NatNat Skrevet 31. oktober 2023 #81 Del Skrevet 31. oktober 2023 2 minutter siden, Topsi said: De er ikke min favoritt i utgangspunktet, og virker tabloide synes jeg. Hva andre medier mener vet jeg ikke så mye om De er enda verre enn VG.. ren tabloid. 5 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bacteria Skrevet 31. oktober 2023 #82 Del Skrevet 31. oktober 2023 (endret) caremore skrev (32 minutter siden): Det er din personlige mening. Men det er ingenting i artikkelen som tilsier at det er antisemittisme som er pådriveren bak den. Det snakkes om «staten Israel» og ikke enkeltpersoner og deres etnisitet. Eller deres innbyggere som en gruppe i negative ordelag, Tror ikke bare det er @Topsi som mener det. Jeg mener det også. Jeg er middelaldrende. Har vokst opp med denne konflikten, og med venstresidens ensidige og naive syn på den. Jeg er ikke kristen, og har null sans for «en viss gruppe» som dere liker å kalle M*** her inne. Men er også oppvokst med tidsvitner, som måtte oppleve venner bli slept ut av klasserom og sendt i døden, bare fordi de er jøder. Så jo, jeg greier å gjenkjenne urimelig hat mot en gruppe når jeg ser det, også fordi jeg selv tilhører en minoritet. Det er skremmende, at folk er så inndoktrinert fra venstresida at de ikke ser når legitim politisk kritikk bikker grensa til hatprat. Jødene blir offer for det samme som andre nomadefolk har lidd i alle hundreår. Skammelig av Dagbladet (ikke at forventningene til den blekka var så store til å begynne med, men). Endret 31. oktober 2023 av Bacteria 4 1 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kattedama Skrevet 31. oktober 2023 #83 Del Skrevet 31. oktober 2023 (endret) Bacteria skrev (3 minutter siden): Tror ikke bare det er @Topsi som mener det. Jeg mener det også. Jeg er middelaldrende. Har vokst opp med denne konflikten, og med venstresidens ensidige og naive syn på den. Jeg er ikke kristen, og har null sans for «en viss gruppe» som dere liker å kalle M*** her inne. Men er oppvokst med tidsvitner, som måtte oppleve venner bli slept ut av klasserom og sendt i døden, bare fordi de er jøder. Så jo, jeg greier å gjenkjenne urimelig hat mot en gruppe når jeg ser det, også fordi jeg selv tilhører en minoritet. Det er skremmende, at folk er så inndoktrinert fra venstresida at de ikke ser når legitim politisk kritikk bikker grensa til hatprat. Jødene blir offer for det samme som andre nomadefolk har lidd i alle hundreår. Skammelig av Dagbladet (ikke at forventningene til den blekka var så store til å begynne med, men). Her har Dagbladet « tabbet» seg ut og hvis dette blir det nye normalen, ja da kan vi snakke om antisemittisme. Men som sagt de er ikke en seriøs aktør overhodet. Ville ikke brukt de som kilde for å få informasjon om situasjonen på Gaza. Endret 31. oktober 2023 av caremore Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Lurven Skrevet 31. oktober 2023 #84 Del Skrevet 31. oktober 2023 Gugglo skrev (2 timer siden): Nei, romerne startet okkupasjonen. Altså er dette romernes skyld? Før det var det okkupert av assyrerne og babylonerne, kanskje de har skylda Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gugglo Skrevet 31. oktober 2023 #85 Del Skrevet 31. oktober 2023 Bacteria skrev (14 minutter siden): Tror ikke bare det er @Topsi som mener det. Jeg mener det også. Jeg er middelaldrende. Har vokst opp med denne konflikten, og med venstresidens ensidige og naive syn på den. Jeg er ikke kristen, og har null sans for «en viss gruppe» som dere liker å kalle M*** her inne. Men er også oppvokst med tidsvitner, som måtte oppleve venner bli slept ut av klasserom og sendt i døden, bare fordi de er jøder. Så jo, jeg greier å gjenkjenne urimelig hat mot en gruppe når jeg ser det, også fordi jeg selv tilhører en minoritet. Det er skremmende, at folk er så inndoktrinert fra venstresida at de ikke ser når legitim politisk kritikk bikker grensa til hatprat. Jødene blir offer for det samme som andre nomadefolk har lidd i alle hundreår. Skammelig av Dagbladet (ikke at forventningene til den blekka var så store til å begynne med, men). Jeg hører til venstresiden. Venstresiden er i stor grad opptatt av å gjøre det de opplever gjør dem til gode mennesker. Det er mange som er blendet av beskjedene om barn som blir drept. Også blant de som ellers er mot krig er det nå krigstaler. Men jeg vet også at jeg ikke er alene på venstresiden om å se dette som noe helt annet enn bare "Israel dreper en masse barn for å kunne utrydde Gazas befolkning". Mange er stille. Noen har stilt lettere kritiske spørsmål. De er revet til fillebiter på sosiale medier. 1 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
