AnonymBruker Skrevet 9. november 2023 #81 Skrevet 9. november 2023 Samlet ca 1,3/4 mill. Har to tenåringer. Barn er valgt helt uavhengig av lønninger😃(da hadde vi heller hverken utdanning eller sånt ansvar og erfaring som vi har nå. Anonymkode: ed8bd...e11 1
AnonymBruker Skrevet 9. november 2023 #82 Skrevet 9. november 2023 2 barn, inntekt mellom 1-1,2 mill tilsammen. Vi lever et godt liv🥰 bor i Finnmark da, så gratis bhg, nedbetaling av studielån og ikke altfor ille strømpriser hjelper masse. Har bare boliglån vi betaler på. Anonymkode: 5acab...6f0 1
AnonymBruker Skrevet 9. november 2023 #83 Skrevet 9. november 2023 Jeg ville ikke finne på å få flere barn enn jeg kan forsørge alene. Med mine 700 000 i inntekt er det tallet to. Mannen tjener 550 000, og har heller ikke råd til flere. Anonymkode: ec2bc...35a 2
AnonymBruker Skrevet 9. november 2023 #84 Skrevet 9. november 2023 AnonymBruker skrev (4 timer siden): For dere som sier dere ikke har råd til flere barn osv, og har inntekt på godt over 1mill; Da er det temmelig rart at jeg klarer meg helt fint på mine 400.000 og to barn? Eier leilighet, har en god bil, barna får alt de trenger og mer, de er med på aktiviteter osv. Vi lider ingen nød med andre ord, og folk rundt oss ser på oss som ressurssterke (ikke rik da) da vi har alt vi trenger, stor fin leilighet som er nyoppusset. Så da lurer jeg virkelig på, hva dere andre bruker 600.000+ på, som jeg ikke har/mangler? 😉 Anonymkode: 5ab9d...c14 Det er mange ting som spiller inn. Noen får hjelp til å komme inn på boligmarkedet, noen bor billig, noen har arvet penger, noen får barn sent og har gjerne mer oppspart og noen få generelt mye hjelp både økonomisk og praktisk av familie. Skatt tar heller ikke hensyn til utgifter utover barnepass og litt på gjeld. Tjener du mye skatter du mye. Bor du i en dyr kommune hvor du må ut med minst 5-6 millioner for en helt ok leilighet eller et lite rekkehus er det høyere levekostnader enn hvis du bor i en kommune hvor du kan få tilsvarende til 2-3 millioner. Anonymkode: 66b47...785
AnonymBruker Skrevet 9. november 2023 #85 Skrevet 9. november 2023 Samlet inntekt på ca 1,1 mill. og har fire barn. Har tre biler, hus og hytte. Klarer oss greit og ungene har absolutt det de trenger og mere til. Vi ønsket oss mange barn og hadde nok fått det om de tjente noe mindre også. Anonymkode: ac80d...a3f 1
AnonymBruker Skrevet 9. november 2023 #86 Skrevet 9. november 2023 AnonymBruker skrev (På 8.11.2023 den 18.15): Ca. 1.2 mill samlet i lønnsinntekt før skatt (i tillegg noe utbytter, nå barnetrygd etc.) Fikk akkurat første barn og jeg vil ha et til i fremtiden. Klarer oss helt fint med den økonomien vi har og det påvirker ikke antall barn. Anonymkode: 0dfb3...503 Nå har dere strengt tatt ikke noen utgifter på barnet deres ennå. Jeg vil si at økonomi helt klart er en begrensende faktor for flere barn når man har 2, evt 3, barn, og de begynner å koste litt. SFO, aktiviteter, utstyr, dyrere klær. Det er mye dyrere å ha tenåring enn å ha baby. MYE dyrere! Det begrenser også veldig hvor mye lån man kan få. Anonymkode: aa3f5...e66
AnonymBruker Skrevet 9. november 2023 #87 Skrevet 9. november 2023 Vi har 3stk.. 7,11 og 15år. Vi har 403.000kr Vi er ikke akkurat velstående. Men Vi bor billig. Har hytter OL. I familien. Ungene har alt de trenger. Fritidsaktiviteter. Bursdager. Konfirmasjon. Ferier. Alt går med godt budsjett og gode planer. Selvfølgelig er der kjipt i blant å ikke bare kunne gå på shopping eller dra all inklusive til Spania.. men med god planlegging har alle fine klær. Et ordentlig hjem.. og vi har vært i Danmark Tyskland Hellas Bulgaria Kroatia Norge og Sverige.. også har vi vært masse på hytta 😉 Anonymkode: 91378...1a4 3
AnonymBruker Skrevet 9. november 2023 #88 Skrevet 9. november 2023 AnonymBruker skrev (5 timer siden): For dere som sier dere ikke har råd til flere barn osv, og har inntekt på godt over 1mill; Da er det temmelig rart at jeg klarer meg helt fint på mine 400.000 og to barn? Eier leilighet, har en god bil, barna får alt de trenger og mer, de er med på aktiviteter osv. Vi lider ingen nød med andre ord, og folk rundt oss ser på oss som ressurssterke (ikke rik da) da vi har alt vi trenger, stor fin leilighet som er nyoppusset. Så da lurer jeg virkelig på, hva dere andre bruker 600.000+ på, som jeg ikke har/mangler? 😉 Anonymkode: 5ab9d...c14 De har boliglån, kanskje? Det er omtrent umulig å betjene et boliglån (bortsett fra et ekstremt lite et) hvis man er alene med to barn og tjener 400k. Særlig når du har bil også. Anonymkode: aa3f5...e66 1
AnonymBruker Skrevet 10. november 2023 #89 Skrevet 10. november 2023 Jeg har 50/50, 2 barn u.skole, inntekt på 580 000, lån på 2,8 og nedbetalt bil. Ingen luksusliv. Vurderer en helgejobb. Anonymkode: abafd...589 2
AnonymBruker Skrevet 10. november 2023 #90 Skrevet 10. november 2023 AnonymBruker skrev (På 9.11.2023 den 18.25): For dere som sier dere ikke har råd til flere barn osv, og har inntekt på godt over 1mill; Da er det temmelig rart at jeg klarer meg helt fint på mine 400.000 og to barn? Eier leilighet, har en god bil, barna får alt de trenger og mer, de er med på aktiviteter osv. Vi lider ingen nød med andre ord, og folk rundt oss ser på oss som ressurssterke (ikke rik da) da vi har alt vi trenger, stor fin leilighet som er nyoppusset. Så da lurer jeg virkelig på, hva dere andre bruker 600.000+ på, som jeg ikke har/mangler? 😉 Anonymkode: 5ab9d...c14 Ja jøss Anonymkode: 8af0d...76f
AnonymBruker Skrevet 10. november 2023 #91 Skrevet 10. november 2023 Har 1,5 mill i samlet inntekt. Har ett barn og ønsker et til. Vi har på sikt lyst til å kunne gi de et soverom hver, men ser det blir krevende å kjøpe så stor leilighet der vi bor (bor sentralt i Oslo og ønsker å bli boende her i mange år). Å ha tre barn er sånn sett egentlig utelukket, fordi vi neppe kommer til å ha råd til å bo slik vi ønsker med mer enn to barn. Ellers kunne jeg egentlig godt tenke meg å ha tre. Anonymkode: f0bd6...71a 2
AnonymBruker Skrevet 10. november 2023 #92 Skrevet 10. november 2023 AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Har 1,5 mill i samlet inntekt. Har ett barn og ønsker et til. Vi har på sikt lyst til å kunne gi de et soverom hver, men ser det blir krevende å kjøpe så stor leilighet der vi bor (bor sentralt i Oslo og ønsker å bli boende her i mange år). Å ha tre barn er sånn sett egentlig utelukket, fordi vi neppe kommer til å ha råd til å bo slik vi ønsker med mer enn to barn. Ellers kunne jeg egentlig godt tenke meg å ha tre. Anonymkode: f0bd6...71a Barna får det helt sikkert fint med å dele rom ☺️ Anonymkode: 61153...3b3 1
AnonymBruker Skrevet 10. november 2023 #93 Skrevet 10. november 2023 AnonymBruker skrev (På 9.11.2023 den 18.25): For dere som sier dere ikke har råd til flere barn osv, og har inntekt på godt over 1mill; Da er det temmelig rart at jeg klarer meg helt fint på mine 400.000 og to barn? Eier leilighet, har en god bil, barna får alt de trenger og mer, de er med på aktiviteter osv. Vi lider ingen nød med andre ord, og folk rundt oss ser på oss som ressurssterke (ikke rik da) da vi har alt vi trenger, stor fin leilighet som er nyoppusset. Så da lurer jeg virkelig på, hva dere andre bruker 600.000+ på, som jeg ikke har/mangler? 😉 Anonymkode: 5ab9d...c14 Vi har blant annet et boliglån som per nå koster oss nesten 28 000 i mnd… Ja, det er et valg vi har tatt, men det er også en del av det livet vi ønsker å leve (enebolig med hage, relativt sentralt). Klart vi kunne klart oss med en vesentlig rimeligere bolig, men vi ønsker ikke det, rett og slett. Vi har også to biler (igjen et valg vi har tatt). Og vi bor i det området av Norge som har høyest strømkostnader (ikke et valg vi har tatt). Man tar ulike valg, og har også ulike forutsetninger basert på hvor i landet man bor. Anonymkode: 25416...c32 2
