Pippi Lotta Skrevet 1. april #261 Del Skrevet 1. april Trubadur skrev (1 time siden): Nei, hva én sier betyr ikke noe skrev jeg. Ingen konklusjon eller dom er ferdig enda, jeg forholder meg til det. Domstolen har gitt israel påbut hvor alle stemte for. Så du ingen grun til å latte som om dette ikke er noe helle domstolen er enig i. Det at jeg bare siterte en domer, betyr ikke at det bare er en domer som uttaler seg. Det betyr at det er unødvendig tungvint og sitere veldig mange folk så lenge de alle er enige med hverandre. Jeg forstår du ikke bryr deg om hva domstolen menner. Det er ikke det jeg motsier, du bestemer hva du mener og det står på din kape. Jeg påpeker bare at du tar feil når du hevder de ikke sier det er folkemord. Trubadur skrev (1 time siden): Så er det også et poeng at det er SA som klaget inn Israel. Hvorfor akkurat de, tenker du? Hvorforbklager noen stater in meneskeverds brud, tenker du? Hvorfor har Norge brukt så mye penger og makt for å bli med i sikkerhetsrådet, tror du? Jeg tror alle nasjoner ønsker å fremstå relevante og påvirke verden. Det er det mye makt I. Vesten med USA i spissen har lenge dominert her. Når vi nå med USA i spissen ikke hever stemen mot folkemord, er det selfølgelig en kjempe sjanse for andre nasjoner til å ta den plassen. Afrika svekker jo hele vestens og spesielt USA sin posisjon i verdenssamfunnet når de tar ledelsen i denne saken. Det er nok også mange nasjoner som synes det er ekstra givende at det ikke er Vesten som gjør det denne gangen, fordi det peker på Vesten sin dobbeltmoral (som igjen svekker Vesten sin posisjon og troverdighet). Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Julebrunost Skrevet 1. april #262 Del Skrevet 1. april Pippi Lotta skrev (Akkurat nå): Domstolen har gitt israel påbut hvor alle stemte for. Så du ingen grun til å latte som om dette ikke er noe helle domstolen er enig i. Det at jeg bare siterte en domer, betyr ikke at det bare er en domer som uttaler seg. Det betyr at det er unødvendig tungvint og sitere veldig mange folk så lenge de alle er enige med hverandre. Jeg forstår du ikke bryr deg om hva domstolen menner. Det er ikke det jeg motsier, du bestemer hva du mener og det står på din kape. Jeg påpeker bare at du tar feil når du hevder de ikke sier det er folkemord. Hvorforbklager noen stater in meneskeverds brud, tenker du? Hvorfor har Norge brukt så mye penger og makt for å bli med i sikkerhetsrådet, tror du? Jeg tror alle nasjoner ønsker å fremstå relevante og påvirke verden. Det er det mye makt I. Vesten med USA i spissen har lenge dominert her. Når vi nå med USA i spissen ikke hever stemen mot folkemord, er det selfølgelig en kjempe sjanse for andre nasjoner til å ta den plassen. Afrika svekker jo hele vestens og spesielt USA sin posisjon i verdenssamfunnet når de tar ledelsen i denne saken. Det er nok også mange nasjoner som synes det er ekstra givende at det ikke er Vesten som gjør det denne gangen, fordi det peker på Vesten sin dobbeltmoral (som igjen svekker Vesten sin posisjon og troverdighet). De gav også påbud til Hamas. Betyr det at Hamas begår folkemord? 10 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Svava Skrevet 1. april #263 Del Skrevet 1. april (endret) 49 minutter siden, Julebrunost said: Ja, jeg er helt enig. Men folk er så hardnakket på de tallene. Selv med de høyeste tallene er krigen per def ikke folkemord. Fra VG nå: Helsemyndighetene i Gaza, som styres av Hamas, opplyser at det ligger flere titalls døde kropper på sykehusområdet. En lege opplyser til nyhetsbyrået AFP at over 20 døde er hentet ut. Endelig skriver de hvem helsemyndighetene er. Hvem med vettet i behold tar dette for god fisk?! Det nevnes derimot ikke med ett ord i VG at over 500 arresterte ved sykehuset er bekreftet medlemmer av Hamas eller Islamsk Jihad. https://abcnews.go.com/International/wireStory/palestinians-israeli-troops-withdrawn-gazas-main-hospital-after-108703018 Media gir ikke et riktig bilde når vesentlig informasjon ikke rapporteres. Hundrevis av arresterte terrorister ved sykehuset gjør at anklagene om direkte angrep på sivile faller sammen. Endret 1. april av Svava La til siste avsnitt 7 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Julebrunost Skrevet 1. april #264 Del Skrevet 1. april Svava skrev (17 minutter siden): Det nevnes derimot ikke med ett ord i VG at over 500 arresterte ved sykehuset er bekreftet medlemmer av Hamas eller Islamsk Jihad. https://abcnews.go.com/International/wireStory/palestinians-israeli-troops-withdrawn-gazas-main-hospital-after-108703018 Sant! Det er et narrativ som bygged her, som ikke har rot i virkeligheten. 9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pippi Lotta Skrevet 1. april #265 Del Skrevet 1. april Julebrunost skrev (1 time siden): Om du kjenner historien så er dette hevn fra SA fra den gang Israel anklager DEM for tilsvarende. Her sliter jeg med å forstå logikken din / eller hva du mener. Menner du at Afrikas SVARTE president og hans i stor grad SVARTE medarbeidere "hevner" seg på Israel fordi Israel jobbet mot apartheid? Hvorfor i alle verden skulle en afrikansk stat (som i veldig stor grad styres av svarte menesker) ha sårede føle over kampen mot apartheid? Tror du sør Afrikas president skulle ønske han fremdeles levde under apartheid da? Julebrunost skrev (1 time siden): Om man leser mer enn det som når frem til NRK fra Reuters ser man at det var nærmest latterlig, og absolutt ikke «mange tungtveiende bevis». Så du tror meneskeretighetsdomstolen kommer med gjentatte forbud, utalelser og foretar undersøkelser uten noe tungtveiende bevis? En domstol som ikke jobber basert på bevis er jo ikke en domstol, så slutningen fra den påstanden blir jo at du mener domstolen ikke er gyldig? Det er en gråvær anklage synes jeg, og jeg forstår ikke hva du baserer den på? Det er anti demokratisk og alvorlig å begyne og angripe institusjoner på den måten. Om vi ikke tror domstolene jobber sannferdig en gang hvem kan vi tro på da? Julebrunost skrev (1 time siden): Men det er ikke enkelt å konkluderere i en pågående konflikt, og verdenssamfunnet følger alt med argusøyne, også de landene som driter i menneskerettigheter. Så man tar ikke lett på å avsi dom. Selfølgelig tar de ikke lett på og avsi dom, de tar heller ikke lett på og komme med forbud slik de gjør gjentatte ganger. Det er resultat i tunge juridiske prosesser som blir gjort av veldig kompetente menesker, og med Israelernes påvirkning (som tiltalt har de selfølgelig lov å utale seg). Så nei domstolens utalelser, forbud og domer er selfølgelig ikke noe å ta lett på. Julebrunost skrev (2 timer siden): På siden, men; Gripende å se land i FN som undertrykker og er regelrett grusomme mot egen befolkning sitter og skal mene noe om Israel. Fei for egen dør osv. Dette er bare whataboutisme! Alle land har svin på skogen, Norge har bidratt til den grusomme krigen i Afganistand og nylig hadde vi en sak med meneskeretsbrud mot urbefolkningen vår blant annet. Så skal alle land "feie egen dør først" blir det veldig få nasjoner som kan utale seg om noe som helst. Det at Norge har gjort en dum ting, betyr ikke at vi ikke kan forsøke å forhindre at andre dume ting skjer. Det at er land som støter palestinere har bryt menedleretigheteme (blant annet norge) gjør ikke Israels sine meneskeretighetsbrud mindre alvorlige på noen måtte. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pippi Lotta Skrevet 1. april #266 Del Skrevet 1. april Julebrunost skrev (23 minutter siden): De gav også påbud til Hamas. Betyr det at Hamas begår folkemord? Jeg vet ikke, hva har domstolen sagt? Har de sagt at Hamas må sørge for at de ikke begår folkemord (en formulering som jo antyder ganske sterkt at det er fare for nettopp folkenord)? Har de sagt at det er samsynlig at Hamas begår folkemord? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Julebrunost Skrevet 1. april #267 Del Skrevet 1. april Pippi Lotta skrev (2 minutter siden): Her sliter jeg med å forstå logikken din / eller hva du mener. Menner du at Afrikas SVARTE president og hans i stor grad SVARTE medarbeidere "hevner" seg på Israel fordi Israel jobbet mot apartheid? Hvorfor i alle verden skulle en afrikansk stat (som i veldig stor grad styres av svarte menesker) ha sårede føle over kampen mot apartheid? Tror du sør Afrikas president skulle ønske han fremdeles levde under apartheid da? Så du tror meneskeretighetsdomstolen kommer med gjentatte forbud, utalelser og foretar undersøkelser uten noe tungtveiende bevis? En domstol som ikke jobber basert på bevis er jo ikke en domstol, så slutningen fra den påstanden blir jo at du mener domstolen ikke er gyldig? Det er en gråvær anklage synes jeg, og jeg forstår ikke hva du baserer den på? Det er anti demokratisk og alvorlig å begyne og angripe institusjoner på den måten. Om vi ikke tror domstolene jobber sannferdig en gang hvem kan vi tro på da? Selfølgelig tar de ikke lett på og avsi dom, de tar heller ikke lett på og komme med forbud slik de gjør gjentatte ganger. Det er resultat i tunge juridiske prosesser som blir gjort av veldig kompetente menesker, og med Israelernes påvirkning (som tiltalt har de selfølgelig lov å utale seg). Så nei domstolens utalelser, forbud og domer er selfølgelig ikke noe å ta lett på. Dette er bare whataboutisme! Alle land har svin på skogen, Norge har bidratt til den grusomme krigen i Afganistand og nylig hadde vi en sak med meneskeretsbrud mot urbefolkningen vår blant annet. Så skal alle land "feie egen dør først" blir det veldig få nasjoner som kan utale seg om noe som helst. Det at Norge har gjort en dum ting, betyr ikke at vi ikke kan forsøke å forhindre at andre dume ting skjer. Det at er land som støter palestinere har bryt menedleretigheteme (blant annet norge) gjør ikke Israels sine meneskeretighetsbrud mindre alvorlige på noen måtte. Det er jo ingen tyngde i påstandene dine. Selv med kilden du kom med. Og når det blir kommentert at dette var en enkeltpersons mening og ikke en dom, så kommer du med at det blir for mye styr å lime inn link til at alle sier det samme..? Det er fortsatt ingen dom her, og Hamas fikk også punkter å rette seg etter. Det blir ikke mer sant av at du gjentar det. 5 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ulovlig verdi Skrevet 1. april #268 Del Skrevet 1. april TomKrus skrev (37 minutter siden): Se deg selv i speilet da orakelet ? Hva kan du om denne konflikten da ? Propagandaen du har fått servert i moderne tid. Kutt tullpratet ditt, folkemord er å ville utslette og fordrive et helt folkeslag ! Noe Israel aldri har forsøkt å gjøre nå eller noen gang. Ja, folkemord er å ville utslette og fordrive et helt folkeslag og det er det ICJ har funnet det plausibelt at Israel gjør. De har fordrevet store deler av den palestinske befolkningen fra nord i Gaza ved å terrorbombe dem. De har så lang tatt livet av rundt 32.000 palestinere, hvorav de aller fleste er sivile. De har også med vitende og vilje satt i gang en sultkatastrofe ved å blokere innførsel av mat. I tillegg kommer alle uttalelsene om at palestinerne er dyr som må utslettes, nukes osv. fra de religiøse fundamentalistene i Knesset. Du kaller dette propaganda, selv om dette er fakta FN og de aller fleste humanitære organisasjoner stiller seg bak, samt ting som har kommet fram i MSM. Alt du har skrevet er ren hasbara. 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Trubadur Skrevet 1. april #269 Del Skrevet 1. april Ulovlig verdi skrev (1 time siden): Folk som denne fæle antisemitten her? Du er på et høyt nivå her? 5 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Trubadur Skrevet 1. april #270 Del Skrevet 1. april Pippi Lotta skrev (38 minutter siden): Domstolen har gitt israel påbut hvor alle stemte for. Så du ingen grun til å latte som om dette ikke er noe helle domstolen er enig i. Det at jeg bare siterte en domer, betyr ikke at det bare er en domer som uttaler seg. Det betyr at det er unødvendig tungvint og sitere veldig mange folk så lenge de alle er enige med hverandre. Jeg forstår du ikke bryr deg om hva domstolen menner. Det er ikke det jeg motsier, du bestemer hva du mener og det står på din kape. Jeg påpeker bare at du tar feil når du hevder de ikke sier det er folkemord. Hvorforbklager noen stater in meneskeverds brud, tenker du? Hvorfor har Norge brukt så mye penger og makt for å bli med i sikkerhetsrådet, tror du? Jeg tror alle nasjoner ønsker å fremstå relevante og påvirke verden. Det er det mye makt I. Vesten med USA i spissen har lenge dominert her. Når vi nå med USA i spissen ikke hever stemen mot folkemord, er det selfølgelig en kjempe sjanse for andre nasjoner til å ta den plassen. Afrika svekker jo hele vestens og spesielt USA sin posisjon i verdenssamfunnet når de tar ledelsen i denne saken. Det er nok også mange nasjoner som synes det er ekstra givende at det ikke er Vesten som gjør det denne gangen, fordi det peker på Vesten sin dobbeltmoral (som igjen svekker Vesten sin posisjon og troverdighet). Det er fortsatt ingen dom. Jeg skjønner at du har falt for propaganda, håper du våkner snart. 5 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pippi Lotta Skrevet 1. april #271 Del Skrevet 1. april Julebrunost skrev (Akkurat nå): Det er jo ingen tyngde i påstandene dine. Selv med kilden du kom med. Og når det blir kommentert at dette var en enkeltpersons mening og ikke en dom, så kommer du med at det blir for mye styr å lime inn link til at alle sier det samme..? Det er fortsatt ingen dom her, og Hamas fikk også punkter å rette seg etter. Det blir ikke mer sant av at du gjentar det. Dommeren jeg siterte kom jo med utalelsen i sammenheng med en praktisk talt enstemmig avgjørelse.... Om alle dommerne ikke var enig hadde de jo ikke stemt det samme. Hadde det vært stor uenighet (eller noen uenighet) er det også naturlig å tro at det ville bli nevnt i artikler om temaet. I artikelen jeg linker til blir det ikke nevnt noen uenighet, tvert om påpeker NRK at det var praktisk talt full enighet. Så jeg har allerede linket til at alle mente det samme, det jeg ikke gidder er å finne personlige sitater til alle domere. I følge NRK var det stor enighet, da synes jeg ikke det er nødvendig at jeg ringer alle personlig og spør dem. Det må gå an å stole på at statskanalen ikke lyger. Men om NRK sin gjengivelse av meneskerets domstolen ikke har noen tyngde, kan jeg da spøre hva som har tyngde? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Julebrunost Skrevet 1. april #272 Del Skrevet 1. april Ulovlig verdi skrev (3 minutter siden): Ja, folkemord er å ville utslette og fordrive et helt folkeslag og det er det ICJ har funnet det plausibelt at Israel gjør. De har fordrevet store deler av den palestinske befolkningen fra nord i Gaza ved å terrorbombe dem. De har så lang tatt livet av rundt 32.000 palestinere, hvorav de aller fleste er sivile. De har også med vitende og vilje satt i gang en sultkatastrofe ved å blokere innførsel av mat. I tillegg kommer alle uttalelsene om at palestinerne er dyr som må utslettes, nukes osv. fra de religiøse fundamentalistene i Knesset. Du kaller dette propaganda, selv om dette er fakta FN og de aller fleste humanitære organisasjoner stiller seg bak, samt ting som har kommet fram i MSM. Alt du har skrevet er ren hasbara. Dette er jo feil så det synger. Israel sender inn enorme mengder mat etc daglig. Når det ble styr på den ene grenseovergangen åpnet de en ny for å få mer effektivitet. Det har blitt avslørt som løgn at IDF drepte 500 på et sykehus i høst (det var visst skyts fra Gaza, og mer 100 enn 500 døde) at de skyter sivile i matkø, at de voldtar osv. Det er løgn fra Hamas. Det er mange terrorister som er drept, så tallene stemmer ikke. Men kvinner og barn drept får mer følelser i sving enn terrorister drept. Tror du pressen i Gaza er fri? Nei. Den er ikke det. Verken Reuters, eller organisasjoner som UNRWA eller FN er fri så lenge de oppholder seg i Hamas-styrt område. 7 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Julebrunost Skrevet 1. april #273 Del Skrevet 1. april Ulovlig verdi skrev (10 minutter siden): Ja, folkemord er å ville utslette og fordrive et helt folkeslag og det er det ICJ har funnet det plausibelt at Israel gjør. De har fordrevet store deler av den palestinske befolkningen fra nord i Gaza ved å terrorbombe dem. De har så lang tatt livet av rundt 32.000 palestinere, hvorav de aller fleste er sivile. De har også med vitende og vilje satt i gang en sultkatastrofe ved å blokere innførsel av mat. I tillegg kommer alle uttalelsene om at palestinerne er dyr som må utslettes, nukes osv. fra de religiøse fundamentalistene i Knesset. Du kaller dette propaganda, selv om dette er fakta FN og de aller fleste humanitære organisasjoner stiller seg bak, samt ting som har kommet fram i MSM. Alt du har skrevet er ren hasbara. De har «fordrevet»? Ja, skulle de heller teppebombet alle da, for å ta Hamas? Det er faktisk helt riktig av IDF å la de sivile komme seg vekk. Andre ganger kaller dere Gaza fengsel. Er vel vanskelig å fordrive så veeldig langt bort i et fengsel. 