Gå til innhold

Når man ikke har lyst å trene en mørk kveld i november, hvordan komme seg ut?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Mens smerter er god nok grunn til å la være.  Trening skal jo være gøy. Og det blir det jo ikke om du skal presse deg når du har vondt. 

Kroppen din faller ikke sammen av å hoppe over en uke. 

Men lag deg strenge regler på hva som er ok iht å kutte en trening og ikke. Slik at du ikke ender med å overtale deg selv til å hoppe over mange treninger. Og jobb mye med å tenke på hva som er positivt med treningen. Mulig du bør trene noe annet du føler er litt artigere enn du gjør nå. Jeg takler ikke egen trening. Og liker best gruppetrening.  Jeg kjeder meg alt for mye med egentrening 

Anonymkode: be46e...e0d

Nei. VIrkelig. Trening er noe man gjør fordi det er bra for kroppen. På samme måte som at man pusser tenner og spiser sunt. 

Alt MÅ ikke være gøy hele tiden. 

Om man kun skal trene når man synes det er "gøy", er det som å kun gå på jobben når man "har lyst". 

Anonymkode: fde20...15d

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (14 timer siden):

Da jobber jeg😂 går bedre i helgene når jeg kan dra ut på formiddagen da

Anonymkode: 82b38...dd7

Du kan trene før jobb…?

Elles kan du få nokon til å bortføre deg til ein stad i høveleg joggeavstand heimafrå. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har jeg ikke noe særlig menssmerter lenger og da jeg hadde det trente jeg ikke. Men har noen dager som jeg virkelig ikke har lyst å trene på ĝrunn av diverse vondter.

Min strategi da er å få med meg en venn på trening, kan jo ikke skuffe ham når jeg først har fått ham.med på trening 😉 Dessuten veit jeg innerst inne at trening hjelper mot smertene. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (15 timer siden):

Noen dager er det skikkelig seigt, som i dag med menssmerter og trøtthet. Dørstokkmila er så langt. 
 

Spørsmålet er: Hvordan finner dere motivasjon til å gå på trening sånne dager? 

Anonymkode: 82b38...dd7

Hvorfor MÅ du trene slike dager? Jeg foreslår heller at du fyller en varmeflaske, krøller deg sammen under et pledd og utsetter det til i morgen. Å trene når man ikke er i form (og, ja, mensen teller som ikke i form) er ikke godt for noe.

Så trener du når menssmertene er over. Har du arbeid der du kan sluke matpakken ved pulten eller ta den i hånden? Gå deg en tur på 30 min i rask gange i lunsjen et par dager i uka. Så får du inn dagslys. Har du arbeide der du kan ta en time fri midt på dagen og heller arbeide 30 min lengre (eller tidligere)? Ta deg en ordentlig økt midt på dagen.
 

Dersom du må ut på kvelden når det er mørkt og kaldt? Legg en plan. Du trener mandager, onsdager og fredager (feks). Etter trening mandager får du kose deg 20 min i badstuen på treningssenteret (eller ta en lang dusj?). Utsetter du pga dårlig form (Som i dag)? Da trener du dagen etter. Trener du ikke hele uken? Da bruker du søndagen på en solid fjelltur eller noe annet mer solid.

Lag regler og bygg rutine og ikke tenk «skal jeg?». Når du skal trene - hver mandag - blir ikke å trene en avgjørelse. Å ikke trene blir avgjørelsen. Da er det enklere å faktisk trene enn å avgjøre å la være.

Og, igjen - å presse seg gjennom dårlig form og helse gjør ikke livet ditt bedre. Det gjør det verre. Så vær raus nok med deg selv til å ta pauser. Du kan heller trene en ekstra økt eller to uka før du har mensen, om du vet du blir dårlig.

Anonymkode: f399a...022

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gud skrev (30 minutter siden):

Du kan trene før jobb…?

Elles kan du få nokon til å bortføre deg til ein stad i høveleg joggeavstand heimafrå. 

Ikke alle kan trene før jobb. Da har man gjerne småbarn man må ta seg av. 

Anonymkode: fde20...15d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Ikke alle kan trene før jobb. Da har man gjerne småbarn man må ta seg av. 

Anonymkode: fde20...15d

Det finst alltid ein grunn til å ikkje trene om ein leitar godt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (15 timer siden):

Må innrømme at jeg måtte lese overskriften to ganger. Du mente vel; når man HAR lyst til å trene?

Hvis man ikke har lyst så blir man selvsagt hjemme.

Anonymkode: d598f...418

 

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Mens smerter er god nok grunn til å la være.  Trening skal jo være gøy. Og det blir det jo ikke om du skal presse deg når du har vondt. 

Kroppen din faller ikke sammen av å hoppe over en uke. 

Men lag deg strenge regler på hva som er ok iht å kutte en trening og ikke. Slik at du ikke ender med å overtale deg selv til å hoppe over mange treninger. Og jobb mye med å tenke på hva som er positivt med treningen. Mulig du bør trene noe annet du føler er litt artigere enn du gjør nå. Jeg takler ikke egen trening. Og liker best gruppetrening.  Jeg kjeder meg alt for mye med egentrening 

Anonymkode: be46e...e0d

Med denne innstillingen så klarer man jo aldri opprettholde gode treningsrutinger! For noe tull. Å tro at man liksom skal stille til alle økter proppfull av lyst og motivasjon er en utopi. 

Jeg sparker meg bak og kommer meg på trening selv om jeg ikke har lyst. Hvorfor? Fordi regelmessighet er alfa og omega i god treningstilnærming.

Dersom jeg jevnlig hopper over en uke med trening så blir det bare tyngre å komme igang igjen. Man mister form, og treningen i seg selv blir tyngre. Det er bare utsetting av problemet. Å tro at man motivasjonen plutselig oppstår igjen etter flere uker uten trening er et selvbedrag.

Lag avtale med deg selv, sett treningen i kalender som en plikt i likhet med andre plikter. Det er tyngre på vinteren for de fleste. Aksepter det, men tren likevel. Det gir en fantastsk mestringsfølelse

Anonymkode: 168a0...ef4

  • Liker 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har for lenge siden akseptert at jeg ikke har direkte glede av å trene. Derfor må jeg se på det som en jobb som må gjøres. Litt som at jeg heller ikke liker å vaske do eller pusse tenner, men det må gjøres. 

Jeg trener 100% for langtidseffektene, for å gjøre mitt for at jeg skal få en best mulig alderdom (er 44 nå). 95% av innleggelser på norske sykehus som ikke handler om smittbare sykdommer, er resultat av livsstil. Det er motivasjonen min. :) Fungerer overraskende bra, og i motsetning til da jeg var yngre så klarer jeg å holde på rutinen og trener jevnlig. 

Anonymkode: cc90e...896

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gud skrev (3 timer siden):

Det finst alltid ein grunn til å ikkje trene om ein leitar godt.

Det gjør det, men man trenger ikke leite særlig godt når man har unger som våkner kl 5, og må passes på helt til barnehagen åpner, og man selv da har bare tiden og veien for å komme seg til jobb i tide ;)

Man kan ikke la barnehagebarn være aleine hjemme, sånn er det bare, og er man aleine med dem, så har man faktisk begrensede muligheter. 

Anonymkode: fde20...15d

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...