AnonymBruker Skrevet 23. september 2023 #1 Skrevet 23. september 2023 Hva er vanlig i din omgangskrets? Jeg syns folk reiser så mye? Vi har ikke reist fra barnet på 4 år enda, men ser at andre gjør det flere ganger i året. Tenker både på turer med partner og med venner. Anonymkode: 32b62...440 2
AnonymBruker Skrevet 23. september 2023 #2 Skrevet 23. september 2023 Veldig sjeldent. Maks en helg i året, det fleste ikke det en gang. Anonymkode: 1610e...6be 2
Lillasliv Skrevet 23. september 2023 #3 Skrevet 23. september 2023 Barnet på 3 og et halvt har aldri overnattet uten at en av oss har vært med. Bare én natt uten meg, aldri uten faren. Vi har ikke familie som kan være barnevakt, om vi hadde hatt det ville nok situasjonen sett annerledes ut😅 Helg alene med mannen høres herlig ut🙈 Har ei venninne som har mange i familien som er barnevakt, flere søstre og moren... Barna hennes overnatter borte alt fra 1-3 helger i måneden tror jeg. Barna der elsker å være hos tanter og bestemor da😊 2
AnonymBruker Skrevet 23. september 2023 #4 Skrevet 23. september 2023 Gjør det som passer for dere. Vi har vært på kanskje 10 langhelger alene på snart 18 år. Vi reiser mest sammen med barna, og liker oss best hjemme. Det er ingen problem om barna er hos besteforeldre ei helg hvis dere vil reise på tur, eller bare vil ha ei helg hjemme for dere selv. Anonymkode: dbd3e...dbe 3
AnonymBruker Skrevet 23. september 2023 #5 Skrevet 23. september 2023 Aldri.. Har hatt en natt sammen uten barn på 12 år. Har ikke hatt tilgang på barnevakt, men sånn er det jo bare. Synes faktisk uansett man bør prioritere feriedager og ikke minst penger på ting med ungene. Anonymkode: 42d8a...943 3 1
AnonymBruker Skrevet 23. september 2023 #6 Skrevet 23. september 2023 Har ikke gjort det, fordi har ikke barnevakt Anonymkode: 30e76...50d
AnonymBruker Skrevet 23. september 2023 #7 Skrevet 23. september 2023 Har ikke gjort det. Barnet er 3 år. Aldri sovet uten mor og far 😊 men ser at mange i omgangskretsen har barnevakt og reiser bort veldig ofte. Skjønner ikke helt greien med det egentlig, hvorfor få barn når man vil ha barnefri allerede når ungen er baby😵💫 Anonymkode: 754bb...b9a 1 1
SPOCA Skrevet 23. september 2023 #8 Skrevet 23. september 2023 Vanlig og vanlig. Man gjør det man har mulighet til. Jeg tenker at folk er veldig heldige som får lov til å feriere med sitt eget barn. Min bonussønn/stesønn er hos oss 50/50 (endelig!), men frem til nå har mor nektet far å ta han med på lengre ferier (mens hun får lov til å ta han med på lengre feriereiser). Eller, vi fikk endelig ta han med på ferie nå i sommer, en mindre tur, i Norge, så vi har vært på et par helgeturer med min stesønn. Grunnet mors regler har vi ikke kunnet ha han med på ferie utover dette, men dette endrer seg heldigvis fra neste år siden hun ikke kom noen vei lenger med sin samværssabotasje. Vi gleder oss til 2 uker sammenhengende ferie sammen neste år, alle tre! Samboer og jeg reiser i de ukene mor har barnet. I år har vi reist mye på ferie til utlandet, i år har vi vært 5-6 ferier uten barnet. Barnet er heldigvis/uheldigvis ikke bevisst dette, ellers ville vi nok ikke gjort det på denne måten. 1
SPOCA Skrevet 23. september 2023 #9 Skrevet 23. september 2023 AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Har ikke gjort det. Barnet er 3 år. Aldri sovet uten mor og far 😊 men ser at mange i omgangskretsen har barnevakt og reiser bort veldig ofte. Skjønner ikke helt greien med det egentlig, hvorfor få barn når man vil ha barnefri allerede når ungen er baby😵💫 Anonymkode: 754bb...b9a Ikke alle ønsker å ha barnefri. Noen ganger må man kjempe om samvær, dessverre. 2 1
AnonymBruker Skrevet 23. september 2023 #10 Skrevet 23. september 2023 SPOCA skrev (1 minutt siden): Ikke alle ønsker å ha barnefri. Noen ganger må man kjempe om samvær, dessverre. Les hva jeg skrev en gang til du. Anonymkode: 754bb...b9a
SPOCA Skrevet 23. september 2023 #11 Skrevet 23. september 2023 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Les hva jeg skrev en gang til du. Anonymkode: 754bb...b9a Ja, jeg kan faktisk lese. 2
AnonymBruker Skrevet 23. september 2023 #12 Skrevet 23. september 2023 SPOCA skrev (5 minutter siden): Ja, jeg kan faktisk lese. Å hvorfor siterte du meg da? Jeg har ikke nevnt verken samvær eller ufrivillig tid borte fra barn… Her er det snakk om folk som TAR barnefri for å reise bort Anonymkode: 754bb...b9a 1
AnonymBruker Skrevet 23. september 2023 #13 Skrevet 23. september 2023 Barn på 3 år. Har vel vært borte ca. 4 helger fra barnet hittil i år, blir 2-3 til. Og så jobbe tjen hver 3.helg men da ser jeg barnet noe. Anonymkode: 446ef...603
AnonymBruker Skrevet 23. september 2023 #14 Skrevet 23. september 2023 Vi har ikke reist på tur sammen uten barn, eldste er fem. Jeg reiser på jentetur en helg i året. Mannen er borte noen helger i løpet av året på sosiale samlinger med jobb. Varierer litt i vår omgangskrets hva som blir gjort. Anonymkode: c77d1...1e8
AnonymBruker Skrevet 23. september 2023 #15 Skrevet 23. september 2023 Har en 13-åring, har hatt to hele helger uten barnet så langt. Er enslig forsørger. Anonymkode: 98534...3ce 1
SPOCA Skrevet 23. september 2023 #16 Skrevet 23. september 2023 AnonymBruker skrev (26 minutter siden): Å hvorfor siterte du meg da? Jeg har ikke nevnt verken samvær eller ufrivillig tid borte fra barn… Her er det snakk om folk som TAR barnefri for å reise bort Anonymkode: 754bb...b9a Herrelighet, du trenger da ikke bli så fornærmet. Fordi det nødvendigvis ikke er noe andre vet, og det kan se slik ut. Det handler om å vise at det kanskje ikke alltid er slik som man tror, man vet ikke alltid hva som skjer bak lukkede dører. Vi fikk kommentarer på det selv, inntil vi måtte si i fra om at dette handlet ikke om oss, men noen andre. Folk har det med å bry seg om ting de ikke aner noe om. 4
AnonymBruker Skrevet 23. september 2023 #17 Skrevet 23. september 2023 SPOCA skrev (1 minutt siden): Herrelighet, du trenger da ikke bli så fornærmet. Fordi det nødvendigvis ikke er noe andre vet, og det kan se slik ut. Det handler om å vise at det kanskje ikke alltid er slik som man tror, man vet ikke alltid hva som skjer bak lukkede dører. Vi fikk kommentarer på det selv, inntil vi måtte si i fra om at dette handlet ikke om oss, men noen andre. Folk har det med å bry seg om ting de ikke aner noe om. Jeg er ikke fornærmet. Men ingen i min omgangskrets har delt samvær, alle er sammen og ingen har stebarn eller gått fra hverandre. Det jeg skrev er at jeg forstår ikke hvorfor folk tar BARNEFRI for å reise på FERIE eller FYLLA (ikke fordi man ikke får ha samvær) når man har små barn. Selvfølgelig har folk forskjellige situasjoner… Men nå var det det denne tråden handlet om i utgangspunktet, hvor vanlig er det at folk skaffer barnevakt eller tar fri fra barna sine for å reise bort. Å jeg svarer igjen, i MIN omgangskrets virker det som det er ganske ofte (syns jeg) at folk har barnevakt for å reise bort (på fest, hyttetur med venner, ferie osv), men jeg og samboer har ikke gjort det enda. Anonymkode: 754bb...b9a 1
SPOCA Skrevet 23. september 2023 #18 Skrevet 23. september 2023 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Jeg er ikke fornærmet. Men ingen i min omgangskrets har delt samvær, alle er sammen og ingen har stebarn eller gått fra hverandre. Det jeg skrev er at jeg forstår ikke hvorfor folk tar BARNEFRI for å reise på FERIE eller FYLLA (ikke fordi man ikke får ha samvær) når man har små barn. Selvfølgelig har folk forskjellige situasjoner… Men nå var det det denne tråden handlet om i utgangspunktet, hvor vanlig er det at folk skaffer barnevakt eller tar fri fra barna sine for å reise bort. Å jeg svarer igjen, i MIN omgangskrets virker det som det er ganske ofte (syns jeg) at folk har barnevakt for å reise bort (på fest, hyttetur med venner, ferie osv), men jeg og samboer har ikke gjort det enda. Anonymkode: 754bb...b9a Jeg forstår at du snakker om DIN omgangskrets, jeg prøver bare å vise at det finnes flere omgangskretser enn din, jeg svarte på GENERELT grunnlag. Det var et videre svar til ts, som absolutt er relevant for ts' tema. Det er ikke ment som en kritikk av deg, men et videre svar og opplysning til trådens tema. 3
AnonymBruker Skrevet 23. september 2023 #19 Skrevet 23. september 2023 Jeg tror ikke de som har mye «barnefri» og avlastning tør å skrive noe her…😅 Derfor blir det bare oss som har lite som tør å skrive… Anonymkode: d172a...cb1 4
AnonymBruker Skrevet 23. september 2023 #20 Skrevet 23. september 2023 Vi har en gutt på snart 2 1/2 som sover borte ca. en helg i måneden (1-2 netter, annenhver gang hos farmor/farfar og mormor/morfar). Han har sovet hos dem siden han var rundt ett år gammel og ser alltid frem til å dra på overnatting i tillegg har vi vært en uke på bryllupsreise, og en halv uke på barselhotell da lillesøster ble født (så barnefri og barnefri😅). Vi har planer om at han skal være med mormor og morfar en uke før fellesferien neste sommer, og farmor og farfar en uke etter fellesferien slik at han får lengre fri fra barnehagen da vi selv kun har tre uker ferie. Jeg har null problemer med å la han overnatte hos folk han er trygg på kommer nok av at jeg selv har vært mye hos besteforeldrene mine i oppveksten, og forholdet vårt er helt prima!👌🏼❤️ Anonymkode: 67866...6f9 3 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå