Gå til innhold

Når man ikke har lyst å trene en mørk kveld i november, hvordan komme seg ut?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Noen dager er det skikkelig seigt, som i dag med menssmerter og trøtthet. Dørstokkmila er så langt. 
 

Spørsmålet er: Hvordan finner dere motivasjon til å gå på trening sånne dager? 

Anonymkode: 82b38...dd7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ved å ha tydelige mål for meg selv(les. Prestasjonsmål, ikke vekt-eller kroppsmål).

Tør å si høyt hva du ønsker å oppnå, og legg en plan for å nå det. Da blur det viktigere for deg å gjennomføre plan enn å kjenne på komfort ☺️

Anonymkode: 9c84f...e09

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Hvis mulig, tren om morgenen! 

Anonymkode: abffc...0ee

Da jobber jeg😂 går bedre i helgene når jeg kan dra ut på formiddagen da

Anonymkode: 82b38...dd7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sier til meg selv at jeg skal klare 10 min, og vis jeg føler meg likedan etter det kan jeg gi meg. Ender opp med at jeg fullfører for når jeg først har kommet igang er det ikke så ille.

Motiverer meg med at jeg alltid sitter bedre i sofaen etter en økt, og at uansett hvordan økten går har jeg vertfall trent bedre enn de på sofaen😅

I starten, la jeg alltid 10kr på et glass etter å fullført en økt, og når jeg hadde 150 økter skulle jeg unne meg noe. Funket veldig bra👍🏻Venninna mi hadde omvendt, hun måtte betale gebyr😄

Anonymkode: f31be...95c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Må innrømme at jeg måtte lese overskriften to ganger. Du mente vel; når man HAR lyst til å trene?

Hvis man ikke har lyst så blir man selvsagt hjemme.

Anonymkode: d598f...418

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor ikke trene hjemme? Finnes så mange gode øvelser man kan gjøre uten å måtte stå på et svett treningssenter og bruke apparater.

Anonymkode: 0afdf...2cd

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Noen dager er det skikkelig seigt, som i dag med menssmerter og trøtthet. Dørstokkmila er så langt. 
 

Spørsmålet er: Hvordan finner dere motivasjon til å gå på trening sånne dager? 

Anonymkode: 82b38...dd7

Ta det før du kommer hjem! Skift til treningstøy før du drar fra jobb, dra rett på trening - da slipper du ta kampen om å komme deg ut igjen, og du sparer en god del tid på ikke å dra hjem først.

Hvis du ikke jobber: ta på treningstøy med en gang du står opp. Legg gjerne andre ærender til treninga sånn at du har en grunn til å forlate huset (f.eks handle inn mat på veien hjem, hente pakke osv)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tenker ikke, bare gjør. Planlegger uka og drar på trening de dagene det er planlagt uten noe mer om og men. Hva jeg har kyst til er ikke relevant. 

Anonymkode: 25bed...946

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Presser meg aldri til å trene med menssmerter og trøtthet. Da hopper jeg heller over en dag siden jeg ikke pleier å ha menssmerter i mer enn en og en halv dag max.

Gjør treningen til noe lystbetont, ikke tving det nedover hodet på deg selv er mitt tips - da vil du ikke sky det i like stor grad, det blir digg og noe du ser frem i mot. Husk, kroppen lever, den har også behov for å bli lyttet til 🙂

Anonymkode: 7c7ff...3df

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tenker ikke så mye, bare planlegger hva jeg skal få til i løpet av uken og gjennomfører. For eksempel så skulle jeg ha en lang og rolig joggetur denne uka, i tillegg til noen andre økter som intervall og styrke. I dag var det opphold og vindstille, og da brukte jeg denne kvelden på å kjøre den utendørs. Jeg angrer svært sjeldent på en treningsøkt, men dersom det er fjerde økt en uke, jobb har vært tøft og jeg føler meg sliten, kan jeg hvile en ekstra dag. 

Så planlegge, ikke tenke, kjenner etter så mye og vite at jeg sjeldent angrer. 

Anonymkode: 76111...1ec

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har et bestemt antall økter per uke, så jeg kan fint utsette en økt hvis jeg bare ikke orker en dag. Men da må jeg avtale med meg selv når den økta skal tas igjen ila samme uke. Det betyr som regel at jeg må ta igjen økta dagen etter, og det må være praktisk mulig. 

Ofte når jeg ikke kan/vil utsette kan jeg bli enig med meg selv om å forkorte økta, for eksempel ved å droppe øvelser. Når jeg først er på trening fullfører jeg som regel hele økta likevel. Eneste er hvis jeg bare ikke har tid, hvis jeg for eksempel må rekke et møte. Da er en halvtime styrke mye bedre enn ingenting. 

Er været ufyselig finner jeg en youtube økt for ukas intervaller i stedetfor å trene ute. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har bestemt meg for å trene hver dag denne uken. Det er løping jeg driver med å jeg løper kun utendørs. Målet denne uken er altså antall økter ikke nødvendigvis så lange turer hver gang. Ting må også gå opp med jobb og festligheter i helgen (søndag blir nok vond). Men, som en klatrekompis av meg sier -bare gjør det- (og så enkelt er det bare, man må pushe seg litt. Skjønner at menssmerter er drepen altså men dytt innpå noe paracet å la de kicke inn før treningen. Legg lista litt lavere, alt er bedre enn å ligge på sofaen!)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg bare gjør det. Det er en rutine. Det er aldri snakk om "har jeg lyst eller ikke". Er det onsdag? Er ungene i seng? Da skal jeg trene, og sånn er nå bare det. Man trenger ikke ha lyst for å faktisk gjøre det. 

Men om du har mulighet, kan du kanskje trene på dagtid når det er lyst? Har man fleksitid kan man gjerne løpe en tur i lunsjen. Det gjør ofte jeg, for å få litt mer dagslys. 

Anonymkode: fde20...15d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mens smerter er god nok grunn til å la være.  Trening skal jo være gøy. Og det blir det jo ikke om du skal presse deg når du har vondt. 

Kroppen din faller ikke sammen av å hoppe over en uke. 

Men lag deg strenge regler på hva som er ok iht å kutte en trening og ikke. Slik at du ikke ender med å overtale deg selv til å hoppe over mange treninger. Og jobb mye med å tenke på hva som er positivt med treningen. Mulig du bør trene noe annet du føler er litt artigere enn du gjør nå. Jeg takler ikke egen trening. Og liker best gruppetrening.  Jeg kjeder meg alt for mye med egentrening 

Anonymkode: be46e...e0d

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg må gjøre avtaler med andre, det er det eneste som funker. Avtale tur med venninne på en bestemt kveld , melde meg på spinningtime en annen kveld, osv. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...