Gå til innhold

Moxnes tatt for fem nye tyveri


Nevian

Anbefalte innlegg

10 minutter siden, Athena Freyja said:

Han burde jo havne bak lås og slå- 

For å stjele et par oster og en laks? Nåja.

  • Liker 20
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Normalt vil jeg kappe hue av politikere som han. Kommunister som stjeler. Selv om jeg anser han som ferdig som politiker. Siden det er et tillitsverv. 
Men kan likevel ha medfølelse som menneske her. Som han sier har han hatt noen vanskelig år personlig  som har gitt seg utslag i selvdestruktiv adferd. Noen tyr til flaska, noen banker kona, noen stjeler..

Han kunne med fordel sagt hva slags personlige problem han har. 
 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ikke gjort en klinisk undersøkelse av han. Men husker godt når jeg snakket med en medlem fra stortinget fra Høyre, som skamroste Moxnes som person og politiker. 

Er vanskelig å ikke tro at mannen har vært uheldig i livet nå, og faktisk er syk. 

Endret av Elaine Marley
  • Liker 10
  • Hjerte 1
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fremmed fugl skrev (21 minutter siden):

Jeg har ikke gjort en klinisk undersøkelse av han. Men husker godt når jeg snakket med en medlem fra stortinget fra Høyre, som skamroste Moxnes som person og politiker. 

Er vanskelig å ikke tro at mannen har vært uheldig i livet nå, og faktisk er syk. 

Så du tror bare "dårlige menesker" kan slite? At ingen kan sette opp en fasade og fremstå friskere på utsiden en hva de er? 

Merkelig om det finnes så ignorante holdninger i 2023. Er faktisk ekstremt vanlig at mentalt sykke skjuler det de sliter med, det og skjule det vonde og ikke klare å være åpen kan til og med være et symptom i seg selv.

  • Liker 4
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Athod skrev (44 minutter siden):

Trodde kleptomane for det meste stjal ting de ikke trengte?

Hva de teenger og ikke er jo et vidt begrep. De stjeler vel det de kommer på der og da

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan ikke annet enn å syns synd på han. Skjønte det jo i sommer, da han ble tatt for solbrille-tyveriet, at her ligger det noe bak. En offentlig fyr som Moxnes ofrer ikke hele karrieren sin for å stjele en ost på Rema, når sjansen for å bli tatt er såpass stor. Alle oppegående personer burde forstå at det ligger psykiske lidelser/årsaker til at dette har skjedd. 

  • Liker 27
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pippi Lotta skrev (1 time siden):

Han sitter jo på Stortinget til perioden er over... når han ikke er syk lenger har han en plikt til å stille opp. Man kan ikke bare ombestemme seg om man er folkevalgt.

Da må han nesten finne seg i at saken blir diskutert, også. En kleptoman stortingsrepresentant er ikke akkurat uproblematisk.

  • Liker 11
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stor forskjell på å drive underslag og innsidehandel ala andre politikere , kontra å være kleptoman. For en som har ocd og tics skjønner jeg hvordan det er når man må få utløp for tvangsmessig impulser. Utrolig ubehagelig og veldig vanskelig å bli frisk av. Uheldigvis for moxnes går dette utover omdømmet hans og diverse butikker, det gjør ikke min ocd. 
synes det er viktig med forståelse. Han burde uansett være sykemeldt til han blir frisk.

  • Liker 15
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Krokenguri skrev (1 time siden):

Det der kan vel være kleptomani. Det betyr ikke at han ikke er en god leder, for det er han.

Vi hadde en rektor, som o tilegg vsr ordfører med samme problem. Desverre søkte han ikke hjelp, og følte så stor skam at han tok livet sitt. Vi syntes det var veldig leit.  Fordi han var en bra rektor og vedig flink ordfører. 

Så jeg velger å være litt forsiktig med å dømme moxnes for dette. Men det gir jo selvsagt en liten knekk på tilitten hans. 

Hadde også en kleptoman i en butikk jeg jobbet. Det ga jo lite mening, for han fylte lommene sine med samme type skrutrekker, mens 4 ansatte åpenbart så på han. Dagen før ble han anmeldt, også hos oss. Når politiet var ferdig med han, gikk han rett til en rema butikk ved siden av og stjal en sjokolade og ble anmeldt der også. 

Problemet er at oppførselen hans ikke akkurat gir meg lyst til å gi han tillit , for han gjør seg ikke fortjent til den. Jeg synes ikke han kan ikke fortsette som noe form for leder med en sånn typ tillitsbrudd . 

  • Liker 7
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Athod skrev (58 minutter siden):

Trodde kleptomane for det meste stjal ting de ikke trengte?

Han gjør jo det? Han har råd til ost. Han stjeler ikke fordi barna hans sulter og han ikke har noe å fø dem med, det er vel først og fremst spenningen som er hovedpoenget for en kleptoman, ikke at tingen er så verdifull. 

Vi var vel mange som tenkte kleptomani med en gang sist. Det så ikke ut som en førstegangshendelse på Gardermoen, det er vel ikke der man starter "karrieren" med å naske heller.. når han fortsetter med det etter å ha gjort sitt livs tabbe, så sier vel det sitt.

Å si at det er kleptomani er forøvrig ikke å unnskylde noe, det er jo bare fakta. 

  • Liker 17
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

9 minutter siden, Aragon said:

Problemet er at oppførselen hans ikke akkurat gir meg lyst til å gi han tillit , for han gjør seg ikke fortjent til den. Jeg synes ikke han kan ikke fortsette som noe form for leder med en sånn typ tillitsbrudd . 

Gode ledere innrømmer feil på en troverdig måte.

De leier ikke inn et kobbel av pr-rådgivere og advokater for å vri seg unna mest mulig.

Endret av bysummerfall
  • Liker 6
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tenker at når han har blitt tatt fem ganger etter det han opplevde i sommer, så har han et alvorlig psykisk problem. Og jeg ser her at det å være kleptoman ikke er en «sosialt akseptert» psykisk lidelse å ha. Jeg kan forstå at han på nåværende tidspunkt ikke kan være en politisk leder, men mannen har trukket seg som leder. Så tenker det riktige nå er å ønske han god bedring. Den kritikken han utsettes for nå er jo på linje med å kritisere en som er paranoid schizofren for å være paranoid🤷‍♀️

Endret av Wilma89
  • Liker 19
  • Nyttig 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

bysummerfall skrev (Akkurat nå):

Gode ledere innrømmer feil på en troverdig måte.

Han er blitt tatt ! Ikke innrømmer feil folk ikke viste om. Det er stor forskjell ! 

  • Liker 4
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

1 minutt siden, Aragon said:

Han er blitt tatt ! Ikke innrømmer feil folk ikke viste om. Det er stor forskjell ! 

De siste sakene har oppstått etter solbrillene. Han har blitt spurt om sakene og svarer på det. Det er helt greit.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Viki6 skrev (2 timer siden):

Er absolutt ikke fan av Moxnes og Rødt, men mannen er syk. Håper han får hjelp. Man kan ha empati for sykdom, selv om man er uenig politisk.

Dette. Jeg og Moxnes står rimelig langt fra hverandre hva gjelder politiske meninger, men han er likefullt en dyktig politiker og jeg kan ikke annet enn synes synd på han og håpe at han får den hjelpen han trenger.

  • Liker 7
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Daisy_B skrev (33 minutter siden):

Da må han nesten finne seg i at saken blir diskutert, også. En kleptoman stortingsrepresentant er ikke akkurat uproblematisk.

Så lenge ingen ting tyder på at han gjort noe galle på jobb så er det ikke veldig proble qtisk heller. Vill jo si alle de som er tatt i og misbruke makta si er et støre problem...

  • Liker 5
  • Nyttig 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pippi Lotta skrev (2 minutter siden):

Så lenge ingen ting tyder på at han gjort noe galle på jobb så er det ikke veldig proble qtisk heller. Vill jo si alle de som er tatt i og misbruke makta si er et støre problem...

Det vil alltid være noen som har gjort noe enda verre. Det betyr ikke at en kleptoman stortingsrepresentant er uproblematisk. 

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...