Gå til innhold

Horisontaldelt, tomannsbolig (overetasje) - Hva er din erfaring med lyd fra naboen?


Bubben

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Hadde ikke vært redd for å kjøpe. Du har ingen over deg, og det er som ofte det verste. Men, med tanke på at bygg er iht Tek17 som har ganske strenge krav, også til lyd, hadde jeg ikke vært redd.

Litt lyder, dunk osv. vil du alltid kunne høre når en bor så tett, men du blir vant til det.

Selv flyttet jeg fra enebolig til leilighet. Har folk på alle kanter, men veldig lite støy. Noen dunk høres, men kun i starten. Var mye mer støy fra nabo i enebolig. Festet hver helg og bassen dundret i bakken, som igjen forplantet seg til min bolig. Så det kan likgodt være støy i enebolig, hvor du streng tatt er helt alene.

Anonymkode: 13a58...231

Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 minutter siden, AnonymBruker said:

Hadde ikke vært redd for å kjøpe. Du har ingen over deg, og det er som ofte det verste. Men, med tanke på at bygg er iht Tek17 som har ganske strenge krav, også til lyd, hadde jeg ikke vært redd.

Litt lyder, dunk osv. vil du alltid kunne høre når en bor så tett, men du blir vant til det.

Selv flyttet jeg fra enebolig til leilighet. Har folk på alle kanter, men veldig lite støy. Noen dunk høres, men kun i starten. Var mye mer støy fra nabo i enebolig. Festet hver helg og bassen dundret i bakken, som igjen forplantet seg til min bolig. Så det kan likgodt være støy i enebolig, hvor du streng tatt er helt alene.

Anonymkode: 13a58...231

Jeg bodde i TEK17 og hørte naboen snorke. Veldig godt. 

Anonymkode: 2747f...162

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 5 måneder senere...

Oppdatering: da endte vi opp med en enebolig på ca. 200 kvm (uten utleiedel) fra 70-tallet. Til nå har vi hatt spylebilen på besøk en gang, samt stått og malt furupanel i ukevis...

Og vi er strålende fornøyd med valget. Deilig å kjenne på at vi har ansvaret alene over boligen og alt som skal gjøres. Takk for råd og tanker rundt temaet. Veldig glad å måtte slippe å forholde meg til noen i samme huset.

  • Liker 2
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...