Gå til innhold

Hvordan sjekke om jeg har lappen på manuell eller automat?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Dersom du  hadde lest tråden, hadde du fått med deg at jeg ikke har en bil, og har så vidt kjørt siden jeg fikk førerkortet for 13  år siden. Jeg kjører kun på jobb.

 

Prøver en gang til. Skal du kjøre bil i morgen?

Anonymkode: 7b1c7...4ff

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (35 minutter siden):

Prøver en gang til. Skal du kjøre bil i morgen?

Anonymkode: 7b1c7...4ff

Jeg skal prøve å unngå det.

Anonymkode: db81f...267

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men nå som jeg vet at jeg ikke har kode 78 på førerkortet, så skal det vel gå bra? Trenger muligens noen oppfriskende timer hos en kjøreskole, men utenom det så skal det vel gå bra? Eneste som var litt utfordrende var at den var litt for stor for meg, og det var et par ganger jeg kantkjørte felgene, (2-3 ganger maks og ingen passasjerer i bilen heldigvis!) men utenom det så har jo det gått relativt greit. Det eneste jeg kan risikere er muligens forenklet forelegg? 

Anonymkode: db81f...267

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det veldig vanskelig for deg å forstå at du må skaffe deg førerkort?

Det er ikke lov å kjøre uten!

Anonymkode: 7b1c7...4ff

  • Liker 4
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (26 minutter siden):

Jeg skal prøve å unngå det.

Anonymkode: db81f...267

Du skal selvfølgelig ikke kjøre bil i morgen uten førerkort. Du må si til jobben at du ikke har mulighet til å kjøre før du har skaffet deg midlertidig kjørebevis og bestilt nytt førerkort. 

Herregud, vi lar visst alt mulig rart kjøre på veiene. Blir skremt. 

Anonymkode: 73935...f05

  • Liker 2
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (27 minutter siden):

Men nå som jeg vet at jeg ikke har kode 78 på førerkortet, så skal det vel gå bra? Trenger muligens noen oppfriskende timer hos en kjøreskole, men utenom det så skal det vel gå bra? Eneste som var litt utfordrende var at den var litt for stor for meg, og det var et par ganger jeg kantkjørte felgene, (2-3 ganger maks og ingen passasjerer i bilen heldigvis!) men utenom det så har jo det gått relativt greit. Det eneste jeg kan risikere er muligens forenklet forelegg? 

Anonymkode: db81f...267

Og DER krysset du den streken som gjorde det umulig å ta deg seriøst...

  • Liker 9
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Det var ikke sånn at jobben min gikk ut på å kjøre store personbiler og frakte folk osv. Men sjåføren på jobben er sykemeldt og de to andre på jobben hadde ikke førerkort eller kun førerkort på automat. Jeg vil si at det gikk overraskende bra første gang jeg kjørte, (selv om jeg ærlig kan si at jeg glemte hva vikepliktskiltet var men huska det igjen raskt!)

Anonymkode: db81f...267

Du har jo ikke førerkort du heller så argumentet holder ikke. Bestill time eller trekk en kølapp hos statens vegvesen for å bestille nytt førerkort. 

Anonymkode: 73935...f05

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mezzosoprena skrev (7 minutter siden):

Og DER krysset du den streken som gjorde det umulig å ta deg seriøst...

så hvis jeg bestemmer meg for å være helt ærlig så kan jeg ikke bli tatt seriøst? Foretrekker du at jeg heller lyver?

Anonymkode: db81f...267

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men ja, dere har helt rett. Vet ikke hva jeg tenkte. Skal ikke kjøre før jeg får ordna førerkortet. Får dra innom på lørdag dersom de er åpent, hvis ikke får jeg bare vente til mandag.

Anonymkode: db81f...267

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

så hvis jeg bestemmer meg for å være helt ærlig så kan jeg ikke bli tatt seriøst? Foretrekker du at jeg heller lyver?

Anonymkode: db81f...267

Nei, jeg hadde foretrukket at du hadde tatt ansvar og latt være å kjøre bil fram til du har mulighet til å kjøre lovlig og trygt...

Jeg forsto spørsmålet hovedinnlegget ditt - du skulle selvfølgelig ha sagt til sjefen din at du ikke hadde tilgang til førerkortet ditt og derfor ikke transportert mennesker, men det er et helt legitimt spørsmål.

Men det er de svarene du gir videre i tråden som får meg til å slite med å ta deg seriøst - 8 sider med oppklaringer til deg og du mener fortsatt at du skal kjøre bil i morgen, med passasjerer i en svær Caravelle, fordi du tross alt bare kjørte borti en kant eller tre? Og hadde glemt hvordan et vikepliktskilt så ut... 

  • Liker 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Litt uvanlig å bruke begrep som å «kantkjøre felger» når man ikke vet noe som helst basic om bilhold.

Anonymkode: 3bb1f...a24

  • Liker 9
  • Nyttig 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mezzosoprena skrev (16 minutter siden):

Nei, jeg hadde foretrukket at du hadde tatt ansvar og latt være å kjøre bil fram til du har mulighet til å kjøre lovlig og trygt...

Jeg forsto spørsmålet hovedinnlegget ditt - du skulle selvfølgelig ha sagt til sjefen din at du ikke hadde tilgang til førerkortet ditt og derfor ikke transportert mennesker, men det er et helt legitimt spørsmål.

Men det er de svarene du gir videre i tråden som får meg til å slite med å ta deg seriøst - 8 sider med oppklaringer til deg og du mener fortsatt at du skal kjøre bil i morgen, med passasjerer i en svær Caravelle, fordi du tross alt bare kjørte borti en kant eller tre? Og hadde glemt hvordan et vikepliktskilt så ut... 

Skal prøve mitt beste å la vær i morgen, men hvis du ser dette fra mitt perspektiv, så har jeg ikke så mange alternativer. Hva skal jeg si til sjefen min? Hvis jeg takker nei så kommer han til å spørre meg hvorfor, og hva skal jeg si? At jeg ikke har et (fysisk) førerkort? Kommer til å få sparken på stedet.

Anonymkode: db81f...267

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Litt uvanlig å bruke begrep som å «kantkjøre felger» når man ikke vet noe som helst basic om bilhold.

Anonymkode: 3bb1f...a24

Altså det er ikke sånn at jeg kan null om biler. Mange av mine venninner har kantkjørt sine egne felger, særlig når jeg har sittet på.

Anonymkode: db81f...267

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (34 minutter siden):

Men ja, dere har helt rett. Vet ikke hva jeg tenkte. Skal ikke kjøre før jeg får ordna førerkortet. Får dra innom på lørdag dersom de er åpent, hvis ikke får jeg bare vente til mandag.

Anonymkode: db81f...267

De er stengt på lørdag. Få noen til å logge inn på vegvesen.no og sjekke deg. 

Anonymkode: a0cda...3d5

  • Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (13 minutter siden):

Skal prøve mitt beste å la vær i morgen, men hvis du ser dette fra mitt perspektiv, så har jeg ikke så mange alternativer. Hva skal jeg si til sjefen min? Hvis jeg takker nei så kommer han til å spørre meg hvorfor, og hva skal jeg si? At jeg ikke har et (fysisk) førerkort? Kommer til å få sparken på stedet.

Anonymkode: db81f...267

Du skal prøve ditt beste? Er du stokk dum??

Jeg har lederansvar for folk som kjører rundt med mennesker. Sårbare mennesker. Hadde en ansatt vært ærlig fra starten hadde det vært helt i orden. Hadde gitt fri til å få ordnet opp. Hvis noen hadde løyet, og kjørt likevel, hadde det vært takk og farvel.

Anonymkode: 7b1c7...4ff

  • Liker 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Du skal prøve ditt beste? Er du stokk dum??

Jeg har lederansvar for folk som kjører rundt med mennesker. Sårbare mennesker. Hadde en ansatt vært ærlig fra starten hadde det vært helt i orden. Hadde gitt fri til å få ordnet opp. Hvis noen hadde løyet, og kjørt likevel, hadde det vært takk og farvel.

Anonymkode: 7b1c7...4ff

Faen asså, skulle ønske jeg var ærlig fra starten. Men er nok for sent nå, ettersom jeg faktisk har kjørt før. Så kommer nok til å få konsekvenser uansett hva jeg velger å gjøre. Eneste positivet er at jeg ikke hadde kode 78 på midlertidig førerbevis, så er ikke helt ulovlig men fortsatt.

Anonymkode: db81f...267

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (28 minutter siden):

Faen asså, skulle ønske jeg var ærlig fra starten. Men er nok for sent nå, ettersom jeg faktisk har kjørt før. Så kommer nok til å få konsekvenser uansett hva jeg velger å gjøre. Eneste positivet er at jeg ikke hadde kode 78 på midlertidig førerbevis, så er ikke helt ulovlig men fortsatt.

Anonymkode: db81f...267

Du risikerer bøter eller fengsel inntil 1 år. Og å få sparken.

Anonymkode: 7b1c7...4ff

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dere kan si hva dere vil, men dette er høykvalitets trolling. Jeg ble underholdt! 😂😂😂 Blokkert av Statens Veivesen! WAHAHAHAHA!

  • Liker 7
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 hours ago, AnonymBruker said:

Altså det er ikke sånn at jeg kan null om biler. Mange av mine venninner har kantkjørt sine egne felger, særlig når jeg har sittet på.

Anonymkode: db81f...267

Du vet ikke hva en varebil er, men kan utrykket kantkjøre? Det er jo litt merkverdig, ser du ikke det? 

Anonymkode: 5b0be...201

  • Liker 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...