Gå til innhold

Økonomisk krise - noen som har tips/råd?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Uten medisiner så dør jeg, så da er det jo i grunn ikke mye man får spist? 😅

Nå har jeg jo den da? Den fikk jeg til jul for 6 år siden, så det er ikke jeg som har kjøpt den (men den var dyr, fikk den som forskudd på arv pga trommelen jeg hadde da var ødelagt og jeg ikke hadde råd til ny). Vet ikke hva du vil frem til her egentlig?

Hva mener du? Å gå privat koster 2-17.000 kr, alt ettersom, per gang, men det hjelper ikke så mye når jeg ikke har de i utgangspunktet? Som kronisk syk med flere sykdommer og alvorlige komplikasjoner og slikt er det ingenting som kureres av å gå 1-2 ganger privat heller... Jeg er ofte innlagt på sykehus og har sykdommer som krever oppfølging, kirurgi, medisiner etc gjentatte ganger gjennom livet.

Jeg går ikke bare på en enkelt hjertemedisin? Jeg går på flere medisiner for forskjellige ting. Har ikke skrevet noe om at jeg bare bruker en hjertemedisin, så vet ikke hvorfor du skriver det slik?

Det er sånn legen ble tatt. Det har ikke videre hjulpet for min del da.

Det gjenstår å se? Eller har du sjekket med alle du da? :P 
Det er jo mange som har kommet med tips her, så tenker de som har kan få komme med de, og hvis ingen har dør tråden ut... 

Anonymkode: 0d9af...a24

Poenget mitt er at du bruker mye mer penger på å reparere en kombimaskin enn å kjøpe en ny, billigere vaskemaskin som ikke er kombi. Det er ikke et godt økonomisk valg, og det er sikkert stygt av meg å si dette, og det tyder på at du fort kan gjøre flere slike dårlige valg - og derfor sitter i ei knipe nå. 

Anonymkode: dcb10...273

  • Liker 27
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Medisiner går på frikortet, også det som ikke er på blåresept. Så lenge det er forskrevet av lege, og det er de vel?

Anonymkode: b801b...79d

  • Liker 8
  • Nyttig 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Nå har jeg jo den da? Den fikk jeg til jul for 6 år siden, så det er ikke jeg som har kjøpt den (men den var dyr, fikk den som forskudd på arv pga trommelen jeg hadde da var ødelagt og jeg ikke hadde råd til ny). Vet ikke hva du vil frem til her egentlig?

Anonymkode: 0d9af...a24

Tror nok vedkommende vil frem til at selv om du har en kombimaskin NÅ, så bør du ikke bruke 8000 (!!!) på å reparere den når du ikke har økonomi til det. Du kan få en ny vaskemaskin gratis eller for rundt 500kr på Finn. Tørketrommel kan du greie deg uten. Du må prioritere. Medisin er vel viktigere?

Det virker som du kommer med lange forklaringer og forsvarstaler på alle tall du legger frem. Skjønner at situasjonen er vanskelig, og greier ikke helt se hvor du kan spare inn jeg heller, bortsett fra det åpenbare som vaskemaskin-reparasjon da 😅

Anonymkode: eaf17...38b

  • Liker 18
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Folk med dårlig råd må ikke kjøpe private helsetjenester, kosttilskudd, alternative behandlinger og medisiner uten resept. 

Til og med jeg som har god råd, får mine livsnødvendige medisiner på blå resept og når jeg har hatt lege- og sykehusbehandlinger for til sammen 3040 kr, er det påfølgende gratis resten av året med unntak av 75 kr i ny og ne for utstyr.

Nå løper ikke jeg til dyre privatmedisinere heller da om jeg ikke får det svaret jeg vil ha av offentlig fastlege/spesialist. Jeg venter også et par uker på røntgen i stedet for å løpe på dagen og ta det privat. 

Det er slik velferdssystemet er rigget. Alle skal ha råd til legebehandling og medisiner. Det er noe som ikke stemmer med et menneske som bruker hele trygda på helseutgifter.

