Gå til innhold

Hva tenker du når du ser overvektige mennesker løpe?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Men som et lite sidespor. Vær forsiktig med knær og ledd hvis du er overvektig og løper. Kjedelig å løpe på seg skader når man faktisk prøver å gjøre noe positivt for kroppen.

Kan f.eks kombinere med svømming og sykling. Bare et tips fra en tidligere overvektig.

  • Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg håper du fremover bruker løpeturene dine til å tenke på HELT andre ting enn hva andre folk måtte mene om deg!

Som du ser heier folk på deg - eller de legger ikke veldig merke til deg i det hele tatt.

Jeg ville trolig tenkt: «en jogger.»

Og om politiet senere ba meg om å redegjøre for bevegelse i området fordi jeg noen ranet en gullsmed i nærheten kunne jeg sannsynligvis ikke sagt noe særlig om hvordan du så ut. Verken kropp, bekledning eller ansikt. Men jeg hadde kanskje husket en slags vag idé om at jeg selv burde jogge mer.

Husk at folk er langt mer kritiske til seg selv enn til andre 🫶🏻

 

Anonymkode: bf778...45c

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg får dårlig samvittighet for jeg tenker at dette burde jeg også ha begynt med. Så håper jeg at jeg blir nok inspirert til å komme meg ut selv. 

Anonymkode: ba067...f02

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bryr meg ingenting om andre når jeg ikke trener selv.  Når jeg trener tenker jeg at alle vurderer meg og min form. Tror det er veldig vanlig. 

Ingen vet hvor langt du har løpt den dagen, eller hvor fort du løp tidligere. De som måtte bry seg nå være noen enkle sjeler 😛

Anonymkode: 48a34...589

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tenker meg ingen ting, merker meg ikke ved mennesker som løper. 

Jeg tenker på mine ting og konsentrerer meg om det. 

Jeg merker meg generelt sjeldent meg ved fremmende mennesker ute, da skiller de seg spesielt ut type dritings, skriker høyt eller gjør svært "merkelige" ting. 

Når det er sagt løper du ikke spesielt seint, jeg er normalvektig og har omtrent samme hastighet som deg. 

Anonymkode: c6c99...4f4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg tenker at de er igang og gjør det de har lyst til!

Anonymkode: 33ca3...faf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tenker at det ser flott ut. En tøff, sprek person som står på. Er selv løper, dog knapt 50kg, men uansett form så krever det disiplin å løpe ute året rundt i Norge. Raskt eller langsom har ikke noe å si. Vær stolt av deg selv, møt blikk og smil, da ser du enda flottere ut

Anonymkode: 01e41...953

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (22 timer siden):

jeg går til en populær løype for syklister, turgåere og løpere 3-5 ganger i uken for å løpe. Jeg prøver å ikke få øyekontakt med de andre "ekte løperne", for å si det sånn, fordi jeg er treg som en snegl og fordi jeg er feit. Jeg tror 1 runde i løypen er ca. 3km og jeg bruker over 25min.

Uansett, jeg ville vite om jeg finner på alt dette i hodet mitt, for hver gang jeg passerer noen på veien kan jeg bare tenke på at de tenker forferdelige ting om en feiting som prøver å løpe. Så når du ser en overvektig person som prøver å løpe, hva tenker du? Vær helt ærlig.

Anonymkode: c3c51...c65

Dette kan jeg faktisk gi deg et ektefølt og realistisk svar på, ettersom jeg var å løp i en tilsvarende løype for noen dager siden og gjorde meg noen erfaringer.

Jeg løper mye og løper ganske fort. Denne aktuelle dagen løp jeg en 10km og da ble det jo noen runder. En av de andre som løp i løypen var ganske overvektig og løp veldig sakte. Jeg løp derfor forbi henne en del ganger. Og jeg tenkte alle gangene at jeg håpte hun ikke ble demotivert av at jeg tok henne igjen gang etter gang.

For, det hun gjør er så sykt mye mer imponerende enn det jeg gjør. Mine bein «går litt av seg selv» i det tempoet jeg løp, og mitt utgangspunkt gjør at deg overhode ikle er imponerende at jeg kom meg gjennom en mil. Hun gravde åpenbart dypt, jobbet knallhardt og jeg hadde intenst lyst til å heie høylydt (men gjorde ikke det da, det er langt fra sikkert det hadde blitt oppfattet like positivt som det var ment). Jeg var utrolig imponert hvertfall, og håper hun fortsetter. Hun knuser alle som ligger på sofaen ned i støvlene når det gjelder tempo. Og det er ingen sammenheng mellom tempo og helsegevinst. Poenget er å få opp pulsen og presse seg litt ut fra eget utgangspunkt. 
 

Aldri slutt med noe du liker fordi du er redd for andres reaksjoner. Jogging er for alle!

Anonymkode: 3a5b1...0a7

  • Liker 5
  • Hjerte 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tenker "Bra for deg!"

Og så vurderer jeg å gi en tommel opp eller tilsvarende men dropper det alltid fordi det sikkert kan føles fornærmende for noen og nøyer meg meg et smil. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enten tenker jeg ingenting eller så tenker jeg "hun der/han der er 100% sprekere enn meg" ettersom de er ute og trener mens jeg er lat og ikke har trent på årevis. Blir imponert, uansett kroppsstørrelse.

Anonymkode: 7576f...c50

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (På 25.10.2023 den 18.13):

jeg går til en populær løype for syklister, turgåere og løpere 3-5 ganger i uken for å løpe. Jeg prøver å ikke få øyekontakt med de andre "ekte løperne", for å si det sånn, fordi jeg er treg som en snegl og fordi jeg er feit. Jeg tror 1 runde i løypen er ca. 3km og jeg bruker over 25min.

Uansett, jeg ville vite om jeg finner på alt dette i hodet mitt, for hver gang jeg passerer noen på veien kan jeg bare tenke på at de tenker forferdelige ting om en feiting som prøver å løpe. Så når du ser en overvektig person som prøver å løpe, hva tenker du? Vær helt ærlig.

Anonymkode: c3c51...c65

Legger ikke merke til andre slik. Folk generelt bryr seg egentlig ganske lite om hva andre gjør.

Men jeg syns jo det er trist at du ser på deg selv slik. Hev hodet og løp - du er mye sprekere enn alle andre som sitter hjemme i sofaen uansett.

Anonymkode: 504ee...68f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 10/25/2023 at 6:13 PM, AnonymBruker said:

Uansett, jeg ville vite om jeg finner på alt dette i hodet mitt, for hver gang jeg passerer noen på veien kan jeg bare tenke på at de tenker forferdelige ting om en feiting som prøver å løpe. Så når du ser en overvektig person som prøver å løpe, hva tenker du? Vær helt ærlig.

Anonymkode: c3c51...c65

Alt dette er i ditt eget hodet, på lik linje som at jeg er i mitt eget hodet når jeg løper forbi en overvektig person:

Jeg er for opptatt med meg selv og mine egne tanker. Jeg har min egen motbakke å kjempe, min egen utfordring og mine egne mål. Har jeg energi til å tenke og dømme nedlatende rundt meg, så kaster jeg bort energien som burde gått til å nå mine egne mål.

Om jeg skulle gitt en overvektig person en tanke, så ville det vært at vedkommende fant ut at de ville bedre sin fremtidsutsikter, med bedre helse, bedre selvdisiplin ved å ta ansvar. Good on them, og du har min stille support når du kjemper forbi meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Husk at din løpetur er mye mere krevende enn løpeturen til de som alltid har løpt og som løper forbi deg. Jeg synes bare det er flott at du er aktiv 👍

Endret av Duff
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 25.10.2023 den 18.13):

jeg går til en populær løype for syklister, turgåere og løpere 3-5 ganger i uken for å løpe. Jeg prøver å ikke få øyekontakt med de andre "ekte løperne", for å si det sånn, fordi jeg er treg som en snegl og fordi jeg er feit. Jeg tror 1 runde i løypen er ca. 3km og jeg bruker over 25min.

Uansett, jeg ville vite om jeg finner på alt dette i hodet mitt, for hver gang jeg passerer noen på veien kan jeg bare tenke på at de tenker forferdelige ting om en feiting som prøver å løpe. Så når du ser en overvektig person som prøver å løpe, hva tenker du? Vær helt ærlig.

Anonymkode: c3c51...c65

For det første så er jeg ganske sikker på at du ikke prøver å løpe-du løper!:)

Jeg synes at alle som løper er sporty, men om jeg ser en overvektig så tenker jeg kanskje at personen er ekstra sporty. Og så tenker jeg ikke stort mer på det:)

Anonymkode: b42c4...b30

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...