Gå til innhold

Hvor lenge skal man vente? (Stemor/stefar)

Fremhevede innlegg

Skrevet

Hei. Jeg har nå vært i et forhold i 2 år med min drømmemann. Vi vil gjerne flytte sammen, gifte oss, muligens få et barn sammen.  Vi har begge barn fra før, og vi har begge ekser som ikke takler vårt forhold.  Jeg kan ikke forstå at det er noe annet enn sjalusi fra deres side. (Kan godt hende jeg tar feil der, men hva annet kan  det være?) Jeg lurer på hva dere andre har gjort? Altså hvor lenge har dere ventet med å flytte sammen? Hvor mye hensyn skal man ta til ekser som ikke takler ny stemor/stefar?  Mor/eks i denne situasjonen har også gjort sitt ypperste for å få barna negative til fars nye forhold. Vi har vært kjærester i 2 år nå. Jeg synes det er ganske lenge. Ser ingen rundt oss som viser så mye hensyn/ venter så lenge som det vi har gjort.  Hva synes dere?  

Anonymkode: 2af6c...093

• Hjerte 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg syntes at dere skal be de reise til ett varmere sted. Kanskje spleise eksene deres sammen? Hørtes jo perfekte ut for hverandre. Så kan de sitte å være sjalu og surmule. Syntes faktisk at dere har gjort alt dere kan nå? Syntes ikke at dere skal ta mer hensyn. :) Begynne å tenke på dere selv som ett par! 💕

• Liker 8
Skrevet

To år holder. Lev livet!

• Liker 1
Skrevet

Jeg synes også at dere nå kan tenke på hverandre. Tidligere partnere har ikke noe med hva dere gjør - og spesielt ikke etter to år.

Min mann og jeg flyttet tidlig sammen, kun etter et halvt år. Vi var sammen hele tiden uansett og fikk støtte av venner og familie. Barna var da 5,6 og 9 år. Detter er over 10 år siden nå og vi er en fin familie uten noe felles barn (Vi mente 3 var mest praktisk, i tillegg til at alle barna skulle følges godt opp).

Anonymkode: 90c34...96e

• Liker 3
Skrevet
Rosa Gnom skrev (10 minutter siden):

Jeg syntes at dere skal be de reise til ett varmere sted. Kanskje spleise eksene deres sammen? Hørtes jo perfekte ut for hverandre. Så kan de sitte å være sjalu og surmule. Syntes faktisk at dere har gjort alt dere kan nå? Syntes ikke at dere skal ta mer hensyn. :) Begynne å tenke på dere selv som ett par! 💕

Ja. Jeg vet. Takk.  Jeg er jo enig. Men begge eksene våre lar det gå utover barna når vi 'prøver å oppføre oss som et par' de surmuler, nekter å ha kontakt med oss, vil ikke samarbeide om barna, nekter å komme på barnas ting hvis ny partner er med, går helt ned i kjelleren og sliter psykisk/gråter/sutrer. Osv..  så vi må jo tenke på barnas beste oppi dette.  Men ja vi vil jo veldig gjerne få være et par.  

Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Ja. Jeg vet. Takk.  Jeg er jo enig. Men begge eksene våre lar det gå utover barna når vi 'prøver å oppføre oss som et par' de surmuler, nekter å ha kontakt med oss, vil ikke samarbeide om barna, nekter å komme på barnas ting hvis ny partner er med, går helt ned i kjelleren og sliter psykisk/gråter/sutrer. Osv..  så vi må jo tenke på barnas beste oppi dette.  Men ja vi vil jo veldig gjerne få være et par.  

Jeg forstår,men dette er faktisk helt sinnsykt. Tror det er ganske normalt også... Man skal aldri la slike ting gå utover barn..Aldri,men jeg tenker at dette sier mer om eksene deres? Egoistiske rasshøl. Har ikke noe penere ord på de.

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Jeg synes også at dere nå kan tenke på hverandre. Tidligere partnere har ikke noe med hva dere gjør - og spesielt ikke etter to år.

Min mann og jeg flyttet tidlig sammen, kun etter et halvt år. Vi var sammen hele tiden uansett og fikk støtte av venner og familie. Barna var da 5,6 og 9 år. Detter er over 10 år siden nå og vi er en fin familie uten noe felles barn (Vi mente 3 var mest praktisk, i tillegg til at alle barna skulle følges godt opp).

Takk. Om jeg kjører på med min nye kjæreste og tar han med på 17 mai for eksempel så går eksen min ned i kjelleren psykisk.  Og det går jo selvfølgelig utover barna mine. Pluss at det fine samarbeidet med eksen, (som er så fint for barna at vi har) det kommer til å være borte/over. Fordi min eks takler ikke at jeg har ny mann.  Hva gjør man da?  

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Takk. Om jeg kjører på med min nye kjæreste og tar han med på 17 mai for eksempel så går eksen min ned i kjelleren psykisk.  Og det går jo selvfølgelig utover barna mine. Pluss at det fine samarbeidet med eksen, (som er så fint for barna at vi har) det kommer til å være borte/over. Fordi min eks takler ikke at jeg har ny mann.  Hva gjør man da?  

Men er barna gamle nok til at du kan prate med de om det? Fortelle de i grove trekk det du forteller til oss her? At pappa ikke takler at mamma har fått seg ny kjæreste så godt? Eller noe lignende? Barn har en tendens til å forstå så mye mer enn det vi tror.

• Liker 1
  • Nyttig 2
Skrevet

2 år er lenge nok, etter 1 år møter mN barn og går det bra så tenker jeg man fint Jan flytte sammen etter to år

Anonymkode: 8359f...9a4

Skrevet
Rosa Gnom skrev (3 minutter siden):

Jeg forstår,men dette er faktisk helt sinnsykt. Tror det er ganske normalt også... Man skal aldri la slike ting gå utover barn..Aldri,men jeg tenker at dette sier mer om eksene deres? Egoistiske rasshøl. Har ikke noe penere ord på de.

Min eks er faktisk et veldig godt menneske og en god far. Men han takler ikke mitt nye forhold. Jeg vet ærlig talt ikke hva jeg skal gjøre for å få gå videre med min nye mann, men samtidig beholde samarbeidet med eksen...  

Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Min eks er faktisk et veldig godt menneske og en god far. Men han takler ikke mitt nye forhold. Jeg vet ærlig talt ikke hva jeg skal gjøre for å få gå videre med min nye mann, men samtidig beholde samarbeidet med eksen...  

Jeg har vært litt i samme situasjon. Altså det ble slutt mellom meg og barnemor. Senest i sommer tok jeg en kaffe hos barnemor og hennes nye kjæreste da jeg leverte ungen etter ferien. Gikk smertefritt.

• Liker 1
Skrevet
Rosa Gnom skrev (2 minutter siden):

Men er barna gamle nok til at du kan prate med de om det? Fortelle de i grove trekk det du forteller til oss her? At pappa ikke takler at mamma har fått seg ny kjæreste så godt? Eller noe lignende? Barn har en tendens til å forstå så mye mer enn det vi tror.

Mine barn elsker min nye kjæreste.  De vil vi skal flytte sammen og maser om baby.  Så eneste problemet her er at eksen min ikke psykisk takler det og at det gode samarbeidet vårt blir ødelagt.  Og det er jo egoistisk av meg å kjøre på da.  Vet ikke.  Vil jo ikke at min eks skal ha det vondt heller 

Skrevet
Rosa Gnom skrev (8 minutter siden):

Han er da ikke nor egoistisk rasshøl av den grunn 

Skrevet

er det også to år eller mindre siden dere gikk fra deres respektive eks-partnere? Da kan jo det evt. være en grunn til sinnet/aggresjonen/skuffelsen/sjalusien

Anonymkode: 3a6de...55a

Skrevet

Mine barn elsker min nye kjæreste.  De vil vi skal flytte sammen og maser om baby.  Så eneste problemet her er at eksen min ikke psykisk takler det og at det gode samarbeidet vårt blir ødelagt.  Og det er jo egoistisk av meg å kjøre på da.  Vet ikke.  Vil jo ikke at min eks skal ha det vondt heller 

Nei,det forstår jeg. Er ikke så lett dette da,men du må nok sette ned foten litt og ta en ordentlig samtale med han? Ser ikke hva annet du kan gjøre her jeg. Tenker at det kanskje er fint å være åpen med han om hvordan du føler det? At du syntes det er vondt at han reagerer sånn,men jeg kan også forstå at han også har det vondt. Da tror jeg nesten at du bare må være åpen og ærlig om det altså. Forklare at du ikke vil han vondt,men at du gjerne vil gå videre i livet? Eller så kommer du vel til å bare stå på stedet hvil helt til han kommer over deg eller finner ei annen?

• Nyttig 1
Skrevet
Rosa Gnom skrev (3 minutter siden):

Jeg har vært litt i samme situasjon. Altså det ble slutt mellom meg og barnemor. Senest i sommer tok jeg en kaffe hos barnemor og hennes nye kjæreste da jeg leverte ungen etter ferien. Gikk smertefritt.

Hehe.  Ja det er jo dit jeg vil komme også. At vi kan alle ta en kaffe sammen 😊  Men du har ingen følelser for din eks lenger?  

Skrevet

Han er da ikke nor egoistisk rasshøl av den grunn 

Neida,tenkte kanskje mest på andre eksen. Uansett så skal ikke dette gå utover barn i det hele tatt.

Skrevet

Hehe.  Ja det er jo dit jeg vil komme også. At vi kan alle ta en kaffe sammen 😊  Men du har ingen følelser for din eks lenger?  

Nei. Ikke nå lenger,men jeg hadde det i starten da bruddet var ganske nytt. Var vanskelig å komme seg videre,men det gikk seg jo heldigvis til. :)

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

er det også to år eller mindre siden dere gikk fra deres respektive eks-partnere? Da kan jo det evt. være en grunn til sinnet/aggresjonen/skuffelsen/sjalusien

Anonymkode: 3a6de...55a

Er 3 år siden bruddet mellom meg og min eks. Vi var enige om bruddet.  Så hvorfor all denne sjalusien?  Men vet selvfølgelig at følelser ikke er logiske.

Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Nei!! Det er ikke egoistisk av deg. Det er gått to år, kanskje enda mer siden bruddet. Du er ikke ansvarlig for hans psykiske helse. Og om han er en god far OG han blir så dårlig at han ikke kan ha barna, så er de hos deg den tiden det tar. Du er direkte dumsnill som holder livet ditt på vent pga en eks.

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...