølelse å kunne flytte seg enkelt uten å være avhengig av andre. Individets frihet er dessverre noe myndighetene motarbeider konstant, av frykt for å miste makt og kontroll over befolkningen. De ønsker jo å kontrollere oss så mye som mulig. De sier det ikke høyt selvsagt, men alle venstreorienterte politiske tiltak handler om å regulere og kontrollere, aldri om å slippe fri enkeltmennesket.

Privatbilen må derfor, om ikke stoppes, så begrenses betydelig. Slik at myndighetene kan bestemme hvor vi drar, og når vi drar, ved å regulere oss inn i rutetabellen i kollektivtrafikken. Myndighetene er blitt folkefiende nr 1. Utrolig utvikling, når myndighetene i et demokrati er valgt for å være folkets tjenere. Snakk om å ikke være verdig den tilliten og makten vi har gitt dem! 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...