Gå til innhold

Å kutte ut godteri/søppelmat er kanskje det vanskeligste jeg har gjort, men vel verdt det.


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (56 minutter siden):

Jeg spør deg bare om det opplagte her. Hvordan du kan vite så mye om hva andre spiser og være så opptatt av det når du etterpå sier du ikke er opptatt av det. Det kalles en logisk brist. 

Jeg gir blanke f i hva folk spiser i lunsjen sin, deg selv inkludert men du ser ut til å sette deg selv på en høyere pidestall fordi du selv har sett kostholdslyset. Du skal få ha din halleluja stemning i fred men det fremstår bare latterlig 

Anonymkode: b3852...1db

Så, hvordan står det til med kostholdet ditt da? 😂🙈

makkapakka skrev (15 minutter siden):

Syns det var lett å kutte ut, men så var jeg da drittlei og hadde kniven på strupen m høyt blodsukker. Fikk en lettere hverdag på alle måter uten godteri.

Sparer mye penger også, som kan brukes på god mat i stedet.

Anonymkode: 94a04...3e3

  • Liker 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

jabx skrev (2 timer siden):

Eh ja, det viser seg faktisk at Pepsi Max (eller Cola Zero) er mer hydrerende for kroppen enn rent vann.

Hvor står det dokumentert?

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Så, hvordan står det til med kostholdet ditt da? 😂🙈

Sparer mye penger også, som kan brukes på god mat i stedet.

Anonymkode: 94a04...3e3

Det står ganske bra til uten at jeg kan se helt hva du har med det å gjøre. Skjønner at du liker å stikke den store nesen din inn i ting du ikke har noe med men det trenger du ikke. Kan ikke helt se at du har noe ansvar for hverken mitt kosthold eller dine kolleger sitt kosthold.

Anonymkode: b3852...1db

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Høres ut som et dritkjedelig liv. Bare spise sunt hele tiden liksom..

Anonymkode: 02d99...aea

Var selv fullstendig sukkeravhengig. Droppet alt av typiske søtsaker. Det endte med at absolutt all annen mat smakte sååå mye bedre. Alt annet enn kjedelig vil jeg si. Spiste ikke sunt hele tiden men fikk i meg minimalt med sukker. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man får ikke lov til å være sunn på KG. Man er syk i hodet hvis man ikke spiser godteri og veier under 80 kg

Anonymkode: 7826a...156

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

43 minutter siden, AnonymBruker said:

Man får ikke lov til å være sunn på KG. Man er syk i hodet hvis man ikke spiser godteri og veier under 80 kg

Anonymkode: 7826a...156

På KG er man også tykk når man har en bmi over 20, så det er ikke så greit.

Anonymkode: b1dac...879

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (18 timer siden):

Man får ikke lov til å være sunn på KG. Man er syk i hodet hvis man ikke spiser godteri og veier under 80 kg

Anonymkode: 7826a...156

Misunnelsen og sjalusien er største sykdom i Norge. 😊

Anonymkode: 94a04...3e3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (25 minutter siden):

Misunnelsen og sjalusien er største sykdom i Norge. 😊

Anonymkode: 94a04...3e3

Å påstå at folk som mener noe annet enn en selv er misunnelig og sjalu er en enda større sykdom i Norge 😊

(og dårlig hersketeknikk)

Anonymkode: af1f9...0b0

  • Liker 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så bra det har fungert for deg ts, og at det har gitt deg et bedre liv.

For min del passer det ikke å nekte meg noe mat. De eneste gangene jeg har har kjent på skikkelig sug etter viss type matvarer er da jeg har nektet meg dem fordi jeg har hoppet på populære dietter som på en eller annen måte skal fremme bedre helse. Jeg har lært etterhvert, og nå har jeg et helt normalt forhold til all salgs type mat, prøver å holde meg i en god mengde fysisk aktivitet og har det greit. Men vi er forskjellig, og det som funker for en person vil ikke funke for en annen.
 

Og ja, jeg ser på mat som en måte man kan kose seg på også. Det er det mange på KG som syns er helt sjokkerende😅Jeg syns derimot at det virker trist å ikke kunne glede seg over de små tingene livet, som god mat og gjerne godt selskap til maten. 

AnonymBruker skrev (23 timer siden):

Du må jo ikke hige etter noe.

Bare deler min erfaring, problemet er jo holdningen din. De har jeg møtt mange av, som trykker meg ned fordi jeg sier nei til at kakestykke eller godteri. Mennesker er utrolig negative til andre sine valg i livet, så fort du ikke følger flokken. Så har lært utrolig mye av dette, hvem jeg ikke skal bruke tiden min på. Har faset ut flere jeg trodde var venner pga dette, de klarte ikke å takle at jeg står over dårlig næring. Derfor har jeg kjørt som solo hele veien, tatt mine valg.

Venner godtar andre sine valg :) Du skal få spise hva du vil for min del! Når du sitter der med pepsi-maxen og godteposen din for at du skal føle deg bra så lykke til. For du lurer jo deg selv trill rundt.

Anonymkode: 94a04...3e3

Det er litt morsomt at du selv klager på at andre trykker deg ned pga valgene dine, også kommer du selv med passiv aggressive «Når du sitter der med pepsi-maxen din og godteposen din…..». Åpenbart så trykker du ned mennesker som velger annerledes enn deg også. 

Anonymkode: 3008e...90b

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

jabx skrev (23 timer siden):

Eh ja, det viser seg faktisk at Pepsi Max (eller Cola Zero) er mer hydrerende for kroppen enn rent vann.

Ja jøss.Den linken må du gjerne hoste opp asap.

Anonymkode: 3a8bd...0c2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ts, hva om du er bedt til et damebesøk hvor hun serverer kake og kaffe. Ikke noe annet. Sier du nei takk da?

Jeg synes det da er vanskelig da å si nei. For det er hyggelig for henne at jeg spiser med henne det hun serverer. Jeg sier ja takk, men bare et lite stykke. Men aller helst har jeg yst til å si nei

Lenke til kommentar
Del på andre sider

44 minutter siden, exictence said:

Ts, hva om du er bedt til et damebesøk hvor hun serverer kake og kaffe. Ikke noe annet. Sier du nei takk da?

Jeg synes det da er vanskelig da å si nei. For det er hyggelig for henne at jeg spiser med henne det hun serverer. Jeg sier ja takk, men bare et lite stykke. Men aller helst har jeg yst til å si nei

Jeg er ikke TS, men jeg takker stort sett nei til kaker ja. Jeg kommer på besøk for det sosiale, ikke for å spise. Det er en sånn gammel greie som henger igjen at det skal serveres kaffe og kake/snacks til gjester. Blir mye da hvis man er på besøk flere ganger i uka :ler:

Alle som kjenner meg vet jo at jeg ikke spiser kake. Hyggelig å bli spurt, men jeg takker pent nei sånn til hverdags. 

Anonymkode: b1dac...879

Lenke til kommentar
Del på andre sider

exictence skrev (2 timer siden):

Ts, hva om du er bedt til et damebesøk hvor hun serverer kake og kaffe. Ikke noe annet. Sier du nei takk da?

Jeg synes det da er vanskelig da å si nei. For det er hyggelig for henne at jeg spiser med henne det hun serverer. Jeg sier ja takk, men bare et lite stykke. Men aller helst har jeg yst til å si nei

Drikker hverken kaffe eller spiser kaker, så klarer fint å takke nei.

Anonymkode: 94a04...3e3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...