Gå til innhold

Komplisert forhold til sambo

Fremhevede innlegg

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Oioioi…..

Anonymkode: e6267...143

Jeg skulle venta lengre så det var vi jo to om men følte meg litt plikta i situasjonen som var 

Anonymkode: bbf9a...75e

Videoannonse
Annonse
Skrevet
AnonymBruker skrev (12 minutter siden):

Er en tøff situasjon når man er glad i flere parter i det 

Og hvor gamle ca er barna?

Skrevet

TS.. len deg god tilbake, lukk øyene og pust dypt inn og ut... reflekter litt over det hele. Jeg sier dette i grun  pga barna: 

Du må da for faen skjønne at du er like disfunksjonell og ødelegende for barna som din samboer? Dere er faen meg korka begge to.. ved å spille etter hennes regler så GJØR DU DET BARE VERRE. Du hjelper ingen.. du bare lurer deg selv og du gir falske forhåpniger til barna. Dokke er faen meg like ikke begge to.. 

Hennes familie trekker seg unna, din familie trekker seg unna henne, barnevdrnet har vært involvert, hun lyver til deg, hun manipulerer deg... hva mer skal til for at du skal skjønne? Du er ingen helt for barna tro meg, du er bare ett falskt håp som gjør alt verre 

Anonymkode: 5caf8...8ed

• Liker 2
  • Nyttig 2
Skrevet
Snublefot62 skrev (4 minutter siden):

Og hvor gamle ca er barna?

Vil ikke skrive det pga personvern og at det er fare for at innlegget blir gjenkjent av henne

Skrevet

Vil ikke skrive det pga personvern og at det er fare for at innlegget blir gjenkjent av henne

Herregud.. du er virkelig dum.. du har allerede skrevet nok til at det skal bli gjenkjent. Lurer på om du egentlig er litt tilbakestående

• Liker 2
  • Nyttig 1
Skrevet

TS.. len deg god tilbake, lukk øyene og pust dypt inn og ut... reflekter litt over det hele. Jeg sier dette i grun  pga barna: 

Du må da for faen skjønne at du er like disfunksjonell og ødelegende for barna som din samboer? Dere er faen meg korka begge to.. ved å spille etter hennes regler så GJØR DU DET BARE VERRE. Du hjelper ingen.. du bare lurer deg selv og du gir falske forhåpniger til barna. Dokke er faen meg like ikke begge to.. 

Hennes familie trekker seg unna, din familie trekker seg unna henne, barnevdrnet har vært involvert, hun lyver til deg, hun manipulerer deg... hva mer skal til for at du skal skjønne? Du er ingen helt for barna tro meg, du er bare ett falskt håp som gjør alt verre 

Detta må jo være en lite gjennomtenkt kommentar da, i og med at jeg har forklart nøye at jeg bryr meg om de involverte. Du syns jeg bare skulle dratt og latt disse barna sitte alene oppi dette med en enda mere knekt mor? Jeg og min familie har jobba ganske intenst for og få avlastning på ene ungen og nå har vi ordna med avlastning hos min søster hver helg, det har vært en stor redning for dette barnet og viss jeg stikker nå trekker hun det tilbake og det har ikke jeg samvittighet til. Du burde sette deg inn i hvordan det er å stå i detta før du kaster sånn ut

Skrevet

Detta må jo være en lite gjennomtenkt kommentar da, i og med at jeg har forklart nøye at jeg bryr meg om de involverte. Du syns jeg bare skulle dratt og latt disse barna sitte alene oppi dette med en enda mere knekt mor? Jeg og min familie har jobba ganske intenst for og få avlastning på ene ungen og nå har vi ordna med avlastning hos min søster hver helg, det har vært en stor redning for dette barnet og viss jeg stikker nå trekker hun det tilbake og det har ikke jeg samvittighet til. Du burde sette deg inn i hvordan det er å stå i detta før du kaster sånn ut

Vel.. som man sår, høster man.. lykke til videre  👍

• Liker 2
Skrevet

Ser ut som dette forholdet går en vei, om du tror familien genuint bryr seg om barna, og bv ikke tar tak så er det vel åpenbart hva du bør gjøre for barna om ikke forholdet varer.

Anonymkode: 4239e...4a2

• Liker 3
  • Nyttig 1
Skrevet

Håper du holder ut så lenge som mulig men viss det ikke går så håper jeg du tar kontakt med familien mtp at det virker som de vil barnas beste siden de hadde meldt sin bekymring 

Anonymkode: 7066c...695

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (21 minutter siden):

Herregud.. du er virkelig dum.. du har allerede skrevet nok til at det skal bli gjenkjent. Lurer på om du egentlig er litt tilbakestående

🤦🏻‍♀️

Anonymkode: 6f85b...ef3

Skrevet

Dere som går hardt ut mot ts, klarer dere ikke å forstå hva han tenker? Det er snakk om 2 barn som trenger stabilitet og trygghet. Jeg sier ikke at det er ideelt, men det handler vel om å gjøre det beste ut av situasjonen? Eller tenker dere at det er helt greit å kaste to barn ut på gaten, overlatt til en mor som ikke høres ut som hun kan, eller vil, ivareta dem? Hva er deres forslag til hva han skal gjøre ang barna?

Jo mer jeg leser om samboeren din, jo mer bekymret blir jeg. Hun må nesten ha en eller annen diagnose. Jeg har selv traumer etter oppveksten min, og har i dag kompleks ptsd, angst og litt sånt. Jeg har derimot aldri latt det gå utover andre på den måten der. Hun høres ut som hun manlger empati og at hun setter seg selv først i alle situasjoner? Også mtp at hun har gjort krangler med familien verre, at hun er hevngjerrig, at hun kutter kontakt (for å såre/markere seg/hevne seg?) osv tyder jo på at hun sliter ned regulering, og sliter med "normal" kommunikasjon. Det er helt umulig å snakke med henne om dette? Si direkte hvordan hun er/oppfattes? Bare den historien om at hun har vært utro for å hevne seg på et familiemedlem, og hun ikke innser hvor langt over streken hun er, er jo bare helt hinsides. 

Hvor avhengig er hun av deg, i dagliglivet, økonomisk osv? Kan du få henne med i parterapi? Da handler det liksom ikke om henne, men om dere. Prøv å sette hardt mot hardt?

Du er redd hun skyver deg unna om du snakker med familien hennes, men kan du snakke med dem uten at hun får vite det? Og hvor er far til barna? Kan han ta mer over?

Hva med å prøve å snakke med bv igjen, kanskje skrive en detaljert "liste" i forkant?

Hvordan er hun som mor? Fungerer hun, og kan ivareta barna på en god måte?

Jeg har ingen gode tips til deg, men jeg vil bare si at jeg skjønner at du er i en vanskelig, eller umulig, situasjon❤️

Anonymkode: 37d5b...c6e

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet

Du ringer barnevernet og du ber familien din trekke seg tilbake.

For her offrer du din egen familie, men lar også barna vokse opp i et hjem med omsorgssvikt fra mor 🤦‍♀️

Anonymkode: b125e...999

• Liker 1
Skrevet

Trådstarter*********

Jeg velger og poste et generelt svar her da det blir så mye. Jeg har prøvd og forklare situasjonen best mulig fordi jeg ønsket flere syn og råd på saken og takker for både gode,positive og de negative svarene. Barnevernet er allerede tatt kontakt med av veldig mange, jeg har tatt valget med og flytte ut nå da jeg prioriterer også meg selv men jeg vil gjøre mitt får og fortsette og stå i dette på en ålreit måte fordi jeg bryr meg om barna i dette. Stopper denne tråden her da jeg ser det begynner og bli ganske mye men takk for råd

• Hjerte 2
Skrevet

Klar tale passer vel sjelden bedre enn nå TS: du er en skikkelig dust som tror at du gjør barna noen tjenester ved å bli i denne relasjonen uten å sette ned foten. Bruke klare ord som "din oppførsel er ikke forenelig med et livslangt forhold så her må det taes noen grep; du må søke hjelp, barna dine LIDER under dette og JEG finner meg ikke i å være en dørmatte eller la min familie brukes for å tilfredsstille din dysfunksjonelle hverdag. Vil du ha et liv med meg må du ta tak i dine issues og gjøre noe med dem" og så er du klar til å gå og leverer en bekymringsmelding til BV på vei ut døren.

Anonymkode: a642f...9a8

• Liker 1
  • Nyttig 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Hun mener selv at hun ikke har behov for hjelp og har aldri hatt det bedre med seg sjøl enn nå så man når ikke frem. Jeg har hatt mye negative følser rettet mot hennes familie medlemmer da jeg har følt med henne og det hun står i men historiene hennes har litt sprekker og jeg begynner og lure på om hun har lurt meg trill rundt 

Hvis historien hennes ikke stemmer,  så handler det mest sannsynligvis ikke om traumer her. Men du må bli litt steil på at noe må hun ta tak i her, før hun ødelegger alle relasjoner hun har. Men isåfall, høres det ut som en form for personlighets forstyrrelse her på et vis. Det er jo noe hun tydeligvis sliter veldig med. 

Og da må også du være tydelig på noen grenser her. Å ikke si hun skal på tur med ex, er å tråkke langt over en grense.  Mulig du bør påpeke ting du godtar,  og nevne hva du ikke godtar. 

Har også vært i et forhold der jeg ble av hensyn til barnet. Men det var best å gå. Men der hadde jeg god kontakt med mora, så barna var hos meg titt og ofte etter bruddet i flere år.  Mye fordi jeg var glad i dem,  og jeg betydde mye for dem

Anonymkode: 2a205...27c

Skrevet
AnonymBruker skrev (14 minutter siden):

Dere som går hardt ut mot ts, klarer dere ikke å forstå hva han tenker? Det er snakk om 2 barn som trenger stabilitet og trygghet. Jeg sier ikke at det er ideelt, men det handler vel om å gjøre det beste ut av situasjonen? Eller tenker dere at det er helt greit å kaste to barn ut på gaten, overlatt til en mor som ikke høres ut som hun kan, eller vil, ivareta dem? Hva er deres forslag til hva han skal gjøre ang barna?

Jo mer jeg leser om samboeren din, jo mer bekymret blir jeg. Hun må nesten ha en eller annen diagnose. Jeg har selv traumer etter oppveksten min, og har i dag kompleks ptsd, angst og litt sånt. Jeg har derimot aldri latt det gå utover andre på den måten der. Hun høres ut som hun manlger empati og at hun setter seg selv først i alle situasjoner? Også mtp at hun har gjort krangler med familien verre, at hun er hevngjerrig, at hun kutter kontakt (for å såre/markere seg/hevne seg?) osv tyder jo på at hun sliter ned regulering, og sliter med "normal" kommunikasjon. Det er helt umulig å snakke med henne om dette? Si direkte hvordan hun er/oppfattes? Bare den historien om at hun har vært utro for å hevne seg på et familiemedlem, og hun ikke innser hvor langt over streken hun er, er jo bare helt hinsides. 

Hvor avhengig er hun av deg, i dagliglivet, økonomisk osv? Kan du få henne med i parterapi? Da handler det liksom ikke om henne, men om dere. Prøv å sette hardt mot hardt?

Du er redd hun skyver deg unna om du snakker med familien hennes, men kan du snakke med dem uten at hun får vite det? Og hvor er far til barna? Kan han ta mer over?

Hva med å prøve å snakke med bv igjen, kanskje skrive en detaljert "liste" i forkant?

Hvordan er hun som mor? Fungerer hun, og kan ivareta barna på en god måte?

Jeg har ingen gode tips til deg, men jeg vil bare si at jeg skjønner at du er i en vanskelig, eller umulig, situasjon❤️

Anonymkode: 37d5b...c6edv

Var ferdig med og svare på kommentarer men denna traff meg litt så svarer på den. Jeg tror ikke folka her forstår at jeg ønsker ikke og stå i dette samlivet noe mere, jeg vil ut da jeg ikke trives og føler meg såra med ting denne personen har gjordt bak ryggen min men jeg har en samvittighet ovenfor barna. Jeg har prøvd alt jeg kan og det har familien min også når det kommer til kommunen, men viss man ikke har stått i en situasjon med barnevernet syntes jeg man skal være forsiktig med og tenke at det er så ålreit og enkelt fordi det er veldig utfordrende og en kamp. Hun er ikke avhengig av meg økonomisk og utnytter seg heller ikke av meg på den måten det er verdt og nevne. Faren til yngste stiller opp for ungen og har nå ungen oftere enn før det ble omgjort av barnevernet men også den eneste endringen de mente de nødvendig, verdt og nevne at far til detta barnet er veldig styrt av barnemor og gjør det han får beskjed om. Takker veldig for forståelsen og at du satt deg inn i situasjonen 

Skrevet
AnonymBruker skrev (16 minutter siden):

Var ferdig med og svare på kommentarer men denna traff meg litt så svarer på den. Jeg tror ikke folka her forstår at jeg ønsker ikke og stå i dette samlivet noe mere, jeg vil ut da jeg ikke trives og føler meg såra med ting denne personen har gjordt bak ryggen min men jeg har en samvittighet ovenfor barna. Jeg har prøvd alt jeg kan og det har familien min også når det kommer til kommunen, men viss man ikke har stått i en situasjon med barnevernet syntes jeg man skal være forsiktig med og tenke at det er så ålreit og enkelt fordi det er veldig utfordrende og en kamp. Hun er ikke avhengig av meg økonomisk og utnytter seg heller ikke av meg på den måten det er verdt og nevne. Faren til yngste stiller opp for ungen og har nå ungen oftere enn før det ble omgjort av barnevernet men også den eneste endringen de mente de nødvendig, verdt og nevne at far til detta barnet er veldig styrt av barnemor og gjør det han får beskjed om. Takker veldig for forståelsen og at du satt deg inn i situasjonen 

Jeg skjønner at du vil ut, og at du sikkert føler deg låst i en svært vondt situasjon, jeg har dessverre ikke noen gode råd. Det er positivt at ene faren stiller mer opp, kanskje han kan ta mer og mer over det barnet? Ikke ideelt det heller, men det handler om å redde de stumpene som kan reddes. Utover det, så må det nås inn til mor på en eller annen måte, men hvordan vet jeg ikke.

Lykke til, jeg håper det løser seg på et vis!❤️

Skrevet
AnonymBruker skrev (20 minutter siden):

Så hva er planen din?

Hvordan har du tenkt å stille opp for barna?

Skrevet
Snublefot62 skrev (20 minutter siden):

Så hva er planen din?

Hvordan har du tenkt å stille opp for barna?

Planen min er og kjøre ting på en ålreit måte og prøve og strekke meg så langt jeg kan. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (22 minutter siden):

Jeg skjønner at du vil ut, og at du sikkert føler deg låst i en svært vondt situasjon, jeg har dessverre ikke noen gode råd. Det er positivt at ene faren stiller mer opp, kanskje han kan ta mer og mer over det barnet? Ikke ideelt det heller, men det handler om å redde de stumpene som kan reddes. Utover det, så må det nås inn til mor på en eller annen måte, men hvordan vet jeg ikke.

Lykke til, jeg håper det løser seg på et vis!❤️

Takk 🙂 ja jeg håper jo at mor vil ha hjelp etterhvert så hun ikke mister relasjonen til barna men det er ikke opp til meg og verken styre eller avgjøre.  Men far har det barnet såpass mye nå at det er en god ting. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...