Gå til innhold

Kvinner med bmi rundt 24-25, er dere fornøyde?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

neon_sun skrev (4 timer siden):

Jeg har akkurat slanket meg ned dit fra bmi på 36. Hovedmålet var å bli normalvektig, men pga at jeg ikke har vært det omtrent hele mitt voksne liv, så aner ikke hva trivselsvekten min er. Men jeg skal definitivt ned mer. Jeg er ganske høy og ligger forsatt på over 70 kg. Vil nok ned på 60 tallet iallefall. 

Hvor høy er du?

Anonymkode: 247fc...718

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Hvor høy er du?

Anonymkode: 247fc...718

172. Så kanskje litt overdrivelse med ganske høy, men litt over gjennomsnittet 😂😁

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

hva er normal bmi?

Anonymkode: 17f25...a3b

Normal bmi er fra 18,5 til 24,9. På normal bmi utgjør ikke vekten din i seg selv noen helserisiko. For meg som er 170cm betyr det at jeg kan veie mellom 53kg og 72kg og ha normal bmi. Hva man trives med estetisk vil variere fra person til person, men bør være innenfor dette spennet.

Anonymkode: 0b48d...e57

  • Liker 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg følte meg chubby med bmi på 24-25. Ser på bilder at det ikke var fint. Bmi på 19 nå, og her vil jeg forbli. 

Anonymkode: b0639...b45

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, AnonymBruker said:

Jeg følte meg chubby med bmi på 24-25. Ser på bilder at det ikke var fint. Bmi på 19 nå, og her vil jeg forbli. 

Anonymkode: b0639...b45

Jeg hadde vært mager og sett syk ut med bmi på 19. Så det er vel forskjell på kroppsmasse/muskulatur etc. 

Anonymkode: 60a6e...dac

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Jeg hadde vært mager og sett syk ut med bmi på 19. Så det er vel forskjell på kroppsmasse/muskulatur etc. 

Anonymkode: 60a6e...dac

Har du prøvd og har du bilde? Går man raskt ned i vekt kan man se litt dratt ut, men holder man seg på bmi 19 over tid ser man absolutt ikke syk ut. Med mindre man faktisk er syk da selvfølgelig (så du syk ut da du hadde bmi 19 og hadde kreft liksom, da er det kreften som gjør at du ser syk ut, ikke vekten).

Er folk rundt deg vant til å se deg overvektig, kan det være uvant å se deg slank. Man kan kle å veie litt mer, men det betyr ikke at man ser syk ut. Har du sett en person med bmi 15? Hvis du ser er vanlig bilde av en folkegruppe på 70-tallet. Syns du alle ser syke ut?

Anonymkode: 0b48d...e57

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 timer siden):

hva er normal bmi?

Anonymkode: 17f25...a3b

19-25, men for mange er det helt fint med 26.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

BMI er tull og tøys på individnivå. Min er på 26, og jeg er slank.

Endret av kaarebjarne
  • Liker 3
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja. Livet jeg må leve for å være under 24 i BMI er rett og slett ikke verdt det. Da er jeg heller på grensen, og nyter sjokolade, god middag og drikke uten dårlig samvittighet. 

PS: mange som er 24-25 i bmi grunnet mye muskler, og man ser ikke nødvendigvis dvask ut bare fordi dette er bmi'en din.

Anonymkode: 02376...310

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

svartkatt skrev (3 timer siden):

Bryr

Meg

Ikke

Enig. Jeg bryr meg om å være relativt slank, ha en kropp som fungerer og som er ganske sunn. Hva slags bmi det er, aner jeg ikke. Men tror jeg er mellom 20-25 (nærmere 25) og det er jeg fornøyd med siden det er klassifisert som sunnest. 

Anonymkode: 93f34...dae

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er fornøyd med noe, og liker meg mer litt fyldig enn slank. Er forvirret over hvor jeg ønsker å være når det kommer til vekt, likte ikke være slankere, men å være rundere føles ikke så bra som jeg håpet det heller. Valget blir mer avgjort av å få passe inn i klærne mine som jeg er glad i akkurat nå. Må trene for helsen skyld, men liker å ha fyldige lår, rumpe og større pupper. Liker litt chunky over armer også, og at kragebeinene mine som jeg missliker synes mindre. 

Anonymkode: b95a6...7a7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, var rundt der i våres. Nå er jeg på 21 og skal fortsatt ned litt til, blir vel rundt 20/20.5 i bmi tenker jeg, når jeg når målet. 

Anonymkode: c4c9a...a5f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har ligget mellom 20–24 i BMI. Er litt for tynn på 20, og føler mer bælfeit på 24. Rundt 21 er perfekt her🥰

Anonymkode: 2d86d...93b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 minutter siden, AnonymBruker said:

Har du prøvd og har du bilde? Går man raskt ned i vekt kan man se litt dratt ut, men holder man seg på bmi 19 over tid ser man absolutt ikke syk ut. Med mindre man faktisk er syk da selvfølgelig (så du syk ut da du hadde bmi 19 og hadde kreft liksom, da er det kreften som gjør at du ser syk ut, ikke vekten).

Er folk rundt deg vant til å se deg overvektig, kan det være uvant å se deg slank. Man kan kle å veie litt mer, men det betyr ikke at man ser syk ut. Har du sett en person med bmi 15? Hvis du ser er vanlig bilde av en folkegruppe på 70-tallet. Syns du alle ser syke ut?

Anonymkode: 0b48d...e57

Jeg har prøvd, og nei jeg poster selvsagt ikke bilde av meg selv her. Jeg hadde bmi på 19 i lang tid, og det var ikke relatert til sykdom. Jeg var heller ikke overvektig i forkant, så det du sier stemmer ikke for meg. 

 

 

Anonymkode: 60a6e...dac

  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jepp, er muskuløs så fett% ligg på ca 22%, som er i nedre sjikte for normal fettprosent for kvinner. Det er ein langt meir verdifull indikator enn BMI er. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Er fornøyd med noe, og liker meg mer litt fyldig enn slank. Er forvirret over hvor jeg ønsker å være når det kommer til vekt, likte ikke være slankere, men å være rundere føles ikke så bra som jeg håpet det heller. Valget blir mer avgjort av å få passe inn i klærne mine som jeg er glad i akkurat nå. Må trene for helsen skyld, men liker å ha fyldige lår, rumpe og større pupper. Liker litt chunky over armer også, og at kragebeinene mine som jeg missliker synes mindre. 

Anonymkode: b95a6...7a7

Er kjempe redd for å legge ut feil bilde å vise ansiktet mitt. Kan man spørre mod om å slette bildet innen en time? Om ja, takk 😊

Men siden jeg er så usikker hvordan jeg ser ut, syns dere jeg er for rund her? Står fra side, og klær har jo sin effekt, så ikke det beste bilde, men utifra det dere ser. 

Ps: Bilde i bakgrunnen er nydelig 💙 Dere burde se det om de har det på nasjonalteatret enda, vet ikke hvordan ting fungerer der. 

 

Anonymkode: b95a6...7a7

Bilde er fjernet. Perelandra, mod. 

Endret av Perelandra
  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min maks-BMI var 24. Det var jeg ikke komfortabel med, og når jeg ser tilbake på bilder fra den tiden så jeg virkelig tjukk ut. Jeg trives bedre der jeg er nå, i underkant av 19. Jeg synes generelt det er langt penere å være tynn enn lubben. 

Det at du spør om dette, TS, og legger ut bilde av deg selv, tyder kanskje på at du ikke er helt fornøyd der du er nå? Så du bør nok jobbe med enten kroppen din eller hodet ditt, eller kanskje aller helst begge deler.

Anonymkode: 4f55e...859

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ved min høyeste vekt utenom graviditet hadde jeg en BMI på 24,9. Var ikke fornøyd da nei. Men da var jeg jo også 4-5 kg over hva jeg har pleid å ligge på. Nå er jeg ca 9 kg under den maksvekten og har en BMI på 21,6 og er veldig fornøyd med kroppen i dag :)

 

Anonymkode: e3258...7b5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tenker absolutt ikke at du er tjukk på det bilde over :) Du har fine former på de riktige stedene :) 

Hilsen kvinne 34 :) 

Men vekt er jo en smakssak, og litt hvordan vekten fordeler seg og hva man er vandt til rett og slett. 

Anonymkode: e3258...7b5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...