8 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ulovlig verdi Skrevet 1. april #274 Del Skrevet 1. april Julebrunost skrev (1 minutt siden): Tror du pressen i Gaza er fri? Nei. Den er ikke det. Verken Reuters, eller organisasjoner som UNRWA eller FN er fri så lenge de oppholder seg i Hamas-styrt område. Israel, og for den saks skyld Egypt, slipper ikke internasjonal presse inn. Noen få vestlige journalister har fått bli med IDF "embedded" under betingelse av at IDF deretter får se gjennom og redigere materialet deres. Men jeg skjønner at du ikke leser/bryr deg om hva vestlig presse, og heller ikke israelsk, som her advarer mot konsekvensene det vil få for Israel om de ikke slipper inn mer mat https://archive.ph/B3rkb 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ulovlig verdi Skrevet 1. april #275 Del Skrevet 1. april Julebrunost skrev (4 minutter siden): De har «fordrevet»? Ja, skulle de heller teppebombet alle da, for å ta Hamas? Det er faktisk helt riktig av IDF å la de sivile komme seg vekk. Er det noe IDF har gjort er kritisk til? Eller syns du alt det de har gjort til nå er forsvarlig og noe de burde fortsette med? 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Julebrunost Skrevet 1. april #276 Del Skrevet 1. april Ulovlig verdi skrev (1 minutt siden): Er det noe IDF har gjort er kritisk til? Eller syns du alt det de har gjort til nå er forsvarlig og noe de burde fortsette med? Det er alltid forbedringspotensiale, det sier seg selv. Krig er grusomt nok om en ikke skal dikte opp grusomheter i tillegg. 8 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ulovlig verdi Skrevet 1. april #277 Del Skrevet 1. april Julebrunost skrev (2 minutter siden): Det er alltid forbedringspotensiale, det sier seg selv. Har du noen øvre grense for antall drepte sivile? 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pippi Lotta Skrevet 1. april #278 Del Skrevet 1. april Julebrunost skrev (2 timer siden): Dette er jo tilbakevist gang på gang. Det er ikke Israel som hindrer mat og som hindrer folk inn. Israel er i krig med tilsvarende ISIS. Det er greit å huske på. Og hvorfor dokumenterer du ikke denne påstanden? Jeg har spurt deg om kilder på det og du nekter og gi, istede forsetter du bare å gjenta det uten noen dokumentasjonen. Julebrunost skrev (12 minutter siden): Israel sender inn enorme mengder mat etc daglig. Når det ble styr på den ene grenseovergangen åpnet de en ny for å få mer effektivitet. Hvorfor drive å gjenta påstander du ikke kan dokumentere? Det styrker ikke din sak! Det er spesielt ironisk når du hevder min kilde (NRK) ikke har "noen tyngde", samtidig som du kommer med slikt som dette uten og dokumentere noen ting... Forventer du at vi skal ta en anonym bruker på KG som mer troverdig en NRK og meneskeretighetsdomstolen? 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Julebrunost Skrevet 1. april #279 Del Skrevet 1. april Ulovlig verdi skrev (5 minutter siden): Israel, og for den saks skyld Egypt, slipper ikke internasjonal presse inn. Noen få vestlige journalister har fått bli med IDF "embedded" under betingelse av at IDF deretter får se gjennom og redigere materialet deres. Men jeg skjønner at du ikke leser/bryr deg om hva vestlig presse, og heller ikke israelsk, som her advarer mot konsekvensene det vil få for Israel om de ikke slipper inn mer mat https://archive.ph/B3rkb De fleste skjønner at om Israel hindrer hjelp inn, og ingen andre land gidder hjelpe palestinerne, så sulter de. Men dette du linker til er ikke bevis for at Israel hindrer hjelp, så hva er poenget ditt? 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Julebrunost Skrevet 1. april #280 Del Skrevet 1. april Pippi Lotta skrev (Akkurat nå): Og hvorfor dokumenterer du ikke denne påstanden? Jeg har spurt deg om kilder på det og du nekter og gi, istede forsetter du bare å gjenta det uten noen dokumentasjonen. Hvorfor drive å gjenta påstander du ikke kan dokumentere? Det styrker ikke din sak! Det er spesielt ironisk når du hevder min kilde (NRK) ikke har "noen tyngde", samtidig som du kommer med slikt som dette uten og dokumentere noen ting... Forventer du at vi skal ta en anonym bruker på KG som mer troverdig en NRK og meneskeretighetsdomstolen? Det er veldokumentert i trådene her. Jeg har kommet med kilder, og også flere andre har det. Du bare avsporer med å spørre meg om kilder på mitt motsvar fordi du ikke har noe velargumentert å komme med selv. 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå