AnonymBruker Skrevet 21. september 2023 #101 Del Skrevet 21. september 2023 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Herregud nå må folk roe ned. Er ikke sikkert ts er dum, kanskje bare upraktisk eller distré. På jobben min må vi kjøre mange forskjellige biler og hvis jeg må kjøre en som er uvant for meg spør jeg leder om å få øve litt i nærområdet før jeg kjører med tjenestemottaker. Ts kan sikkert gjøre noe liknende. Men du må bestille sertifikat og ha midlertidig førerbevis til du får det da. Jeg visste heller ikke at man måtte ha med lappen hver gang man kjørte før for litt siden! Regnte med at politiet kunne søke det opp på databasen sin Anonymkode: b791b...cba Takk for svar. Tror du er en av de få som ikke har rakket ned på meg. Setter stor pris på det🙂 Anonymkode: db81f...267 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. september 2023 #102 Del Skrevet 21. september 2023 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Jeg kan ikke lenger stille spørsmål uten å bli anklaget for trolleritrollera? Hvis du hadde lest første innlegget mitt hadde du skjønt hvorfor jeg ikke huska. Samme type merke/modell/farge og på den tiden visste jeg ikke det var en forskjell på et manuelt eller automat førerkort, så jeg brydde meg ikke noe særlig. Anonymkode: db81f...267 Det går fint så lenge det er samme farge på bilen, blås i resten🫠. Anonymkode: 1542a...239 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. september 2023 #103 Del Skrevet 21. september 2023 AnonymBruker skrev (12 timer siden): Jeg får ikke logget inn på deres nettside, tror de muligens har blokkert meg eller noe lignende. Anonymkode: db81f...267 Jeg er litt bekymra over at du tror Statens vegvesen har blokkert deg. Anonymkode: 11a76...e36 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. september 2023 #104 Del Skrevet 21. september 2023 AnonymBruker skrev (13 timer siden): Da må du ta kontakt med vegvesenet. Du må melde førerkortet tapt og så bestille nytt. Anonymkode: ec7d7...333 Dette. Forøvrig blir jeg skremt over at slike som deg ferdes på offentlige veier. Du burde ta kontakt med en trafikkskole asap for å bestille deg noen kjøretimer for å friske opp ferdighetene dine. Både det at du knapt har kjørt bil de siste 13 årene ogdet faktum at du har glemt din egen førerkortklasse, OG ikke selv evner å tenke at førerkortet må meldes tapt, sier meg at du er intet annet enn livsfarlig for andre trafikanter… Hadde jeg visst identiteten din ville jeg sendt en bekymringsmelding til legekontoret der du bor, slik at fastlegen kan gjøre de nødvendige grep for å finne ut om du er skikket til å ha førerrett for motorvogn… Helt hårreisende om det du skriver er sant! Anonymkode: 47e6c...27f 5 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. september 2023 #105 Del Skrevet 21. september 2023 4 minutter siden, AnonymBruker said: Hadde jeg visst identiteten din ville jeg sendt en bekymringsmelding til legekontoret der du bor, slik at fastlegen kan gjøre de nødvendige grep for å finne ut om du er skikket til å ha førerrett for motorvogn… Helt hårreisende om det du skriver er sant! Det her kan jeg love deg at fastlegen ikke hadde vært pliktig til å undersøke. Politiet er etaten som undersøker slikt. Anonymkode: b2b1d...055 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. september 2023 #106 Del Skrevet 21. september 2023 3 hours ago, AnonymBruker said: Jeg kan ikke lenger stille spørsmål uten å bli anklaget for trolleritrollera? Hvis du hadde lest første innlegget mitt hadde du skjønt hvorfor jeg ikke huska. Samme type merke/modell/farge og på den tiden visste jeg ikke det var en forskjell på et manuelt eller automat førerkort, så jeg brydde meg ikke noe særlig. Anonymkode: db81f...267 Du blir ikke beskylt for trolleri pga HI, men oppfølgingen din Anonymkode: 5b0be...201 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. september 2023 #107 Del Skrevet 21. september 2023 3 hours ago, AnonymBruker said: Jeg vet selv at det høres helt fortrolig ut, men som sagt flere ganger så hadde jeg andre ting som foregikk i livet mitt, og jeg visste heller ikke at det var forskjell mellom manuell eller automat på førerkort Anonymkode: db81f...267 Vet du hva fortrolig betyr? Anonymkode: 5b0be...201 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. september 2023 #108 Del Skrevet 21. september 2023 3 hours ago, AnonymBruker said: Jeg mistenkte det fordi jeg har vært inaktiv i 13 år, og at de muligens blokkerer folk for å rydde opp serveren eller noe sånt. Anonymkode: db81f...267 What? Kan du du ingenting om den digitale verden? Anonymkode: 5b0be...201 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mezzosoprena Skrevet 21. september 2023 #109 Del Skrevet 21. september 2023 AnonymBruker skrev (1 time siden): Så de gangene jeg har kjørt uten fysisk førerkort, har vært ulovlig? Selv om jeg har bestått oppkjøring? Anonymkode: db81f...267 Ja, du har kjørt ulovlig - du skal alltid ha førerkortet med deg når du kjører bil - enten fysisk eller elektronisk. Enda viktigere er dette hvis du i tillegg transporterer mennesker. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. september 2023 #110 Del Skrevet 21. september 2023 1 hour ago, AnonymBruker said: Så de gangene jeg har kjørt uten fysisk førerkort, har vært ulovlig? Selv om jeg har bestått oppkjøring? Anonymkode: db81f...267 Ja. Anonymkode: 5b0be...201 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. september 2023 #111 Del Skrevet 21. september 2023 AnonymBruker skrev (27 minutter siden): Det kommer opp "feil data innstatet, prøv igjen". Anonymkode: db81f...267 https://www.vegvesen.no/dinside/ Klikk på "logg inn" Klikk på BankId Skriv inn fødselsnummer og trykk på neste Velg BankId med app, BankId med kodebrikke eller BankId på mobil Veien videre avhenger av hva du velger. Hvor er det feilmeldingen dukker opp? Anonymkode: ddaa9...35d 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. september 2023 #112 Del Skrevet 21. september 2023 33 minutter siden, AnonymBruker said: Da tok jeg feil. Beklager. Skal ærlig innrømme at jeg kan veldig lite om biler og trodde det var en varebil. Men da fikk jeg lært noe nytt. Anonymkode: db81f...267 Du skremmer meg faktisk. Du er ca like gammel som meg, og det er 😬 Anonymkode: 5b0be...201 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. september 2023 #113 Del Skrevet 21. september 2023 AnonymBruker skrev (16 minutter siden): Jeg er litt bekymra over at du tror Statens vegvesen har blokkert deg. Anonymkode: 11a76...e36 Hun har jo snakket med dem, og de finner henne ikke. Har vel skjedd endel oppdateringer av plattformer, så det er jo et scenario at hun har falt igjennom ved en feil. Og når hun ikke har hatt førerkortet i bruk over årene så har det heller ikke vært noen sjanse til å oppdage det tidligere. Hun må møte opp for å få svar. Anonymkode: 30d66...041 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. september 2023 #114 Del Skrevet 21. september 2023 AnonymBruker skrev (52 minutter siden): Ringte dem istad, og de på telefonen sa at de ikke hadde tilgang til å søke meg opp, og ba meg om å komme til dem i morgen kl 10:15. Men det har jeg ikke tid til ettersom jeg jobber og skal på kino. Anonymkode: db81f...267 Nei, de hadde ikke tilgang nei, beklager min feil Anonymkode: 30d66...041 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. september 2023 #115 Del Skrevet 21. september 2023 AnonymBruker skrev (14 minutter siden): Vet du hva fortrolig betyr? Anonymkode: 5b0be...201 beklager, mente å skrive utrolig. Anonymkode: db81f...267 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Maatte_ha_konto Skrevet 21. september 2023 #116 Del Skrevet 21. september 2023 Hva er dette her?🤣 det automatopplegget fantes ikke for 13 år siden, ergo du har mulighet til å kjøre både manuell og automat dersom du ikke av årsaker som handikap ikke har lov. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. september 2023 #117 Del Skrevet 21. september 2023 AnonymBruker skrev (13 minutter siden): What? Kan du du ingenting om den digitale verden? Anonymkode: 5b0be...201 Hvordan skal jeg vite hvordan Staten vegvesen fungerer? Jeg mistenkte jo i utgangspunktet at de hadde blokkert meg eller slettet min profil ettersom jeg har vært inaktiv i 13+ år? Grunnen til at jeg tenkte det er fordi de gjorde det samme på Instagram og Twitter, altså å fjerne inaktive brukere. Det er da vel ikke så rart forslag å komme? Anonymkode: db81f...267 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. september 2023 #118 Del Skrevet 21. september 2023 Maatte_ha_konto skrev (2 minutter siden): Hva er dette her?🤣 det automatopplegget fantes ikke for 13 år siden, ergo du har mulighet til å kjøre både manuell og automat dersom du ikke av årsaker som handikap ikke har lov. Hæ? Så de som tok oppkjøring på en automatbil kan kjøre manuell bil også for 13 år siden? Nå er jeg forvirret? Hvorfor nevner folk kode 78? Står på nettet også Anonymkode: db81f...267 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. september 2023 #119 Del Skrevet 21. september 2023 AnonymBruker skrev (10 minutter siden): https://www.vegvesen.no/dinside/ Klikk på "logg inn" Klikk på BankId Skriv inn fødselsnummer og trykk på neste Velg BankId med app, BankId med kodebrikke eller BankId på mobil Veien videre avhenger av hva du velger. Hvor er det feilmeldingen dukker opp? Anonymkode: ddaa9...35d bankid med kodebrikke, så kommer det opp "feil inntastet, prøv igjen" etter jeg har skrevet mitt personlige passord. Logget inn på banken for å se om det funka der, og det gjorde det. Så mistenker at den kun ikke funker på Staten vegvesen sin nettside Anonymkode: db81f...267 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. september 2023 #120 Del Skrevet 21. september 2023 AnonymBruker skrev (1 time siden): Ringte dem istad, og de på telefonen sa at de ikke hadde tilgang til å søke meg opp, og ba meg om å komme til dem i morgen kl 10:15. Men det har jeg ikke tid til ettersom jeg jobber og skal på kino. Anonymkode: db81f...267 Så, du fikk tilbud om en time for å komme og snakke med dem. Og så passet ikke tidspunktet de foreslo. Da må du jo nesten lete etter en løsning da. Sjekk om de har lenge åpent en dag i uka, så det er mulig å reise dit etter jobb. Det er jo generelt ganske rart at du får feilmelding når du prøver å logge deg inn, og at de ikke har mulighet til å hjelpe deg med å finne ut av det problemet uten å møte opp fysisk. Har du forsøkt å laste ned appen? For å se om du klarer å få lastet inn førerkortet ditt der? Anonymkode: e8f84...637 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå