Gå til innhold

Hva er din go-to frokost for stabilt blodsukker og god metthetsfølelse (lenge)?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Havregrøt med proteinpulver og frukt eller cottage cheese/mager kesam/yt proteinyoghurt med havegryn og frukt.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Smoothie laget på:

chiafrø. Sesamfrø. Havregryn. Mandler. Proteinpulver. Frossen spinat. Frosne edamamebønner. Frosne erter. Drikkeskyr.

Inntas i bilen på vei til jobb mellom 0730-0800. Holder meg mett og blodsukker stabilt frem til 1300 tiden. 

 

Anonymkode: f86c7...5af

  • Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Frøknekkebrød (uten mel) med litt merierismør og hardkokt egg på. En rå gulrot ved siden av.

Havregrøt med kanel, eplebiter og mager cottage cheese (den nye med vaniljesmak er DIGG!). Koker grøten på vann.

Anonymkode: c0392...61b

  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enten havregrøt/kjøleskapsgrø av store havregryn (mer blodsukkervennlig) med chiafrø og gresk youghurt, med nøtter og bær eller en smoothie med cottage cheese, spinat, gulrot, en halv banan, masse bær som bjørnebær, bringebær og blåbær, vann og litt store havregryn. Hiver også oppi en brokkolirest hvis jeg har. 3. alternativ er salat med egg og cottage cheese, omelett med litt agurk, tomat, paprika etc. Kan til nød spise grove knekkebrød med pålegg, men da holder jeg meg ikke mett så lenge pga blodsukkersving. 

Anonymkode: c1db9...49e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Enten havregrøt/kjøleskapsgrø av store havregryn (mer blodsukkervennlig) med chiafrø og gresk youghurt, med nøtter og bær eller en smoothie med cottage cheese, spinat, gulrot, en halv banan, masse bær som bjørnebær, bringebær og blåbær, vann og litt store havregryn. Hiver også oppi en brokkolirest hvis jeg har. 3. alternativ er salat med egg og cottage cheese, omelett med litt agurk, tomat, paprika etc. Kan til nød spise grove knekkebrød med pålegg, men da holder jeg meg ikke mett så lenge pga blodsukkersving. 

Anonymkode: c1db9...49e

Glemte forresten frøknekkebrød med pålegg. Det holder meg mett lenge, samt proteinrundstykker. 

Anonymkode: c1db9...49e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Smoothie laget på:

chiafrø. Sesamfrø. Havregryn. Mandler. Proteinpulver. Frossen spinat. Frosne edamamebønner. Frosne erter. Drikkeskyr.

Inntas i bilen på vei til jobb mellom 0730-0800. Holder meg mett og blodsukker stabilt frem til 1300 tiden. 

 

Anonymkode: f86c7...5af

Min erfaring er som din - blodsukkeret holder seg stabil når man unngår for mye karbohydrater, og jeg kan faktisk gå hele dagen uten å føle sult. 

Anonymkode: c1db9...49e

  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for mange svar, her har jeg mye å teste ut!

Er det ok med tanke på karbohydrater hvis jeg lager meg havregrøt (1 dl store havregryn) og topper med bringebær? Har oppi smør, nøtter, chiafrø og topper med mandelsmør og bringebær som nevnt.

Anonymkode: 16cb9...65e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Å ikke spise frokost 😅 

Anonymkode: c0273...af9

Jeg fungerer ikke uten frokost, har for høy forbrenning for det :( Prøvde i flere måneder og gikk veldig dårlig.

Anonymkode: 16cb9...65e

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg lager flere glass med kjøleskapsgrøt. Genialt for en rask og god frokost som gjør meg mett lenge!

 

Fyller glassene med: havregryn, chiafrø, melk, kokos, frømiks og yoghurt. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

havregryn, chiafrø, nøtter, kokosflak, blåbær, kefir og bittelitt akasiehonning

Anonymkode: 46732...39d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Tusen takk for mange svar, her har jeg mye å teste ut!

Er det ok med tanke på karbohydrater hvis jeg lager meg havregrøt (1 dl store havregryn) og topper med bringebær? Har oppi smør, nøtter, chiafrø og topper med mandelsmør og bringebær som nevnt.

Anonymkode: 16cb9...65e

Høres bra ut, men ville hatt youghurt naturell også (gresk type for mest proteiner). Jeg personlig ville kuttet smør, da det er mye fett i chiafrø og mandlene. Du kan også ta bitte litt salt og kanel hvis du ønsker, eller akasiehonning eller en halv banan for søtning.

Anonymkode: c1db9...49e

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser du har fått masse tips om havregrøt. Jeg slenger meg på. Havregrøt er virkelig helt gull. Hadde en havregrøt periode for noen år siden og følte meg helt fantastisk.
Laget en enkel versjon med havregryn + skummet melk + cottage cheese og eple/banan på toppen.

Nå spiser jeg grove knekkebrød med leverpostei til frokost. Funker fint det også men havregrøt er fortsatt på førsteplass. :)

Anonymkode: 37482...6ee

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Havre (bløtlegger havregrynebe kvelden i forveien)og chiagrøt kokt på kokosmelk søtet med daddel eller kokosblomstsukker toppet med banan,gresskarkjerner og hjemmelaget peanøttsmør.

 

Anonymkode: a6dc9...1a3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

AnonymBruker skrev (48 minutter siden):

Havre (bløtlegger havregrynebe kvelden i forveien)og chiagrøt kokt på kokosmelk søtet med daddel eller kokosblomstsukker toppet med banan,gresskarkjerner og hjemmelaget peanøttsmør.

 

Anonymkode: a6dc9...1a3

Hvordan blir det å koke på kokosmelk? Koker på mandelmelk ettersom jeg ikke tåler melk, men den er jo prosessert. Hvordan bløtlegger du havregrynene kvelden i forveien?🥰 Jeg pleier å legge havregrynene i en kasserolle med mandelmelk på kjøkkenbenken over natten, men det kan jeg kan jeg kanskje ikke gjøre med kokosmelk. Hehe litt noob og prøver meg frem på matlagingsfronten om dagen.

Anonymkode: 16cb9...65e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Chiagrøt laget med havre og mandelmelk toppet med blåbær og kanskje litt honning.

Cottage cheese og yt yoghurt med syltetøy

Er ikke noe særlig frokostmenneske, men dette glir greit ned en tidlig morgen. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Høres bra ut, men ville hatt youghurt naturell også (gresk type for mest proteiner). Jeg personlig ville kuttet smør, da det er mye fett i chiafrø og mandlene. Du kan også ta bitte litt salt og kanel hvis du ønsker, eller akasiehonning eller en halv banan for søtning.

Anonymkode: c1db9...49e

Takk for svar! Tåler dessverre ikke melk så godt, hvis ikke skulle jeg gjerne gjort det. Hmm blir det for mye fett? Sliter med å holde vekta (har høy forbrenning), så prøver å gjøre det fetende, men vanskelig å vite om det kan bli for mye av det gode for magen å takle hehe 😅

Anonymkode: 16cb9...65e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...