Gå til innhold

Hvordan sjekke om jeg har lappen på manuell eller automat?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Jeg klarer fint å logge meg inn på i banken, men det funker ikke når jeg prøver det på Statens Vegvesen. Ikke vet jeg hvorfor

Anonymkode: db81f...267

Du bør jo få opp en feilmelding da. 

Anonymkode: a0cda...3d5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (23 minutter siden):

Umulig, husker at jeg hadde oppkjøring en gang for 13 år siden, ettersom at sensoren sa "gratulerer med bestått førerprøve" og at jeg fikk førerkortet i posten. Jeg har overraskende nok "midlertidig førerbevis" brevet.

Anonymkode: db81f...267

Hvilket førerkort står det i brevet at du har?

Anonymkode: e042b...68c

  • Liker 5
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (24 minutter siden):

Umulig, husker at jeg hadde oppkjøring en gang for 13 år siden, ettersom at sensoren sa "gratulerer med bestått førerprøve" og at jeg fikk førerkortet i posten. Jeg har overraskende nok "midlertidig førerbevis" brevet.

Anonymkode: db81f...267

Da leser du jo i det midlertidige.  Der står det jo hva du kan kjøre....

Anonymkode: 9084d...86a

  • Liker 5
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Da leser du jo i det midlertidige.  Der står det jo hva du kan kjøre....

Anonymkode: 9084d...86a

Hvor da hen? Står på brevet at jeg kan kjøre førerkort klasse B og for moped, men finner ikke den koden 78 påå brevet som forteller om jeg kjørte opp på manuell eller automat?

Anonymkode: db81f...267

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Hvor da hen? Står på brevet at jeg kan kjøre førerkort klasse B og for moped, men finner ikke den koden 78 påå brevet som forteller om jeg kjørte opp på manuell eller automat?

Anonymkode: db81f...267

Står det ikke kode 78 har du for manuell. 

Anonymkode: a0cda...3d5

  • Liker 7
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Hvor da hen? Står på brevet at jeg kan kjøre førerkort klasse B og for moped, men finner ikke den koden 78 påå brevet som forteller om jeg kjørte opp på manuell eller automat?

Anonymkode: db81f...267

Ja, og så lenge det ikke står kode 78 kan du kjøre bil med manuelt gir.

 

 

 

Anonymkode: 37677...902

  • Liker 2
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men, så lenge du ikke har førerkort (digitalt eller fysisk) kan du ikke kjøre noen av delene. 

Anonymkode: 37677...902

  • Liker 9
  • Hjerte 1
  • Nyttig 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (11 timer siden):

Okei, så hvis kode 78 står på førerkortet mitt, kan jeg ikke da kjøre biler med manuelt gir selv om jeg kjørte det i kjøretimene? Da er det bare å finne ut fort om jeg tok oppkjøring på manuelt gir eller automat, da.

Anonymkode: db81f...267

Da må du ta oppkjøring på bil med manuell gir

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Wow, det her er imponerende. 
Uansett, jeg tok førerkort for 10år siden og selv da måtte jeg ringe rundt for å finne en kjøreskole som hadde bil med automat fordi jeg ikke gadd manuell..

Anonymkode: 3c234...f09

  • Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Traktor skrev (19 minutter siden):

Skal du levere/hente ulike folk i store varebiler? Dersom du skal drive med menneskesmugling er vel ikke akkurat riktig førerkort ditt største problem? 

Jeg driver egentlig bare med kundebehandling, men så har sjåføren som pleier å hente folk og levere dem til ulike ærender blitt sykemeldt, så har sjefen bedt meg om å ta over. Han spurte om jeg hadde lappen på manuell så sa jeg "Ja". Men så ble jeg usikker i ettertid og derfor jeg trenger hjelp NÅ. Men det ser bare ut som at folk gjør narr av meg istedenfor å gi meg konstruktiv kritikk. Ja, jeg burde vite hvilken bil jeg brukte på oppkjøring og ja jeg bør jo klare å logge inn på SV men jeg får jo ikke det til. Hadde jeg klart det, hadde jeg vel ikke opprettet denne tråden.

Anonymkode: db81f...267

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Men, så lenge du ikke har førerkort (digitalt eller fysisk) kan du ikke kjøre noen av delene. 

Anonymkode: 37677...902

Så de gangene jeg har kjørt uten fysisk førerkort, har vært ulovlig? Selv om jeg har bestått oppkjøring?

Anonymkode: db81f...267

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Jeg driver egentlig bare med kundebehandling, men så har sjåføren som pleier å hente folk og levere dem til ulike ærender blitt sykemeldt, så har sjefen bedt meg om å ta over. Han spurte om jeg hadde lappen på manuell så sa jeg "Ja". Men så ble jeg usikker i ettertid og derfor jeg trenger hjelp NÅ. Men det ser bare ut som at folk gjør narr av meg istedenfor å gi meg konstruktiv kritikk. Ja, jeg burde vite hvilken bil jeg brukte på oppkjøring og ja jeg bør jo klare å logge inn på SV men jeg får jo ikke det til. Hadde jeg klart det, hadde jeg vel ikke opprettet denne tråden.

Anonymkode: db81f...267

Gjør som en over her skrev: Ring statens vegvesen før klokka 15. Ha brevet foran deg. Bestill nytt førerkort.

Anonymkode: e042b...68c

  • Liker 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Her var det mye fram og tilbake i denne tråden, ja.

For å starte med starten:
Du får førerkort for det kjøretøyet du bruker ved oppkjøring.
Hvis du har automatgir ved førerprøven, får du førerrett kun for automatgir, men hvis du tar førerprøven med manuelt gir, kan du kjøre både automat og manuelt. En tilleggskode i førerkortet vil avsløre hva som gjelder. Ingen tilleggskode betyr at du kan kjøre begge deler.

Siden du ikke husker hva du kjørte opp med for 13 år siden, og du ikke lenger finner førerkortet ditt, må du sjekke med Biltilsynet.

Først og fremst bør du kontakte Biltilsynet og be om en ny kopi av førerkortet ditt.
Mens du venter på det, kan du sjekke på Biltilsynets hjemmesider hva du har rett til å kjøre, eller du kan laste ned og logge deg på førerkort-appen på telefonen. Ser du forteller om ulike innloggingsproblemer. Jeg vet ikke hva det kan komme av, men det har mest sannsynlig noe å gjøre med måten du logger deg på, for det er ingen grunn til at Biltilsynet skulle ha behov for å sperre din bruker for innlogging. Prøv å logge på med en annen enhet enn den som feiler, f.eks. et nettbrett eller en PC. Biltilsynet bruker ID-porten til autentisering, og denne igjen bruker BankID. Hvis BankID med kodebrikke feiler, prøv BankID med app, eller motsatt.

Endret av aksase
  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Så de gangene jeg har kjørt uten fysisk førerkort, har vært ulovlig? Selv om jeg har bestått oppkjøring?

Anonymkode: db81f...267

Ja. Hvis du blir stoppet og ikke kan vise frem gyldig førerkort vil det koste deg 500 kr i bot (forenklet forelegg).

Anonymkode: 37677...902

  • Liker 4
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (12 timer siden):

Glemte å legge til, men jeg dro til Staten Vegvesen. Men det var stengt så jeg fikk ikke kommet meg inn. Derfor jeg oppretta denne tråden for å se om det fantes en annen metode. Kan være at jeg muligens er blokkert av Staten vegvesen og at det er derfor jeg ikke får logga inn?

Anonymkode: db81f...267

Du må bestille tid via nettet.

Anonymkode: 1c5d2...d6d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Jeg driver egentlig bare med kundebehandling, men så har sjåføren som pleier å hente folk og levere dem til ulike ærender blitt sykemeldt, så har sjefen bedt meg om å ta over. 

Anonymkode: db81f...267

Dette er egentlig ganske bekymringsverdig. Hvis du ikke vet hva slags førerkort du har, eller hvor det har blitt av, eller hva du kjørte opp i, eller kanskje aller viktigst; hvor du bør gå for å finne ut av alt dette, så synes jeg ikke det høres helt bra ut at du skal være sjåfør for andre mennesker i jobbsammenheng.

Skriver ikke dette for å være slem, men for forhåpentligvis unngå at du og andre kommer i en veldig lei situasjon.

Anonymkode: 4ea45...b38

  • Liker 9
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Så de gangene jeg har kjørt uten fysisk førerkort, har vært ulovlig? Selv om jeg har bestått oppkjøring?

Anonymkode: db81f...267

Dette er et godt eksempel på type svar/innlegg som gjør at man tenker trolling.
Noen som ikke vet hvilket sertifikat de har, har mistet sertifikatet og kjørt rundt uten, lyver til sjefen sin og innbiller seg at Statens Vegvesen rydder i serveren og blokkerer folk som er for lite aktive? Jeg vet sannelig ikke om jeg synes det er forsvarlig at du ferdes i trafikken i det hele tatt.

Anonymkode: 607c5...e97

  • Liker 18
  • Nyttig 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg trodde alle oppegående mennesker som har kjørt opp og bestått vet at man alltid skal ha med seg førerkortet når man kjører bil, og at det er ulovlig og straffbart å kjøre uten.

Anonymkode: 607c5...e97

  • Liker 7
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...