Gå til innhold

Inntekt og antall barn

Fremhevede innlegg

Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Samlet litt over 1 mill, 3 barn, og alt for dyrt huslån 🙈

Anonymkode: 0a2fd...9cf

Dette kunne være skrevet av meg/oss. 

Anonymkode: 222fd...fe5

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Tjener ca 1.2 mill her. Er alene med 1 voksent barn som studerer. Går greit, men ingen overflod. 

• Liker 1
Skrevet

Ca. 2 mill. 

1 barn. Vi ønsker oss to til, har bare ikke kommet så langt enda. 

Anonymkode: c6335...bdf

• Liker 1
Skrevet

Ca 1,3 mill

2 barn

ønsker å hjelpe barna våres i livet , reise og la de få gå på de aktiviteter de ønsker så da stopper vi der

Anonymkode: 8af0d...76f

• Liker 1
Skrevet

Ca 600.000 brutto, 3 barn (og vi er 2 voksne). Bor heldigvis på bygda så betaler 5000,- i måneden i lån og avdrag på et hus på 200 kvm. Litt trangt nå som vi har 2 i barnehagen samtidig, men det er over til sommeren. 

Anonymkode: 9ba83...79b

• Liker 1
Skrevet
13 hours ago, AnonymBruker said:

Hver gang jeg leser tråder hvor inntekt er et tema, så blir jeg fascinert over andelen «rike» i Norge som bruker fritiden på Kvinneguiden :P

Samlet ligger vi på ca 1,7. Tre barn

Anonymkode: 2d307...c18

Hvorfor skulle det være overraskende?

Anonymkode: 477b6...1f2

Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Ca 600.000 brutto, 3 barn (og vi er 2 voksne). Bor heldigvis på bygda så betaler 5000,- i måneden i lån og avdrag på et hus på 200 kvm. Litt trangt nå som vi har 2 i barnehagen samtidig, men det er over til sommeren. 

Anonymkode: 9ba83...79b

Tror det har mye å si. Lave boligutgifter og mulighet til noe selvberging (fiske, bær, dyrking osv.) vil utgjøre mange tusen i mnd. 

Vi bor i byen med tre barn, betaler 30 000kr bare i renter og avdrag, på toppen kommer eiendomsskatt, strøm, bompenger, kommunale avgifter, vedlikehold (huset var dyrt, men er gammelt og under 150kvm). Hadde ikke hatt mulighet å klare oss på 600000kr og fortsette å bo i byen. 

Anonymkode: aab07...12e

• Liker 2
Skrevet (endret)

Alenemor med 2 barn i småskolen 50/50, delt foreldreansvar så ingen bidrag annet enn at jeg får utvidet barnetrygd, tror jeg det heter. Barnefar ønsker ikke noen del av barnetrygda ellers kunne han fått halvparten sånn jeg har forstått. Jeg har ca.700 000 kr i årslønn og 2 mil i boliglån. Bor i blokk med lave fellesutgifter. Eier ikke bil men har årskort(mndkort for 1 år) for 1 sone der bor. Jeg klarer meg greit økonomisk men merker det innmari godt at ting er dyrere! Jeg har smått begynt å droppe noen ting i hverdagen fordi jeg ikke vil ta meg råd til det. Jeg kunne lett bodd på 2 roms bare for å eie noe selv og betale ned på denne boligen istedefor å leie. 

Jeg ønsker ikke flere barn men kunne lett tatt meg av 2 barn til. 

Endret av Fighter83
  • Liker 1
Skrevet

Vi har vel rett over 1 mill samlet nå (bonus og overtid kommer i tillegg), men har nylig i 1 år levd på under 500k, da jeg har vært ulønnet hjemme ekstra lenge med ungen. Det har vært hardt!

Har et barn på snart 2 år.

Jeg jobber 80% og går opp 100k i året om jeg hadde jobbet 100%. Men vi bor billig og klarer oss helt fint.

Jeg ser på det som vanskelig å få en unge til og bruke like mye ulønnet tid på det andre barnet uten å gå personlig konkurs, så usikker på om det blir flere...

Anonymkode: dadba...6ab

• Liker 1
Skrevet

Herregud så mye penger folk har! Jeg tjener ca 700 000 (master) og mannen min ca 500 000 (bachelor), og jeg har tenkt at vi har helt normale inntekter. Men i forhold til folk her inne, er jo en samlet inntekt på 1,2 mill ganske lite.

Vi venter vårt første barn, og har vel lyst på ett til på sikt. Tror ikke vi kommer til å få flere enn to, det er dyrt nok å få kjøpt bolig med tre soverom i Oslo! 

Anonymkode: d4021...a38

• Liker 6
Skrevet

Vi har vel rundt 1,7 i samlet inntekt. To barn. Vi lever greit, tenker lite på hva vi bruker penger på i hverdagen, og sparer en del. Men vi kaster ikke rundt oss med penger, og tar oss ikke råd til dyre sydenturer, for eksempel.

Økonomi har ikke vært styrende for at vi stoppet på to barn. Vi har tenkt på kapasitet og tid i hverdagen til å følge opp barna. Tror vi måtte gått ned i stillingsprosent om vi skulle hatt flere barn, og da hadde vi nok kjent på at økonomien også var en brikke i den avgjørelsen.

Anonymkode: 25416...c32

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Herregud så mye penger folk har! Jeg tjener ca 700 000 (master) og mannen min ca 500 000 (bachelor), og jeg har tenkt at vi har helt normale inntekter. Men i forhold til folk her inne, er jo en samlet inntekt på 1,2 mill ganske lite.

Vi venter vårt første barn, og har vel lyst på ett til på sikt. Tror ikke vi kommer til å få flere enn to, det er dyrt nok å få kjøpt bolig med tre soverom i Oslo! 

Anonymkode: d4021...a38

Er ikke sikkert at dere får kjøpt 3 soverom i Oslo heller med den inntekten. Mulig dere må bare gå for 2 soverom eller flytte et annet sted. Det er dessverre realiteten for mange nå.

Skrevet

2,6 mill. Mannen tjener litt mer enn meg. Vi har tre barn. Bor i nærheten av Oslo, som så klart har mye å si for både lønn og utgifter. Men tjente mindre før, og hadde fått tre barn uansett, eller fire. Ville heller spart inn på andre goder, og tenker at de ikke må gå på alle mulige dyre aktiviteter flere ganger i uka, vi må ikke reise verden rundt osv. 

Anonymkode: 9b435...3ee

• Liker 1
Skrevet

900.000kr, 3 barn. Enebolig med garasje, 2 biler.

Anonymkode: a9df6...e08

• Liker 1
Skrevet

Samlet inntekt på 2,5. to barn. Antallet barn tror jeg henger mer sammen med utdannelsesnivået vårt enn inntekten, men det er klart de to tingene henger jo også ofte sammen.  

Anonymkode: c7d37...62a

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Vi har vel rundt 1,7 i samlet inntekt. To barn. Vi lever greit, tenker lite på hva vi bruker penger på i hverdagen, og sparer en del. Men vi kaster ikke rundt oss med penger, og tar oss ikke råd til dyre sydenturer, for eksempel.

Økonomi har ikke vært styrende for at vi stoppet på to barn. Vi har tenkt på kapasitet og tid i hverdagen til å følge opp barna. Tror vi måtte gått ned i stillingsprosent om vi skulle hatt flere barn, og da hadde vi nok kjent på at økonomien også var en brikke i den avgjørelsen.

Anonymkode: 25416...c32

Jeg tenkte akkurat det samme! Samboer har master i juss og er ansatt i et ganske annerkjent selskap. Tjener litt under 800.000,- Jeg er designer og tjener 600.000,- Alle andre i våre selskaper tjener akkurat det samme som oss. Synes vi har en helt vanlig inntekt og skiller oss ikke ut fra venner eller familie.

Kan være mange her jobber i Oslo? Jeg har bekjente der som omtrent jobber ræva av seg der nede. Har man dyre hus må inntekten matche. Kanskje de også er oppi årene og har bygd opp ansienitet?

Vi har også to barn på 2 år og 4 år og klarer oss kjempefint på1,4mill. Da barna var mindre gikk jeg ned i stilling og da levde vi helt fint på 1,1mill. Vi har enebolig, en bil, 4 soverom, hage og alt vi trenger. Midten av 30 årene. :)

Anonymkode: 71b5b...284

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 8.11.2023 den 15.21):

Vi har tilsammen 4 barn, tre av dem tenåringer som bor hos oss fulltid. Vi har inntekt på 2.4 mnok, og det trengs med de kostnadene det innebærer med mat, bolig, klær til ungdommer som vokser fort, fritidsaktivitet, busskort, lommepenger, ferie (selv på lavbudsjett der vi får låne feriehus og bor gratis), mobiltelefon, telefonregning +++

Anonymkode: e8a73...b80

Man trenger virkelig ikke 2,4mnok for å ha 4 barn!!!

Anonymkode: 5ab9d...c14

• Liker 3
Skrevet

For dere som sier dere ikke har råd til flere barn osv, og har inntekt på godt over 1mill;

Da er det temmelig rart at jeg klarer meg helt fint på mine 400.000 og to barn? Eier leilighet, har en god bil, barna får alt de trenger og mer, de er med på aktiviteter osv. Vi lider ingen nød med andre ord, og folk rundt oss ser på oss som ressurssterke (ikke rik da) da vi har alt vi trenger, stor fin leilighet som er nyoppusset. Så da lurer jeg virkelig på, hva dere  andre bruker 600.000+ på, som jeg ikke har/mangler? 😉

• Liker 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (30 minutter siden):

For dere som sier dere ikke har råd til flere barn osv, og har inntekt på godt over 1mill;

Da er det temmelig rart at jeg klarer meg helt fint på mine 400.000 og to barn? Eier leilighet, har en god bil, barna får alt de trenger og mer, de er med på aktiviteter osv. Vi lider ingen nød med andre ord, og folk rundt oss ser på oss som ressurssterke (ikke rik da) da vi har alt vi trenger, stor fin leilighet som er nyoppusset. Så da lurer jeg virkelig på, hva dere  andre bruker 600.000+ på, som jeg ikke har/mangler? 😉

Det er jo alt etter hvilket liv man ønsker å leve da, jeg ønsker ikke å «klare meg». 

i tillegg handler det om hvor man bor. Vi er fra Oslo, og jeg hadde gått veldig ned i livskvalitet, om jeg måtte flytte bort fra venner og familie for å ha råd til en unge til. 

Anonymkode: c7d37...62a

• Liker 2
Skrevet

2 barn, ca 1,9 mill sammen

Anonymkode: 46170...035

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...