Gå til innhold

Økonomisk krise - noen som har tips/råd?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Hmm, hvordan går man frem? Det er kanskje vanskelig når jeg noen dager ikke klarer noen ting, er sjelden jeg klarer å komme til avtaler dessverre. Kan ikke strikke, men hvis det går an å tjene noe av betydning på det går det kanskje an å lære på YouTube? Hundepass kunne kanskje gått, men jeg er sjelden i form til å gå nok tur om dagen av det en hund trenger... Vanskelig å spå dagene på forhånd også, så skummelt med alt jeg må binde meg til spesifikke tider.. 
 

Har søkt om både det og søkt om å få møter med NAV, bostøtte osv. Har enten fått avslag eller ikke svar (siste jeg sendte er enda til behandling, står 6-8 mnd på den. Sist endte det med at det tok 11 mnd før jeg fikk svar når det stod det samme). 
 

Får utbetalt 20k etter skatt, men noe av det går jo til bolig. Kjøper selvfølgelig håndsåpe og vaskemidler iblant, men ellers helse ja. 

Anonymkode: 0d9af...a24

Da må du gjøre noen endringer hvis du bruker så hinsides mye penger på helse, det har du rett og slett ikke råd til. 

Jeg regnet boligutgiftene dine til omlag kr 6500 i mnd, noe du trolig ikke vil få billigere om du flytter. 

Jeg antar du heller ikke kvalifiserer til bostøtte når du i utgangspunktet har grei nok inntekt til å betjene boligutgifter. 

Sosial stønad vil du vell være kvalifisert for når det er tomt på konto, men dette er jo en varig situasjon så spør etter xx tid om de vil la deg få det mnd etter mnd. Tannlege kan vell sannsynligvis nav også hjelpe med.

Du har helt ekstreme helse kostnader, langt over din evne. Og disse må du ta ned om du ønsker å leve på andre områder.

Anonymkode: 4fbbe...861

  • Liker 16
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Beklager, glemte en:

- var til Volvat etter å ikke ha fått hjelp til noe i det offentlige som viste seg å være veldig alvorlig. Det kostet over 4000 kr også. 

Har også flere slike ting som legen ikke gjør noe med tross at det har fått og vil få flere alvorlige følger. Aner ikke hva jeg skal gjøre med det, stått på venteliste til ny fastlege i over 1,5 år allerede og det begynner ikke å nærme seg ledig en gang (tok den med færrest på venteliste).

Anonymkode: 0d9af...a24

  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Da må du gjøre noen endringer hvis du bruker så hinsides mye penger på helse, det har du rett og slett ikke råd til. 

Jeg regnet boligutgiftene dine til omlag kr 6500 i mnd, noe du trolig ikke vil få billigere om du flytter. 

Jeg antar du heller ikke kvalifiserer til bostøtte når du i utgangspunktet har grei nok inntekt til å betjene boligutgifter. 

Sosial stønad vil du vell være kvalifisert for når det er tomt på konto, men dette er jo en varig situasjon så spør etter xx tid om de vil la deg få det mnd etter mnd. Tannlege kan vell sannsynligvis nav også hjelpe med.

Du har helt ekstreme helse kostnader, langt over din evne. Og disse må du ta ned om du ønsker å leve på andre områder.

Anonymkode: 4fbbe...861

Det er jo ikke noe jeg kan endre... Jeg kan ikke gjøre noe med at jeg har fått alvorlige hjerteproblemer pga manglende hjelp i helsevesenet, å la være å ta medisin gjør at det øker på og at det vil koste enda mer eller så dør jeg av det. Det med tannlege f. eks. er heller ikke noe jeg kan gjøre med, det kommer av sykdom og tidligere medisinbruk (fra jeg var barn). Ville vært død uten medisinen da også. 

Jeg kan uansett ikke flytte, men det stemmer - har sjekket dette og flyttet flere ganger allerede (står om det i hovedinnlegget). 

Hvordan mener du jeg skal "ta ned" kostnader jeg har som forårsakes av sykdommer, skader eller komplikasjoner? Jeg kan jo ikke trylle, og jeg er ikke heksedoktor? Jeg skjønner ikke hva du mener jeg skal gjøre? 

Anonymkode: 0d9af...a24

  • Hjerte 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Suppekjøkken på gata er vel det nye i norge - en gave fra ap/sv og resten av globalistene.

Anonymkode: 7679b...e62

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ang tannhelseutgifter så kan du kanskje heller gå til tannlegehøyskolen, det er endel billigere. Ang andre medisinutgifter så skal det være mulig å søke på refusjon av Helfo. Få hjelp av legen din.

Anonymkode: fa4e0...7e6

  • Liker 4
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Det er jo ikke noe jeg kan endre... Jeg kan ikke gjøre noe med at jeg har fått alvorlige hjerteproblemer pga manglende hjelp i helsevesenet, å la være å ta medisin gjør at det øker på og at det vil koste enda mer eller så dør jeg av det. Det med tannlege f. eks. er heller ikke noe jeg kan gjøre med, det kommer av sykdom og tidligere medisinbruk (fra jeg var barn). Ville vært død uten medisinen da også. 

Jeg kan uansett ikke flytte, men det stemmer - har sjekket dette og flyttet flere ganger allerede (står om det i hovedinnlegget). 

Hvordan mener du jeg skal "ta ned" kostnader jeg har som forårsakes av sykdommer, skader eller komplikasjoner? Jeg kan jo ikke trylle, og jeg er ikke heksedoktor? Jeg skjønner ikke hva du mener jeg skal gjøre? 

Anonymkode: 0d9af...a24

Er det for eksempel billigere å trekke tenne å heller gå over til gebiss eller lignende enn å fortsette å reparere på noe som krever behandling opp mot 20 000 jevnlig? 

Hvorfor betaler du så mye for hjertemedisin ? Hva er årsaken til at dette ikke dekkes gjennom ordinære ordninger?

Ser du nevner vaskemaskin, en ny koster halvparten av hva du har brukt på å reparere. Et godt eksempel.

Tja du vil jo dø uansett om du forsetter og ikke ha råd til mat eller bor brannfarlig fordi du prioriterer feil... 

Anonymkode: 4fbbe...861

  • Liker 16
  • Nyttig 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Snakk med legen - mye av medisinen burde vel være på blå resept?

Snakk med tannlegen -  noen tannsykdommer skal inn under egenandelsordning og ikke betales selv. Søk ellers støtte til tannbehandling. 

Anonymkode: 897e4...8c6

  • Liker 7
  • Nyttig 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Ang tannhelseutgifter så kan du kanskje heller gå til tannlegehøyskolen, det er endel billigere. Ang andre medisinutgifter så skal det være mulig å søke på refusjon av Helfo. Få hjelp av legen din.

Anonymkode: fa4e0...7e6

Jeg har et par ganger gått til odontologen (tror det er noe a la det du nevner) og det har bare endt opp med å bli mye dyrere fordi de ikke har gjort det skikkelig og skaden har blitt større pga det, og derfor kostet mer å rette opp i. 

Har det for noen medisiner, men det er ikke alle man kan få på blå resept/få refusjon for (gjelder veldig mange medisiner egentlig, det er ganske få man kan få, og de man kan få er ofte sånn type for spesielle sykdommer/ved palliativ behandling etc. Har googlet og sjekket dette før). Har også veldig problemer med legen min, står som nevnt på venteliste til en annen. Legen min er også tatt for svindel to ganger og har fått en advarsel, så blir hen tatt igjen mister hen lisensen. Uansett hva jeg går til legen med fører det ingen vei, det er f. eks. derfor jeg nå har livstruende hjertesykdom, for å nevne en av flere ting.

Anonymkode: 0d9af...a24

  • Hjerte 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel, har du noen hobbyer som muligens kan få inn noen penger? Tenker på å f, eks kunne strikke på oppdrag, eventuelt for salg. Om du kan bake noe. Nå i tiden før jul kan det jo f, eks være et marked for hjemmelagede krumkaker, brune pinner, marengstopper eller slikt.

Du kan eventuelt annonsere at du kan passe smådyr i perioder, som marsvin, kaniner og slikt. Blir jo ikke akkurat svære summer av slikt, men litt kan jo komme inn. Eventuelt annonsere at du kan være kvelds/natt-barnevakt. Noen ganger må enslige foreldre (eller noe slikt) jobbe om nettene, og da kunne være en fast barnevakt, kan være en viss inntektskilde.

Har du noe annet du eventuelt kunne gjøre som er tilpasset ditt nærmiljø eller helse? Er klar over at ingen av disse forslagene vil kunne generere store summer, men bare det å kunne få inn noen ekstra hundrelapper et par tre ganger i mnd, vil kunne gjøre en liten forskjell.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Er det for eksempel billigere å trekke tenne å heller gå over til gebiss eller lignende enn å fortsette å reparere på noe som krever behandling opp mot 20 000 jevnlig? 

Hvorfor betaler du så mye for hjertemedisin ? Hva er årsaken til at dette ikke dekkes gjennom ordinære ordninger?

Ser du nevner vaskemaskin, en ny koster halvparten av hva du har brukt på å reparere. Et godt eksempel.

Tja du vil jo dø uansett om du forsetter og ikke ha råd til mat eller bor brannfarlig fordi du prioriterer feil... 

Anonymkode: 4fbbe...861

Nei, og jeg er 30 år. I overkjeven har man bare brusk, så uten tenner vil dette smuldre bort i løpet av noen år. Da er det ikke noe sted å feste gebisset, men det vil også påvirke resten av ansiktet og bihuler etc kan begynne å kollapse. Det er ikke noe man kan gjøre. Å trekke tenner er forsåvidt også dyrt, men i Norge trekkes ikke tenner med mindre man må. Det er også infeksjonsrisiko, og for meg som allerede er alvorlig kronisk syk er denne ekstra høy. Tannleger ler hvis man foreslår noe sånt der altså, så nei, det er ikke noe seriøst alternativ om det var seriøst ment. 

? Betaler det den koster ? Hva mener du?

Jeg har kombimaskin, og ny vaskemaskin og tørketrommel koster ikke 4000 kr... 

Prioriterer feil? Hvordan prioriterer jeg feil? Alvorlig talt?

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Snakk med legen - mye av medisinen burde vel være på blå resept?

Snakk med tannlegen -  noen tannsykdommer skal inn under egenandelsordning og ikke betales selv. Søk ellers støtte til tannbehandling. 

Anonymkode: 897e4...8c6

Har svart på dette rett over.

Får refusjon, men man betaler egenandel likevel.

Anonymkode: 0d9af...a24

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (23 minutter siden):

Jeg får 20400 kr etter skatt.
Kjøper ikke mat eller klær (ikke kjøpt mat siden februar i fjor, klær har jeg ikke kjøpt på mer enn 10 år... men det begynner jo å synes at jeg ikke har kjøpt klær/sko på så lang tid... Som er kjipt selvfølgelig, men har ikke hatt sjans).
Bilen får jeg hjelp til, eneste jeg betaler selv er deler av bensinen (har hybrid, så bruker veldig lite bensin + at jeg kommer meg jo omtrent ikke ut uansett så er veldig sjelden jeg fyller bensin... Kanskje 3-4-5 ganger i året? Fyller når det er billigst isåfall. Bompasseringer betaler jeg også, men de eneste gangene jeg betaler bompassering er hvis jeg må det for å komme til apotek. Ofte klarer jeg ikke gå på apotek selv heller, så da er det noen som går for meg)

Bolig:
Fellesutgifter: 3480 kr/mnd
Strøm: 8-1500 kr/mnd
Vanngreier: 8-1500 kr/mnd
Kommunale avgifter: 4480 kr/hver 4. mnd
Forsikring: 497 kr/mnd
Mulig jeg glemte noe i farten, er ikke hjemme for øyeblikket, så skal dobbeltsjekke når jeg kommer hjem.

Medisiner varierer noe, de siste mnd har jeg hentet for 6-8000 kr, men det er ikke alle medisinene jeg egentlig må ha engang.

Jeg får refusjon for mye hos tannlegen, men samtidig kan jeg noen mnd bruke 5-20.000 kr på tannlege, så det sier seg forhåpentligvis selv at skaper ekstremt store problemer mtp at det noen mnd er ALT jeg får (og jeg må jo likevel betale boutgifter tross at jeg må til tannlegen også. Det er heller ikke så enkelt/gratis å bare la vær/la tenner falle ut - hadde de nå enda bare gjort det, men det skaper jo andre problemer som f. eks. nerveskader, infeksjoner, ødeleggelser etc, så det er ikke en løsning å bare la være heller. Det vet jeg, for jeg gikk ikke til tannlege på flere år pga økonomi, og det ble absolutt ikke gratis det heller). Likevel er alt som har med tennene å gjøre pga medisiner og sykdom, så det er absolutt ingenting jeg får gjort til eller fra (utenom å bruke en dyr tannkrem som skal fungere noe bedre enn annen tannkrem, så det gjør jeg). 

Anonymkode: 0d9af...a24

Jeg ville kjøpt sunn og næringsrik mat og droppet alle medisiner.  

Anonymkode: a3095...7d2

  • Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Nei, og jeg er 30 år. I overkjeven har man bare brusk, så uten tenner vil dette smuldre bort i løpet av noen år. Da er det ikke noe sted å feste gebisset, men det vil også påvirke resten av ansiktet og bihuler etc kan begynne å kollapse. Det er ikke noe man kan gjøre. Å trekke tenner er forsåvidt også dyrt, men i Norge trekkes ikke tenner med mindre man må. Det er også infeksjonsrisiko, og for meg som allerede er alvorlig kronisk syk er denne ekstra høy. Tannleger ler hvis man foreslår noe sånt der altså, så nei, det er ikke noe seriøst alternativ om det var seriøst ment. 

? Betaler det den koster ? Hva mener du?

Jeg har kombimaskin, og ny vaskemaskin og tørketrommel koster ikke 4000 kr... 

Prioriterer feil? Hvordan prioriterer jeg feil? Alvorlig talt?

Har svart på dette rett over.

Får refusjon, men man betaler egenandel likevel.

Anonymkode: 0d9af...a24

Du må vel ikke ha kombi? Jeg har ikke det, for jeg har ikke råd. 

Anonymkode: dcb10...273

  • Liker 17
  • Nyttig 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Jeg har et par ganger gått til odontologen (tror det er noe a la det du nevner) og det har bare endt opp med å bli mye dyrere fordi de ikke har gjort det skikkelig og skaden har blitt større pga det, og derfor kostet mer å rette opp i. 

Har det for noen medisiner, men det er ikke alle man kan få på blå resept/få refusjon for (gjelder veldig mange medisiner egentlig, det er ganske få man kan få, og de man kan få er ofte sånn type for spesielle sykdommer/ved palliativ behandling etc. Har googlet og sjekket dette før). Har også veldig problemer med legen min, står som nevnt på venteliste til en annen. Legen min er også tatt for svindel to ganger og har fått en advarsel, så blir hen tatt igjen mister hen lisensen. Uansett hva jeg går til legen med fører det ingen vei, det er f. eks. derfor jeg nå har livstruende hjertesykdom, for å nevne en av flere ting.

Anonymkode: 0d9af...a24

Men da er det jo billigere og gå til en privat lege noen ganger for å få ordnet opp i det som trengs kontra å punge ut flere titalls tusen hver mnd...

Jeg har aldri hørt om eller vært borti noen som bruker så mye penger på hjertemedisin, det aller meste er dekket av det offentlige. Så her er det jo noe som skurrer

Legen kan du også klage på til statsforvalteren.

Anonymkode: 4fbbe...861

  • Liker 24
  • Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Nei, og jeg er 30 år. I overkjeven har man bare brusk, så uten tenner vil dette smuldre bort i løpet av noen år. Da er det ikke noe sted å feste gebisset, men det vil også påvirke resten av ansiktet og bihuler etc kan begynne å kollapse. Det er ikke noe man kan gjøre. Å trekke tenner er forsåvidt også dyrt, men i Norge trekkes ikke tenner med mindre man må. Det er også infeksjonsrisiko, og for meg som allerede er alvorlig kronisk syk er denne ekstra høy. Tannleger ler hvis man foreslår noe sånt der altså, så nei, det er ikke noe seriøst alternativ om det var seriøst ment. 

? Betaler det den koster ? Hva mener du?

Jeg har kombimaskin, og ny vaskemaskin og tørketrommel koster ikke 4000 kr... 

Prioriterer feil? Hvordan prioriterer jeg feil? Alvorlig talt?

Har svart på dette rett over.

Får refusjon, men man betaler egenandel likevel.

Anonymkode: 0d9af...a24

Da er det jo dessverre ikke noe å gjøre? Jeg har lest alle svarene nå, og jeg beklager, men da kan ingen her gi deg noen råd eller tips? 

Anonymkode: 1f171...413

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Frk Midnattsol skrev (1 minutt siden):

Vel, har du noen hobbyer som muligens kan få inn noen penger? Tenker på å f, eks kunne strikke på oppdrag, eventuelt for salg. Om du kan bake noe. Nå i tiden før jul kan det jo f, eks være et marked for hjemmelagede krumkaker, brune pinner, marengstopper eller slikt.

Du kan eventuelt annonsere at du kan passe smådyr i perioder, som marsvin, kaniner og slikt. Blir jo ikke akkurat svære summer av slikt, men litt kan jo komme inn. Eventuelt annonsere at du kan være kvelds/natt-barnevakt. Noen ganger må enslige foreldre (eller noe slikt) jobbe om nettene, og da kunne være en fast barnevakt, kan være en viss inntektskilde.

Har du noe annet du eventuelt kunne gjøre som er tilpasset ditt nærmiljø eller helse? Er klar over at ingen av disse forslagene vil kunne generere store summer, men bare det å kunne få inn noen ekstra hundrelapper et par tre ganger i mnd, vil kunne gjøre en liten forskjell.

Jeg er ikke frisk nok til å ha hobbyer/har solgt det jeg kan på finn.no/tise og slikt for å leve av det... Er for det meste sengeliggende, og hvis jeg først er i form til å være oppe ligger jeg alltid bak med dusjing, vasking, handling/apotek, ærender, legebesøk, tannlege, sykehustimer etc... 

Er veldig allergisk mot dyr, så da måtte det nok blitt reptiler eller noe sånt. Har forsøkt å ha dyr, men ble liggende med surstoffkanoner på sykehus og fikk nedsatt lungekapasitet i lang tid. Hmm, ja, beklager, det er virkelig ikke meningen å være så vanskelig, jeg skjønner jo at jeg er helt håpløs - jeg vet jo det, det er jo også derfor jeg er desperat og skriver her, det meste jeg tenker på ender bare i at selvmord er den eneste vettuge løsningen uansett.. Med barnepass blir det jo igjen det med at jeg vet jo ikke på forhånd om jeg i det hele tatt er i stand til å reise meg den avtalte dagen... 

Jeg prøver å tenke på ting selv hele tiden, har prøvd på det i flere år... Jeg samler flasker hvis jeg klarer å komme meg ut for å gå tur ihvertfall... Men har ikke kommet på noe som kan løse situasjonen, det føles veldig håpløst.

Anonymkode: 0d9af...a24

  • Hjerte 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Nei, og jeg er 30 år. I overkjeven har man bare brusk, så uten tenner vil dette smuldre bort i løpet av noen år. Da er det ikke noe sted å feste gebisset, men det vil også påvirke resten av ansiktet og bihuler etc kan begynne å kollapse. Det er ikke noe man kan gjøre. Å trekke tenner er forsåvidt også dyrt, men i Norge trekkes ikke tenner med mindre man må. Det er også infeksjonsrisiko, og for meg som allerede er alvorlig kronisk syk er denne ekstra høy. Tannleger ler hvis man foreslår noe sånt der altså, så nei, det er ikke noe seriøst alternativ om det var seriøst ment. 

? Betaler det den koster ? Hva mener du?

Jeg har kombimaskin, og ny vaskemaskin og tørketrommel koster ikke 4000 kr... 

Prioriterer feil? Hvordan prioriterer jeg feil? Alvorlig talt?

Har svart på dette rett over.

Får refusjon, men man betaler egenandel likevel.

Anonymkode: 0d9af...a24

Det er ikke sånn at man må bruke opp mot 20 000 i mnd på tannbehandling, det finnes alternativer... 

Jo en helt ok vaskemaskin kan man fint få for 4000? Enda bedre, som oftest er det veldig mange som GIR BORT sine når de flytter etc. 

Du prioriterer feil med at du bruker så godt som alle pengene dine på helseutgifter... 

Spørsmålet er jo om du er villig til å gjøre noe med det eller hva du egentlig ønsket å oppnå med tråden?

Anonymkode: 4fbbe...861

  • Liker 12
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Altså, det er for meg helt tydelig at du ikke har verken økonomisk sans eller kontroll over livet ditt. Du har litt over 20 000kr i mnd inn netto. Du betaler nok ikke 1500kr for vann i mnd, vi som familie på 5 bruker det. Kommunale utgifter tviler jeg på at du betaler siden du har husleie, det må i såfall være vann du betaler for, men den har du jo ført opp. Alle som bruker livsnødvendige medisiner får det gratis når de oppnår frikort grensen, den er vel på ca 3000kr. Hvorfor betaler du 6000kr i måneden?

Du sier du ikke kjøper mat, samtidig som du har mange helseplager. mange av dem er nok relaterte til den maten du ikke kjøper og spiser. Det er mye god helse i sunn og næringsrik mat. Du er syk, har dårlig helse og råd, men tar deg råd til dyre tannbehandlinger? Hvis du ikke har råd så ber du legen trekke tenner og skaffer deg heller gebiss. Tannhelsen din hadde nok blitt mye bedre hvis du spiste også.

Sorry, men vet ikke om jeg synes så synd på deg. Min mor er pensjonist og får inn 23 000kr. Av dette går 14 000kr til husleie, strøm, internett, forsikring kommer i tillegg. Hun har råd til både sunn og næringsrik mat, bruker ca 3000kr i mnd på mat, råd til å kjøpe klær og sko (er jo ikke noe en kjøper hver dag), spandere kaffe/lunch når vi er ute og gi litt lommepenger til barnebarn. Fotpleie hver 6. uke klarer hun også fint, i tillegg til alle medisiner hun tar (har kreft så ikke beste helsa).

Så det er fullt mulig å leve et fullverdig liv med det du får inn, du må nok gå litt inn i deg selv og finne ut hva du gjør galt. 

En gammel maskin er det aldri lønnsomt å reparere, det er mulig å få ny til 4000kr. 

Anonymkode: 9cb03...3d0

  • Liker 23
  • Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg klarer ikke å forstå at dette regnestykket ikke går opp. Mulig jeg er naiv og ikke forstår, men er det ikke slik at det er nær umulig å ha noe særlig mye mindre enn 20 000,- utbetalt? Minstesats ufør er vel rett under kr 300 000.
De fleste nødvendige medisiner får en på blå resept, og det finnes også andre støtteordninger.

Når man ikke har større boligkostnader enn det ts har, er det vanskelig å se at det skal være umulig å klare seg.

  • Liker 10
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

- Flere tannsykdommer skal refunderes av NAV, snakk med tannlegen om dette. Neste regning kan du be om å få på avbetaling i stedet for en enkelt høy sum (ja, verre i lengden, men det sparer deg for store summer)

- Du må be igjen og igjen for å få dekket noe helsekostnader av NAV

- Lei ut bilen!! Det er alltid noen som behøver en bil. Lei ut med timespris og at leietager må fylle opp tanken når vedkommende er ferdig slik at den alltid er klar til nestemann

- Meld deg inn i diverse matkasser. Få det første gavekort pakkene med mat og meld deg deretter ut. Da får du noen gratis måltider. 
 

- Bak boller o.l. til loppemarkeder, julemarknader etc. og selg. Koster lite (økonomisk) å bake, men selger du to boller til 30 NOK så er det spart inn igjen. Eller selg boller til lørdag/søndag morgen med å legge annonse ut på nabolag sidene på facebook. 

Anonymkode: e1bef...c11

  • Liker 8
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Jeg ville kjøpt sunn og næringsrik mat og droppet alle medisiner.  

Anonymkode: a3095...7d2

Uten medisiner så dør jeg, så da er det jo i grunn ikke mye man får spist? 😅

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Du må vel ikke ha kombi? Jeg har ikke det, for jeg har ikke råd. 

Anonymkode: dcb10...273

Nå har jeg jo den da? Den fikk jeg til jul for 6 år siden, så det er ikke jeg som har kjøpt den (men den var dyr, fikk den som forskudd på arv pga trommelen jeg hadde da var ødelagt og jeg ikke hadde råd til ny). Vet ikke hva du vil frem til her egentlig?

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Men da er det jo billigere og gå til en privat lege noen ganger for å få ordnet opp i det som trengs kontra å punge ut flere titalls tusen hver mnd...

Jeg har aldri hørt om eller vært borti noen som bruker så mye penger på hjertemedisin, det aller meste er dekket av det offentlige. Så her er det jo noe som skurrer

Legen kan du også klage på til statsforvalteren.

Anonymkode: 4fbbe...861

Hva mener du? Å gå privat koster 2-17.000 kr, alt ettersom, per gang, men det hjelper ikke så mye når jeg ikke har de i utgangspunktet? Som kronisk syk med flere sykdommer og alvorlige komplikasjoner og slikt er det ingenting som kureres av å gå 1-2 ganger privat heller... Jeg er ofte innlagt på sykehus og har sykdommer som krever oppfølging, kirurgi, medisiner etc gjentatte ganger gjennom livet.

Jeg går ikke bare på en enkelt hjertemedisin? Jeg går på flere medisiner for forskjellige ting. Har ikke skrevet noe om at jeg bare bruker en hjertemedisin, så vet ikke hvorfor du skriver det slik?

Det er sånn legen ble tatt. Det har ikke videre hjulpet for min del da.

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Da er det jo dessverre ikke noe å gjøre? Jeg har lest alle svarene nå, og jeg beklager, men da kan ingen her gi deg noen råd eller tips? 

Anonymkode: 1f171...413

Det gjenstår å se? Eller har du sjekket med alle du da? :P 
Det er jo mange som har kommet med tips her, så tenker de som har kan få komme med de, og hvis ingen har dør tråden ut... 

Anonymkode: 0d9af...a24

  • Liker 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...