Anonymkode: a5819...84f

  • Liker 11
  • Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Medisiner går på frikortet, også det som ikke er på blåresept. Så lenge det er forskrevet av lege, og det er de vel?

Anonymkode: b801b...79d

Dette er veldig feil. Medisiner må man som regel betale for, selv om man har frikort. De færreste medisinene jeg har hentet ut har vært «gratis», og jeg fikk frikort i februar.

Anonymkode: eaf17...38b

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du er på ville veier, ts. 

Medisinene skal du få dekket, du og legen må søke om individuell stønad fra Helfo. Får du ikke dette må det jo være en god grunn til det, hva mener du er den gode grunnen? 

Så må du kontakte nav. Be om økonomisk rådgivning og søk om nødstøtte for å ha råd til mat. Du kan ikke bare legge inn en søknad og lene deg tilbake og vente på 8 måneder behandlingstid. 

Be om møte med Nav, for du trenger MYE rådgivning. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Det er ikke sånn at man må bruke opp mot 20 000 i mnd på tannbehandling, det finnes alternativer... 

Jo en helt ok vaskemaskin kan man fint få for 4000? Enda bedre, som oftest er det veldig mange som GIR BORT sine når de flytter etc. 

Du prioriterer feil med at du bruker så godt som alle pengene dine på helseutgifter... 

Spørsmålet er jo om du er villig til å gjøre noe med det eller hva du egentlig ønsket å oppnå med tråden?

Anonymkode: 4fbbe...861

Hva slags alternativer da? Jeg har vært hos til sammen 7 forskjellige vanlige tannleger de siste årene, har snakket ganske utførlig gjennom situasjonen min gjentatte ganger, men ikke fått vite om noen alternativer? 

Jeg har ikke 4000 kr + det det koster for trommel i tillegg? Jeg har den maskinen jeg har, og ikke råd til ny. Jeg har på finn-søk for vaskemaskin og tørketrommel, men hittil ikke opplevd at noen gir bort begge deler gratis uten at de er ødelagt/ikke fungerer? Hvor har du funnet det? Link?

Hvordan er det feil å prioritere det jeg må ha får å være i live? Jeg kan jo fint droppe resten av medisinene og, men da dør jeg, og er vel like langt? Eller? 

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Altså, det er for meg helt tydelig at du ikke har verken økonomisk sans eller kontroll over livet ditt. Du har litt over 20 000kr i mnd inn netto. Du betaler nok ikke 1500kr for vann i mnd, vi som familie på 5 bruker det. Kommunale utgifter tviler jeg på at du betaler siden du har husleie, det må i såfall være vann du betaler for, men den har du jo ført opp. Alle som bruker livsnødvendige medisiner får det gratis når de oppnår frikort grensen, den er vel på ca 3000kr. Hvorfor betaler du 6000kr i måneden?

Du sier du ikke kjøper mat, samtidig som du har mange helseplager. mange av dem er nok relaterte til den maten du ikke kjøper og spiser. Det er mye god helse i sunn og næringsrik mat. Du er syk, har dårlig helse og råd, men tar deg råd til dyre tannbehandlinger? Hvis du ikke har råd så ber du legen trekke tenner og skaffer deg heller gebiss. Tannhelsen din hadde nok blitt mye bedre hvis du spiste også.

Sorry, men vet ikke om jeg synes så synd på deg. Min mor er pensjonist og får inn 23 000kr. Av dette går 14 000kr til husleie, strøm, internett, forsikring kommer i tillegg. Hun har råd til både sunn og næringsrik mat, bruker ca 3000kr i mnd på mat, råd til å kjøpe klær og sko (er jo ikke noe en kjøper hver dag), spandere kaffe/lunch når vi er ute og gi litt lommepenger til barnebarn. Fotpleie hver 6. uke klarer hun også fint, i tillegg til alle medisiner hun tar (har kreft så ikke beste helsa).

Så det er fullt mulig å leve et fullverdig liv med det du får inn, du må nok gå litt inn i deg selv og finne ut hva du gjør galt. 

En gammel maskin er det aldri lønnsomt å reparere, det er mulig å få ny til 4000kr. 

Anonymkode: 9cb03...3d0

Wow, jo........... Eier ikke økonomisk sans fordi jeg ikke har igjen noe når jeg har betalt medisinene som holder meg i live? Nei men da så. Ok. 

Jo, jeg betaler mellom 800 og 1500 kr for vann, som jeg skriver. Det er det det koster her. Der jeg bodde før kostet det 10 x så mye (annen kommune). Jeg har skrevet opp beløpene fra/til på alle regningene jeg har fått så lenge jeg har bodd her, og det er det det har kostet. Her er det et slags felles vannsystem, så veldig rart du skulle ha fasit for dette? Tidligere har jeg hatt varmtvannstank og hatt det som en del av kommunale avgifter, men slik er det altså ikke her. 

Kommunale avgifter har jeg jo, beløpet er eksakt det som står på regningene som heter "kommunale avgifter". "Du har mottatt en efaktura fra XXX kommune". Hva i alle dager?! 

Fellesutgifter til sameiet har ingenting med kommunen å gjøre.

Begynner å lure på hvem av oss som ikke har økonomisk sans... Jeg klarer ihvertfall å lese en regning. 

Nå har jeg levd i 30 år, og vært syk i 30 år. Det er jo bare siden februar i fjor jeg ikke har KJØPT mat (det betyr ikke at jeg ikke har spist noe i det hele tatt, da ville jeg jo vært død), men jeg var jo like syk før det. Så nei.

Dyre tannbehandlinger? Jeg betaler det jeg MÅ gjøre ifølge tannlegen. Om jeg kommer meg dit. Det med å trekke tenner og gebiss har jeg svart på, bare å lese over, men en tannlege i Norge som trekker alle tennene til en 30-åring fullt vitende om at brusken i overkjeven vil smuldre bort i løpet av noen år og ansiktet gradvis kollapse vil miste jobben. 

Tannhelsen min hadde IKKE blitt bedre av å spise, nei. Hallo? Hva babler du om? Du vet mat inneholder masse som er skadelig for tennene? Og for en vill påstand fra noen, spesielt når jeg har skrevet at tennene mine er skadd som følge av sykdom og medisiner. Ikke av at jeg ikke spiser. Dette er faktisk vanskelig å ta seriøst.

Konge for din mor.

Gå i meg selv og finne ut hva som er galt? 
Det vet jeg jo: Det har legene full kontroll på. F. eks. er hjertet mitt ødelagt fordi jeg gikk i 6 år med en alvorlig tilstand som skulle vært behandlet umiddelbart. Men HVA FAEN skal jeg gå i meg selv og gjøre med det? Unnskyld deg!

Nok en gang:
Jeg har ALDRI sett en ny tørketrommel OG vaskemaskin til 4000 kr. Link gjerne!!!

Brunello skrev (2 minutter siden):

Jeg klarer ikke å forstå at dette regnestykket ikke går opp. Mulig jeg er naiv og ikke forstår, men er det ikke slik at det er nær umulig å ha noe særlig mye mindre enn 20 000,- utbetalt? Minstesats ufør er vel rett under kr 300 000.
De fleste nødvendige medisiner får en på blå resept, og det finnes også andre støtteordninger.

Når man ikke har større boligkostnader enn det ts har, er det vanskelig å se at det skal være umulig å klare seg.

Hvilke andre støtteordninger da?

Mange medisiner fås kun på blå resept til helt spesielle sykdommer og ved palliativ behandling. Bare å slå opp i felleskatalogen, der står alt.

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

- Flere tannsykdommer skal refunderes av NAV, snakk med tannlegen om dette. Neste regning kan du be om å få på avbetaling i stedet for en enkelt høy sum (ja, verre i lengden, men det sparer deg for store summer)

- Du må be igjen og igjen for å få dekket noe helsekostnader av NAV

- Lei ut bilen!! Det er alltid noen som behøver en bil. Lei ut med timespris og at leietager må fylle opp tanken når vedkommende er ferdig slik at den alltid er klar til nestemann

- Meld deg inn i diverse matkasser. Få det første gavekort pakkene med mat og meld deg deretter ut. Da får du noen gratis måltider. 
 

- Bak boller o.l. til loppemarkeder, julemarknader etc. og selg. Koster lite (økonomisk) å bake, men selger du to boller til 30 NOK så er det spart inn igjen. Eller selg boller til lørdag/søndag morgen med å legge annonse ut på nabolag sidene på facebook. 

Anonymkode: e1bef...c11

Som sagt får jeg allerede refusjon, men betaler likevel egenandel. 
Ja, jeg prøver det.
Hvordan gjør man det? Er det ikke risiko forbundet med slikt/vil den ikke bli slitt og slikt? Jeg får jo hjelp til f. eks. forsikring, men den er jo ekstremt lav på f. eks. hvor langt jeg kjører og slikt pga jeg syk? Ser at det ved en rask titt kreves oppgraderinger for både kjørelengde, sjåfører, under visse aldre og slikt? Har du peiling på noen måte å gjøre det på hvor man kan lese om det eller sånn? 

Tusen takk for tipsene!

Anonymkode: 0d9af...a24

  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (45 minutter siden):

Jeg får 20400 kr etter skatt.
Kjøper ikke mat eller klær (ikke kjøpt mat siden februar i fjor, klær har jeg ikke kjøpt på mer enn 10 år... men det begynner jo å synes at jeg ikke har kjøpt klær/sko på så lang tid... Som er kjipt selvfølgelig, men har ikke hatt sjans).
Bilen får jeg hjelp til, eneste jeg betaler selv er deler av bensinen (har hybrid, så bruker veldig lite bensin + at jeg kommer meg jo omtrent ikke ut uansett så er veldig sjelden jeg fyller bensin... Kanskje 3-4-5 ganger i året? Fyller når det er billigst isåfall. Bompasseringer betaler jeg også, men de eneste gangene jeg betaler bompassering er hvis jeg må det for å komme til apotek. Ofte klarer jeg ikke gå på apotek selv heller, så da er det noen som går for meg)

Bolig:
Fellesutgifter: 3480 kr/mnd
Strøm: 8-1500 kr/mnd
Vanngreier: 8-1500 kr/mnd
Kommunale avgifter: 4480 kr/hver 4. mnd
Forsikring: 497 kr/mnd
Mulig jeg glemte noe i farten, er ikke hjemme for øyeblikket, så skal dobbeltsjekke når jeg kommer hjem.

Medisiner varierer noe, de siste mnd har jeg hentet for 6-8000 kr, men det er ikke alle medisinene jeg egentlig må ha engang.

Jeg får refusjon for mye hos tannlegen, men samtidig kan jeg noen mnd bruke 5-20.000 kr på tannlege, så det sier seg forhåpentligvis selv at skaper ekstremt store problemer mtp at det noen mnd er ALT jeg får (og jeg må jo likevel betale boutgifter tross at jeg må til tannlegen også. Det er heller ikke så enkelt/gratis å bare la vær/la tenner falle ut - hadde de nå enda bare gjort det, men det skaper jo andre problemer som f. eks. nerveskader, infeksjoner, ødeleggelser etc, så det er ikke en løsning å bare la være heller. Det vet jeg, for jeg gikk ikke til tannlege på flere år pga økonomi, og det ble absolutt ikke gratis det heller). Likevel er alt som har med tennene å gjøre pga medisiner og sykdom, så det er absolutt ingenting jeg får gjort til eller fra (utenom å bruke en dyr tannkrem som skal fungere noe bedre enn annen tannkrem, så det gjør jeg). 

Anonymkode: 0d9af...a24

Hvorfor betaler du så mye på medisiner? Er det noe legen skriver ut eller prøver du å medisinere seg selv? Og med legen mener fastlegen. Har du frikort? Hvis ikke, Hvorfor?

Tannlege.  Hvorfor bruker du så mye på tannlegen? Er du bare uheldig i det siste eller har du en sykdom? Isåfall må du sjekke om du kan få noe refundert.

Anonymkode: 7073e...72d

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (39 minutter siden):

Jeg har også hatt utgifter til:

- Reparasjon av vaskemaskin: over 8000 kr (har klaget på dette da jeg syns det er helt sykt at de fakturerte så mye da tekniker gjorde feil de siste 4 gangene tross at jeg forklarte det igjen og igjen)

- Måtte nettopp få krone på en tann: nesten 9000 kr kostet det 

- Rørlegger: Har betalt nesten 7000 kr for rørlegger og har fått pålegg om å gjøre flere utbedringer, har ikke sjans i helvete til å klare det

- Varme i gulvet virker ikke, men har ikke råd til å ha noen til å se på det/reparere det igjen heller

- Kjøleskapet er ødelagt, har på søk på gi bort på finn, men kun fått opp ødelagte så langt, så per nå har jeg ikke det

- Mangler å hente en del medisiner 

- Er selvfølgelig veldig sulten

- Trenger elektriker, men har ikke råd til det heller, problemet utgjør brannfare (litt redd det blir problematisk hvis det faktisk begynner å brenne sånn mtp forsikring og slikt)

- Har ikke godkjente brannvarslere heller

- Støvsugeren er ødelagt, men har ikke råd til ny. Kjøpte en brukt på Finn som tok fyr 3. gang jeg brukte den

Så det er liksom alltid en masse som gjør det helt umulig å holde hodet over vannet

Anonymkode: 0d9af...a24

Etter alt det du har skrevet så virker for meg som du rett og slett mangler boevne og lar deg utnytte i tillegg.  Du bør ta kontakt om nav, forklare problemet og be om veiledning.  

Du kan kjøpe 2-3 ny vaskemaskiner inkludert levering for den summen der.

Anonymkode: 7073e...72d

  • Liker 20
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Hvorfor betaler du så mye på medisiner? Er det noe legen skriver ut eller prøver du å medisinere seg selv? Og med legen mener fastlegen. Har du frikort? Hvis ikke, Hvorfor?

Tannlege.  Hvorfor bruker du så mye på tannlegen? Er du bare uheldig i det siste eller har du en sykdom? Isåfall må du sjekke om du kan få noe refundert.

Anonymkode: 7073e...72d

Selvfølgelig kun medisiner legen skriver ut! WHAT!?!? Får medisiner av fastlegen ja, han skriver ut, men det er stort sett sykehuset som har bestemt det meste (det gjøres i tverrfaglig team ettersom jeg er alvorlig kronisk syk). Har frikort ja.

Jeg har tenner som er skadd av medisinbruk fra jeg var barn (medisiner jeg måtte ha for å overleve), og sykdommer som skader tennene. Får refusjon, men må likevel betale egenandel. Har skrevet om dette gjentatte ganger i tråden.

Anonymkode: 0d9af...a24

  • Hjerte 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Etter alt det du har skrevet så virker for meg som du rett og slett mangler boevne og lar deg utnytte i tillegg.  Du bør ta kontakt om nav, forklare problemet og be om veiledning.  

Du kan kjøpe 2-3 ny vaskemaskiner inkludert levering for den summen der.

Anonymkode: 7073e...72d

At det var? Hvordan?
Som du ser har jeg også klaget på fakturaen: Som jeg skriver var tekniker her totalt 5 ganger selvom jeg sa første gang at det han mente problemet ikke kunne være problemet. Jeg fikk jo rett, men det tok han 5 ganger å høre etter hva jeg sa. Det jeg sa skrev jeg for øvrig 3 mailer om, ringte inn og snakket med 3 forskjellige om, to andre teknikere ++++. De sier på tlf at jeg sikkert får medhold og får refundert mesteparten av det beløpet. Helt utrolig at dere henger dere sånn opp i den ene tiden jeg har skrevet at jeg har klaget på til og med. Uansett er det jo veldig lite av situasjonen som har med den ene regningen å gjøre.

Send gjerne hvilke 2-3 vaskemaskiner og tromler med levering jeg kan kjøpe for den summen!

Anonymkode: 0d9af...a24

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du må få deg en støttekontakt eller verge, noen som kan hjelpe deg.

Anonymkode: 41b32...c2f

  • Liker 22
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Hei

Begynte egentlig på et langt innlegg, men er såpass dårlig form at jeg både sliter med å fullføre det samt. jeg er usikker på å dele så mye om situasjonen ettersom jeg er redd for å bli gjenkjent (særlig av en person, ettersom jeg lever skjult fra vedkommende og har besøksforbud (uten at dette hindrer vedkommende slik man skulle ønske da) etc).

 

Anonymkode: 0d9af...a24

Nå har jeg lest dette innlegget og alle svarene fram til 09:38. Slik jeg ser det er du kommet i en spiral hvor "ingenting" kan gjøres noe med. Videre framstår det som at du er kommet i konflikt fått mistro mot de som virkelig kan hjelpe deg (fastlegen). Dette er to ting som for meg er et signal om at du er kommet inn i et destruktivt spor hvor energien din benyttes på å "krige" mot verden fremfor å ta imot den hjelpen som er der for deg. 

Det er vanskelig for oss, noen tilfeldige folk på internett, å vite akkurat hvilken tannhelse/helsetjenester/medisiner du må kutte ned på, men det er åpenbart at det er her reduksjonen må komme. 

Jeg ville tatt et møte med fastlegen hvor tema var kostnadsnivået på de medisinske utgiftene dine. Typisk at h*n kan hjelpe deg med å prioritere hvilken medisiner du må ha og hvilken medisiner som er kjekt å ha. Sistnevnte kategori må utgå så lenge du ikke har penger til det. 

  • Liker 25
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Albbas skrev (7 minutter siden):

Du er på ville veier, ts. 

Medisinene skal du få dekket, du og legen må søke om individuell stønad fra Helfo. Får du ikke dette må det jo være en god grunn til det, hva mener du er den gode grunnen? 

Så må du kontakte nav. Be om økonomisk rådgivning og søk om nødstøtte for å ha råd til mat. Du kan ikke bare legge inn en søknad og lene deg tilbake og vente på 8 måneder behandlingstid. 

Be om møte med Nav, for du trenger MYE rådgivning. 

Du har lest at jeg har stått på venteliste til ny lege i over 1,5 år allerede fordi legen min er tatt for svindel 2 ganger og har fått en advarsel om at lisensen nå står i fare? Det skal en GOD del til, så da er legen en graverende dårlig lege. Det har fått mange konsekvenser for meg, både helsemessig og økonomisk. Det kan hende legen min er dårlig på det med Helfo, Helfo-svindel er en av tingene hen er tatt for. Men, enn så lenge kommer jeg jo ingen vei da jeg bare blir stående på venteliste til ny lege har kapasitet. Sykehuset har søkt om refusjon for kortison-preparater, så det får jeg, men det er jo ikke mulig å bare troppe opp i foajeen på sykehuset og be de gjøre jobben fastlegen din ikke gjør heller? Hva mener du jeg skal gjøre?

Det har jeg gjort. En HAUG med ganger!! Jeg ringer de HVER mandag, og har gjort det siden februar 2022. 
Jeg har gjort alt de ber om, men får stadig nye beskjeder: Jeg må snakke med en annen, ringe en annen tid, sende inn det skjemaet, nei det var feil, sende inn annet skjema, de skal kontakte meg, jeg skal få ny saksbehandler, nei - vedkommende er sluttet, jeg må settes over dit, nei - jeg har ingen rett til noe fordi jeg er ufør/ikke har gjeld, jeg kan søke om økonomisk rådgivning først når jeg har gjeld - automatisk avslått alle søknad om det, sosialhjelp: avslag/innvilget 300 kr 2 ganger, får svar at jeg må søke om økonomisk rådgivning - ikke sosialhjelp, men får jo ikke økonomisk rådgivning før jeg får gjeld. Det er det jeg prøver å unngå, for da er det jo kjørt!

Anonymkode: 0d9af...a24

  • Hjerte 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Du må få deg en støttekontakt eller verge, noen som kan hjelpe deg.

Anonymkode: 41b32...c2f

Man får ikke verge når man har IQ blant landets 0,1% mest intelligente.

Anonymkode: 0d9af...a24

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tenker vi avslutter her, jeg.

Hvis noen skulle ha tips: Tusen takk, det setter jeg veldig pris på. 

Alt annet? 
Ellers takk. Jeg er forsynt/klarer ikke mer. Takk til de som bidro!

Anonymkode: 0d9af...a24

  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

At det var? Hvordan?
Som du ser har jeg også klaget på fakturaen: Som jeg skriver var tekniker her totalt 5 ganger selvom jeg sa første gang at det han mente problemet ikke kunne være problemet. Jeg fikk jo rett, men det tok han 5 ganger å høre etter hva jeg sa. Det jeg sa skrev jeg for øvrig 3 mailer om, ringte inn og snakket med 3 forskjellige om, to andre teknikere ++++. De sier på tlf at jeg sikkert får medhold og får refundert mesteparten av det beløpet. Helt utrolig at dere henger dere sånn opp i den ene tiden jeg har skrevet at jeg har klaget på til og med. Uansett er det jo veldig lite av situasjonen som har med den ene regningen å gjøre.

Send gjerne hvilke 2-3 vaskemaskiner og tromler med levering jeg kan kjøpe for den summen!

Anonymkode: 0d9af...a24

https://www.finn.no/bap/forsale/search.html?q=vaskemaskin

Tørketrommel er jo et gode du åpenbart ikke har råd til, men for din del setter jeg inn en link til det også. 

https://www.finn.no/bap/forsale/search.html?q=tørketrommel

 

Anonymkode: 4fbbe...861

  • Liker 8
  • Nyttig 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Grandidosa83 skrev (3 minutter siden):

Nå har jeg lest dette innlegget og alle svarene fram til 09:38. Slik jeg ser det er du kommet i en spiral hvor "ingenting" kan gjøres noe med. Videre framstår det som at du er kommet i konflikt fått mistro mot de som virkelig kan hjelpe deg (fastlegen). Dette er to ting som for meg er et signal om at du er kommet inn i et destruktivt spor hvor energien din benyttes på å "krige" mot verden fremfor å ta imot den hjelpen som er der for deg. 

Det er vanskelig for oss, noen tilfeldige folk på internett, å vite akkurat hvilken tannhelse/helsetjenester/medisiner du må kutte ned på, men det er åpenbart at det er her reduksjonen må komme. 

Jeg ville tatt et møte med fastlegen hvor tema var kostnadsnivået på de medisinske utgiftene dine. Typisk at h*n kan hjelpe deg med å prioritere hvilken medisiner du må ha og hvilken medisiner som er kjekt å ha. Sistnevnte kategori må utgå så lenge du ikke har penger til det. 

Jeg er ikke i konflikt eller mistro med fastlegen. Jeg kriger ikke mot hverken verden eller noen.

Fastlegen min er tatt for Helfo-svindel og en annen form for svindel (vet ikke mer, taushetsbelagt), og har fått en advarsel. Det har ikke noe med meg å gjøre/jeg og fastlegen har ingen konflikt. 

Anonymkode: 0d9af...a24

  • Hjerte 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (34 minutter siden):

Jeg ville kjøpt sunn og næringsrik mat og droppet alle medisiner.  

Anonymkode: a3095...7d2

Du ville droppet hjertemedisin altså, hvis du var alvorlig hjertesyk? Beste rådet hittil må jeg si.

Anonymkode: 0e711...123

  • Liker 5
  • Hjerte 2
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

PS: Beklager, glemte å svare på det siste i farten - jeg har allerede fått prioriteringsliste fra både tverrfaglig team på sykehuset, som også fastlegen var med på. Kjøper bare de medisinene som er i rød prioritering, ikke alltid de heller.

Anonymkode: 0d9af...a24

  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...