Gå til innhold

Komplisert forhold til sambo

Fremhevede innlegg

Skrevet
AnonymBruker skrev (20 minutter siden):

Hun har definitivt traumer pga sin familie. Og iht slik de behandler henne.

Det betyr ikke at det er ok å ikke si hun skal på tur med ex.

Her tror jeg du bør være litt tydelig på at dette ikke handler om å være kontrollerende, men en tilitt brist iht å ikke være ærlig med hverandre i et forhold. Også bør du presse henne til  å oppsøke hjelp, fordi hun ødelegger så mye for seg selv iht opphenget hun har iht egen familie.  

Slikt traume har jeg selv hatt. Ikke så jeg plaget alle, men det gikk utover egen familie i en uke etter hver kontakt med to stk i familien min som er svært giftig. Samt jeg forstår ikke hvorfor de er så stygge. Men jeg fikk snakket om det hos psykolog,  o ryddet opp i det. Kuttet 100% kontakt med dem. Og har det i dag ganske bra. Jeg kan nå se dem, ute at de tar all plass i tankene en hel uke. 

Jeg søkte nok endel forståelse.  Men forståelse jeg fikk fra andre, hjalp ikke selveproblemet. Og min familie ble lei av temaet. Og da følte jeg på at de ikke brydde seg. Men heldigvis skjønte jeg samtidig at det ble for mye for dem også. Jeg bare ikke klarte å stoppe det selv. Og inså at det var psykolog jeg trengte. Og det holdt i massevis med lavterskel tilbud i kommunen 

Anonymkode: 2a205...27c

Hun mener selv at hun ikke har behov for hjelp og har aldri hatt det bedre med seg sjøl enn nå så man når ikke frem. Jeg har hatt mye negative følser rettet mot hennes familie medlemmer da jeg har følt med henne og det hun står i men historiene hennes har litt sprekker og jeg begynner og lure på om hun har lurt meg trill rundt 

Anonymkode: bbf9a...75e

• Nyttig 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

*Trådstarter* 

Takk for mange tips og råd. Jeg forstår at mange syns det er urovekkende at jeg velger og stå i det med noen som oppfører seg og behandler meg på det viset men jeg setter ikke meg selv forann to uskyldige barn, som trenger en vis form for stabilitet. Dere som nevner kommunen eller barnevernet så har de allerede vært i bildet og hadde ikke så mye og stille opp med får og bidra, jeg har selv hatt samtaler med dem men de ser det som at familien hennes er den ødleggengde faktoren og ser ikke min samboer sin rolle oppi alt så jeg når ikke helt frem, viss jeg går for hardt ut så vild er gjøre at hun dytter meg vekk, ergo barna taper så jeg må være på lag så hun ikke tolker det som at jeg er ute etter henne og går i forsvar å angrep 

Skrevet

Det faktiske spørsmålet her er om du vil bruke ditt liv på å takle hennes løgner og traumer. Hvis ja, så blir du. Hvis nei, så flytter du. 
Du må ta ansvaret selv, for hun kommer ikke til å endre seg. Dette baserer jeg på måten hin responderer på når du forsøker å ta opp ting. 

• Liker 1
Skrevet

Tror denne er veldig relevant ang din samboer TS

Anonymkode: b67bf...99b

Skrevet

2 mnd og du skal ta ansvar for hennes barn?😂😂 ærlig talt dama høres jo helt kokos ut, snakk om musefella da gitt, KOM DEG VEKK!

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (57 minutter siden):

Rart en hel familie har brutt kontakten? Hva skjedde?

Anonymkode: df9b9...c11

De har hatt krangel og hun har følt seg fryst ut som har ført til en hevnaksjon som aldri tar ende. Jeg tror på at hun inne har hatt det så ålreit men hun har jo kuttet alle sammen ut, ikke bare for seg selv men barna også. Vanskelig for meg å si hva som har skjedd og ikke da jeg ikke kjenner dem, at de ikke har vært så ålreite mot henne trur je på i og med at barna sier mye av det samme men vil si at hun har vært en stor bidrager får og gjøre ting på en veldig stygg måte når det kunne vært unngått 

• Nyttig 1
Skrevet

Hvor lenge var dere sammen før dere flyttet sammen?

• Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

*Trådstarter* 

Takk for mange tips og råd. Jeg forstår at mange syns det er urovekkende at jeg velger og stå i det med noen som oppfører seg og behandler meg på det viset men jeg setter ikke meg selv forann to uskyldige barn, som trenger en vis form for stabilitet. Dere som nevner kommunen eller barnevernet så har de allerede vært i bildet og hadde ikke så mye og stille opp med får og bidra, jeg har selv hatt samtaler med dem men de ser det som at familien hennes er den ødleggengde faktoren og ser ikke min samboer sin rolle oppi alt så jeg når ikke helt frem, viss jeg går for hardt ut så vild er gjøre at hun dytter meg vekk, ergo barna taper så jeg må være på lag så hun ikke tolker det som at jeg er ute etter henne og går i forsvar å angrep 

Skjønner at det er en vanskelig situasjon. Men hvordan er hennes evner til å ta seg av barna? At at barnevernstjenesten har hatt det inntrykket er da og nå, hva de kan bidra med videre når det kommer til ditt syn og dine erfaringer vil gi dem større innblikk. Ikke avfei barneverntjenesten tenker jeg. 

Og jeg synes du skal sette deg selv høyere enn å være i et slikt forhold.

Anonymkode: 5204b...51f

• Liker 1
Skrevet
Snublefot62 skrev (5 minutter siden):

Hvor lenge var dere sammen før dere flyttet sammen?

Ikke lenge. Var litt vell inplustivt da hun ikke følte seg trygg i hjemmet så jeg måtte flytte inn

• Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Ikke lenge. Var litt vell inplustivt da hun ikke følte seg trygg i hjemmet så jeg måtte flytte inn

Tilfeldigvis.. Du er lurt trill rundt og er bruk og kast for henne, våkn opp!!

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Grunnen til at jeg har godtatt og står i det er fordi jeg bryr meg og først og fremst har jeg lovet barna hennes at jeg skal gjøre mitt for at ting blir ålreit og da kan jeg ikke være en gjøk og svikte 

Det lukter ustabilt og manipulativt kvinnfolk. Se ikke bort i fra at hun også spiller på din samvittighet ovenfor barna. 

• Liker 2
Skrevet

Du er alt for naiv TS.. om du ønsker å firrsette, så har du fortjent det som følger med.. lykke til...

Anonymkode: 5caf8...8ed

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Du er lurt. Hun har deg rundt lillefingeren.

Om hun i løpet av 2+ måneder har klart å introdusere deg for barna, du har lovet de å skape trygghet, du har hatt flere interaksjoner med barnevern og kommune, du har allerede fått full innsyn i konflikten med hennes familie og i tillegg så forventer hun at familien din stiller opp? Og ikke bare det - men allerede har familien din begynt å ta avstand til både henne og deg?

Her har det skjedd MYE på kort tid. Jeg vil påstå at å introdusere deg for barna så tidlig var et bevisst valg for å hekte deg inn tidlig. Det er relativt åpenbart.

Og når du nå ser shitshowet og opplever at BV og kommune ikke gjør noe - hva skal du bidra med egentlig?

• Liker 3
  • Nyttig 1
Skrevet
Binar skrev (2 minutter siden):

Det lukter ustabilt og manipulativt kvinnfolk. Se ikke bort i fra at hun også spiller på din samvittighet ovenfor barna. 

Det er jeg bevisst på at hu gjer. 

• Nyttig 1
Skrevet

Har du møtt familien hennes? Tenker at det kanskje er mye løgner og manipulering inn i bilde, kanskje det å ta kontakt med noen for å få litt innsyn og innspill kunne vært et alternativ. Kan hende de også vil kunne bidra til å hjelpe og være en del av barnas liv videre.

• Liker 2
Skrevet
Enmanelskeråhate skrev (7 minutter siden):

Tilfeldigvis.. Du er lurt trill rundt og er bruk og kast for henne, våkn opp!!

Er en tøff situasjon når man er glad i flere parter i det 

Skrevet
Snublefot62 skrev (1 minutt siden):

Du er lurt. Hun har deg rundt lillefingeren.

Om hun i løpet av 2+ måneder har klart å introdusere deg for barna, du har lovet de å skape trygghet, du har hatt flere interaksjoner med barnevern og kommune, du har allerede fått full innsyn i konflikten med hennes familie og i tillegg så forventer hun at familien din stiller opp? Og ikke bare det - men allerede har familien din begynt å ta avstand til både henne og deg?

Her har det skjedd MYE på kort tid. Jeg vil påstå at å introdusere deg for barna så tidlig var et bevisst valg for å hekte deg inn tidlig. Det er relativt åpenbart.

Og når du nå ser shitshowet og opplever at BV og kommune ikke gjør noe - hva skal du bidra med egentlig?

Familien min har ikke tatt avstand fra meg, men henne.  Jeg mener at min tilstedeværelse er positivt for barna, jeg har et spesielt nært forhold til eldste og barnet tilbringer mye tid med meg og min familie. Men at jeg ble lurt inn i det nekter jeg ikke på

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Har du møtt familien hennes? Tenker at det kanskje er mye løgner og manipulering inn i bilde, kanskje det å ta kontakt med noen for å få litt innsyn og innspill kunne vært et alternativ. Kan hende de også vil kunne bidra til å hjelpe og være en del av barnas liv videre.

Viss jeg hadde snakka med hennes familie hadde hun aldri latt meg ha kontakt med barna igjen og da føler jeg at alt hadde vært tapt, hun lar ikke familien verken se eller prate med barna og det har gått så lang tid at barna selv ikke vil ha noe å gjøre med familien og føler seg sviktet. 

• Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (19 minutter siden):

Oioioi…..

Anonymkode: e6267...143

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Viss jeg hadde snakka med hennes familie hadde hun aldri latt meg ha kontakt med barna igjen og da føler jeg at alt hadde vært tapt, hun lar ikke familien verken se eller prate med barna og det har gått så lang tid at barna selv ikke vil ha noe å gjøre med familien og føler seg sviktet. 

Det høres virkelig ikke bra ut ut. Urovekkende ut at barna blir fratatt en hel familie, håper i hvertfall de blir skjermet fra voksenkonfliktene. Ville i såfall gjort det i skjul med gode intensjoner. Hvordan familiemedlemmene møter deg sier sitt, og håpe de behandler situasjonen på en voksen måte slik at det ikke går utover barna. I og med at barnevern ikke har gjort noe særlig lurer jeg kanskje på om det kan være et bra alternativ.  

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...