Majer Skrevet 6. oktober 2023 #1 Skrevet 6. oktober 2023 Jeg har forståelse for flytting dersom selskapet risikerer å gå konkurs, men satseiere tok ut utbytte i millionklassen før pandemien, ba allikevel folk om å betale for medlemskap under pandemien og at de skulle de på det som en dugnad, og nå skal han altså flytte. Eier av den største treningskjeden i Norge. Det er til å bli kvalm av. Hvorfor lar vi sånne få tjene penger. Ved å melde seg ut går sats konkurs og da kan vi gi plassen til redelige selskaper. 7
Drizzt Skrevet 6. oktober 2023 #2 Skrevet 6. oktober 2023 Tanker? At takket være Ap, Sp og SV får vi enda en ''riking'' som vil betale skatt i et annet land. Det som er kvalmt er å ha en regjering som jager bort suksessrike og pengesterke nordmenn ut av Norge. Sosialistenes oppskrift har aldri funket noe sted i verden gjennom historien. Men atter en gang prøver sosialistene i Norge. Og feiler. 15 7
Helgekarjol Skrevet 6. oktober 2023 #3 Skrevet 6. oktober 2023 Jeg tenker at regjeringen jager folk ut av landet med skatteregimet deres. 11 6
Guccitove Skrevet 6. oktober 2023 #4 Skrevet 6. oktober 2023 Majer skrev (3 timer siden): Jeg har forståelse for flytting dersom selskapet risikerer å gå konkurs, men satseiere tok ut utbytte i millionklassen før pandemien, ba allikevel folk om å betale for medlemskap under pandemien og at de skulle de på det som en dugnad, og nå skal han altså flytte. Eier av den største treningskjeden i Norge. Det er til å bli kvalm av. Hvorfor lar vi sånne få tjene penger. Ved å melde seg ut går sats konkurs og da kan vi gi plassen til redelige selskaper. Sats eier og Sats eier, Maaseide eier 3,8% av Sats 7
herzeleid Skrevet 6. oktober 2023 #5 Skrevet 6. oktober 2023 Jeg slutter aldri å la meg fascinere over overaskelsen hos de som skal "ta de rike" når "de rike" ikke gidder mer. Krever en enorme summer uten å vise noen takknemlighet, krever enda mer mens en skryter av at en skal "ta de rike" eller at de kan "ryke og reise" risikerer en at en del av disse tar med seg midler og evner til et sted der de settes mer pris på, eller i det minste ikke sees ned på. Og alle kom litt dårligere ut av det. 10 6
Equinox Skrevet 7. oktober 2023 #6 Skrevet 7. oktober 2023 Er det bra for ham og noe han vil selv så sier jeg takk for hans bidrag, og lykke til i Sveits. 5
MyMichelle Skrevet 7. oktober 2023 #7 Skrevet 7. oktober 2023 Jeg kommer aldri til å forstå slike rikinger. «De som har mest, vil ha mer» sies det. De jeg kjenner som har flere millioner på konto, har et mye mer anstrengt forhold til penger enn vi andre. 3
Jdz Skrevet 7. oktober 2023 #8 Skrevet 7. oktober 2023 Majer skrev (12 timer siden): Jeg har forståelse for flytting dersom selskapet risikerer å gå konkurs, men satseiere tok ut utbytte i millionklassen før pandemien, ba allikevel folk om å betale for medlemskap under pandemien og at de skulle de på det som en dugnad, og nå skal han altså flytte. Eier av den største treningskjeden i Norge. Det er til å bli kvalm av. Hvorfor lar vi sånne få tjene penger. Ved å melde seg ut går sats konkurs og da kan vi gi plassen til redelige selskaper. Og utbyttet eierne tok ut ble sannsynligvis i all hovedsak brukt til å betale formuesskatt. Jeg er i utgangspunktet enig i at de som tjener mest kan betale mer skatt, men å beskatte teoretiske verdier synes jeg er en dårlig ide. 5 4
Majer Skrevet 7. oktober 2023 Forfatter #9 Skrevet 7. oktober 2023 (endret) Jdz skrev (6 timer siden): Og utbyttet eierne tok ut ble sannsynligvis i all hovedsak brukt til å betale formuesskatt. Jeg er i utgangspunktet enig i at de som tjener mest kan betale mer skatt, men å beskatte teoretiske verdier synes jeg er en dårlig ide. Jeg er ikke uenig angående skatt av verdier man ikke har liggende, men samtidig blir det feil om de med aller mest flytter. Det kan og redusere konkurranseevnen til resten og skape enda mer monopol- noe liberalister bør være imot. Jeg tenker at de ikke flytter til Sveits fordi det er så mye galt med Norge. Hadde det handlet om det hadde de rikeste også flyttet til Island, Serbia, Spania etc. Mye av problemet er rett og slett Sveits. Selv med den merkelige skatten vi har i Norge ville mange av de som flyttet ut ikke blitt konkurs i løpet av sin levetid. Det må være fint å vite at når man dør så har man bidratt mye til samfunnet. I hvertfall for de av oss som ikke har psykopatiske tendenser. Endret 7. oktober 2023 av Majer
Anne Liese Braun Skrevet 7. oktober 2023 #10 Skrevet 7. oktober 2023 som rik bidrar man også i Sveits mye til samfunnet. 2
Svava Skrevet 7. oktober 2023 #11 Skrevet 7. oktober 2023 27 minutter siden, Majer said: Jeg er ikke uenig angående skatt av verdier man ikke har liggende, men samtidig blir det feil om de med aller mest flytter. Det kan og redusere konkurranseevnen til resten og skape enda mer monopol- noe liberalister bør være imot. Jeg tenker at de ikke flytter til Sveits fordi det er så mye galt med Norge. Hadde det handlet om det hadde de rikeste også flyttet til Island, Serbia, Spania etc. Mye av problemet er rett og slett Sveits. Selv med den merkelige skatten vi har i Norge ville mange av de som flyttet ut ikke blitt konkurs i løpet av sin levetid. Det må være fint å vite at når man dør så har man bidratt mye til samfunnet. I hvertfall for de av oss som ikke har psykopatiske tendenser. Det er regjeringen som har redusert konkurranseevnen. Det har blitt en stor ulempe for bedrifter å ha eiere bosatt i Norge. Resultatet av skattepolitikken som gir et konkurransefortrinn til eiere bosatt i utlandet, blir at bedriftseiere enten flytter til ut av landet eller selger bedriften til utenlandske eiere. Det er også dette Bjørn Maaseide oppgir som årsak til at han flytter: Vi blir bedre eiere for våre norske virksomheter ved å flytte fra Norge, sier Maaseide til avisen. Hvis problemet ikke er Norge, så vil jeg gjerne høre din forklaring på at de rikeste først begynner å flytte i hopetall nå som formueskatten har økt betraktelig under denne regjeringen. 3 2
Majer Skrevet 7. oktober 2023 Forfatter #12 Skrevet 7. oktober 2023 Svava skrev (1 minutt siden): Det er regjeringen som har redusert konkurranseevnen. Det har blitt en stor ulempe for bedrifter å ha eiere bosatt i Norge. Resultatet av skattepolitikken som gir et konkurransefortrinn til eiere bosatt i utlandet, blir at bedriftseiere enten flytter til ut av landet eller selger bedriften til utenlandske eiere. Det er også dette Bjørn Maaseide oppgir som årsak til at han flytter: Vi blir bedre eiere for våre norske virksomheter ved å flytte fra Norge, sier Maaseide til avisen. Hvis problemet ikke er Norge, så vil jeg gjerne høre din forklaring på at de rikeste først begynner å flytte i hopetall nå som formueskatten har økt betraktelig under denne regjeringen. Problemet er både Norge og Sveits. Jeg vil egentlig si problemet er gapet som oppstår. Samtidig vet vi at sats som er Norges største kjede hadde overlevd om de ble værende i Norge. De er tross alt den største kjeden vi har i landet. Nå skaper de urettferdig konkurranse mot de kjedene som er igjen. De ønsker rett og slett å skape monopoltilstander istedenfor å ta del i konkurransen.
Anne Liese Braun Skrevet 7. oktober 2023 #13 Skrevet 7. oktober 2023 skulle Sverige begynne å legge skylden på Norge for gjengvolden de har i Sverige? Fordi Norge har en annen asyl- og integreringspolitikk så er Norge skyld i at Sverige nå er i trøbbel? Like dumt blir det å legge skylden på Sveits for at Norge har de skattereglene det har 4
Majer Skrevet 7. oktober 2023 Forfatter #14 Skrevet 7. oktober 2023 Anne Liese Braun skrev (3 minutter siden): skulle Sverige begynne å legge skylden på Norge for gjengvolden de har i Sverige? Fordi Norge har en annen asyl- og integreringspolitikk så er Norge skyld i at Sverige nå er i trøbbel? Like dumt blir det å legge skylden på Sveits for at Norge har de skattereglene det har Nja. Skal Norge legge noe skyld på Sverige om de svenske gjengene kommer hit?
Oida Skrevet 7. oktober 2023 #15 Skrevet 7. oktober 2023 Majer skrev (6 minutter siden): Problemet er både Norge og Sveits. Jeg vil egentlig si problemet er gapet som oppstår. Samtidig vet vi at sats som er Norges største kjede hadde overlevd om de ble værende i Norge. De er tross alt den største kjeden vi har i landet. Nå skaper de urettferdig konkurranse mot de kjedene som er igjen. De ønsker rett og slett å skape monopoltilstander istedenfor å ta del i konkurransen. Har du lest artikkelen om denne saken? Eller skummet du bare gjennom overskriften og ingressen? Bjørn Maaseide har eierinteresser i flere selskaper enn Sats. Han driver med eiendom. Han er også største eier i Kraft Finans. Så dette handler ikke om Sats. 4
Vera Skrevet 7. oktober 2023 #16 Skrevet 7. oktober 2023 Denne «ta de rike» retorikken begynner å bli komisk. Det handler om fordeling. Det var aldri snakk om å bruke denne retorikken før 2014..da var alle innforstått med at fordelingssamfunn er en bra ting..etter 8 år med borgerlig styre er omfordeling «å ta de rike». Hvorfor er det slik at en gruppe bare blir rikere og rikere - mens fattigdomsstatistikken øker, mon tro? De som virkelig tror at økte forskjeller er veien å gå, har en overraskelse i vente - for forskjellene vil ramme hele samfunnet, ikke bare de fattige. 6 2
Jdjdkdudjbs Skrevet 7. oktober 2023 #17 Skrevet 7. oktober 2023 Regjeringen har jo bommet stygt da man laget regler som gjør at man må betale formuesskatt av noe som kanskje går i minus fra før - og det bare gjelder dersom eieren bor i Norge. Hva tenkte man med da, og hva hadde man forventet seg? Det er ikke så rart rikingene flykter ut av landet - og landet Norge er den store taperen som mister både kompetanse, arbeidende kapital og enorme skatteinntekter. 2 1
Vera Skrevet 7. oktober 2023 #18 Skrevet 7. oktober 2023 Drizzt skrev (19 timer siden): Tanker? At takket være Ap, Sp og SV får vi enda en ''riking'' som vil betale skatt i et annet land. Det som er kvalmt er å ha en regjering som jager bort suksessrike og pengesterke nordmenn ut av Norge. Sosialistenes oppskrift har aldri funket noe sted i verden gjennom historien. Men atter en gang prøver sosialistene i Norge. Og feiler. Vrøvl. Du er historieløs. 3 1
Drizzt Skrevet 7. oktober 2023 #19 Skrevet 7. oktober 2023 Vera skrev (Akkurat nå): Vrøvl. Du er historieløs. Gi meg ett eksempel på ett land gjennom historien hvor sosialismen ikke har feilet? 4 4
Vera Skrevet 7. oktober 2023 #20 Skrevet 7. oktober 2023 Drizzt skrev (Akkurat nå): Gi meg ett eksempel på ett land gjennom historien hvor sosialismen ikke har feilet? Hvordan vil du beskrive det norske politiske styret frem til 1980 årene? 3 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå