Gå til innhold

Hvilken ferdigretter liker du? Ala fjordland osv


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Da får jeg være den første, og kanskje eneste, som sier at jeg liker det aller meste innen ferdigmat.

Er ikke kresen. Mat er mat. Har noen favoritter som de svenske kjøttbollene fra Fjordland, og mac&cheese fra Toro, og også de fiskebollene fra Fjordland, men rynker ikke på nesa av noen av de andre. Har på eget salt, pepper og eventuelt annet krydder oppå om jeg føler det mangler noe. Av og til kaster jeg på en liten klatt smør på potetene/grønnsakene om jeg synes de blir for kjedelige også.

Anonymkode: da92d...3a8

  • Liker 4
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ja risgrøt hadde jeg nesten glemt, den er utrolig god den fra fjordland og den har jeg ofte. Ellers har jeg fått mange gode tips jeg gleder meg til å teste her. 

Ts

Anonymkode: c47ff...24f

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eneste jeg liker som er ferdiglaget, er risgrøt fra coop. 

Anonymkode: 00b0a...3fa

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Fjordland Brimi saltkjøtt er nydelig. Hamstrer alltid inn noen når de er på tilbud. Kyllinggryte og fransk biffgryte fra Fjordland er heller ikke så verst.

Anonymkode: 6e44a...31c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke smakt en eneste Fjordland-rett jeg har likt.. men nå har jeg bare smakt 3-4 stk. Det jeg derimot synes er godt, er Toro sine ferdigretter! Spesielt den med kylling tandoori. Til og med brokkolien er god! Synes også at Toro sin grøt er bedre enn Fjordland sin. Akkurat risgrøt kjøper vi oftest ferdig, men da er det Rema sin. Den er billig, og like god som Toro sin! Litt tjukk bare, så sper ut med litt melk 😊

Anonymkode: a0a9e...b17

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Frossen pizza er helt geit (har smakt flere typer innenfor Grandiosa og Big one, og de har vært helt ok) og mac & cheese (Toro, tror jeg) går ned. Særlig med ekstra krydder på. Har smakt en chili con carne som var helt ok (husker ikke merke). Jeg liker vanligvis ikke kjøttet i ferdigretter, men i den var det greit. Har også smakt noen lasagner som var grei på smak, selv om kjøttet/kjøttsausen kunne vært bedre. Men for å være ferdigretter har det vært helt innenfor👍 også liker jeg byggrynsgrøten til Fjordland😊

Anonymkode: 7c615...b1b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg brukte av og til å kjøpe Fjordland-retten med kveite. Den hadde en god saus, og bra med gulrøtter og poteter til.

Nå har den dessverre forsvunnet fra butikkhyllene. Håper den kommer tilbake.

Noen av de andre rettene til Fjordland har poteter med skallet på. Jeg orker bare ikke å spise poteter med skall, så da kan jeg like godt koke selv som å stå og plundre med å skrelle Fjordlands poteter.

Anonymkode: 2458f...ba9

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (22 minutter siden):

Jeg brukte av og til å kjøpe Fjordland-retten med kveite. Den hadde en god saus, og bra med gulrøtter og poteter til.

Nå har den dessverre forsvunnet fra butikkhyllene. Håper den kommer tilbake.

Noen av de andre rettene til Fjordland har poteter med skallet på. Jeg orker bare ikke å spise poteter med skall, så da kan jeg like godt koke selv som å stå og plundre med å skrelle Fjordlands poteter.

Anonymkode: 2458f...ba9

Den kommer;)

Anonymkode: 769ac...2f8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg synes det finnes gode ferdigretter. Utvalget har blitt mye bedre de siste årene særlig når det kommer til flere sunne alternativer. Det synes jeg er bra! Noen favoritter:

- Ferdigsuppene til Mere Mat
- Ferdige fiskemiddager fra Findus, feks disse
- Fiskegrateng, fransk type
- Risgrøt og byggrynsgrøt fra Fjorlands
- Trøndersodd! (Festmat fra der jeg kommer fra.) 
- En sjelden gang: Joikakaker! Med potetstappe ved siden
- Hoff sine løkringer

Rufs skrev (På 25.10.2023 den 16.13):

Mere mat suppene er det eneste, de er gode! (Har ikke prøvd de med kjøtt siden jeg ikke spiser det, men grønnsakssuppene.)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Syns nesten det er lettere å nevne hvilke jeg ikke liker...Kan jo nevne begge deler uansett. 

Liker ikke: 

Fjordland pasta med ost og skinkesaus. Smaker ingenting og utrolig ekkel konsistens. Italienerne ville spydd. 

Middagskaker Arne Brimi. Smaker ikke dårlig, men er bare med gulrot og potet?/sellerirot?-stuing. Mangler liksom et til tilbehør. Mangler også tyttebærsyltetøy tror jeg, men det er avbildet med det. 

Liker:

Kokkelørens middagspakker. Liker alle typene. Er jo bittelitt mer tilberedning enn resten da, men mye bedre smak. 

Anonymkode: 2aab1...7ef

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg oppdage nylig vegetarrettene til Fjordland, thaigryte og chana masala, og syns at begge var overraskende gode! Fin keffir lime smak i thai retten, samt knasende bambus og soyabønner for protein. Relativt fin og tørr ris. Har blitt fast innkjøp her i hus til når jeg har dårlig tid.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Liker betasuppa til Arne Brimi, og lys lapskaus fra fjordland. 

Ellers har coop noen gode indiske, og nudelretter. 

 

Anonymkode: 7df46...665

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (17 minutter siden):

Få men likermedium.jpg

Anonymkode: 45e18...2bf

Enig. Det eneste jeg egentlig liker av ferdigretter er disse paiene i frysedisken. Og grøten fra Fjordland. 

  • Liker 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

kløverpiken skrev (På 25.10.2023 den 17.44):

Ingen…

Ingen spurte om det heller…

Anonymkode: 0af31...901

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...