CAPS LOCK Skrevet 31. oktober 2023 #86 Del Skrevet 31. oktober 2023 caremore skrev (31 minutter siden): Det veldig spesielt at en såkalt sivilisert vestlig stat driver med apartheid Det er veldig spesielt at en stat hvor det arabiske mindretallet er representert i nasjonalforsamlingen,i høyesterett og i den forrige regjeringen beskyldes for å drive med apartheid 5 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kattedama Skrevet 31. oktober 2023 #87 Del Skrevet 31. oktober 2023 CAPS LOCK skrev (20 minutter siden): Det er veldig spesielt at en stat hvor det arabiske mindretallet er representert i nasjonalforsamlingen,i høyesterett og i den forrige regjeringen beskyldes for å drive med apartheid Det er spesielt at en stat driver med både apartheid og okkupasjon. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
CAPS LOCK Skrevet 31. oktober 2023 #88 Del Skrevet 31. oktober 2023 caremore skrev (2 minutter siden): Det er spesielt at en stat driver med både apartheid og okkupasjon. Hva er apartheid når du inkluderer en stat med like rettigheter for alle etnisiteter? 4 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kipling Skrevet 31. oktober 2023 #89 Del Skrevet 31. oktober 2023 1 hour ago, NatNat said: når det kommer til Dagestan, ikke så mye, de hater Jøder uansett, de trenger kun en unnskyldning. Men når man ser på hvordan mange journalister dekker krigen i verden, vi kan si at de er delvis ansvarlige for den Jødehat vi ser nå. Ja, eller så er det Israel som er ansvarlig. Hvis du gjør noe ille og noen påpeker det og folk slutter å like deg, så er det din skyld, ikke de som påpekte hva du gjorde. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Topsi Skrevet 31. oktober 2023 Forfatter #90 Del Skrevet 31. oktober 2023 Kipling skrev (2 minutter siden): Ja, eller så er det Israel som er ansvarlig. Hvis du gjør noe ille og noen påpeker det og folk slutter å like deg, så er det din skyld, ikke de som påpekte hva du gjorde. Ja det er selvsagt Israels feil at antisemitter angriper jøder, antisemittene har aldri skyld i noe som helst, selv når de angriper andre. Selvsagt 7 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
NatNat Skrevet 31. oktober 2023 #91 Del Skrevet 31. oktober 2023 8 minutter siden, Kipling said: Ja, eller så er det Israel som er ansvarlig. Hvis du gjør noe ille og noen påpeker det og folk slutter å like deg, så er det din skyld, ikke de som påpekte hva du gjorde. Israel er ansvarlig for jødehat nå ?? Er det det du sier ? Og hvem er "folk" ? ventre og ytre venstre ? De har aldri likt Israel uansett, det er et prinsipp. Usa støtter Israel, vi liker ikke Usa derfor liker vi ikke Israel heller. So primitivt og dumt er det. 5 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kattedama Skrevet 31. oktober 2023 #92 Del Skrevet 31. oktober 2023 Sjarmerende fyr dette her. https://www.nrk.no/norge/ambassador_-_-noreg-er-meir-kritisk-til-israel-enn-andre-europeiske-land-1.16617052 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Menelaos Skrevet 31. oktober 2023 #93 Del Skrevet 31. oktober 2023 Kritiske til regjeringen i Israel er ikke det samme som å være kritiske til Jøder, selv om noen tror det, og prøver og framstille det slik. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Lurven Skrevet 31. oktober 2023 #94 Del Skrevet 31. oktober 2023 caremore skrev (48 minutter siden): Det er spesielt at en stat driver med både apartheid og okkupasjon. Apartheid var noe som eksistererte i sør Afrika for en del år siden Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
jabx Skrevet 31. oktober 2023 #95 Del Skrevet 31. oktober 2023 ruffen29 skrev (4 timer siden): Israel startet okkupasjonen som ledet til denne langvarige konflikten og nå krigen. Det er feil. Israel startet okkupasjonen for å beskytte seg mot angrep. Hadde ikke nazis-araberne angrepet hele tiden, hadde ikke Israel blitt tvunget til å forsvare seg. 7 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
jabx Skrevet 31. oktober 2023 #96 Del Skrevet 31. oktober 2023 ruffen29 skrev (4 timer siden): Det er helt utrolig å se hvor langt "israel-venner" strekker seg for å beskytte og å legitimere okkupasjonsmaktens tyranni. I deres øyne kan ikke staten Israel gjøre noe galt, og alle som sier noe annet blir beskyldt for anti-semittisme🙂 Tyranniet her er nazi-palestinerne som halshugger homofile og steiner kvinner. Og ønsker å utslette jøder. 5 1 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cecilie Sadberg Skrevet 31. oktober 2023 #97 Del Skrevet 31. oktober 2023 Topsi skrev (4 timer siden): https://www.dagbladet.no/meninger/uansett-israel-har-skylda/80402288 Lederen handler om raketten fra en palestinsk terrorgruppe som landet på et sykehusområde og drepte over 400 palestinere. Raketten var ment å treffe Israel og drepe israelske sivile, men endte opp i Gaza og drepte palestinere istedetfor Men Israel får skylda, Dagbladet later for det første som om Israels angrep er ubegrunnet, som russlands invasjon av ukraina, og i tillegg stiller Israel til ansvar for en rakett som var ment å drepe israelere. De som skjøt raketten for å drepe israelere får ingen skyld. Dette var pinlig lesning av Dagbladet. Virkelig virkelig pinlig De har skylda for å ikke svare proporsjonalt. De handler i strid med folkeretten, så enkelt er det 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
jabx Skrevet 31. oktober 2023 #98 Del Skrevet 31. oktober 2023 Kipling skrev (På 31.10.2023 den 17.18): De gir Israel skylden for en krig som har oppstått pga okkupasjon, undertrykking, folkemord etc. Hva har det å gjøre med antisemittisme? Hva har det å gjøre med saken at Israel er jødisk? Hvis det var saudiarabia som hadde gjort det Israel har gjort og Dagbladet reagerte på samme måte, ville det vært islamofobisk da? Krigen ble startet av araberne, som hele tiden har prøvd å utslette jødene. Callista skrev (På 31.10.2023 den 17.46): Saudi Arabia har drevet brutal krigføring i Jemen i flere år nå. Rundt om 100,000 mennesker i Jemen er drept, så det er litt interessant at du nevner Saudi Arabia. Denne krigen interesserer ikke av en eller annen grunn. Ingen demonstrasjoner eller markeringer til støtte til folket i Jemen. Heller ikke Assads nedslakting av egne sivile. Eller Russlands nedslakting av ukrainere. Faktisk støtter mange av disse Russland. Kan det være fordi Ukrainas president er jødisk? Cecilie Sadberg skrev (På 31.10.2023 den 21.26): De har skylda for å ikke svare proporsjonalt. De handler i strid med folkeretten, så enkelt er det Det er bare tull. Det kommer fra rike broilere som sitter trygt på kontorene sine og mener at jøder bare kan ha det så godt. Faktum er at det ikke er jødenes feil at nazi-Hamas har lagt opp til å få så mange av sine egne drept som mulig. Israel har ikke noe annet valg enn å ta ut Hamas nå. Hva skal de gjøre? Koseprate? caremore skrev (På 31.10.2023 den 20.28): Det er spesielt at en stat driver med både apartheid og okkupasjon. Okkupasjon er helt legitimt i krig. De allierte okkuperte Tyskland under andre verdenskrig. Men det er vel galt når jøder gjør det... Det er ikke noe apartheid. caremore skrev (På 31.10.2023 den 20.52): Sjarmerende fyr dette her. https://www.nrk.no/norge/ambassador_-_-noreg-er-meir-kritisk-til-israel-enn-andre-europeiske-land-1.16617052 Han har rett. Og jødehatet i Norge er ekstremt. Nå er det på tide å ta av silkehanskene. Alle nazi-demonstrasjoner må bli møtt med ekstrem vold fra myndighetene. Det må slås brutalt ned på. Menelaos skrev (På 31.10.2023 den 21.04): Kritiske til regjeringen i Israel er ikke det samme som å være kritiske til Jøder, selv om noen tror det, og prøver og framstille det slik. Jo, det er det fordi man stiller helt andre krav til Israel enn til alle andre. Man krever at Israel ikke skal forsvare seg selv, og at de skal la seg slakte ned. Det er nazisme, rett og slett. 6 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Menelaos Skrevet 31. oktober 2023 #99 Del Skrevet 31. oktober 2023 jabx skrev (1 minutt siden): Jo, det er det fordi man stiller helt andre krav til Israel enn til alle andre. Man krever at Israel ikke skal forsvare seg selv, og at de skal la seg slakte ned. Det er nazisme, rett og slett. Som jeg har sagt tidligere Jeg støtter Israel sin rett å forsvare seg Det jeg ikke støtter er kollektiv straff av alle palestinere. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
NatNat Skrevet 31. oktober 2023 #100 Del Skrevet 31. oktober 2023 (endret) 6 minutter siden, jabx said: Jo, det er det fordi man stiller helt andre krav til Israel enn til alle andre. Man krever at Israel ikke skal forsvare seg selv, og at de skal la seg slakte ned. Det er nazisme, rett og slett. ja, ren nazisme. Endret 31. oktober 2023 av NatNat 2 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå