AnonymBruker Skrevet 8. november 2023 #1 Skrevet 8. november 2023 Nå skal det bli obligatorisk her i Boretslaget å kildesortere, andre som har det samme? Skjønner meg ikke på dette Anonymkode: c41bf...9d2
Sofakona Skrevet 8. november 2023 #2 Skrevet 8. november 2023 Jepp .. Gjort iallefall 10 år. Plastikk, papp, glass/ metall og mat rester 1
AnonymBruker Skrevet 8. november 2023 #3 Skrevet 8. november 2023 Vi skal begynne i januar. Fått forklaring på hva vi skal gjøre, så virker greit. Anonymkode: fa1aa...faf
AnonymBruker Skrevet 8. november 2023 #5 Skrevet 8. november 2023 Blåttvann skrev (Akkurat nå): Selvfølgelig, er ikke idiot. Man er ikke idiot hvis ikke Anonymkode: c41bf...9d2 1
c_buk Skrevet 8. november 2023 #6 Skrevet 8. november 2023 Ja. Det har jeg gjort hele mitt voksne liv. 3 2
AnonymBruker Skrevet 8. november 2023 #7 Skrevet 8. november 2023 Selvsagt gjør jeg det. Reiser selv til miljøplass med alt, for her finns ingen god løsning for henting. Anonymkode: 04545...ae2 1
AnonymBruker Skrevet 8. november 2023 #8 Skrevet 8. november 2023 Vi har en dunk til papir. Så har vi plastsekker til plast, jeg som bor alene fyller en sekk nesten full iløpet av en mnd. Nå skal vi få egen dunk til matavfall og den er like stor som den jeg har til restavfall. Og restavfallet skal nå tømmes hver 14 dag, det samme skal matavfalls dunken. Jeg må øke matforbruket mitt kraftig hvis jeg skal klare å fylle en slik dunk med matrester iløpet av 14 dager. Anonymkode: 573ab...75b
AnonymBruker Skrevet 8. november 2023 #9 Skrevet 8. november 2023 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Vi har en dunk til papir. Så har vi plastsekker til plast, jeg som bor alene fyller en sekk nesten full iløpet av en mnd. Nå skal vi få egen dunk til matavfall og den er like stor som den jeg har til restavfall. Og restavfallet skal nå tømmes hver 14 dag, det samme skal matavfalls dunken. Jeg må øke matforbruket mitt kraftig hvis jeg skal klare å fylle en slik dunk med matrester iløpet av 14 dager. Anonymkode: 573ab...75b Og så har vi en dunk til glass og metall. Man skal ha grei størrelse på gårdsplassen for å ha plass til alle disse dunkene. Anonymkode: 573ab...75b 1
AnonymBruker Skrevet 8. november 2023 #10 Skrevet 8. november 2023 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Vi har en dunk til papir. Så har vi plastsekker til plast, jeg som bor alene fyller en sekk nesten full iløpet av en mnd. Nå skal vi få egen dunk til matavfall og den er like stor som den jeg har til restavfall. Og restavfallet skal nå tømmes hver 14 dag, det samme skual matavfalls dunken. Jeg må øke matforbruket mitt kraftig hvis jeg skal klare å fylle en slik dunk med matrester iløpet av 14 dager. Anonymkode: 573ab...75b Du MÅ vel ikke fylle dunken. Det er vel bare positivt at det er lite avfall. Anonymkode: 04545...ae2 4
AnonymBruker Skrevet 8. november 2023 #11 Skrevet 8. november 2023 Ja, papp/papir, plast og matavfall. Glass og metall leveres ved butikken, klær/tekstiler samme sted. Andre ting leveres på minirenovasjonspunkt. Anonymkode: fd4eb...282
svartkatt Skrevet 8. november 2023 #12 Skrevet 8. november 2023 Ikke nå lenger. De har tatt bort restavfall-, papir- og bioavfalldunkene våre, gitt oss felles restavfall. Og dermed fikk vi ikke plast/glass-dunker heller når de kom til andre hushold.. så nå går alt i ett, inkludert mye som ikke burde gå i den dunken.
AnonymBruker Skrevet 8. november 2023 #13 Skrevet 8. november 2023 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Og så har vi en dunk til glass og metall. Man skal ha grei størrelse på gårdsplassen for å ha plass til alle disse dunkene. Anonymkode: 573ab...75b Uff Anonymkode: c41bf...9d2
Sofakona Skrevet 8. november 2023 #14 Skrevet 8. november 2023 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Uff Anonymkode: c41bf...9d2 Vi har 3 dunker utenfor oss ( bortelag) glass konteinere et på et annet sted
AnonymBruker Skrevet 8. november 2023 #15 Skrevet 8. november 2023 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Du MÅ vel ikke fylle dunken. Det er vel bare positivt at det er lite avfall. Anonymkode: 04545...ae2 Vet godt at jeg ikke må fylle den. Poenget mitt var litt at hele inngangspartiet til huset er fylt med store dunker. Akkurat til matavfallet kunne man funnet an annen løsning. Leste at i Sarpsborg hvor de er 54000 innbyggere hadde de kastet 52,5 tonn matavfall de siste 14 dagene. Det er under 1 kg pr pers. Så det hadde kanskje vært greit med litt mindre dunk til dette. Eller egne poser man kan kaste i restavfallet. Anonymkode: 573ab...75b 1
AnonymBruker Skrevet 8. november 2023 #16 Skrevet 8. november 2023 Dere som akkurat har fått dette, hvor bor dere hen? Jeg bor i Indre Østfold, og vi har hatt dette i 10 år iallefall. Anonymkode: 72fda...471 2
AnonymBruker Skrevet 8. november 2023 #17 Skrevet 8. november 2023 Ja selvfølgelig. Trodde det var noe nesten alle gjorde? Har vokst opp med å lære dette av mamma og så på det som en selvfølge å gjøre det selv fra jeg flyttet hjemmefra. Er 35 år, og har som sagt gjort det hele livet 🤗 Anonymkode: d9551...7fd 2 1
AnonymBruker Skrevet 8. november 2023 #18 Skrevet 8. november 2023 Ja, det har vi gjort i mange år. Anonymkode: a8dcd...fe1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå