Gå til innhold

Hva tenker du når du ser overvektige mennesker løpe?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg tenker: jævlig bra! 

Har selv gått ned 23 kilo, og skal ned 5 kilo til. Det var et helvete i starten. Jeg heier på alle som prøver!

Anonymkode: 845b9...e9b

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det kommer an på. Noen ganger tenker jeg ingenting, noen ganger vil jeg tenke over løpestil, antrekk, fart, grimaser, pusting, lukt, - ingen fasit. Og uansett er det ikke fordi personen er overvektig, men fordi den løper i nærheten av meg. 

Anonymkode: 6bd82...529

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når jeg er ute å løper så fokuserer jeg på det jeg gjør og ikke på andre personer som løper uansett kroppsfasong og teknikk🙂 Alle må vi starte en plass tenker jeg🙂 Syns det er kult at flere finner glede av å bevege seg i form av løping/jogging. 

Så tror ikke du trenger å tenke så hardt på hva andre tenker 🙂 De fleste har nok med seg selv, det finnes selvfølgelig de som tenker sitt, men de er det ikke noe vits i å bry seg om 🙂 

Gjør det du føler er best for deg 🫶

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tenker ikke over det om jeg hadde møtt deg ute på løpetur. Men som en som både løper og har vært på arrangør-siden i organiserte løp så må jeg innrømme (siden du vil ha ærlige svar) at jeg kan irritere meg over godt overvektige som går/småjogger løypa og kommer i mål lenge etter alle andre, når de frivillige står og hutrer og er klar for å pakke sammen. C'est tout.

Anonymkode: 03f8a...2a7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 timer siden):

jeg går til en populær løype for syklister, turgåere og løpere 3-5 ganger i uken for å løpe. Jeg prøver å ikke få øyekontakt med de andre "ekte løperne", for å si det sånn, fordi jeg er treg som en snegl og fordi jeg er feit. Jeg tror 1 runde i løypen er ca. 3km og jeg bruker over 25min.

Uansett, jeg ville vite om jeg finner på alt dette i hodet mitt, for hver gang jeg passerer noen på veien kan jeg bare tenke på at de tenker forferdelige ting om en feiting som prøver å løpe. Så når du ser en overvektig person som prøver å løpe, hva tenker du? Vær helt ærlig.

Anonymkode: c3c51...c65

Ingen verdens ting! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kudos til deg som er ute å løper. Hadde jeg møtt på deg hadde jeg ikke tenkt noe,  bare gått videre. 

Anonymkode: 0aec8...150

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tenker bare at alle som løper er veldig selvdisiplinerte og flinke, jeg klarer ikke å løpe. Eller trene selv. Jeg må ha gruppetimer som er gøy for å klare trening. 

Anonymkode: 24098...b83

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (6 timer siden):

jeg går til en populær løype for syklister, turgåere og løpere 3-5 ganger i uken for å løpe. Jeg prøver å ikke få øyekontakt med de andre "ekte løperne", for å si det sånn, fordi jeg er treg som en snegl og fordi jeg er feit. Jeg tror 1 runde i løypen er ca. 3km og jeg bruker over 25min.

Uansett, jeg ville vite om jeg finner på alt dette i hodet mitt, for hver gang jeg passerer noen på veien kan jeg bare tenke på at de tenker forferdelige ting om en feiting som prøver å løpe. Så når du ser en overvektig person som prøver å løpe, hva tenker du? Vær helt ærlig.

Anonymkode: c3c51...c65

At jeg er misunnelig og imponert. Jeg har prøvd å løpe men får det bare ikke til. Dersom noen ser meg løpe burde de også løpe, for da har jeg en jækla god grunn til å løpe for å si det sånn! 😬

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Tenker ikke over det om jeg hadde møtt deg ute på løpetur. Men som en som både løper og har vært på arrangør-siden i organiserte løp så må jeg innrømme (siden du vil ha ærlige svar) at jeg kan irritere meg over godt overvektige som går/småjogger løypa og kommer i mål lenge etter alle andre, når de frivillige står og hutrer og er klar for å pakke sammen. C'est tout.

Anonymkode: 03f8a...2a7

For å være ærlig, med den irritasjonen du føler bør du egentlig heller finne deg noe annet positivt å bidra med enn slike løp! For er du med som arrangør er din jobb å holde motivasjonen oppe hos de frivillige, slik at den store prestasjonen til de siste løperne også får positiv oppmerksomhet, og dere gjør opplevelsen spesiell for dem også!

Ofte er det blant de siste de største individprestasjonene vises i løpet, ofte der de største historiene finnes.

 

https://www.youtube.com/watch?v=tVTnavf3QI4

https://www.nettavisen.no/sport/foler-meg-som-en-vinner/s/12-95-3097515

https://www.nrk.no/sport/ofret-eget-lop-for-a-hjelpe-konkurrent-1.13485295

 

Anonymkode: f2fbf...e8f

  • Liker 1
  • Hjerte 4
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er så mange ulike kroppstyper å se i løyper eller på treningssenteret og alle er der for sin grunn. Tenker ikke noe over det, har nok med meg selv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (7 timer siden):

jeg går til en populær løype for syklister, turgåere og løpere 3-5 ganger i uken for å løpe. Jeg prøver å ikke få øyekontakt med de andre "ekte løperne", for å si det sånn, fordi jeg er treg som en snegl og fordi jeg er feit. Jeg tror 1 runde i løypen er ca. 3km og jeg bruker over 25min.

Uansett, jeg ville vite om jeg finner på alt dette i hodet mitt, for hver gang jeg passerer noen på veien kan jeg bare tenke på at de tenker forferdelige ting om en feiting som prøver å løpe. Så når du ser en overvektig person som prøver å løpe, hva tenker du? Vær helt ærlig.

Anonymkode: c3c51...c65

Jeg fokuserer på å holde snittfart per kilometer under 4.30, tenker jeg😅

Tenker ikke over andre jeg møter på veien.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ts, jeg har flere ganger gått eller jogget forbi slike som deg, som aldri har kikket på andre, så jeg har fått inntrykk av at de har slitt med å vise at de jogger. Jeg har alltid så lyst å si til dem hvor imponerende jeg synes det er at de jogger. Jeg er riktignok normalvektig, men jeg har måttet trene meg opp flere ganger i livet fra ekstremt dårlig utgangspunkt formmessig, så jeg har vært langt dårligere form flere ganger enn du er nå, TS. På det dårligste har jeg ikke greid å gå 5 minutter på en dag. Så å trene meg opp igjen har vært en lang vei å gå. Du er allerede veldig godt igang, TS! :)

Det å holde på motivasjonen er en prestasjon, det å gjennomføre er en prestasjon, det å ikke gi seg er en prestasjon, det å skape det om til en livsstil, det er en prestasjon!

Så fremover - løft hodet, Ts, jeg tror du vil bli overrasket over hvor mange som vil smile til deg, fordi de ser styrken som kreves i det du gjør! ❤️

Anonymkode: f2fbf...e8f

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg tenker absolutt ingenting.

Enten er jeg opptatt med egen trening, og da er jeg i min egen boble. Ellers så går jeg tur eller noe slikt, og da bryr jeg meg lite om hva andre driver med.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...