Gå til innhold

Ser dere på tv hver kveld i ukedagene?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Trøndere1 skrev (1 minutt siden):

Skal man tjene penger og sikre barn og barnebarn samt eget liv og pensjon så har man ikke tid til å se på tv. 

Å nei. Har vel ikke jobb jeg da

Anonymkode: f61fd...d01

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Trøndere1 skrev (6 minutter siden):

Skal man tjene penger og sikre barn og barnebarn samt eget liv og pensjon så har man ikke tid til å se på tv. 

Det klarer vi fint uten å jobbe 24/7 🤷🏼‍♀️ barnebarna er da ikke vårt ansvar å sikre. Vi lærer jo barna våre å tenke på fremtiden når det kommer til egne liv og barn 

Anonymkode: a9cd6...3ca

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Å nei. Har vel ikke jobb jeg da

Anonymkode: f61fd...d01

Jo da jeg mente det ikke sånn. men de aller fleste jobber 8 timers dag. Jeg jobber fra 0600 til 1800 som håndverker med eget firma. Så har jeg utleie av noen boliger privat som av og til trenger litt jobb. Så har jeg kontorjobb med håndverkerfirmaet. Så har jeg et lite eiendomsselskap som jeg surrer med. På lørdager gjør jeg stort sett det jeg ikke rakk på jobb i uka. Jeg liker det sånn. Noen andre liker å ha litt fritid. Vi er forskjellige. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trøndere1 skrev (1 minutt siden):

Jo da jeg mente det ikke sånn. men de aller fleste jobber 8 timers dag. Jeg jobber fra 0600 til 1800 som håndverker med eget firma. Så har jeg utleie av noen boliger privat som av og til trenger litt jobb. Så har jeg kontorjobb med håndverkerfirmaet. Så har jeg et lite eiendomsselskap som jeg surrer med. På lørdager gjør jeg stort sett det jeg ikke rakk på jobb i uka. Jeg liker det sånn. Noen andre liker å ha litt fritid. Vi er forskjellige. 

Godt du trives med det da :) Som sagt synes jeg det hørtes veldig slitsomt ut

Anonymkode: f61fd...d01

  • Liker 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (30 minutter siden):

Du kan lese, gå tur, spille spill, bake, lage mat, gå på restaurant, kunstutstilling, familiemiddag osv. Herregud, hva feiler det folk når man lurer på hva annet man kan gjøre enn å glo på en skjerm...

Anonymkode: a7053...011

Kan ikke gjøre halvparten av dette da barna mine legger seg i 7 tiden. (Eller nekter å legge seg, same shit. ) så da må jeg være hjemme eller rundt huset da. Og da er det deilig å slenge seg ned i sofaen med pledd og glo på tv. 

Anonymkode: 5cf75...1a0

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har ikke sett på vanlig TV siden tidlig 2000-tallet. Det hender jeg streamer noe, men da er det spesifikke serier eller programmer. Filmkveld er også en ting ... men vanlig TV? Aldri.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Det klarer vi fint uten å jobbe 24/7 🤷🏼‍♀️ barnebarna er da ikke vårt ansvar å sikre. Vi lærer jo barna våre å tenke på fremtiden når det kommer til egne liv og barn 

Anonymkode: a9cd6...3ca

Det kommer an på hvor mye man er fornøyd med. 700 tusen i årslønn eller 2 mill i året. Eller mere. Eller mindre. Jeg foretrekker å sikre barnebarna litt også. Man vet jaggu ikke hvordan verden ser ut om 10 år eller 15 år. Så kansje jeg ikke tenker å jobbe noe mere etter jeg fyller 50. Eller 55. Da trenger man penger på bok samt aksjer/avkastning og masse fast eiendom. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Godt du trives med det da :) Som sagt synes jeg det hørtes veldig slitsomt ut

Anonymkode: f61fd...d01

Noe av motivasjonen er jo at jeg ikke skal jobbe etter jeg har fylt 55 år. Da starter min pensjonstid. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trøndere1 skrev (2 minutter siden):

Noe av motivasjonen er jo at jeg ikke skal jobbe etter jeg har fylt 55 år. Da starter min pensjonstid. 

