Gå til innhold

Melodi Grand Prix 2024: Gåte «Ulveham»

iBygda

Finale  

108 stemmer

1. 1. Hvem var dine favoritter i finalen?

• KEiiNO «Damdiggida»
    • Annprincess «Save Me»
    • Gothminister «We Come Alive»
    • Ingrid Jasmin «Eya»
    • Miia «Green Lights»
    • Margaret Berger «Oblivion»
    • Dag Erik og Anne «Judge Tenderly of Me»
    • Gåte «Ulveham»
    • Super Rob og Erika Norwich «My AI»

Denne meningsmålingen er stengt for nye stemmer

• Vennligst logg inn eller registrer deg for å stemme i meningsmålingen.
  • Meningsmålingen stengt 16. feb. 2024, 18:49

Anbefalte innlegg

Cookie123 skrev (8 timer siden):

Stemte på Gothminister, den absolutt beste i kveld. Uten tvil fra min side!!

Duett var det beste i hele programmet! Min norske favoritt gjennom tidene! ❤️

Stemte også på den. Synes den har stort potensiale. Melodien er rå tøff. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

1 hour ago, Valyria83 said:

Stemte også på den. Synes den har stort potensiale. Melodien er rå tøff. 

Jeg tror pga denne tråden at Gothminister kan vinne og gå videre til eurovision.  I denne tråden på forumet så virker det som om Gothminister er desidertmest populær😅. Jeg synes at låten er altfor ensidig. Synes han synger om igjen og om igjen det samme. 

Jeg er spent på de andre artistene nå. Jeg skulle egentlig stemme på Gothminister i kveld. Men så kom Margareth Berger med en sang jeg likte mye bedre. Likte hennes låt bedre live enn før opptreden. Jeg likte overhodet ikke hennes låt før opptreden på scenen.  Så sånn kan det snu i MGP. 😇

Endret av Eloise12345
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eloise12345 skrev (13 timer siden):

Pauseshowet var virkelig rørende denne gangen. Jan Werner og Elisabeth Andreassen. Duetten var så perfekt og fin ❤️

Rørende og vakkert, men også litt skummelt. Det var som å se et gjenferd fra fortida. Bettan har blitt 30 år eldre, mens Jan Werner var like ung. Som nevnt klarte jeg ikke å holde tårene tilbake. 😢❤️

• Liker 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eloise12345 skrev (2 minutter siden):

Jeg tror pga denne tråden at Gothminister kan vinne og gå videre til eurovision.  I denne tråden på forumet så virker det som om Gothminister er mest populær😅

Jeg er spent på de andre artistene nå. Jeg skulle egentlig stemme på Gothminister i kveld. Men så kom Margareth Berger med en sang jeg likte bedre. Likte hennes låt bedre live enn før opptreden. Jeg likte overhodet ikke hennes låt før opptreden på scenen.  Så sånn kan det snu i MGP. 😇

Har sjekket litt rundt omkring på ulike plattformer og ser at mange liker Gothminister. Synes også Margaret Berger var mye bedre live. Likte at hun danset med i koreografien. Mange som liker Keiino, Super Rob og Gåte også. 

Mgp 2024 er vidåpen. Blir kjempe spennende. 

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blålilla skrev (4 timer siden):

Margaret Berger er jo artist-  men dørgende kjedelig sceneshow og grå dresser. Så ut som de skulle ha styremøte på kontoret. 
MGP skal jo være glam og show

Tja, delvis enig. Det var litt kjedelig, men jeg syns låta var kjedelig også.

Men det var godt å se ei påkledd dame på scena! Alle damer pleier jo å være halvnakne på MGP/ESC.

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 hours ago, Eloise12345 said:

Jeg tror pga denne tråden at Gothminister kan vinne og gå videre til eurovision.  I denne tråden på forumet så virker det som om Gothminister er desidertmest populær😅. Jeg synes at låten er altfor ensidig. Synes han synger om igjen og om igjen det samme. 

Jeg er spent på de andre artistene nå. Jeg skulle egentlig stemme på Gothminister i kveld. Men så kom Margareth Berger med en sang jeg likte mye bedre. Likte hennes låt bedre live enn før opptreden. Jeg likte overhodet ikke hennes låt før opptreden på scenen.  Så sånn kan det snu i MGP. 😇

Ja, konseptet er tydelig og kraftfullt. Han virker å ha fått den beste mottakelsen blant fansene rundt i Europa.

Trur også at Gothministers show ganske enkelt kan løftes skikkelig til Eurovision. Eg skulle ønske at vokalisten i bakgrunnen hadde kommet fram fra en kiste, eller enda bedre, blitt heist opp på en trone fra baksiden av scenen.

Endret av iBygda
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Fortjent at de 3 siste gikk videre. Likte aller best låten og fremføringen til M Berger. Smart og catchy poplåt som kledde stemmen hennes. De kan godt dra opp showet et hakk, men alt i alt en flott opptreden.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blålilla skrev (7 timer siden):

Margaret Berger er jo artist-  men dørgende kjedelig sceneshow og grå dresser. Så ut som de skulle ha styremøte på kontoret. 
MGP skal jo være glam og show

Enig. Jeg er skuffa over alle sceneshowene egentlig, både antrekk, dans og generelt show. Hadde håpet at det skulle heve nivået et hakk, siden jeg ikke er superfornøyd med sangene. Men lokalet virket bitte lite og ressursene begrenset, så kanskje finalen blir bedre. 

Ellers VELDIG fornøyd med at det ikke var sippehistorier som presentasjon før bidragene. Bare "dette er oss, dette har vi gjort og dette skal vi gjøre". Topp!

• Liker 1
  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og til den som fører poeng 😄👍: Neste helg tipper jeg Gåte og Robotlåta går videre. Mileo eller Farida som siste. Jeg lander på (og håper) Mileo, men er veldig usikker denne gangen.

Jeg liker egentlig "judge tenderly of me" ganske godt også, men tror det blir for rolig.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

hadet skrev (13 timer siden):

Definitivt de som leverte best i kveld! Men de minner litt om Tyskland sitt bidrag, som kom på sisteplass i fjord. Så vet ikke hvor lurt de er å sende de. 

Blood and glitter, ja

Lenke til kommentar
Del på andre sider

os Maxilla skrev (50 minutter siden):

Og til den som fører poeng 😄👍: Neste helg tipper jeg Gåte og Robotlåta går videre. Mileo eller Farida som siste. Jeg lander på (og håper) Mileo, men er veldig usikker denne gangen.

Jeg liker egentlig "judge tenderly of me" ganske godt også, men tror det blir for rolig.

Er ganske sikker på Gåte og Roboten går videre. Veldig spent på scene showet på de to. Er veldig usikker på hvem som tar den tredje finaleplassen. 🤔

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 hour ago, Valyria83 said:

Er ganske sikker på Gåte og Roboten går videre. Veldig spent på scene showet på de to. Er veldig usikker på hvem som tar den tredje finaleplassen. 🤔

Jeg forstår ikke hvorfor folk her inne virker til å like Gåte 😇🤔. Jeg må høre sangen igjen..:

Endret av Eloise12345
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Eloise12345 skrev (22 minutter siden):

Jeg forstår ikke hvorfor folk her inne virker til å like Gåte 😇🤔. Jeg må høre sangen igjen..:

Gåte er en stor favoritt blant mange i Mgp Facebook gruppa vertfall. 

Har en egenartet stil med å synge på gammelnorsk. Er kanskje den som skiller seg mest ut? Håper de virkelig levere live 🙏

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 hours ago, Eloise12345 said:

De er unike og ville tilføre mangfold. Mange ønsker å høre sang på norsk i Eurovision :hjerte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ingrid Jasmin var finest i delfinale 1. Trodde for øvrig hun var 15 år yngre enn hun egentlig er.

• Liker 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 1/14/2024 at 1:09 AM, Cookie123 said:

Stemte på Gothminister, den absolutt beste i kveld. Uten tvil fra min side!!

Plass 4 på iTunes og 142 på Apple Music!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jobbermedbarn skrev (På 5.1.2024 den 14.11):

Det er godt mulig @Viki6. Israel burde ikke få være med i år. Norge burde absolutt være klare på dette, evt trekke seg hvis de får være med. 

Ja, la oss for all del utestenge landet som har opplevd sin verste terrorhandlinger siden landet ble til, med over 100 mennesker fremdeles som gisler. Sympatisk

• Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...