AnonymBruker Skrevet 23. november 2023 #21 Skrevet 23. november 2023 kris123 skrev (13 minutter siden): Vi har såklart tatt de med til frisør og de har fått klær. Men det er jo begrenset hvor mye penger vi har også med økte priser på alt, hus, bil, egne barn å forsørge og i tillegg betaler så mye i barnebidrag for de. Så det er begrenset hvor mye mer enn dette vi kan gjøre og kjøpe til dem også. Dere får strupe bidraget, ta kjerringa til retten og få omsorgen for alle de tre barna. Anonymkode: ec772...bea 4 1 2
AnonymBruker Skrevet 23. november 2023 #22 Skrevet 23. november 2023 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Dere får strupe bidraget, ta kjerringa til retten og få omsorgen for alle de tre barna. Anonymkode: ec772...bea Problemet med bidrag er at man får gjeld, betalingsanmerkning og lønnstrekk dersom man ikke betaler det nav har fastsatt. Så dessverre så driver Nav og hjelper kjerringer som dette til å få lov til holde på som hun gjør.. Anonymkode: ca733...7c3 2
AnonymBruker Skrevet 23. november 2023 #23 Skrevet 23. november 2023 20 000 i barnebidrag! Wow...Det er heftig. Jeg vet ikke om jeg tror på dette. Far flyttet ut, og så laget han masse barn med deg. Mor er helt forferdelig, men det er når renta stiger dere virkelig finner ut at dere skal ha barna hos dere. "Hullete sko"... Det er kanskje fordi jeg er skeptisk til alle dere samboerene som skriver inn om umulige mødre til stebarna og deres perfekte menn. Jeg kjenner liksom ikke det helt igjen fra min verden. Sannheten er ofte annerledes. Men hva tenker du egentlig det er å gjøre bortsett fra; A) Få til et godt samarbeid med mor og finne løsninger B) Gå til retten. ?? Jeg dømmer deg og mannen faktisk som F fordi du fikk to kjappe barn med denne mannen som hadde tre fra før. Det synes jeg var uansvarlig. Min bror har gjort det samme, og jeg er ikke så glad for det forholdet. Det er noe litt umusikalsk over det. Jeg ble faktisk forlatt av far til mine barn, men selv om han tidvis ikke er verdens smarteste, så er han i alle fall smart nok til å ikke skaffe seg to nye unger med en dame. Det holder med tre liksom...i alle fall de første 5 årene. Nei. Dette er tullball. For et sirkus. Anonymkode: 20b58...73d 4 1 3
AnonymBruker Skrevet 23. november 2023 #24 Skrevet 23. november 2023 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Typisk mødre som blir skilt, de blir monstre, sender barna uten jakke og sko til deg eller barnehage fordi da er det samværsbytte dag og det er jo HUN som har kjøpt de klærne og skoene så det hører til hos hun, drit i at barnet løper på sokkene fra bilen til huset. Hva faen damer? sånn tror jeg neppe menn holder på Anonymkode: c92a4...b67 Åjoda. Det gjør de. Anonymkode: 05e30...faa 2
AnonymBruker Skrevet 23. november 2023 #25 Skrevet 23. november 2023 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): 20 000 i barnebidrag! Wow...Det er heftig. Jeg vet ikke om jeg tror på dette. Far flyttet ut, og så laget han masse barn med deg. Mor er helt forferdelig, men det er når renta stiger dere virkelig finner ut at dere skal ha barna hos dere. "Hullete sko"... Det er kanskje fordi jeg er skeptisk til alle dere samboerene som skriver inn om umulige mødre til stebarna og deres perfekte menn. Jeg kjenner liksom ikke det helt igjen fra min verden. Sannheten er ofte annerledes. Men hva tenker du egentlig det er å gjøre bortsett fra; A) Få til et godt samarbeid med mor og finne løsninger B) Gå til retten. ?? Jeg dømmer deg og mannen faktisk som F fordi du fikk to kjappe barn med denne mannen som hadde tre fra før. Det synes jeg var uansvarlig. Min bror har gjort det samme, og jeg er ikke så glad for det forholdet. Det er noe litt umusikalsk over det. Jeg ble faktisk forlatt av far til mine barn, men selv om han tidvis ikke er verdens smarteste, så er han i alle fall smart nok til å ikke skaffe seg to nye unger med en dame. Det holder med tre liksom...i alle fall de første 5 årene. Nei. Dette er tullball. For et sirkus. Anonymkode: 20b58...73d Nok en bitter dame som svarer her ja. Så fordi du ble dumpa så får ikke eksen din lov til å få barn med en ny dame? Du virker som en kontrollfreak som i tillegg ønsker å være den «eneste ene» noe du dessverre nok ikke er. Anonymkode: 78cd7...711 4 5
Gjest Anonyme-meg Skrevet 23. november 2023 #26 Skrevet 23. november 2023 Ta x kona til retten og kjemp for full foreldreansvar.
