AnonymBruker Skrevet 24. september 2023 #41 Skrevet 24. september 2023 Aldri. Barnet blir snart 6 år. Vi har ingen som kan være barnevakt. Så da blir det til at vi drar hver for oss på vennetur en gang i året. Anonymkode: 704af...f07 1
AnonymBruker Skrevet 24. september 2023 #42 Skrevet 24. september 2023 AnonymBruker skrev (10 timer siden): Syns det er rart noen av dere virker å være så fryktelig stolte av å omtrent aldri ha vært borte fra barna deres. Har dere ingen foreldre eller søsken, eller til og med besteforeldre på noen av sidene som ønsker å ha barna deres på overnatting og få disse opplevelsene med barnebarna/tantebarna/oldebarna sine? Det høres veldig trist ut. Nå har ikke jeg barn helt enda (noen uker til termin fortsatt), men jeg ønsker at mine barn skal få oppleve overnatting og kos hos sine besteforeldre, om det så er for en natt eller hel helg. Ikke fordi jeg selv har behov for å ha frihelg, men fordi det er opplevelser jeg selv savnet fra min barndom og misunnet venner som hadde så gode, trygge og nære forhold til sine besteforeldre og annen nær familie. Anonymkode: 08867...443 Er absolutt ikke stolt over det nei. Blir nesten deppa av å høre de andre mødrene i lunsjen snakke om at barna har vært hos bestemor eller bestefar og gjort ditt og datt skal være hos dem 5 dager i høstferien. Føler at vi rett og slett er mindre ressurssterke som ikke har familie som kan stille opp. Anonymkode: 704af...f07 1
AnonymBruker Skrevet 24. september 2023 #43 Skrevet 24. september 2023 AnonymBruker skrev (14 timer siden): Hva er vanlig i din omgangskrets? Jeg syns folk reiser så mye? Vi har ikke reist fra barnet på 4 år enda, men ser at andre gjør det flere ganger i året. Tenker både på turer med partner og med venner. Anonymkode: 32b62...440 5 åringene har noen netter i året med bestefar. Hittil i år er det 6 netter. De nettene er det pga ferie, men jeg må jobbe eller jeg har vært avgårde med jobben på seminar og lignende Anonymkode: 259b8...299
AnonymBruker Skrevet 24. september 2023 #44 Skrevet 24. september 2023 Jeg er overrasket over hvor mange som snakker om hvor viktig det er at barn overnatter hos besteforeldre, tanter eller onkler. Nei, det er på ingen måte viktig for barns utvikling å overnatte hos andre. Vi er mange som har familie langt unna og hvor barna ikke har overnattet borte før de begynte på skolen og hadde overnattingsbesøk. Det går faktisk helt fint og det er ingen problemer med å bli trygge på andre. Etter skolestart har alle overnattet hos venner uten problemer, de har dratt på fotballturer og leirskoler osv. Nå må det sannelig bli slutt på å problematisere alt mulig rart her på KG! Anonymkode: c90d9...294 7 1
AnonymBruker Skrevet 24. september 2023 #45 Skrevet 24. september 2023 Ingen. Er 100% alene med barna. Hver dag, hver uke, hver helg og hver ferie😊 Anonymkode: 57b3c...ce5
AnonymBruker Skrevet 24. september 2023 #46 Skrevet 24. september 2023 Har enda tilgode å reise på ferie fra barna mine som nå er 14 og 18…. Har vært alene hele veien og hatt 2 lengre kjæresteforhold som ikke var med barnefar. Å reise på ferie uten barn har aldri vært tema for meg engang! Anonymkode: 9d3e0...ae7
Tanuki Skrevet 24. september 2023 #47 Skrevet 24. september 2023 14 hours ago, AnonymBruker said: Har ikke gjort det. Barnet er 3 år. Aldri sovet uten mor og far 😊 men ser at mange i omgangskretsen har barnevakt og reiser bort veldig ofte. Skjønner ikke helt greien med det egentlig, hvorfor få barn når man vil ha barnefri allerede når ungen er baby😵💫 Anonymkode: 754bb...b9a Fordi det for svært mange er en intens periode hvor forholdet kan bli ganske tynnslitt etter kolikk, våkennetter etc. En helg alene for mor og far kan være gull verdt for oppretttholde følelsene og romantikken i forholdet. 3
AnonymBruker Skrevet 24. september 2023 #48 Skrevet 24. september 2023 Fra eldste ble født i 1986 og fram til 2012 da yngste var 13 hadde vi sammen kanskje 4 helger borte uten unger. Ikke hatt behov for mer heller. Ferier og helger har vi tilbrakt sammen med de ungene vi har valgt og få. Anonymkode: b0d45...b90 1
AnonymBruker Skrevet 24. september 2023 #49 Skrevet 24. september 2023 Vi har ikke spreke nok besteforeldre til at de kan passe i mange dager, og slik har det vært siden eldste ble født i 2011. Så på 12 år har vi hatt kanskje 1 overnatting uten barn i bryllup. Minste er 3 så er nok lenge til neste gang. Mannen har jobbet turnus i 10 år, så han har vært mye borte, men ikke jeg. En natt her og der på jobbtur bare, og da har han vært hjemme. Men tenker at det er litt av det å få barn - prioritere tid og de få ferieukene vi har sammen med dem. Fikk ikke barn for å dra alene på ferie og helgeturer og ser dessverre alt for mange barn som utagerer, gråter mye og nærmest virker som en byrde for foreldrene som hellere vil ha egentid og bruke feriene sine på seg selv. Anonymkode: 7c8b7...e8e
AnonymBruker Skrevet 24. september 2023 #50 Skrevet 24. september 2023 Barn på 6 år, ingen helg/ferie uten ham. Anonymkode: a01c6...be7 2
AnonymBruker Skrevet 24. september 2023 #51 Skrevet 24. september 2023 AnonymBruker skrev (1 time siden): Jeg er overrasket over hvor mange som snakker om hvor viktig det er at barn overnatter hos besteforeldre, tanter eller onkler. Nei, det er på ingen måte viktig for barns utvikling å overnatte hos andre. Vi er mange som har familie langt unna og hvor barna ikke har overnattet borte før de begynte på skolen og hadde overnattingsbesøk. Det går faktisk helt fint og det er ingen problemer med å bli trygge på andre. Etter skolestart har alle overnattet hos venner uten problemer, de har dratt på fotballturer og leirskoler osv. Nå må det sannelig bli slutt på å problematisere alt mulig rart her på KG! Anonymkode: c90d9...294 Så enig Anonymkode: 64150...6b4 2
AnonymBruker Skrevet 24. september 2023 #52 Skrevet 24. september 2023 Samme inntrykk har jeg. Vi har aldri reist fra barna, ikke en gang en helg. Eldstemann er 10 år. Vi foretrekker å ha barna med oss Anonymkode: 4b536...a91 1
AnonymBruker Skrevet 24. september 2023 #53 Skrevet 24. september 2023 Tanuki skrev (57 minutter siden): Fordi det for svært mange er en intens periode hvor forholdet kan bli ganske tynnslitt etter kolikk, våkennetter etc. En helg alene for mor og far kan være gull verdt for oppretttholde følelsene og romantikken i forholdet. Altså, da får foreldrene bytte på å sove. Det er sånn det er å få barn - skulle kanskje tenkt på om man var klar før man fikk barn man ikke orket å ta vare på selv? Anonymkode: 7c8b7...e8e 1
AnonymBruker Skrevet 24. september 2023 #54 Skrevet 24. september 2023 Løsningen er jo at man drar bort hver for seg. Da får man både barnefri og fri fra partner. Win/win! Anonymkode: 45826...035 1
AnonymBruker Skrevet 24. september 2023 #55 Skrevet 24. september 2023 Har vel helt barnefri 1 helg i året tror jeg. Har 4 barn Anonymkode: b0b6a...827
AnonymBruker Skrevet 24. september 2023 #56 Skrevet 24. september 2023 AnonymBruker skrev (16 timer siden): Hva er vanlig i din omgangskrets? Jeg syns folk reiser så mye? Vi har ikke reist fra barnet på 4 år enda, men ser at andre gjør det flere ganger i året. Tenker både på turer med partner og med venner. Anonymkode: 32b62...440 Vi har 0 netter hele året Anonymkode: 7a361...1d9
AnonymBruker Skrevet 24. september 2023 #57 Skrevet 24. september 2023 Det er 5 år siden vi var borte fra barna sammen. Vi reiser en tur med jobb eller venner et par ganger i året, men vi har ikke barnepass, dermed blir det til at vi reiser alene. Det var annerledes når de to eldste var små. Da hadde vi venner og familie i samme livssituasjon og yngre besteforeldre. Det var vi som valgte en attpåklatt og med det valgte vi også bort barnevakt. Men det går fint. Vi klarer oss greit som det er. Anonymkode: 469e0...cb3
Tanuki Skrevet 24. september 2023 #58 Skrevet 24. september 2023 2 hours ago, AnonymBruker said: Altså, da får foreldrene bytte på å sove. Det er sånn det er å få barn - skulle kanskje tenkt på om man var klar før man fikk barn man ikke orket å ta vare på selv? Anonymkode: 7c8b7...e8e Tror du ikke barnet er tjent med foreldre med overskudd og solid forhold? Gud, for en martyrmentalitet mange her har. 2 2
Tanuki Skrevet 24. september 2023 #59 Skrevet 24. september 2023 3 hours ago, AnonymBruker said: Jeg er overrasket over hvor mange som snakker om hvor viktig det er at barn overnatter hos besteforeldre, tanter eller onkler. Nei, det er på ingen måte viktig for barns utvikling å overnatte hos andre. Vi er mange som har familie langt unna og hvor barna ikke har overnattet borte før de begynte på skolen og hadde overnattingsbesøk. Det går faktisk helt fint og det er ingen problemer med å bli trygge på andre. Etter skolestart har alle overnattet hos venner uten problemer, de har dratt på fotballturer og leirskoler osv. Nå må det sannelig bli slutt på å problematisere alt mulig rart her på KG! Anonymkode: c90d9...294 Om man faktisk har besteforeldre som ønsker og er spreke nok til å tilbringe en helg alene med barna, hvorfor si nei? Greit nok om man ikke føler direkte behov for alenetid/kjærestetid uten barna, men hvorfor nekte besteforeldre muligheten til å tilbringe tid alene med barnebarn uten at dere foreldre henger rundt? 2 1
Brunello Skrevet 24. september 2023 #60 Skrevet 24. september 2023 AnonymBruker skrev (17 timer siden): Aldri.. Har hatt en natt sammen uten barn på 12 år. Har ikke hatt tilgang på barnevakt, men sånn er det jo bare. Synes faktisk uansett man bør prioritere feriedager og ikke minst penger på ting med ungene. Anonymkode: 42d8a...943 Litt tilfeldig at dette innlegget siteres, da samme argument brukes av flere både i denne tråden og utallige andre tråder. Jeg undres alltid på hvorfor dere ikke gjør noe med det. Siden såpass mange bruker argumentet, betyr det at ganske mange rundt omkring er i samme situasjon. Hvorfor ikke hjelpe hverandre? I barnehagen og i klassen til barna er det sikkert foreldre i samme situasjon. Da er det jo bare å være barnevakt for hverandre: 3
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå