Gå til innhold

Hvem er ansvarlig for konflikten på vestbredden?


Høyeheler

Anbefalte innlegg

7 minutter siden, Majer said:

Hva om Israel ender opp med å drepe flere sivile enn det Hamas gjør? Vil du fremdeles mene det samme? En død sivil er en død sivil. Den er ikke noe mindre død av den grunn.

Du evner altså ikke å se forskjellen på krigsforbrytelser der sivile er målet og sivile som drepes fordi de havner i kryssilden under kamper mellom militæret? Antall drepte er irrelevant. Sivile ofre kan ikke unngås i krig. Hamas skaper dessuten enda flere ofre ved å bruke sivile som skjold.

  • Liker 15
  • Hjerte 2
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Mrs Robinson skrev (2 minutter siden):

 

Og hva om Palestina begynner å ta ansvar for seg og sine? Hva om Israel gjør det samme?

Hva om begge statene kan gå inn for en felles enighet? Hva om Palestina kan begynne å forholde seg til fredsavtaler som inngås? Hva om Palestina kan stoppe å skyve uskyldige foran seg for å vinne egen sak? 

Det er IKKE mange år siden alle gikk rundt med Palestinaskjerf og ga ukritisk støtte til Palestina, der isrsel var den store stygge ulven. Godt at synet på konflikten er blitt mer nyansert siden den gang.

Å, jødehatet sitter nok fortsatt sterkt i media og blant politikere dessverre, Huitfeldt vil ikke kalle angrepet i går terror…

Men ja, heldigvis begynner flere og flere å få øynene opp for hva slags «mennesker» Hamas er.

  • Liker 18
  • Hjerte 1
  • Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Svava skrev (8 timer siden):

Du evner altså ikke å se forskjellen på krigsforbrytelser der sivile er målet og sivile som drepes fordi de havner i kryssilden under kamper mellom militæret? Antall drepte er irrelevant. Sivile ofre kan ikke unngås i krig. Hamas skaper dessuten enda flere ofre ved å bruke sivile som skjold.

Det har ikke en dritt å si hva som er målet. Målet helliger ikke middelet så lenge uskyldige rammes. I såfall kan man rettferdiggjøre de fleste blodbad. 

Endret av Elaine Marley
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Entern skrev (Akkurat nå):

Å, jødehatet sitter nok fortsatt sterkt i media og blant politikere dessverre, Huitfeldt vil ikke kalle angrepet i går terror…

Men ja, heldigvis begynner flere og flere å få øynene opp for hva slags «mennesker» Hamas er.

Og så lenge det fortsatt er et snev av jødehat i den europeiske befolkningen, vil aldri denne konflikten ta slutt. 

Og det er vel den samme årsaken til at all volden i Sverige heller ikke blir ansett som terror.

Hva ER det med den arabiske/muslimske fremtoningen og væremåten som blir unnskyldt gang etter gang etter gang?!? 

  • Liker 22
  • Hjerte 1
  • Nyttig 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Begge sider er like ille. De som støttet opp om dette i sin tid må ta en del skyld de også. At man syntes synd på jødene etter krigen, er ikke et godt argument for at verdenssamfunnet skal diktere enkeltstater. Mistenker USA og de Europeiske landene som var med på dette for å tenke at det var bra å stue jødene vekk.

  • Liker 3
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Majer skrev (2 minutter siden):

Det har ikke en dritt å si hva som er målet. Målet helliger ikke middelet så lenge uskyldige rammes. I såfall kan man rettferdiggjøre de fleste blodbad. 

Mange av de var uskyldige. Ikke alle. Og om det å være barn gjør deg uskyldig vil jeg påpeke at flertallet i den palestinske befolkningen faktisk er barn. 

Jeg er på ingen måte på Hamas sin side, men her inne virker det sikkert sånn når flertallet er pro-israelere. Jeg er pro-fred.

De fleste vil jeg påstå er pro-fred.

Men denne what-aboutismen du holder på med fører ingen vei. Konflikten trenger løsninger

  • Liker 7
  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Majer skrev (2 minutter siden):

Det har ikke en dritt å si hva som er målet. Målet helliger ikke middelet så lenge uskyldige rammes. I såfall kan man rettferdiggjøre de fleste blodbad. 

Mange av de var uskyldige. Ikke alle. Og om det å være barn gjør deg uskyldig vil jeg påpeke at flertallet i den palestinske befolkningen faktisk er barn. 

Jeg er på ingen måte på Hamas sin side, men her inne virker det sikkert sånn når flertallet er pro-israelere. Jeg er pro-fred.

Blir ikke fred så lenge Hamas eksisterer.

Heldigvis betyr dette at det muligens faktisk KAN bli fred om ikke altfor lenge.

For nå vil Hamas dedikeres til herem. Det finnes ikke noe alternativ.

  • Liker 13
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mrs Robinson skrev (2 minutter siden):

Og så lenge det fortsatt er et snev av jødehat i den europeiske befolkningen, vil aldri denne konflikten ta slutt. 

Og det er vel den samme årsaken til at all volden i Sverige heller ikke blir ansett som terror.

Hva ER det med den arabiske/muslimske fremtoningen og væremåten som blir unnskyldt gang etter gang etter gang?!? 

Og jødehatet i Europa er voksende, pga den muslimske innvandringen.

Og ja jeg er også dritt lei den evige unnskyldningen av arabere/muslimer. Det som skjedde i går tilsvarer 20 Utøya angrep.

  • Liker 20
  • Hjerte 1
  • Nyttig 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mrs Robinson skrev (1 minutt siden):

Og så lenge det fortsatt er et snev av jødehat i den europeiske befolkningen, vil aldri denne konflikten ta slutt. 

Og det er vel den samme årsaken til at all volden i Sverige heller ikke blir ansett som terror.

Hva ER det med den arabiske/muslimske fremtoningen og væremåten som blir unnskyldt gang etter gang etter gang?!? 

Det generelle hatet i Europa er mye sterkere mot muslimer (som de fleste palestinere er) enn mot Jøder.

  • Liker 4
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Refreng skrev (2 timer siden):

Det samme sier Russland. De forsvarer seg mot NATO. De ville forhindre at Ukraina ble et NATOland med utplassering av militære baser og våpen som følger en slik innlemming

Jeg ser bare hykleri

 

Det er forskjell på russiske påstander og aktive arabiske angrep

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Brunello skrev (2 minutter siden):

Det generelle hatet i Europa er mye sterkere mot muslimer (som de fleste palestinere er) enn mot Jøder.

Hvor mange angrep har jødene hatt mot det europeiske samfunnet, kontra muslimske? 

Og likevel er det muslimer som blir tatt på med silkehansker, og Israel får all skylden i konflikten. 

Entern sa det så godt. Det er mer mistenksomhet mot muslimer. Stille meg bak det

Endret av Mrs Robinson
  • Liker 13
  • Hjerte 3
  • Nyttig 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Brunello skrev (Akkurat nå):

Det generelle hatet i Europa er mye sterkere mot muslimer (som de fleste palestinere er) enn mot Jøder.

Nei.

Men det er større og større mistro til muslimer - med god grunn!

  • Liker 14
  • Hjerte 1
  • Nyttig 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mrs Robinson skrev (Akkurat nå):

Can you blame Them?

Hvor mange angrep har jødene hatt mot det europeiske samfunnet, kontra muslimske? 

Og likevel er det muslimer som blir tatt på med silkehansker. 

Jepp. Dette er meget, meget gjennomført. Så godt som ulovlig å si noe kritisk om islam. Mens jødehat er nesten stuerent.

  • Liker 15
  • Hjerte 1
  • Nyttig 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hvem startet konflikten? Det var Vesten. Hvem sørger ikke for at Israel og Palestina forhandler frem avtaler? Vesten. Hvem har lukket øynene så lenge at Hamas følte for å ta til våpen? Vesten. Vi er også skyld i det som skjer der borte. Vi er skyld i at sivile blir drept. Vi, Hamas og Israel.

  • Liker 4
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Entern skrev (Akkurat nå):

Jepp. Dette er meget, meget gjennomført. Så godt som ulovlig å si noe kritisk om islam. Mens jødehat er nesten stuerent.

Ingen av delene er stuerent i mitt miljø. Her tror jeg du skaper dine egne narrativer. 

 

  • Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Majer skrev (1 minutt siden):

Hvem startet konflikten? Det var Vesten. Hvem sørger ikke for at Israel og Palestina forhandler frem avtaler? Vesten. Hvem har lukket øynene så lenge at Hamas følte for å ta til våpen? Vesten. Vi er også skyld i det som skjer der borte. Vi er skyld i at sivile blir drept. Vi, Hamas og Israel.

Den hvite manns byrde, altså.

Jammendenergreidu

  • Liker 16
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Majer skrev (2 minutter siden):

Ingen av delene er stuerent i mitt miljø. Her tror jeg du skaper dine egne narrativer. 

 

Nei, jeg gjør ikke det. Nrk-kjendiser har kommet unna med hatske jødevitser.

  • Liker 10
  • Hjerte 1
  • Nyttig 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Entern skrev (2 minutter siden):

Nei, jeg gjør ikke det. Nrk-kjendiser har kommet unna med hatske jødevitser.

Basert på kommentarene her inne er det langt flere "jødevenner" enn "muslimvenner".

  • Liker 4
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Majer skrev (2 minutter siden):

Basert på kommentarene her inne er det langt flere "jødevenner" enn "muslimvenner".

Bra! Viser at det er mange gode mennesker her 👍

  • Liker 11
  • Hjerte 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Entern skrev (19 minutter siden):

Nei.

Men det er større og større mistro til muslimer - med god grunn!

Jo. Det er en svært liten gruppe mennesker som hater jøder. Gruppen som harer muslimer er mye større. Forskjellen er at jødehaterne tar mye større plass.

  • Liker 6
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...