Gå til innhold

❤️ Prøverør 2024 ❤️


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (12 timer siden):

Er så lei meg akkurat nå…. nettopp vært igjennom vårt første ivf-forsøk etter flere år med prøving på naturlig vis. Har stått på høyeste dose av hormonpreparater grunnet lav AMH og hatt kjipe bivirkninger underveis, og et egguttak som gjorde overraskende vondt, men som dessverre ikke endte i noen befruktning av eggene. Og nå har jeg symptomer på overstimulering og greier knapt å stå oppreist. Tårene renner. Skal snakke med klinikken for mulig videre plan, men akkurat nå kjennes det ut som at vi aldri vil greie å bli gravid 💔 Kjenner på sorg i dag, over noe vi aldri har hatt. Annet enn store forhåpninger da. Har noen opplevd at lykken plutselig kan snu? Vanskelig å finne motet til nytt forsøk akkurat nå når kroppen fremdeles gjør så vondt, men tiden leger osv..

Anonymkode: f4b05...92a

Føler med deg! 
 

vårt første uttak endte også med ingen befruktede og mild overstimulering på meg! 
andre runde brukte de icsi istedenfor vanlig ivf og da overlevde 5 til dag 5! Et fersk innsett og nå gravid i uke 9😃 så håper denne holder hele veien🤞🏼 

 

kanskje dere skal prøve icsi? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Sommerfugl24 skrev (9 timer siden):

Føler med deg! 
 

vårt første uttak endte også med ingen befruktede og mild overstimulering på meg! 
andre runde brukte de icsi istedenfor vanlig ivf og da overlevde 5 til dag 5! Et fersk innsett og nå gravid i uke 9😃 så håper denne holder hele veien🤞🏼 

 

kanskje dere skal prøve icsi? 

Takk for støtten❤️ Og gratulerer med graviditeten! Så fantastisk!!🤗 Mulig vi også bør prøve icsi neste forsøk, ja. Venter telefon fra klinikken i dag for å legge videre plan🫶

Anonymkode: f4b05...92a

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Frk.Pøls skrev (På 23.6.2024 den 8.42):

Godt å høre☺️

Her ble det negativt igjen og mensen har startet. Så nå vet vi ikke helt hva vi skal gjøre. Siste forsøk på Riksen. Så nå må vi enten bestemme oss for at sønnen vår ikke får søsken, eller begynne med alt, helt på nytt, privat. Etter nesten 3 år med søskenforsøk med ivf, og nesten 7 år totalt i denne ivf bobla, så er det mange følelser. Akkurat nå er jeg mest nummen. 
Eneste jeg vet er at jeg er ikke klar for å gi opp enda. Vi har en del å finne ut av nå. 

Ånei, det var triste nyheter. Forstår godt at det er mye følelser i spinn nå og tanken på hva dere skal gjøre videre. Har ei venninne som går igjennom akkurat det samme som dere, 3 år med forsøk offentlig med søskenforsøk og har ikke flere igjen. De tar en god pause denne sommeren for å vurderer evt privat til høsten. Kanskje dere og skal vurdere en liten pause i sommer for å få det litt på avstand? Kan være det er enklere å ta en vurderingen for veien videre etter sommeren? Hvertfall når du ikke føler du er helt klar for å stoppe nå. Vi hadde et forsøk privat, og en fordel der selvom man starter helt på nytt er at de er raske til å kunne starte behandling og man blir mye mer sett enn i det offentlige. Det er mye penger privat også, men flere har nedbetalingsløsninger, vi tok nedbetaling på vårt forsøk. Vi var hos Livio og anbefaler dem veldig hvis dere kommer til å vurdere et forsøk privat. Tenker masse på dere ❤️❤️ 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sommerfugl24 skrev (På 23.6.2024 den 23.31):

Føler med deg! 
 

vårt første uttak endte også med ingen befruktede og mild overstimulering på meg! 
andre runde brukte de icsi istedenfor vanlig ivf og da overlevde 5 til dag 5! Et fersk innsett og nå gravid i uke 9😃 så håper denne holder hele veien🤞🏼 

 

kanskje dere skal prøve icsi? 

Hei! Er det offentlig behandling du har hatt? Vet du om de kan bytte mellom ivf og icsi når det "først er bestemt" at man skal ha ivf? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 23.6.2024 den 11.15):

Er så lei meg akkurat nå…. nettopp vært igjennom vårt første ivf-forsøk etter flere år med prøving på naturlig vis. Har stått på høyeste dose av hormonpreparater grunnet lav AMH og hatt kjipe bivirkninger underveis, og et egguttak som gjorde overraskende vondt, men som dessverre ikke endte i noen befruktning av eggene. Og nå har jeg symptomer på overstimulering og greier knapt å stå oppreist. Tårene renner. Skal snakke med klinikken for mulig videre plan, men akkurat nå kjennes det ut som at vi aldri vil greie å bli gravid 💔 Kjenner på sorg i dag, over noe vi aldri har hatt. Annet enn store forhåpninger da. Har noen opplevd at lykken plutselig kan snu? Vanskelig å finne motet til nytt forsøk akkurat nå når kroppen fremdeles gjør så vondt, men tiden leger osv..

Anonymkode: f4b05...92a

Hei, hvordan går det med deg nå? 

Ser at vi hadde ganske lik erfaring, dessverre 😕 Hatt 2 egguttak hvor første var SINNSYKT vondt, men på 2.uttak ba jeg om dobbel dose smertestillende noe jeg fikk og da var det bedre. Ble også lett overstimulert, men har dog høy Amh og i større fare for overstimulering.

Ble ikke gravid selv denne gangen, og det var en så sykt nedtur. 1 måned med sprøyter, vaginaltabletter, blodprøver, UL, kjøring frem og tilbake sykmelding og jævlig dårlig form, også ender det ingen f-kngs ting! 😥😥

Lenke til kommentar
Del på andre sider

wallflower skrev (27 minutter siden):

Hei! Er det offentlig behandling du har hatt? Vet du om de kan bytte mellom ivf og icsi når det "først er bestemt" at man skal ha ivf? 

Hei! 
 

ja jeg har offentlig. Det er jeg usikker på om de kan. Kanskje hvis de ser at kvaliteten på svømmerne er dårligere 🤷🏼‍♀️

De tar vel kun icsi hvis det er ingen/få embryoer som overlever til dag 5.

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...

Annonse

Hei :) Ser ut som det har vært lite aktivitet her i det siste, men har første time på Ullevål i morgen, hva kan vi forvente? Hva gjør man/snakker man om?

Anonymkode: 1550c...fe7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Hei :) Ser ut som det har vært lite aktivitet her i det siste, men har første time på Ullevål i morgen, hva kan vi forvente? Hva gjør man/snakker man om?

Anonymkode: 1550c...fe7

De går igjennom søknad, ulik informasjon, helse, en kjapp UL. Jeg tok blodprøver etter samtale. Var gjort på 30 min. Ikke noe å grue seg til - er nok noe individuelt hva de gjør på første time - avhengig av årsak, hva de har fra før, hvor gamle prøver etc er. 

Anonymkode: 89a93...be6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har et spørsmål rundt hvilken syklusdag som er best for egguttak etter deres erfaringer. Leser forskjellige ting på nett, alt fra dag 10 til 18.

Hadde et mislykket forsøk i vinter, hvor eggene ble hentet ut på en fredag (dag 12) og alle var umodne, selvom UL to dager før viste ok størrelser på eggposene. Vi burde nok ha ventet til mandag (dag 15).   

Noen med erfaringer rundt dette. Hva er konsekvensen av senere uttak kontra litt for tidlig i syklusen? Kan eggene bli overmodne og falle fra hvis man venter 1-2 dager grunnet helgestengt klinikk?

Anonymkode: f4b05...92a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (53 minutter siden):

Har et spørsmål rundt hvilken syklusdag som er best for egguttak etter deres erfaringer. Leser forskjellige ting på nett, alt fra dag 10 til 18.

Hadde et mislykket forsøk i vinter, hvor eggene ble hentet ut på en fredag (dag 12) og alle var umodne, selvom UL to dager før viste ok størrelser på eggposene. Vi burde nok ha ventet til mandag (dag 15).   

Noen med erfaringer rundt dette. Hva er konsekvensen av senere uttak kontra litt for tidlig i syklusen? Kan eggene bli overmodne og falle fra hvis man venter 1-2 dager grunnet helgestengt klinikk?

Anonymkode: f4b05...92a

Det stemmer. Eggene kan bli for store (ødelagt) eller slippe for tidlig og dermed falle fra.

Jeg har hentet ut egg dag 13, tok eggløsningssprøytene dag 11 begge gangene, hvis jeg husker korrekt. Men det er dessverre varierende fra gang til gang hva som skjer.

De tre første uttakene var med lang protokoll, men de to neste med kort protokoll; Med helt like medisiner og helt likt antall dager før uttak har jeg fått 7 eggposer med egg og 6 modne som lot seg befrukte (og 3 innsett) første gang, men bare 1 egg og 4 tomme eggposer (det ene egget sluttet å utvikle seg før blastocyststadiet, ingen innsett) andre gang.

Hvis eggposene var store nok for uttak så har nok ikke klinikken din gjort en feil, det er dessverre bare sånt som skjer. Men med 5 uttak bak meg og ekstremt mange nedturer så vet jeg hvor fortvilende det er når det går så dårlig. Håper det går bedre for dere neste gang!

Anonymkode: 49fe1...797

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Har et spørsmål rundt hvilken syklusdag som er best for egguttak etter deres erfaringer. Leser forskjellige ting på nett, alt fra dag 10 til 18.

Hadde et mislykket forsøk i vinter, hvor eggene ble hentet ut på en fredag (dag 12) og alle var umodne, selvom UL to dager før viste ok størrelser på eggposene. Vi burde nok ha ventet til mandag (dag 15).   

Noen med erfaringer rundt dette. Hva er konsekvensen av senere uttak kontra litt for tidlig i syklusen? Kan eggene bli overmodne og falle fra hvis man venter 1-2 dager grunnet helgestengt klinikk?

Anonymkode: f4b05...92a

Har hatt egguttak dag 17 begge ganger. 

Her må jo klinikken vurderer individuelt basert på follikkel veksten din. Det er nok ingen fasit på dette. Noen trenger kort stimulering, andre noen dager ekstra.

Selv om str på follikklene er bra - opplever mange at eggene er umoden likevel - det er noe verken klinikken eller andre kan styre dessverre. Det finnes endringer i stimulering de kan gjøre for å forhåpentligvis endre det til neste uttak, men finnes ingen garanti for det. 

Ja egg kan bli overmoden hvis de venter for lenge. 

Man kan få ut 10-12 egg med helt korrekt str og fremdeles sitte igjen uten brukbare egg for videre behandling. Det er kjipt og fryktelig dumt, men det er dessverre bare sånn det er med ivf - ingen mirakelkur, ingen garanti, ingen fasit. 

 

Anonymkode: 89a93...be6

  • Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei

 

Slenger meg inn her. 
 

Akkurat hatt en MA (oppdaget 7+1) fra første fryseforsøk som ble styrt med progynova og cyclogest. 
 

Klinikken ønsker å endre medisineringen til neste forsøk (sannsynligvis pga alle bivirkningene jeg opplevde fra første forsøk) til kun letrozol og EL-testing, samt muligens Ovitrelle (det bestemmer de sikkert ved kontroll rundt dag 10-12).

Lurer på hvilke erfaringer folk har rundt forsøk uten progesteron og kun bruk av letrozol? 
 

Jeg har også lest om folk som prøver naturlig mellom abortblødningen og neste mens/forsøk og har blitt gravid, så det tenker jeg at vi kommer til å prøve på og at det ikke kan skade (ikke noe forhåpninger etter over 3,5 år), men jeg har lest om noen som har brukt letrozol ifbm dette (altså mellom abort og mens), så lurer på om noen her har gjort det, eller har blitt frarådet/anbefalt og kan fortelle om sine erfaringer rundt det? Hvilken dag startet du i så fall med letrozolen?

Anonymkode: 78f27...503

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

Hei, jeg trenger å lufte noe for føler meg rådvill.

Vi har gått i to år nå som ufrivillig barnløse , og endelig fått henvisning til ivf og i påvente av det bestemte vi oss for å gå til de private pga alder.Jeg har PCOS, min mann er ok,  og privat klinikk fant en polypp hos meg og sendte henvisning for fjerning til sykehuset her . Dvs jeg hadde to henvisninger ved mitt lokale sykehus, en på ivf og en på fjerning.

Sykehuset har da slått sammen begge henvisningene uten å si ifra til meg, og da jeg ringte så hørtes det ut som om de ble sur fordi vi har prøvd et parallellløp i det private.  Jeg fikk høre at "ja men du skjønner at det er bortkastet tid for oss hvis du kommer til oss og de har gått i gang med noe" " du må tenke på de som venter" "hvis du velger å gå hos oss" .... nå har de flyttet timen enda lenger fram i tid.

Jeg er knust og dritforbannet, som om det ikke er nok å føle seg "defekt" så skal de leke Gud. Det er ikke sånn at vi syns det er kjempegøy å bruke masse penger hos det private, vi har faktisk tatt opp lån for dette. Syns synd i mannen min som er "støkk med defekt kvinne" når han kunne fått unger når som helst med hvem som helst. Jeg forstår at verden ikke fungerer sånn, men kan ikke noe for disse tankene.

Problemet er at vi er i limbo, den private klinikken vil ikke ta sjansen på å sette inn noe før polyppen er fjernet mtp risiko for mislykket forsøk og risiko under graviditet. De offentlige har ikke tenkt å gjøre en dritt før den første utredningstimen, og de vil VURDERE selv om de fjerner den eller ikke. Jeg skjønner ikke hvorfor de skal overprøve en annen leges vurdering?

Noen som har vært borti lignende, hva gjorde dere? Jeg har lyst å klage, men er redd at det kommer til å backfire på et senere tidspunkt....

Var litt langt dette innlegget, håper dere forstår 

 

 

Anonymkode: 78033...aac

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Hei, jeg trenger å lufte noe for føler meg rådvill.

Vi har gått i to år nå som ufrivillig barnløse , og endelig fått henvisning til ivf og i påvente av det bestemte vi oss for å gå til de private pga alder.Jeg har PCOS, min mann er ok,  og privat klinikk fant en polypp hos meg og sendte henvisning for fjerning til sykehuset her . Dvs jeg hadde to henvisninger ved mitt lokale sykehus, en på ivf og en på fjerning.

Sykehuset har da slått sammen begge henvisningene uten å si ifra til meg, og da jeg ringte så hørtes det ut som om de ble sur fordi vi har prøvd et parallellløp i det private.  Jeg fikk høre at "ja men du skjønner at det er bortkastet tid for oss hvis du kommer til oss og de har gått i gang med noe" " du må tenke på de som venter" "hvis du velger å gå hos oss" .... nå har de flyttet timen enda lenger fram i tid.

Jeg er knust og dritforbannet, som om det ikke er nok å føle seg "defekt" så skal de leke Gud. Det er ikke sånn at vi syns det er kjempegøy å bruke masse penger hos det private, vi har faktisk tatt opp lån for dette. Syns synd i mannen min som er "støkk med defekt kvinne" når han kunne fått unger når som helst med hvem som helst. Jeg forstår at verden ikke fungerer sånn, men kan ikke noe for disse tankene.

Problemet er at vi er i limbo, den private klinikken vil ikke ta sjansen på å sette inn noe før polyppen er fjernet mtp risiko for mislykket forsøk og risiko under graviditet. De offentlige har ikke tenkt å gjøre en dritt før den første utredningstimen, og de vil VURDERE selv om de fjerner den eller ikke. Jeg skjønner ikke hvorfor de skal overprøve en annen leges vurdering?

Noen som har vært borti lignende, hva gjorde dere? Jeg har lyst å klage, men er redd at det kommer til å backfire på et senere tidspunkt....

Var litt langt dette innlegget, håper dere forstår 

 

 

Anonymkode: 78033...aac

Jeg hadde 100% klagd. Det er sent 2 henvisninger for 2 ulike ting. De skal behandles separat.    Eventuelt ville jeg undersøkt muligheten for å fjerne polyppen privat også. 

Vet ikke hvilket sykehus dette er hos, men vi ble oppfordret til å gå parallelt løp privat hvis vi hadde mulighet til det pga ventetid. De kan ikke utsette behandling og oppstart basert på at dere benytter dere av private tjenester. Ville absolutt ha klagd.

Anonymkode: 89a93...be6

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trenger litt positive vibber før egguttak. Og har noen spørsmål til hele denne prosessen. Er vår første gang med IVF.

Har PCOS og går til Hausken. Forrige ultralys talte de 50 follikler før stimulering.. Er det automatikk i at man får ut sykt mye egg når man har PCOS og gjennomgår hormonstulering ? Eller er det helt tilfeldig hvor mange egg de får ut ? 

Er nå på syklusdag 8 og har da hatt 8 dager med hormonstimulering- har ikke hatt noen hormonelle bivirkninger, er det normalt ? Hadde sett for meg å bli hormonmonster eller hvertfall litt Berg og dalbane i følelsene. Men er helt 100% «meg selv». Er jo positivt å ikke bli det- men så tenker man «virker ikke hormonene på meg da?» Fort gjort å finne feil i alle prosesser… Men er litt oppblåst og føler det trykker litt innenfra. Litt generelt ubehag på en måte. 
 

Dere som har vært gjennom dette før- hvis det skulle komme hormonelle endringer hadde vel det skjedd til nå ? 
 

Skal til monitorering i morgen så da teller de vel litt folikler og sånn på UL ? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tiki skrev (34 minutter siden):

Trenger litt positive vibber før egguttak. Og har noen spørsmål til hele denne prosessen. Er vår første gang med IVF.

Har PCOS og går til Hausken. Forrige ultralys talte de 50 follikler før stimulering.. Er det automatikk i at man får ut sykt mye egg når man har PCOS og gjennomgår hormonstulering ? Eller er det helt tilfeldig hvor mange egg de får ut ? 

Er nå på syklusdag 8 og har da hatt 8 dager med hormonstimulering- har ikke hatt noen hormonelle bivirkninger, er det normalt ? Hadde sett for meg å bli hormonmonster eller hvertfall litt Berg og dalbane i følelsene. Men er helt 100% «meg selv». Er jo positivt å ikke bli det- men så tenker man «virker ikke hormonene på meg da?» Fort gjort å finne feil i alle prosesser… Men er litt oppblåst og føler det trykker litt innenfra. Litt generelt ubehag på en måte. 
 

Dere som har vært gjennom dette før- hvis det skulle komme hormonelle endringer hadde vel det skjedd til nå ? 
 

Skal til monitorering i morgen så da teller de vel litt folikler og sånn på UL ? 

1 - nei det er ikke automatisk at man får ut mange egg ved uttak pga pcos. Det er veldig tilfeldig. Og selv med mange follikler så betyr ikke det at alle inneholder egg, at eggene er modne, at eggene lar seg befrukte etc. 

2 - det er 100% individuelt hvordan man reagerer på stimulering og hormoner. Hadde ingen bivirkninger i mine simuleringer heller. Har ingenting med hvor bra stimuleringen virker for deg eller ikke. 

3 - når potensielle endringer skjer er også individuelt. Noen får aldri noen bivirkninger. Noen får først mot slutten. 

4 - ja da teller de, sjekker str på dem osv...  De vurderer da videre hvordan ståa er og om du trenger lengre stimulering etc. Av og til må man inn til enda en sjekk før de faktisk gjennomfører uttak. Igjen veldig individuelt. 

 

Lykke til 

 

Anonymkode: 89a93...be6

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

AnonymBruker skrev (21 timer siden):

1 - nei det er ikke automatisk at man får ut mange egg ved uttak pga pcos. Det er veldig tilfeldig. Og selv med mange follikler så betyr ikke det at alle inneholder egg, at eggene er modne, at eggene lar seg befrukte etc. 

2 - det er 100% individuelt hvordan man reagerer på stimulering og hormoner. Hadde ingen bivirkninger i mine simuleringer heller. Har ingenting med hvor bra stimuleringen virker for deg eller ikke. 

3 - når potensielle endringer skjer er også individuelt. Noen får aldri noen bivirkninger. Noen får først mot slutten. 

4 - ja da teller de, sjekker str på dem osv...  De vurderer da videre hvordan ståa er og om du trenger lengre stimulering etc. Av og til må man inn til enda en sjekk før de faktisk gjennomfører uttak. Igjen veldig individuelt. 

 

Lykke til 

 

Anonymkode: 89a93...be6

Takk for svar ! Litt klokere her.

Var på monitorering i dag, de talte 26 folikkler på str 16-19mm og de regner med at vi får ut minst 15 egg sier de. 

Egguttak blir torsdag. Pga fare for overstimulering kan det hende vi må vente med Ovitrelle og innsett til etter uttak eller til neste syklus…. 
 

Så mulig alle må på frys 😕 Så får krysse fingrene for at eggene blir av god nok kvalitet til å fryses.. Men vet mer etter uttak- da skal de sjekke forholdene der inne og om jeg kan få Ovitrelle. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi skal over på det private og har hatt time på Livio i Oslo i dag. Vi sitter igjen med et inntrykk av at legen kun var interessert i pengene våre og opplevde det hele som ganske useriøst.
Har nå sendt inn forespørsel om time på Hausken og så tilfeldigvis at de tilbyr scratching. Har lest om det i forumet tidligere, men kan ikke huske noen erfaringer rundt dette.
Noen som har prøvd det og kan si noe om hvordan det var og om det ga resultater? 
Har også lest en del ymse tilbakemeldinger om Hausken i 2022, men noen som har noen nylige erfaringer med de som klinikk? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Frk.Pøls skrev (10 minutter siden):

Vi skal over på det private og har hatt time på Livio i Oslo i dag. Vi sitter igjen med et inntrykk av at legen kun var interessert i pengene våre og opplevde det hele som ganske useriøst.
Har nå sendt inn forespørsel om time på Hausken og så tilfeldigvis at de tilbyr scratching. Har lest om det i forumet tidligere, men kan ikke huske noen erfaringer rundt dette.
Noen som har prøvd det og kan si noe om hvordan det var og om det ga resultater? 
Har også lest en del ymse tilbakemeldinger om Hausken i 2022, men noen som har noen nylige erfaringer med de som klinikk? 

Hadde forsøk ved Hausken i november/desember (som endte i MA). Vi var stort sett veldig fornøyd. Hadde veldig gode opplevelser med uttak, laben og innsett. De er veldig enkle å komme i kontakt med, gjennom portalen, og får som regel raskt svar. De lyttet til tidligere erfaringer og gjorde individuelle tilpasninger utifra det og våre ønsker. De var hyggelige og tok seg alltid tid til å svare på alle våre spørsmål. Vi var der mye, da jeg fikk OHSS da jeg ble gravid, og vi møtte derfor mange ulike leger. Det ble etterhvert en fast som fulgte oss opp, men kan ikke si hvordan det vanligvis er. Etter MA fikk jeg karantene pga partiell mola, og fikk da oppfølging av Hausken med utredning for habituell abort osv. Planen var fryseforsøk der (vi fikk 6 embryoer på frys hos dem), men ønsket pga alder et uttak til offentlig, og det endte i graviditet. Skal uansett tilbake til Hausken for søskenforsøk. Man finner vel negative ting alle steder, men vi var som sagt generelt veldig fornøyd. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Venterpåregnbuen skrev (10 minutter siden):

Hadde forsøk ved Hausken i november/desember (som endte i MA). Vi var stort sett veldig fornøyd. Hadde veldig gode opplevelser med uttak, laben og innsett. De er veldig enkle å komme i kontakt med, gjennom portalen, og får som regel raskt svar. De lyttet til tidligere erfaringer og gjorde individuelle tilpasninger utifra det og våre ønsker. De var hyggelige og tok seg alltid tid til å svare på alle våre spørsmål. Vi var der mye, da jeg fikk OHSS da jeg ble gravid, og vi møtte derfor mange ulike leger. Det ble etterhvert en fast som fulgte oss opp, men kan ikke si hvordan det vanligvis er. Etter MA fikk jeg karantene pga partiell mola, og fikk da oppfølging av Hausken med utredning for habituell abort osv. Planen var fryseforsøk der (vi fikk 6 embryoer på frys hos dem), men ønsket pga alder et uttak til offentlig, og det endte i graviditet. Skal uansett tilbake til Hausken for søskenforsøk. Man finner vel negative ting alle steder, men vi var som sagt generelt veldig fornøyd. 

Godt å høre! Takk for at du tok deg tid til å fortelle ☺️ Og gratulerer med graviditet!
Gikk du på andre medisiner enn de du fikk offentlig? Jeg vil gjerne prøve noe annet enn Gonal-f, eventuelt om man kan få noe ekstra for å kunne modne flere egg. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...