AnonymBruker Skrevet 11. november 2023 #94 Skrevet 11. november 2023 AnonymBruker skrev (8 timer siden): Barna får det helt sikkert fint med å dele rom ☺️ Anonymkode: 61153...3b3 Ja, og det er planen en god stund. Men når de etter hvert blir tenåringer tenker jeg at det kan være godt med mer privatliv, mulighet til å være i fred med venner osv, og det er det jo ikke plass til i en byleilighet med mindre man har hvert sitt soverom. Tenker i alle fall at tre tenåringer skal slippe å dele rom. Anonymkode: f0bd6...71a 1
AnonymBruker Skrevet 11. november 2023 #95 Skrevet 11. november 2023 Ca 1 million til sammen. 1 barn og neste på vei. Har totalrenovert enebolig på ca 200 kvm og 2 biler. Klarer oss greit. Anonymkode: 7a92d...654 1
AnonymBruker Skrevet 11. november 2023 #96 Skrevet 11. november 2023 AnonymBruker skrev (1 time siden): Ja, og det er planen en god stund. Men når de etter hvert blir tenåringer tenker jeg at det kan være godt med mer privatliv, mulighet til å være i fred med venner osv, og det er det jo ikke plass til i en byleilighet med mindre man har hvert sitt soverom. Tenker i alle fall at tre tenåringer skal slippe å dele rom. Anonymkode: f0bd6...71a Det kan jeg være enig i ☺️. Ser jo mange med barn under 10 år med egne rom som helst sover sammen uansett. Anonymkode: 61153...3b3
AnonymBruker Skrevet 12. november 2023 #97 Skrevet 12. november 2023 Vi har tre barn, jeg har ca 700-950k alt ettersom hvordan jeg jobber, mannen har ca 550000-600000. Dette året har jeg hatt mammaperm fre ti juli og kun hatt rett under 700 000 k, det merkes. Anonymkode: 44fbc...1bb 1
AnonymBruker Skrevet 12. november 2023 #98 Skrevet 12. november 2023 AnonymBruker skrev (På 8.11.2023 den 15.21): Vi har tilsammen 4 barn, tre av dem tenåringer som bor hos oss fulltid. Vi har inntekt på 2.4 mnok, og det trengs med de kostnadene det innebærer med mat, bolig, klær til ungdommer som vokser fort, fritidsaktivitet, busskort, lommepenger, ferie (selv på lavbudsjett der vi får låne feriehus og bor gratis), mobiltelefon, telefonregning +++ Anonymkode: e8a73...b80 AnonymBruker skrev (På 8.11.2023 den 15.45): Totalt 2.5 mill i samlet inntekt. Tjener omtrent likt. 3 barn. Antallet barn er ikke påvirket av inntekten. Den har heller ikke vært lik gjennom hele livet deres. Da eldste ble født før snart 18 år siden var jeg student og økonomien helt annerledes. Anonymkode: 3e91f...13a AnonymBruker skrev (På 8.11.2023 den 15.56): Ca 2,5 million. Jeg som kvinne jobber i kommunen, så er mannen som drar pengene. Har 3 barn. Klarer oss fint, men er dyrt med barn. Tenker det idelle er 2 stk. Anonymkode: 8c3e3...e69 Jeg ser på muligheten for fire barn, men slik det fremlegges her virker det alt for dyrt.. 2.5 mill og likevel sliter dere / mener at det er "dyrt" med fire stk? Hva er hovedutgiftene i så fall? Skulle gjerne hatt 3-4 men inntekten min er på 1.3 mill... Anonymkode: 72def...aa0 4
Yodas Skrevet 12. november 2023 #99 Skrevet 12. november 2023 On 11/11/2023 at 7:32 AM, AnonymBruker said: Ja, og det er planen en god stund. Men når de etter hvert blir tenåringer tenker jeg at det kan være godt med mer privatliv, mulighet til å være i fred med venner osv, og det er det jo ikke plass til i en byleilighet med mindre man har hvert sitt soverom. Tenker i alle fall at tre tenåringer skal slippe å dele rom. Anonymkode: f0bd6...71a Hvis dere vurderer barn nr 2 nå, så er det jo over 13 år til det barnet blir tenåring, og innen den tid har dere kanskje høyere lønn og nedbetalt en del på lånet. 1
AnonymBruker Skrevet 12. november 2023 #100 Skrevet 12. november 2023 AnonymBruker skrev (43 minutter siden): Jeg ser på muligheten for fire barn, men slik det fremlegges her virker det alt for dyrt.. 2.5 mill og likevel sliter dere / mener at det er "dyrt" med fire stk? Hva er hovedutgiftene i så fall? Skulle gjerne hatt 3-4 men inntekten min er på 1.3 mill... Anonymkode: 72def...aa0 Det kan jo hende de har dyrere boutgifter/ lån enn deg. Er flere i tråden med 3+ barn med lavere inntekt så du må bare gjøre en vurdering basert på egen situasjon ☺️ Anonymkode: 61153...3b3
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå