Gå til innhold

Hva tenker du om kvinner som har hatt sex med flere enn 20 forskjellige?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

herzeleid skrev (8 timer siden):

En skiller seg nødvendigvis ut rent statistisk om en har mer enn tre ganger median antall partnere. 

Jeg aner ikke hvilken PDF som best beskriver fordelingen av antall sexpartnere. Når man ikke vet, så er Normal-fordelingen ofte det man tyr til (selv om det opplagt blir en utfordring med et negativt antall partnere - den virkelige fordelingen må være mer eller mindre skewed/trunkert).

Hvis jeg puncher inn på Wolfram alpha med middelverdi 12 og varians 30 og spør hvor sannsynlig det er med et utfall > 3*13 så får jeg ca 20%. Hvis du endrer variansen så får du et helt annet svar.

https://www.wolframalpha.com/input?i=P[(3*12)<X]+for+X~normal+with+mu+12+sigma+30

Anonymkode: e7a7e...3af

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (14 timer siden):

Ser flesteparten her steiler for at 20 ikke er ett høyt tall, vel det er det. Hvorfor er det så vanskelig å akseptere at menn flest ikke vil ha madrasser? (Du som klør i fingra nå fordi DU ikke er sånn, jeg snakker generelt). For all del kjør på til du er godt gjennompult, men ikke forvent at drømmemannen vil ta i deg etterpå :)

Gøy med tall of fakta:

https://www.sv.uio.no/psi/forskning/prosjekter/seksualvaneundersokelsen/antall-partnere/

Anonymkode: fda09...b13

Det du viser til er ikke en undersøkelse om kvinner med 20 partnere på CV'n vil ha problemer med å få drømmemannen på grunn av det. Men det er svaret på en spørreundersøkelse, med angivelse av to mål på sentraltendens. 

Det er normalt å akseptere et intervall som det normale. Om det nå er 50 %, 90 % eller 95 % av respondenter som man velger å definere som det normale. Noen slike tal var det ikke i referansen. 

Du har helt rett i at kvinner og menn i gjennomsnitt sier at dem ønsker enn kjæreste med enn kortere CV. Kvinner er da strengere enn menn. Men det er et abstrakt spørsmål, som er annerledes enn om noen finner drømmepartneren og så oppdager at den har lengre CV en hva det teoretiske ønsket var.

Men hvorfor bruker du ord som madrasser og gjennompult? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (44 minutter siden):

Jeg aner ikke hvilken PDF som best beskriver fordelingen av antall sexpartnere. Når man ikke vet, så er Normal-fordelingen ofte det man tyr til (selv om det opplagt blir en utfordring med et negativt antall partnere - den virkelige fordelingen må være mer eller mindre skewed/trunkert).

Hvis jeg puncher inn på Wolfram alpha med middelverdi 12 og varians 30 og spør hvor sannsynlig det er med et utfall > 3*13 så får jeg ca 20%. Hvis du endrer variansen så får du et helt annet svar.

https://www.wolframalpha.com/input?i=P[(3*12)<X]+for+X~normal+with+mu+12+sigma+30

Her er medianen halvparten av gjennomsnittet så det er nødvendigvis en skjevhet der et flertall ligger godt under snittet. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

herzeleid skrev (5 minutter siden):

Her er medianen halvparten av gjennomsnittet så det er nødvendigvis en skjevhet der et flertall ligger godt under snittet. 

Nei nei nei nei. At medianen ligger under snittet betyr ikke at et flertall ligger godt under snittet.

Anonymkode: 060b0...eae

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Missy77 skrev (1 time siden):

Dere som sier dere ikke involverer dere i damer som har hatt sex med over 20 menn; spør dere dama hvor mange de har hatt sex med før dere involverer dere i dem? 

De spør ikke, de jakter på rykter, antar og "lager logiske slutninger" som de selv tror. Selvfølgelig har de ikke sjanse til å få vite eksakt antall, med mindre de eier en krystallkule og vet hvordan man bruker den :D 

• Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fremmed fugl skrev (51 minutter siden):

Det du viser til er ikke en undersøkelse om kvinner med 20 partnere på CV'n vil ha problemer med å få drømmemannen på grunn av det. Men det er svaret på en spørreundersøkelse, med angivelse av to mål på sentraltendens. 

Det er normalt å akseptere et intervall som det normale. Om det nå er 50 %, 90 % eller 95 % av respondenter som man velger å definere som det normale. Noen slike tal var det ikke i referansen. 

Du har helt rett i at kvinner og menn i gjennomsnitt sier at dem ønsker enn kjæreste med enn kortere CV. Kvinner er da strengere enn menn. Men det er et abstrakt spørsmål, som er annerledes enn om noen finner drømmepartneren og så oppdager at den har lengre CV en hva det teoretiske ønsket var.

Men hvorfor bruker du ord som madrasser og gjennompult? 

Fordi folk som dette har fordommer for kvinnelig seksualitet. Man er ikke mer "gjennompult" av å ha sex 1 gang i året med forskjellige menn hver gang, enn å ha sex 1 gang om dagen med samme mann. 

• Liker 2
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

norw skrev (1 time siden):

Tenker at 20-30 sikkert er ganske normalt, siden det er fryktelig lett å finne seg en ålreit mann å ha sex med, men noe særlig mer enn 30, da tenker jeg at det har blitt mange og hun er kanskje ikke kjærestemateriale for min del. 

Det skal veldig mye til for at jeg skal gå inn i et forhold med en dame som har ligget med veldig mange. Da må hun være rimelig pen, ha en fantastisk personlighet osv, egentlig være så bra at det fremstår som merkelig at hun vil være sammen med meg.

I mange tilfeller vet man ikke, og jeg spør ikke, men om jeg var sammen med en dame og plutselig fikk vite at hun har ligget med rundt 30-50, så ville det vært en skuffelse.

Greia er at du aldri får vite, med mindre disse 30-50 menn dukker opp på døra til deres felles hjem og innrømmer at de har hatt sex med dama di. 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rosalilje84 skrev (2 minutter siden):

Greia er at du aldri får vite, med mindre disse 30-50 menn dukker opp på døra til deres felles hjem og innrømmer at de har hatt sex med dama di. 

Evt at noen forsnakker seg eller "tyster" 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

herzeleid skrev (16 minutter siden):

Beklager at jeg ikke klarer å nøste meg igjennom hele quote-rekka, men systemet med lenker later til å være knekt her på KG. Hva mener du med «her»? Refererer du til første post?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

norw skrev (13 minutter siden):

Evt at noen forsnakker seg eller "tyster" 

Men INGEN kan vite eksakt antall partnere hos en person. Dette er noe som oftest forekommer uten vitner.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 hours ago, MyMichelle said:

Hvorfor mener du det? Kan du ikke tenke deg muligheten for at kvinner ikke vil ha en mann som puler hvem som helst han vil?  

For det første så krever det noe av menn å skaffe seg sex, bortsett fra å gjøre seg tilgjengelig.

For det andre så tyder alt på at menn som får seg mye er attraktive som partnere for kvinner.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

T-AA skrev (7 minutter siden):

For det første så krever det noe av menn å skaffe seg sex, bortsett fra å gjøre seg tilgjengelig.

For det andre så tyder alt på at menn som får seg mye er attraktive som partnere for kvinner.

Nei. Man whores er ofte bare desp. Det er bare menn som tror menn som får seg masse har evner. Menn som ligger masse rundt er ofte karakterisert av én ting - desperasjon, henger mye på byen, og tar det de får. Det er bare menn som beundrer hverandre for det. Brødhuer. 

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Angry Man

Nå er jo antall ene og alene fullstendig uinteressant -med mindre det er abnormalt høyt. 

Dette fordi andre faktorer trengs for å avgrense det hele. Hvor gammel en er, livet en har levd osv.

Eksempelvis: Hvis du er 60 år og ikke var i et fast forhold før du var 50 så er ikke tallet 30 høyt i det hele tatt. Du kan simpelthen ha vært særdeles  uheldig med ditt valg av partnere. Det trenger ikke engang å være one night stands. 

Hvis du er 30 og var i et fast forhold fra du var 14 til du var 29 og har hatt 30 partnere så har du åpenbart levd et aktivt liv det siste året. Alternativt vært særdeles mye utro eller hatt et åpent forhold. :P 

Osv osv. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 hours ago, AnonymBruker said:

Det er 17 år siden første gang jeg hadde sex, jeg har hatt noen forhold av og på. Lengste nå på 3 året og vi venter vårt første barn. 

Jeg begynte å ha sex for 6205 dager siden - jeg har hatt rundt 60 partnere. 

Dette betyr i snitt 3,5 personer i året siden den dagen jeg begynte å ha sex. Det er ikke mye i mine øyne og tror mange fokuserer på antall partnere i stede for partnere over tid. 

Anonymkode: f2a46...d7d

Det tilsvarer jo brått nesten samme antall menn som det er i seks skoleklasser, for å sammenligne med noe, og for meg fremstår det som litt i overkant stor risikovillighet. Det blir vel mye bruk og kast, og lite substans i relasjoner over tid. Personlig har jeg langt høyere terskel for å ligge med en kvinne enn for enhver annen aktivitet, men vi er alle forskjellige.

Anonymkode: f61f6...13a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

37 minutter siden, AnonymBruker said:

Nei. Man whores er ofte bare desp. Det er bare menn som tror menn som får seg masse har evner. Menn som ligger masse rundt er ofte karakterisert av én ting - desperasjon, henger mye på byen, og tar det de får. Det er bare menn som beundrer hverandre for det. Brødhuer. 

Det er notert at du mener det, men empirien tilsier altså at det store flertallet ikke er enige med deg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
T-AA skrev (35 minutter siden):

Det er notert at du mener det, men empirien tilsier altså at det store flertallet ikke er enige med deg.

Haha. NEI. Empirien tilsier ikke det. Hva er det med dere menn og å late som dere kan noe som helst om vitenskap? Man må ikke være kjekk for å ha et høyt antall partnere. Det holder å se vanlig ut og gå mye på byen ofte og prøve seg på nok damer. Sorry mac. Og kvinner foretrekker uansett IKKE en mann som har hatt sex med masse damer. Dette finnes det derimot empiri på. Damer ser ikke på dette som status. Igjen - det er dere menn, og vi vet jo at dere legger status o de merkeligste ting.

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

T-AA skrev (45 minutter siden):

Hvem sin empiri? Din egen?

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Haha. NEI. Empirien tilsier ikke det. Hva er det med dere menn og å late som dere kan noe som helst om vitenskap? Man må ikke være kjekk for å ha et høyt antall partnere. Det holder å se vanlig ut og gå mye på byen ofte og prøve seg på nok damer. Sorry mac. Og kvinner foretrekker uansett IKKE en mann som har hatt sex med masse damer. Dette finnes det derimot empiri på. Damer ser ikke på dette som status. Igjen - det er dere menn, og vi vet jo at dere legger status o de merkeligste ting.

Nettopp. Menn som har seg med alt som har puls, er avhengig av å ha noe nytt hele tiden, og mer tilbøyelige til å være utro i et forhold. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvem vet hvor mange partnere noen har hatt? Går det an å se det på folk? Jeg aner ikke hvor mange mannen min har hatt sex med. Han vet ikke det om meg heller. Det har virkelig null betydning for vårt forhold i dag. 

Anonymkode: e672b...3be

• Liker 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...