AnonymBruker Skrevet 23. november 2023 #27 Skrevet 23. november 2023 AnonymBruker skrev (7 minutter siden): 20 000 i barnebidrag! Wow...Det er heftig. Jeg vet ikke om jeg tror på dette. Far flyttet ut, og så laget han masse barn med deg. Mor er helt forferdelig, men det er når renta stiger dere virkelig finner ut at dere skal ha barna hos dere. "Hullete sko"... Det er kanskje fordi jeg er skeptisk til alle dere samboerene som skriver inn om umulige mødre til stebarna og deres perfekte menn. Jeg kjenner liksom ikke det helt igjen fra min verden. Sannheten er ofte annerledes. Men hva tenker du egentlig det er å gjøre bortsett fra; A) Få til et godt samarbeid med mor og finne løsninger B) Gå til retten. ?? Jeg dømmer deg og mannen faktisk som F fordi du fikk to kjappe barn med denne mannen som hadde tre fra før. Det synes jeg var uansvarlig. Min bror har gjort det samme, og jeg er ikke så glad for det forholdet. Det er noe litt umusikalsk over det. Jeg ble faktisk forlatt av far til mine barn, men selv om han tidvis ikke er verdens smarteste, så er han i alle fall smart nok til å ikke skaffe seg to nye unger med en dame. Det holder med tre liksom...i alle fall de første 5 årene. Nei. Dette er tullball. For et sirkus. Anonymkode: 20b58...73d Stinker bitterhet av dette innlegget. En mann som har forlatt deg forelsker seg gjerne i en annen og om han har lyst til å få flere barn med henne fordi han elsker henne så får han gjøre det. Det er ikke opp til deg hva andre får lov til å gjøre etter at de har gått videre, og heller ikke ditt problem. Anonymkode: ec772...bea 4 5
kris123 Skrevet 23. november 2023 #28 Skrevet 23. november 2023 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): 20 000 i barnebidrag! Wow...Det er heftig. Jeg vet ikke om jeg tror på dette. Far flyttet ut, og så laget han masse barn med deg. Mor er helt forferdelig, men det er når renta stiger dere virkelig finner ut at dere skal ha barna hos dere. "Hullete sko"... Det er kanskje fordi jeg er skeptisk til alle dere samboerene som skriver inn om umulige mødre til stebarna og deres perfekte menn. Jeg kjenner liksom ikke det helt igjen fra min verden. Sannheten er ofte annerledes. Men hva tenker du egentlig det er å gjøre bortsett fra; A) Få til et godt samarbeid med mor og finne løsninger B) Gå til retten. ?? Jeg dømmer deg og mannen faktisk som F fordi du fikk to kjappe barn med denne mannen som hadde tre fra før. Det synes jeg var uansvarlig. Min bror har gjort det samme, og jeg er ikke så glad for det forholdet. Det er noe litt umusikalsk over det. Jeg ble faktisk forlatt av far til mine barn, men selv om han tidvis ikke er verdens smarteste, så er han i alle fall smart nok til å ikke skaffe seg to nye unger med en dame. Det holder med tre liksom...i alle fall de første 5 årene. Nei. Dette er tullball. For et sirkus. Anonymkode: 20b58...73d Bidrag regnes jo utifra hennes lønn, hans lønn og samvær. Så det er jo så "enkelt" som det. At rentene har gått i taket har jo ingenting med oss å gjøre i den forstand, avtalen var at når huset var gjort opp så skulle de ha 50/50. Uavhengig av om det var når renten var sånn eller sånn. Jeg spør jo her OM det er noe annet å gjøre enn å gå til retten, om det er noe som helst hjelp å få uten å trenge å ta det i retten. Det er hele meningen med innlegget. Nå er det sånn at hele hans familie syns det var bra at de gikk fra hverandre, så da er nok ikke situasjonen den samme som din bror sin. Og om du tror på dette eller ikke er forsåvidt heller ikke mitt problem. Skjønte jo at disse damene som står i "hennes situasjon" (bitter osv selv) ville komme med noe drittslenging, men fakta er no faktisk den at jeg har et veldig godt forhold både til hans barn og hans familie. Så du trenger ikke trekke paralleller til ditt eget liv med en gang det er snakk om "3 barn og en eksmann". Og jeg regnte med at ikke alle kom til å tro på dette for det er et helsikkens sirkus og jeg hadde ikke selv trodd at noen kunne holde på på denne måten, men verden skal bedras.. 3 1
AnonymBruker Skrevet 23. november 2023 #29 Skrevet 23. november 2023 kris123 skrev (2 timer siden): Til din informasjon så betales det allerede nærmere 20.000 i barnebidrag så både klær og sko for disse barna er godt dekket 😉 Det må da være en privat avtale. Maks kostnad ved utregning fra Nav på barn uten samvær i alderen 6-9 år kr 6289,. Men for et barn fra 10-14 år er 7490. Det er altså maks 14k om der ikke er noe som helst av samværsfradrag. Anonymkode: 6bb1c...04b 1 1 1
AnonymBruker Skrevet 23. november 2023 #30 Skrevet 23. november 2023 Far må skaffe advokat asap og ta saken til retten. Stakkars unger. Anonymkode: f1a8c...a01 4 2
AnonymBruker Skrevet 23. november 2023 #31 Skrevet 23. november 2023 4 hours ago, AnonymBruker said: Beklager langt innlegg, men vi trenger sårt noen råd fra panelets eksperter 😊 Min samboer, som jeg har 2 barn med, har fra ett tidligere forhold 3 barn. Da vi ble sammen var han separert fra det som nå er hans ekskone, og han flyttet da etter hvert inn til meg mens eksen fortsatt bodde i deres felles bolig. Hun nektet allerede da enhver form for samarbeid, og pga alle hans midler var bundet opp i det huset fikk vi ikke kjøpt oss noe nytt hus sammen. Etter en lang prosess, som tok over 2 år (inkl en rettsak), fikk de omsider gjort opp huset, og vi fikk mulighet til å kjøpe oss noe sammen. Hører med til historien at den opprinnellige avtalen mellom han og eksen var at det skulle dele på å bo i den felles eide boligen inntil den var gjort opp, og ha ungene mens de bodde i huset. Denne avtalen gikk hun kjapt vekk fra, og nektet å flytte ut fra huset. Vi endte tilslutt opp med å kjøpe et hus i umiddelbar nærhet av der han hadde bodd før for at barna skulle ha begge foreldrene sine i nærheten. I perioden frem til vi fikk kjøpt oss felles hus, var det, pga størrelsen på leiligheten vi bodde i + at den lå på andre siden av byen, ikke hensiktsmessig å ha barna så mye på overnatting så samværet besto i stord grad av torsdag – søndag på dagtid annenhver uke. Planen og ønsket vårt har hele tiden vært en 50/50 løsning når hus var på plass, noe barna har vært klokkeklar på hele tiden at de og ønsket. I perioden fra vi ble sammen, frem til nå, har det vært en huskestue uten sidestykke med hun eksen hans. Dette med total mangel på alt som har med empati og gjøre, og barnas beste. For noen år siden ble vi kontaktet av Barnevernet (bare uker etter vårt første felles barn ble født). Der kunne de fortelle at helsesøster på skolen hadde blitt informert av mor (eksen) at det ene barnet hadde fortalt henne at far slår. Dette utløste en serie med alarmer hos BV som førte til en 3 månders lang utredning med oss, barna, moren (eksen) og diverse andre instanser. Konklusjonen til BV, som kom i form av 3 rapporter (en pr barn) var knusende klar. Det var ingen som helst tegn på at det var hold i påstanden og far, i motsetning til mor, fikk de beste skussmål. Rapporten sa også at moren, slik de opplevde det, ikke evnet å gi barna den tryggheten/støtten de trengte, og de oppfordet på det sterkeste at far ble mer involvert (noe han har ønsket hele tiden). Noen dager etter denne tilbakemeldingen (som nok var totalt motsatt av det eksen hadde forventet) ringte politiet til min samboer og han ble kalt inn til avhør. I tillegg til at han var i avhør har også barna blitt sendt i taxi med læreren sin til politistasjonen i avhør også (finnes ingen grenser for hva barna skal dras gjennom...). Der kom det frem at det forelå en anmeldelse fra eksen om vold mot henne/barna. Denne ble og umiddelbart henlagt (2 dager etter avhøret) da det var tydelig at det ikke var noe hold i påstandene. I peroden da dette pågikk fikk familie, venner, trenere osv nyss i dette og samtlige stilte seg bak min samboer og uttalte at dette etter all sannsynlighet bare var oppspinn fra hennes side og noe de aldri hadde hørt snakk om så lenge de hadde vært sammen. Resultat av dette var at, med untak av moren hennes, stilte hele hennes familie, flere av hennes venner, nevøer/nieser osv, seg bak min samboer og hun står igjen nå med null kontakt med egen familie. Kan også nevne her at når de var på mekling ifb med samlivsbruddet for over 3 år siden, ble det aldri nevnt noe om vold, eller truende adferd, som hun nå snakker om. Det hører også med til historien, at frem til hun ble informert om at min samboer hadde truffet en ny så snakket eksen bla med moren til hans og ytret ønske om en gjenforening og at hun ønsket at han flyttet hjem igjen. Det har også kommet frem via andre at hun alltid har ønsket seg en datter ( hun har 3 gutter ), og det gjorde ikke akkurat tingene lettere når vi fikk nettopp det, en datter. Det har flere ganger kommet frem fra de to eldste barna at mamma sier følgende om deres halvsøster (vår felles datter, som de virkelig elsker) «mamma liker ikke XXX, hun sier hun er ekkel og at hun ikke liker hun«. Dette og lignende uttaler har det vært mange av fra spesielt de to yngste barna. Hun belønner og barna dersom de sier de ikke vil være med far, dette har og kommet klart frem ved flere anledninger. Kunne fortsatt i evigheten, men dette gir dere hvertfall ett bilde av situasjonen. Status nå er at vi har kjøpt hus i umidellbar næhet av der barna har vokst opp. Barna knegår oss hver gang vi har de og spør når de kan flytte inn. De er VELDIG tydelig på at dette er noe de virkelig ønsker. Far har sendt melding til mor og sagt at nå ønsker vi å gå over til en løsning, i tråd med det vi har sagt hele tiden, hvor barna bor mer hoss oss. For at overgangen ikke skulle bli for stor har vi foreslått onsdag ettermiddag – mandag morgen. Dette vil gi oss cirka 10 dager med barna i månden, mot morens cirka 20. Her slår hun seg fullstedning vrang. Sier at det er fullstendig uaktuelt i det hele tatt å diskutere det. Long story short – dersom vi vil ha mer sammvær må vi ta det via retten med alt det innebærer. Noe samarbeid nekter hun. Barna når de kommer mor fremstår ofte ustelt, de lukter til tider. Har aldri vært hos frisør, går med sko som er gått i oppløsning og med tærne stikkende ut. Kunne nevnt masse mer her, men det gir vel en god pekepinn. Er det noe vi kan gjøre her, eller er vi prisgitt en galen mor som ikke skyr noen midler for å få tingene som hun vil? Noen som helst instanser som kan hjelpe uten at man skal trenge å gjennomgå en rettsak, ikke minst dra ungene gjennom en? Råd taes imot med takk! Anonymkode: ca733...7c3 At du orker... Jeg hadde aldri involvert med en mann som hadde tre barn og en eks-kone, for så å få barn med han. Ble sliten bare av å lese første setning. Anonymkode: a89d0...8dc 1 1
AnonymBruker Skrevet 23. november 2023 #32 Skrevet 23. november 2023 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Typisk mødre som blir skilt, de blir monstre, sender barna uten jakke og sko til deg eller barnehage fordi da er det samværsbytte dag og det er jo HUN som har kjøpt de klærne og skoene så det hører til hos hun, drit i at barnet løper på sokkene fra bilen til huset. Hva faen damer? sånn tror jeg neppe menn holder på Anonymkode: c92a4...b67 Nei, denne mannen flytta til den andre siden av byen uten å ha plass(!) til de tre små barna sine og hadde dem ikke på overnatting på over to år, mens de led under direkte omsorgssvikt hos en gal mor. Der det ikke var plass til tre barn var det jaggu plass til kjæresten og to nye barn. Anonymkode: 0e79c...975 4 3
kris123 Skrevet 23. november 2023 #33 Skrevet 23. november 2023 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): At du orker... Jeg hadde aldri involvert med en mann som hadde tre barn og en eks-kone, for så å få barn med han. Ble sliten bare av å lese første setning. Anonymkode: a89d0...8dc Ja, men det er da heller ikke din mening om det jeg spør om i innlegget 😉 2 1
AnonymBruker Skrevet 23. november 2023 #34 Skrevet 23. november 2023 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Det må da være en privat avtale. Maks kostnad ved utregning fra Nav på barn uten samvær i alderen 6-9 år kr 6289,. Men for et barn fra 10-14 år er 7490. Det er altså maks 14k om der ikke er noe som helst av samværsfradrag. Anonymkode: 6bb1c...04b Ser nå at det er snakk om tre barn, ikke to som jeg skrev her. Men, jeg tok en utregning hos nav. Da med far inntekt på 700k og mor 400k. Samværsklasse 1. Du kan legge inn de egentlige tallene https://tjenester.nav.no/bidragskalkulator/innledning?0 Anonymkode: 6bb1c...04b
kris123 Skrevet 23. november 2023 #35 Skrevet 23. november 2023 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Nei, denne mannen flytta til den andre siden av byen uten å ha plass(!) til de tre små barna sine og hadde dem ikke på overnatting på over to år, mens de led under direkte omsorgssvikt hos en gal mor. Der det ikke var plass til tre barn var det jaggu plass til kjæresten og to nye barn. Anonymkode: 0e79c...975 Nei, det var ikke plass til "kjæresten og 2 nye barn", det var min leilighet han flyttet til og der bodde vi til rettsaken om huset var over slik at vi kunne kjøpe noe i nærheten av barna. Det er også forskjell på å bo i en liten leilighet med en baby som bor på rom med oss (vi flyttet til hus da første fortsatt var baby) og 3 større gutter. Siste baby kom for kort tid siden... 2
AnonymBruker Skrevet 23. november 2023 #36 Skrevet 23. november 2023 Dette var veldig mye og detaljert bakgrunnsinformasjon for et helt feil publikum er jeg redd, det er da virkelig ikke noen annen løsning enn å komme seg til retten så fort som fy? Klart dama er vanskelig, men det hjelper ikke å klage på henne her, jeg skjønner ikke hva slags type råd du ønsker deg? Du får ha lykke til med alle fem barn, litt av en familie du har gitt de to minste! Og på to år…. Anonymkode: 0e79c...975 2
AnonymBruker Skrevet 23. november 2023 #37 Skrevet 23. november 2023 AnonymBruker skrev (11 minutter siden): Nok en bitter dame som svarer her ja. Så fordi du ble dumpa så får ikke eksen din lov til å få barn med en ny dame? Du virker som en kontrollfreak som i tillegg ønsker å være den «eneste ene» noe du dessverre nok ikke er. Anonymkode: 78cd7...711 Jeg er gift og sammen med mannen min i 15 år, så det har gått fint med meg. Barnefar kom krypende tilbake etter ett år, den gang da. Jeg har heller ikke fått flere barn. Der synes jeg faktisk både jeg og far har vært fornuftig. Far hadde jo i dette tilfelle en sykdom. Jeg tenker vel det at har man laget tre unger med noen, så har du et ansvar for barn og den du laget dem med til å roe ned og få ting til å fungere. Ikke dynge på...Du har fucked det til nok allerede. Men det er nå meg. Anonymkode: 20b58...73d 1 2
AnonymBruker Skrevet 23. november 2023 #38 Skrevet 23. november 2023 kris123 skrev (1 minutt siden): Nei, det var ikke plass til "kjæresten og 2 nye barn", det var min leilighet han flyttet til og der bodde vi til rettsaken om huset var over slik at vi kunne kjøpe noe i nærheten av barna. Det er også forskjell på å bo i en liten leilighet med en baby som bor på rom med oss (vi flyttet til hus da første fortsatt var baby) og 3 større gutter. Siste baby kom for kort tid siden... Hvorfor flyttet han rett inn til deg? Det logiske ville vel være å prioritere samvær med barna over alt! «Sorry, har ikke plass til dere, så dere får heller leve med omsorgssvikt»… Han burde jo leid en leilighet med plass til barna sine selvsagt. Synes dette er en melodi som går igjen her fra fedre. Prioriterer ikke samvær med barna i det hele tatt før etter en del år. Anonymkode: 5d90c...fd0 6 1
BobbySocks Skrevet 23. november 2023 #39 Skrevet 23. november 2023 Da går dere faktisk til retten. Så enkelt, så vanskelig. 4
AnonymBruker Skrevet 23. november 2023 #40 Skrevet 23. november 2023 AnonymBruker skrev (12 minutter siden): Nei, denne mannen flytta til den andre siden av byen uten å ha plass(!) til de tre små barna sine og hadde dem ikke på overnatting på over to år, mens de led under direkte omsorgssvikt hos en gal mor. Der det ikke var plass til tre barn var det jaggu plass til kjæresten og to nye barn. Anonymkode: 0e79c...975 Eh…. Du svarte ikke på noe av det jeg skrevet Anonymkode: c92a4...b67
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå