Gå til innhold

Folk kan bli friske av ME, long covid og utbrenthet, ifølge 50 forskere og leger.


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

34 minutter siden, AnonymBruker said:

De som jobber med kur mot ME blir jo drapstruet av ME-pasienter som mener ME er umulig å kurere.

Kanskje det er derfor ting går litt sakte.

Anonymkode: 15e5f...51a

Jasså, kan du poste link om dette? Med mindre det har med LP metoden og ikke medisinsk vitenskap å gjøre. 

Anonymkode: c8367...ee8

  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

21 minutter siden, AnonymBruker said:

Den «tenke» seg frisk metoden har vært prøvd ut og ikke fungert i et 10- år. Det er å spinne på noe som er økonomisk veldig innbringende for de involverte. 

Anonymkode: b484f...397

Hvis man blir frisk fra ME med kognitiv terapi og "tankekraft", så har man ikke ME. 

Anonymkode: c8367...ee8

  • Liker 16
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Selvfølgelig kan man bli frisk av de sykdommene du nevner.  Man kan bli frisk av alle sykdommer, både kroppslige og psykiske. 😊

Anonymkode: 00adc...504

Tuller du litt nå? Man kan så klart ikke bli frisk av alle sykdommer eller psykdommer.

Selv har jeg en psykisk sykdom som jeg må leve med til jeg dør. Forhåpentligvis av alder og ikke en ukurerbar sykdom.

Anonymkode: 8cfa6...ab1

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (40 minutter siden):

De som jobber med kur mot ME blir jo drapstruet av ME-pasienter som mener ME er umulig å kurere.

Kanskje det er derfor ting går litt sakte.

Anonymkode: 15e5f...51a

Jeg skal ikke ta stilling til om ME er hverken det ene eller det andre, for det kan jeg ikke nok om, og realiteten er at det er mye vi ikke vet. Men det er bekymringsfullt at pasientorganisasjoner skal ha så stor makt når det gjelder hvem som får forskningsmidler og ikke, og at det settes i gang rene hetsekampanjer mot forskere. Man trenger ikke være enig, faglige uenigheter ligger i forskningens natur. Det er farlig å kjøre seg fast i ett spor (gjelder selvsagt begge retninger). 

Anonymkode: 0b6c7...575

  • Liker 12
  • Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Hvordan blir man frisk fra psoriasis og leddgikt? Eller andre autoimmune sykdommer?

Anonymkode: 0bec9...d92

Psoriasis påvirkes jo faktisk i stor grad av psyken, hva man spiser osv. Har selv psoriasis og hadde voldsomme og plagsomme utbrudd før. Nå har jeg ikke hatt mer enn noen få flekker de siste fem årene. 

Anonymkode: 91143...9b4

  • Liker 6
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Psoriasis påvirkes jo faktisk i stor grad av psyken, hva man spiser osv. Har selv psoriasis og hadde voldsomme og plagsomme utbrudd før. Nå har jeg ikke hatt mer enn noen få flekker de siste fem årene. 

Anonymkode: 91143...9b4

Ja, men kan du si at du er helt frisk?

Hvorfor fokuseres det så mye på at man skal bli «helt frisk» når det gjelder ME, utmattelse osv.? Er ikke «betydelig bedre» eller «nesten frisk» godt nok?

Anonymkode: 62bd0...a1d

  • Liker 2
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

14 minutter siden, AnonymBruker said:

Jeg skal ikke ta stilling til om ME er hverken det ene eller det andre, for det kan jeg ikke nok om, og realiteten er at det er mye vi ikke vet. Men det er bekymringsfullt at pasientorganisasjoner skal ha så stor makt når det gjelder hvem som får forskningsmidler og ikke, og at det settes i gang rene hetsekampanjer mot forskere. Man trenger ikke være enig, faglige uenigheter ligger i forskningens natur. Det er farlig å kjøre seg fast i ett spor (gjelder selvsagt begge retninger). 

Anonymkode: 0b6c7...575

Jeg kjenner ikke til hva som har foregått, men veldig mange med ME er veldig lei av den såkalte forskningen rundt ME, og hvordan det også finnes leger som ikke tror på ME og mener det bare sitter i hodet. Sånt blir det bråk av, åpenbart. Jeg personlig ønsker alle med slike meninger et liv med ME. 

Anonymkode: c8367...ee8

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

AnonymBruker skrev (17 minutter siden):

Hvis man blir frisk fra ME med kognitiv terapi og "tankekraft", så har man ikke ME. 

Anonymkode: c8367...ee8

Man kan ikke tenke seg frisk, men å leve med håp gjør gjerne at du lever på en annen måte og kanskje greier å få til små endringer og justeringer nettopp fordi du er på vei til en bedre tilstand. Jeg har ikke tro på LP fordi de vil du skal forfekte sykdom og ignorere signaler kroppen gir. Da vil man gå for hardt frem og raskt bli dårlig. 

Anonymkode: a869f...ddd

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Jeg tror ME og long covid skyldes miljøet.

Det er bare folk med dårlig tilknytning til arbeidslivet eller lav eller ingen utdanning i sliteyrker som får disse "sykdommene". Trygdeytelser frister mer enn slitsomme jobber eller dårlig råd.

Har du noen gang hørt om en godt betalt person med høy utdanning og behagelig kontorjobb få ME? Nope

Så det må være noe med miljøet. Kan man forandre miljøet, så "kurerer" man også ME og long covid.

Anonymkode: ca63e...705

Vet ikke hvor godt betalt det er å være rektor. Eller hvor mye utdanningen personen har. Vet heller ikke hva jeg skal tro om me, av den grunn jeg ikke har satt meg inn i det.

Men i såfall den rektoren har fått diagnosen me.

Nå har jeg liten omgangskrets, så eneste personen jeg kjenner med den diagnosen

 

Anonymkode: 8cfa6...ab1

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Jeg tror ME og long covid skyldes miljøet.

Det er bare folk med dårlig tilknytning til arbeidslivet eller lav eller ingen utdanning i sliteyrker som får disse "sykdommene". Trygdeytelser frister mer enn slitsomme jobber eller dårlig råd.

Har du noen gang hørt om en godt betalt person med høy utdanning og behagelig kontorjobb få ME? Nope

Så det må være noe med miljøet. Kan man forandre miljøet, så "kurerer" man også ME og long covid.

Anonymkode: ca63e...705

Tull. Det er alle slags mennesker som får ME. Men det er naturlig nok vanskeligere å gå tilbake til et sliteryrke når man har en utmattelse, synes du ikke det er logisk?

Anonymkode: a869f...ddd

  • Liker 11
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker said:

Jeg tror ME og long covid skyldes miljøet.

Det er bare folk med dårlig tilknytning til arbeidslivet eller lav eller ingen utdanning i sliteyrker som får disse "sykdommene". Trygdeytelser frister mer enn slitsomme jobber eller dårlig råd.

Har du noen gang hørt om en godt betalt person med høy utdanning og behagelig kontorjobb få ME? Nope

Så det må være noe med miljøet. Kan man forandre miljøet, så "kurerer" man også ME og long covid.

Anonymkode: ca63e...705

Jeg blir så oppgitt over kunnskapsløse uttalelser som dette. IT konskulent her med (den gang) god inntekt og god stilling, hadde generelt god helse, fikk ME etter infeksjon. Alvorlig grad. 

"Men det må være noe med miljøet". 

Hadde det vært noe med miljøet, hadde det vært psykosomatiske årsaker til utmattelse. Psykosomatiske årsaker er en del av ME-utredningen, dvs man får ikke ME diagnose hvis slike forhold ligger til grunn.

Jeg er SÅ lei av sånne idiotiske fra folk som deg, og jeg bare håper dere får ME hele jævla gjengen så dere kan kjenne på "sykdommen" :roll: 




 

Anonymkode: c8367...ee8

  • Liker 13
  • Hjerte 5
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, AnonymBruker said:

 

Man kan ikke tenke seg frisk, men å leve med håp gjør gjerne at du lever på en annen måte og kanskje greier å få til små endringer og justeringer nettopp fordi du er på vei til en bedre tilstand. Jeg har ikke tro på LP fordi de vil du skal forfekte sykdom og ignorere signaler kroppen gir. Da vil man gå for hardt frem og raskt bli dårlig. 

Anonymkode: a869f...ddd

LP vil kun hjelpe for de som har psykosomatiske årsaker til utmattelse, ergo ikke ME. 

Anonymkode: c8367...ee8

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selvfølgelig! Men helt fånyttes å fortelle det til ME-pasienter og andre med psykosomatiske lidelser. For de er kronikere, og skam på deg, du burde kanselleres for det du kommer med her. Du aner ikke hvor umulig det er å en gang tenke tanken på å bli frisk. Det går mot hele livssynet deres. 

Anonymkode: 0ba25...48e

  • Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (12 minutter siden):

Jeg kjenner ikke til hva som har foregått, men veldig mange med ME er veldig lei av den såkalte forskningen rundt ME, og hvordan det også finnes leger som ikke tror på ME og mener det bare sitter i hodet. Sånt blir det bråk av, åpenbart. Jeg personlig ønsker alle med slike meninger et liv med ME. 

Anonymkode: c8367...ee8

Nettopp her viser du selv slike holdninger.
Jeg har fulgt med på det som har skjedd, hvor pasientforeninger har drevet med regelrette kampanjer for at forskerne de selv liker best skal få finansiering i Forskningsrådet, hvor de har forsøkt å blande seg inn i REKs behandling av søknader, og hvor det har vært drevet hetsekampanjer mot forskere. 

Anonymkode: 0b6c7...575

  • Liker 9
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Nettopp her viser du selv slike holdninger.
Jeg har fulgt med på det som har skjedd, hvor pasientforeninger har drevet med regelrette kampanjer for at forskerne de selv liker best skal få finansiering i Forskningsrådet, hvor de har forsøkt å blande seg inn i REKs behandling av søknader, og hvor det har vært drevet hetsekampanjer mot forskere. 

Anonymkode: 0b6c7...575

Me pasienter er den mest ressurssterke pasientgruppen som finnes. De har en utømmelig kampvilje. 

Anonymkode: 0ba25...48e

  • Liker 9
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Me pasienter er den mest ressurssterke pasientgruppen som finnes. De har en utømmelig kampvilje. 

Anonymkode: 0ba25...48e

Sette grupperinger opp mot hverandre setter ikke noen i  bedre lys. Heller tvertimot.

Anonymkode: 8cfa6...ab1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

3 minutter siden, AnonymBruker said:

Nettopp her viser du selv slike holdninger.
Jeg har fulgt med på det som har skjedd, hvor pasientforeninger har drevet med regelrette kampanjer for at forskerne de selv liker best skal få finansiering i Forskningsrådet, hvor de har forsøkt å blande seg inn i REKs behandling av søknader, og hvor det har vært drevet hetsekampanjer mot forskere. 

Anonymkode: 0b6c7...575

Nei jeg viser ikke "slike holdninger". Etter å ha levd med sykdommen i 20 år vet jeg og andre i min situasjon ganske mye om sykdommen, og det er uhyre provoserende å høre på leger som "ikke tror på ME". og tror at alt sitter i hodet vårt. Vi har vært gjennom denne runden så mange ganger over mange år, at vi er drittlei. Derfor jeg ytrer "få ME selv, skal du få kjenne på hvor mye du tenker det sitter i hodet ditt". 

Heldigvis finnes det nok av fornuftige leger med mer kunnskap som forståt at sykdommen er nevrologisk.  Jeg vet som sagt ingenting rundt det du skriver om hetsekampanjer, men så følger jeg heller ikke med. Den dagen det kommer en kur, så vil jeg uansett få vite om det, og inntil det, så gjør jeg det jeg kan for å ha et så godt liv som mulig innenfor de rammene som er. 

Anonymkode: c8367...ee8

  • Liker 3
  • Hjerte 4
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (38 minutter siden):

Jeg skal ikke ta stilling til om ME er hverken det ene eller det andre, for det kan jeg ikke nok om, og realiteten er at det er mye vi ikke vet. Men det er bekymringsfullt at pasientorganisasjoner skal ha så stor makt når det gjelder hvem som får forskningsmidler og ikke, og at det settes i gang rene hetsekampanjer mot forskere. Man trenger ikke være enig, faglige uenigheter ligger i forskningens natur. Det er farlig å kjøre seg fast i ett spor (gjelder selvsagt begge retninger). 

Anonymkode: 0b6c7...575

Hvordan påvirker en pasientorganisasjon hvor offentlige forskningsmidler skal gå?  Kan ikke se annet en at i Norge har det knapt gått forskningsmidler til biomedisinsk forskning, mens størsteparten har gått til forskning på «tankenes kraft». 

Anonymkode: 2ca73...85a

  • Liker 4
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

https://khrono.no/innsynsstorm-mot-me-forskere-helt-absurd/756745

Noen har i det minste nok av energi til å detaljundersøke hva forskerene gjør. 

Og utsette forskerne for trusler

https://khrono.no/betent-forskning-n-forsker-ga-seg-en-annen-velger-a-sta-i-det/559256

Screenshot_20230929_212321_Chrome.jpg

Anonymkode: 4128a...c95

  • Liker 1
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

https://khrono.no/innsynsstorm-mot-me-forskere-helt-absurd/756745

Noen har i det minste nok av energi til å detaljundersøke hva forskerene gjør. 

Og utsette forskerne for trusler

https://khrono.no/betent-forskning-n-forsker-ga-seg-en-annen-velger-a-sta-i-det/559256

Screenshot_20230929_212321_Chrome.jpg

Anonymkode: 4128a...c95

Ber deg helst ta med denne også: Her avkreftes påstandene . https://melivet.com/2022/12/10/hemmelig-me-seminar-var-politiet-i-beredskap/

IMG_7182.jpeg

Endret av GulleGull
La til utklipp
  • Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...