Gå til innhold

Kvinner med bmi rundt 24-25, er dere fornøyde?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg har nettopp kommet meg ned dit, men føler meg fortsatt overvektig 🙁

Anonymkode: d88c4...0a0

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nei jeg har aldri vært fornøyd når jeg har hatt bmi 24-25.

Anonymkode: 7330d...4aa

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei. Er ikke fornøyd. Men aksepterer at jeg ser slik ut.

Må jobbe ekstremt for å komme ned de siste 10 kg med fett. Vi snakker ekstremt kaloriunderskudd med hard trening... 

Anonymkode: ae618...2bf

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har BMI på 22 og har et par kg for mye rundt midjen. Det er synlig mage, men vanskelig å bli kvitt i min alder, "alle" middelaldrende får dette magefettet har jeg inntrykk av, og det er nesten umulig å bli kvitt. Jeg fremstår som slank i sin helhet, men det midjemålet mitt irriterer meg.

Men nei, jeg hadde absolutt ikke vært fornøyd med BMI på 24-25, da hadde jeg vært direkte småtjukk med min høyde.

  • Liker 2
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har akkurat slanket meg ned dit fra bmi på 36. Hovedmålet var å bli normalvektig, men pga at jeg ikke har vært det omtrent hele mitt voksne liv, så aner ikke hva trivselsvekten min er. Men jeg skal definitivt ned mer. Jeg er ganske høy og ligger forsatt på over 70 kg. Vil nok ned på 60 tallet iallefall. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det kommer nok litt an på utgangspunktet. Det meste jeg har veid var bmi 23, og da følte jeg meg tykk. Rund i fjeset, litt mage og store overarmer og lår. Ingen av klærne mine passet. Trives best under 21. Men dersom du har vært svært overvektig, og kommet deg ned på bmi 24/25 er det kjempebra. Bedre å holde seg der, enn å presse deg for mye slik at du sprekker og raser opp igjen. Men helt lov å være misfornøyd også, man er jo på vippen til overvektig. Og normal bmi strekker seg jo over ca 20kg, så man er jo litt stor når man har bmi 24/25. Jeg på 170cm måtte ha veid 72kg, og da hadde jeg vært mer enn rund.

Anonymkode: 0b48d...e57

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var litt lubben med BMI rundt 25, trives bedre der jeg er nå (rundt 22?). Men alle kler jo vekt forskjellig. Jeg fikk myyye dobbelthake selv om kroppen så OK ut (former).

Anonymkode: f2497...443

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har BMI 26 nå, men er ikke fornøyd på 24 heller. Jeg tok tak for noen uker siden og vil ned til 20 i BMI aller helst. I alle fall ikke mer enn 21. 

Har gått opp pga alkoholmisbruk. 

Men jeg er høy og har en veldig jevn fettfordeling. Ser egentlig ikke overvektig ut selv om jeg ifølge BMI er det. 

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke fornøyd når jeg ligger der nei. Har kommet meg lenger ned på BMI-skalaen og ser bedre ut og trives bedre. 

Anonymkode: f0a4d...ced

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

24/25 er akkurat litt for mye for meg, trives best på 22/23

Anonymkode: 60a6e...dac

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trives mye bedre her enn da jeg hadde 18-20. Da følte jeg meg i hvertfall lubben!

Livet er for kort til å gå rundt konstant sulten og få dårlig samvittighet over en sjokolade.

Anonymkode: 0bf2f...e6b

  • Liker 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

hva er normal bmi?

Anonymkode: 17f25...a3b

Her har du en oversikt hentet fra LHL.no

BMI-klassifisering
Klassifisering BMI Sykdomsrisiko
Undervekt 18,4 eller lavere Lav for diabetes, økt for andre helseproblemer
Normalvekt 18,5-24,9 Lav
Overvekt 25,0-29,9 Økt for diabetes
Fedme, grad 1 30-34,9 Økt for diabetes
Økt dødelighet
Fedme, grad 2 35-39,9 Høy risiko for flere helseproblemer
Økt dødelighet
Fedme, grad 3 40,0 eller høyere

Ytterligere økt helserisiko

 

  • Liker 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har aldri vært mer fornøyd med kroppen min enn da jeg hadde BMI på rundt 25. Men, det var fordi mesteparten av vekten lå i muskelmasse. Jeg var veldig, veldig muskuløs, og fantes ikke "feit" eller lubben på noe vis. 

Så fikk jeg barn, og hadde ikke tid til å "bo" på styrkerommet lenger, ei heller være kjempenøye med matinntaket. 

Nå har jeg BMI på rundt 21. Jeg har mistet MYE muskelmasse (og styrke - tar bare halvparten så mye i knebøy nå som i mine glansdager...). Og jeg savner musklene mine... Jeg ser "tynn" ut, og det liker jeg ikke. 

Anonymkode: 22712...2dd

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...