Gå til innhold

Finnes det forsikringsselskap hvor uføreforsikring og kritisk sykdom er ÉN og samme forsikring? 🤔


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Jeg er bare litt skeptisk til å tegne uføreforsikring med selskapet som banken min samarbeider med. Det betyr jo at alle helseopplysninger jeg gir til forsikringsselskapet får bankansatte også med seg. 

Anonymkode: c3b0e...c12

Nei, de bankansatte har ikke tilgang til helseopplysningene.

Hilsen bankansatt

Anonymkode: 84fcd...3af

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (50 minutter siden):

Nei, de bankansatte har ikke tilgang til helseopplysningene.

Hilsen bankansatt

Anonymkode: 84fcd...3af

Signerer denne. Også hilsen bankansatt.

 

Vi ser ikke noe av helseerklæringen du mottar og fyller ut. 

Anonymkode: 59218...6dd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (58 minutter siden):

Nei, de bankansatte har ikke tilgang til helseopplysningene.

Hilsen bankansatt

Anonymkode: 84fcd...3af

 

AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Signerer denne. Også hilsen bankansatt.

 

Vi ser ikke noe av helseerklæringen du mottar og fyller ut. 

Anonymkode: 59218...6dd

Takk, dere ❤

Anonymkode: c3b0e...c12

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (23 timer siden):

Beklager at jeg var krass. Det var forresten første innlegget mitt i denne tråden.

Forsikringene du nevner er tre forskjellige forsikringer. Noen ønsker ikke å betale for forsikring i det hele tatt, noen forsikrer det de synes er viktigst, og noen velger full pakke. Hva du eller andre velger for seg er selvfølgelig individuelt, og ingen trenger forsvare valgene sine.

Men når du spør om hvorfor noen velger «smør på flesk» er det fordi de ønsker begge deler, betaler for begge deler og får begge utbetalt ved maksimal uflaks.

Anonymkode: daf0b...aa0

Hei jeg er fullstendig klar på hvilken forsikringer som er hvordan og hvorfor. Jobbet med forsikringer i et godt tiår, så det har jeg kontroll på selvom du åpenbart har behov for å tøffe deg.

Og ha alle tre er smør på flesk ja, folk må gjerne betale for det... 

En god og høy nok uførepensjon, kritisk sykdom iht til ønske og en god/høy nok livsforsikring hvis særkullsbarn/partner med lav inntekt er mer enn tilstrekkelig.

Anonymkode: 0f936...fc9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (23 timer siden):

I praksis, ja.

Det er ikke uvanlig å få kritisk sykdom først, når diagnose stilles. Og de to andre senere når arbeidsevnen er dokumentert forsvunnet, avklaring/omskolering forsøkt og uførhet bekreftet (av nav).

Anonymkode: daf0b...aa0

Det er helt vanlig og få utbetaling fra uførepensjon/uføreforsikring fra og med 50% sykemeldt i 12 mnd.... 

Anonymkode: 0f936...fc9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er åpenbart mange her som tror at de vil få utbetaling fra nav/folketrygden i tillegg til 3 separate forsikringer, samtidig. 

Anbefaler alle å sette seg inn i vilkårene...

Anonymkode: 0f936...fc9

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Hei jeg er fullstendig klar på hvilken forsikringer som er hvordan og hvorfor. Jobbet med forsikringer i et godt tiår, så det har jeg kontroll på selvom du åpenbart har behov for å tøffe deg.

Og ha alle tre er smør på flesk ja, folk må gjerne betale for det... 

En god og høy nok uførepensjon, kritisk sykdom iht til ønske og en god/høy nok livsforsikring hvis særkullsbarn/partner med lav inntekt er mer enn tilstrekkelig.

Anonymkode: 0f936...fc9

Søt hersketeknikk. Det var ingenting ved spørsmålet ditt som ga hint om at du hadde greie på temaet.

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Det er åpenbart mange her som tror at de vil få utbetaling fra nav/folketrygden i tillegg til 3 separate forsikringer, samtidig. 

Anbefaler alle å sette seg inn i vilkårene...

Anonymkode: 0f936...fc9

Ja, det er stort sett det som skjer, hvis man er forsikret og veldig uheldig samtidig. Har mottatt uførekapital, har løpende uførepensjon men var dessverre allerede «kritisk syk» da jeg fikk jobb hos arbeidsgiveren min med de fine kollektive forsikringene.

Anonymkode: daf0b...aa0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 29.11.2023 den 14.06):

Det er åpenbart mange her som tror at de vil få utbetaling fra nav/folketrygden i tillegg til 3 separate forsikringer, samtidig. 

Anbefaler alle å sette seg inn i vilkårene...

Anonymkode: 0f936...fc9

Selvfølgelig ikke 

Anonymkode: c3b0e...c12

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 måneder senere...

Opp

Anonymkode: c3b0e...c12

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...