Hvis du lever til du er 55 da…. 

Anonymkode: 5cf75...1a0

  • Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (17 minutter siden):

Tror det er snart 10 år siden sist jeg så lineær TV, takler ikke all den idiotiske reklamen så da betaler jeg heller for strømmetjenester. Blir ikke så mange timene om dagen siden jeg også spiller. 

Anonymkode: 31b0e...d07

Tv er nå vel tv selv om du bruker strømmetjenester. Det er det vi gjør også og det er da å se på tv det. 

Anonymkode: 5cf75...1a0

  • Liker 4
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Hvis du lever til du er 55 da…. 

Anonymkode: 5cf75...1a0

Har ifølge legevitenskapen kroppen til en 25-åring så det går nok. Noen få år igjen til min private pensjonstid. 😀😀😀

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når vi har en serie vi følger med på blir det en episode nesten hver kveld. Vi ser i senga og koser oss. 

Ellers ser jeg ikke på tv. Han ser noen fotballkamper. 

Anonymkode: 11a57...6a2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Trøndere1 skrev (3 minutter siden):

Har ifølge legevitenskapen kroppen til en 25-åring så det går nok. Noen få år igjen til min private pensjonstid. 😀😀😀

Så bra, kjipt å ha brukt så mye tid på noe og så blir man syk eller noe slikt. 

Anonymkode: 5cf75...1a0

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser stort sett hver dag etter at barna er lagt hvis jeg ikke har noe annet å gjøre.

Som regel ser jeg gamle episoder av serier jeg allerede har sett, også sitter jeg med strikketøy, scroller, skriver her osv. Følger altså ikke så mye med.

Anonymkode: 7a5f9...819

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

AnonymBruker skrev (38 minutter siden):

Hva jeg gjør? Husarbeid, strikker, leser, hører på lydbøker (mens jeg strikker), besøker venner eller får besøk, trener… Har ikke barn.

Jeg blir veldig sliten av lyd, foretrekker å ha det stille rundt meg.

Anonymkode: a5e22...29e

Høres ikke sånn ut. Det kommer lyd fra lydbøker, lyd fra folk på treningssenteret, lyd fra venner. Så at du blir veldig sliten av lyd? Høres ut som busy life for en som liker å ha det stille rundt seg

Anonymkode: c5d9d...2f5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja det gjør jeg med god samvittighet :ler:

Ikke har jeg barn og styrer tiden min helt selv. Jeg elsker å gjøre mye på fritiden som også f.eks å evne å ha to tanker i hodet samtidig.. Helt utrolig når jeg leser noen av svarene her, men det går  faktisk an :nikke: Jeg er aktiv, går mye tur, trener mye med hund, lager smykker, skriver bullet journal, maler, leser bøker og ser på tv (strømmetjenester, men det er jo akkurat det samme...) 

Bor for det meste aleine (men både meg og særboer liker en god serie eller en bra film, heldigvis) og liker gode serier, god underholdning. Er film inntresert og liker å ha litt lyd på både om kveldene når jeg kommer fra jobb og på formiddagen før jobb, når jeg spiser og slikt. Kaffeslumring i sengen på morgenkvisten med en serie er tipp topp, og gjør hele morningen min.

Har absolutt ingen planer om å forandre på de vanene og tv står på kanskje 4-5 timer om jeg bare er hjemme i hverdagen. Noen serier og ting følger jeg med på, andre ganger står tv på bare sånn i bakrunn mens jeg gjør andre ting 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trøndere1 skrev (34 minutter siden):

Skal man tjene penger og sikre barn og barnebarn samt eget liv og pensjon så har man ikke tid til å se på tv. 

Hvor mye skal man sikre barn og barnebarn? Så mye at de slipper å jobbe en eneste dag i sitt liv?

Hvis det ikke er målet så holder det fint med en vanlig arbeidsdag, og da har man fritid å bruke slik man selv ønsker.

Anonymkode: 7a5f9...819

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...