AnonymBruker Skrevet 27. september 2023 #41 Skrevet 27. september 2023 Vi ventet i to år, samme som dere. Her var også hans eks ekstremt vrang. Det har nå gått flere år, og hun er ikke mer samarbeidsvillig. Etter et visst punkt må man bare hoppe i det. Jeg tror ikke det blir lettere for barna å vende seg til en ny stemor/stefar med tiden. Du sier ikke noe om alder, men jo mer bevisste og voksne de blir, jo flere motforestillinger kan de ha. Tenårene er jo et lite helvete i seg selv. Ikke minst er de nå blitt vant til å ha mamma og pappa "for seg selv". Den gode nyheten er at ettersom barna blir eldre er dere mindre bundet av samarbeidet med eksen. Barna får egen telefon, og dere kan ringe og holde dialog på eget initiativ. De blir også så store at dere at det er lettere å prate med dem. Her snakker mannen min ganske mye med eldste på telefon, som også nå har en god relasjon til sin far selv om mor har forsøkt å ødelegge den. Anonymkode: f8f35...f83
Gjest Anonymus Notarius Skrevet 29. september 2023 #42 Skrevet 29. september 2023 AnonymBruker skrev (På 26.9.2023 den 20.35): Vi har vært der flere ganger etter bruddet. Han slo seg helt vrang med en gang jeg fikk ny kjæreste. Da måtte jeg ringe familievernkontoret da alt samarbeid ble avsluttet fordi eksen var så lei seg/sur/sjalu/forbanna. Han dro en ny dame inn i livet til ungene og tok dårlige valg på grunn av følelsene sine. Hun er selvfølgelig borte nå. Jeg derimot lot ikke min nye kjæreste møte barna før vi hadde vært sammen i 1 år. Men ja jeg har vurdert å ringe familievernkontoret igjen. Anonymkode: 2af6c...093 Det går an å få time hos dem alene også, for å få råd. Har du prøvd å snakke skikkelig med eksmannen din om dette?
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå