Gå til innhold

Hva tenker dere om hvite som bruker palestinaskjerf?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

At jeg brekker meg hver gang jeg ser en tråd som heter "Hva synes du om folk som gjør ditt eller datt". De er like irriterende som penistrådene som florerte før man fikk samletråden.

Anonymkode: 2392d...2e2

Åja, sånn. Jeg synes noen av transpersontrådene er irriterende, likevel går jeg inn i dem. Jeg lærer aldri! Denne tråden synes jeg er interessant fordi den er aktuell nå, og jeg også har palestinaskjerf.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (På 17.10.2023 den 15.41):

Hvem bryr seg. Folk kan vel gå i det de vil. 

Anonymkode: c104a...4be

Hvis du er hvit så bør du helst ikke flette håret. Eller spille rock, jazz eller blues. For det er kultur-uttrykk som afro-amerikanere «eier».

Never mind at de som oppfant disse kultur-utrykkene har vært dau i generasjoner, at afro-amerikansk musikk også låner fra europeisk musikk-tradisjon. For å mene at dagens mørke mennesker skal ha monopol på noe som oldeforeldrene deres fant på så må man være litt rasist.

Anonymkode: cce3e...1b1

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 17.10.2023 den 14.32):

Hva tenker dere om hvite som bruker palestinaskjerf? Det er jo ren og skjær kulturell appropriering! Burde hvite i det hele tatt ha lov til å bruke skjerf fra en annen kultur?

Hvorfor reagerer ikke venstresiden på denne utnyttingen av minoriteter som hvite står for?

Anonymkode: f0341...f16

De ønsker vel å støtte Palestina da vel. Trenger ikke overtenke mer enn nødvendig. Hvis du først skal ta for deg kulturell appropiering synes jeg du skal ta deg en tur på oktoberfest først og fremst.  Der blir nasjonaldrakten til tyskere og østerrikere radbrekket til polyesterdritt og sexy knestrømper.  Min svigermor er fra Østerrike og har en skikkelig dirndl i skapet.  Den er av høy kvalitet og handvevd lin fra Østerrikes svar på husfliden og med innvevde blomsterdetaljer.  Jeg har aldri noensinne hørt tyskere eller østerrikere klage over det, men undrer meg over at folk som roper høyest over indianerkostymer ikke nøler med å dra på seg billige etterligning av tyske nasjonalklær for å drikke øl på Heidi's Bier und afterskipub. 

Så kommer garantert: vi snakker om utsatte minoriteter her som har fått  kulturen sin ødelagt av imperialisme, det kan man jo ikke akkurat kalle Tyskland.

Som nevnt har jeg aldri hørt tyskere klage over at Dirndl og lederhosen har blitt til billig underholdning og blonde juksefletter.  Oktoberfest er moro. Jeg synes bare det er litt merkelig at det hyles høyt om indianerkostymer og mexicanerhatt, men oktoberfestklær er sosialt akseptert. Vær litt mer konsekvent  da.

Endret av Laraa
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hjernevaskede sauer som ikke klarer lese historie. Papegøyer som gjentar det de blir indoktrinert med fra skole og nrk

  • Liker 2
  • Hjerte 1
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ænema skrev (1 time siden):

Hjernevaskede sauer som ikke klarer lese historie. Papegøyer som gjentar det de blir indoktrinert med fra skole og nrk

Blir interessant å se om moderator sletter denne eller ikke 🤔

Lenke til kommentar
Del på andre sider

MyMichelle skrev (9 timer siden):

Blir interessant å se om moderator sletter denne eller ikke 🤔

Hvorfor mener du denne må slettes?

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

13 minutter siden, Ænema said:

Hvorfor mener du denne må slettes?

Ikke meg du spør, men det er jo en "interessant" måte å omtale en gruppe mennesker på, for å si det pent. Jeg fikk assosiasjoner til ekstremisme av uttalelsen. Er jo en lite flatterende måte å omtale deler av sine meddebattanter på.

Anonymkode: 2392d...2e2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 17.10.2023 den 14.32):

Hva tenker dere om hvite som bruker palestinaskjerf? Det er jo ren og skjær kulturell appropriering! Burde hvite i det hele tatt ha lov til å bruke skjerf fra en annen kultur?

Hvorfor reagerer ikke venstresiden på denne utnyttingen av minoriteter som hvite står for?

Anonymkode: f0341...f16

Er det bedre at negere bruker skjerfet mener du?

Anonymkode: 01e5d...1e4

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tenker de er påvirket av det narrativet som har vært rundt Midtøsten inntil ganske nylig. 

Anonymkode: 0f524...41f

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 17.10.2023 den 15.35):

Venstresiden er hyklere, derfor sier det ingenting om dette. Og Israel-hatet står så sterkt at de ikke har problemer med å støtte terroristene.

Anonymkode: da5a4...eee

 

Hyklere er noe man finner på både høyre og venstresiden.

Anonymkode: 67a85...f99

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er typisk slike folk som ikke helt vet hva de støtter og de kan finne på å møte opp i en pro-palestina demonstrasjon med pride flagg.

De skal være så tolerante med de intolerante og de skjønner ikke at den gruppen de liksom støtter er de største motstanderne mot deres egne gode verdier.

QuePa.jpg.0d540e2b49ad7cf2e8b3ebbb43409e2d.jpg 

Anonymkode: 13c96...8c3

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...