Gå til innhold

Er det ikke ganske frekt?

Fremhevede innlegg

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Jeg vet, det er enten det du sier, eller så er han bare ikke spesielt engasjert. Og som sagt, ingen av delene er en spesielt bra deal for meg. -ts

Anonymkode: 837e4...79f

Hvorfor bruker du så tid på dette egentlig? Ser jo tydelig at du er litt bitter og berørt av dette, litt hevntanker.

Hvor gammel er du egentlig? Du tålte dårlig å bli avvist, husk hvor mange som opplever det samme. Gjerne menn, er de som har minst sjangse på markedet. Alle vil oppleve å bli "ghostet".

Om du virkelig var voksen hadde du ikke brukt et sekund mer på dette etter du fikk den siste meldingen, åpne og slette: Ferdig.

Anonymkode: bd4e2...f98

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvorfor bruker du så tid på dette egentlig? Ser jo tydelig at du er litt bitter og berørt av dette, litt hevntanker.

Hvor gammel er du egentlig? Du tålte dårlig å bli avvist, husk hvor mange som opplever det samme. Gjerne menn, er de som har minst sjangse på markedet. Alle vil oppleve å bli "ghostet".

Om du virkelig var voksen hadde du ikke brukt et sekund mer på dette etter du fikk den siste meldingen, åpne og slette: Ferdig.

Jeg har skrevet flere ganger her at jeg takler å bli ghostet. Som du sier så er dette noe som de fleste som dater opplever. Jeg har overhodet ingen tanker om hevn.

Hvis du hadde brydd deg om å lese litt grundigere, så reagerer jeg på at han ghoster i en måned og så KOMMER TILBAKE og spør "Hvordan går det?" Altså, greit, bare ghost meg, men da må de jo ha vett til å holde seg unna etterpå. Er ikke det meningen med hele ghostingen, å avslutte kontakt?

I min verden er det ganske så frekt å komme skrevende tilbake etter en måned som om ingenting har skjedd og forvente at jeg fortsatt er like "chatty".

Det må være greit å skrive om forskjellige ting man opplever på datingfronten i et forum som heter "Singelliv og dating", eller? 

• Liker 6
Skrevet
AnonymBruker skrev (17 minutter siden):

Jeg har skrevet flere ganger her at jeg takler å bli ghostet. Som du sier så er dette noe som de fleste som dater opplever. Jeg har overhodet ingen tanker om hevn.

Hvis du hadde brydd deg om å lese litt grundigere, så reagerer jeg på at han ghoster i en måned og så KOMMER TILBAKE og spør "Hvordan går det?" Altså, greit, bare ghost meg, men da må de jo ha vett til å holde seg unna etterpå. Er ikke det meningen med hele ghostingen, å avslutte kontakt?

I min verden er det ganske så frekt å komme skrevende tilbake etter en måned som om ingenting har skjedd og forvente at jeg fortsatt er like "chatty".

Det må være greit å skrive om forskjellige ting man opplever på datingfronten i et forum som heter "Singelliv og dating", eller? 

Kan ikke se noe frekt i å sende deg en melding, er jo du selv som må vurdere hva du gjør når det skjer.

Du selv som velger hvordan du vil håndtere dette, kunne bare lest og slettet den: Ferdig :) 

Skrevet
AnonymBruker skrev (13 minutter siden):

Kan ikke se noe frekt i å sende deg en melding, er jo du selv som må vurdere hva du gjør når det skjer.

Du selv som velger hvordan du vil håndtere dette, kunne bare lest og slettet den: Ferdig :) 

Det er jo nettopp det jeg gjorde, jeg leste den og slettet den.

Jeg synes det er frekt å sende melding til noen man har ghostet (jeg synes det er frekt å ghoste også). Jeg gjør ikke sånt selv.

Og denne argumentasjonen din "kan ikke se noe frekt i å sende deg en melding"... nei, det er ikke frekt å sende meldinger til folk i seg selv, men det er vel ganske frekt å sende meldinger til folk du har ghostet.

Er det feil at jeg deler denne opplevelsen for å høre hva andre synes? Hva er problemet?

• Liker 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Jeg var forberedt på en ny date fordi han holdt daglig kontakt etter den første daten. Han tok ofte kontakt både 2 og 3 ganger i løpet av en dag, sendte bilder, god morgen, god natt osv og vi chattet en god del. Jeg tenkte at det gjør man jo ikke, hvis man har vært på date og ikke syntes det fungerte. Da ønsker man jo å fade kontakten ut, helst.

Forstår deg. Det hadde jeg og tenkt. Det er jo naturlig å tenke.

Chattingen hadde ingen pause, den ble brått avsluttet da han plutselig ikke åpnet meldingen fra meg en kveld, der jeg svarte på et spørsmål han hadde stilt. At han ikke hadde svart ville ikke vært SÅ ille, for som du antyder; det var kanskje ikke all verden å svare på, kanskje han sovnet i løpet av den halvtimen det tok meg å svare etc. MEN, når meldingen aldri blir åpnet, så begynner jeg jo å lure. Det gikk faktisk TRETTI dager.

Jo, jeg synes jo man skal svare. Men når du svarte på hans spørsmål, var det ikke en selvfølge at han skulle begynne med en ny melding. Jeg mener, den var jo avsluttet.

Når man ikke åpner meldingen fra meg, så synes i hvert fall jeg det er vanskelig å skrive enda flere meldinger. Jeg klarte ikke å finne noen god forklaring på hvorfor han sluttet å kommunisere i 30 dager.

Det forstår jeg godt. Det var jo tydelig at han var den som avsluttet meldingene. Kanskje han ventet at du skulle spørre HAN om noe. 

Men du hadde ingen ansvar til å gjøre det. 

Vi får jo aldri vite eksakt hva som skjedde og hva han tenker, men jeg synes uansett dette er tullete oppførsel hvis det er sånn at han VAR interessert. Da er han i så fall avstumpet følelsesmessig på noe vis, helt uten innsikt i hvordan egen oppførsel påvirker andre. Eller så bryr han seg ikke (noe som er frekt). Ingenting av dette er attraktivt for meg. -ts

Vet ikke hva som kom i veien. Men du kunne jo gjerne spurt hvorfor du ikke hadde hørt fra ham på så lenge. 

Men hvis du ikke er interessert i det hele tatt, så er det vel bare like greit å la være.

Skrevet

Ts, jeg har faktisk etter lang tid kontaktet noen dater jeg hadde tidligere. Det går vel fint an å bry seg selv om jeg ikke kontakter jevnlig hver dag.

Skrevet

Du syns det er helt innafor å bryte kontakten ved å la være å åpne en mld, en mld som var svar på hans mld til henne, og dette var midt i en samtale. For så å sende en mld en mnd senere og late som ingenting?

Det er dårlig gjort å kutte kontakten på den måten. De hadde snakket sammen hver dag, både før og etter daten, han ga ingen tegn på at han ikke var interessert, heller tvert imot. Og da er det feigt, og ikke minst frekt å tro at man kan behandle andre på den måten, for så å ta kontakt etter lang tid som om ingenting hadde skjedd, og forvente at den andre skaø stå klar med åpne armer.

Anonymkode: a0f04...d35

• Liker 3
Skrevet
exictence skrev (1 time siden):

Ts, jeg har faktisk etter lang tid kontaktet noen dater jeg hadde tidligere. Det går vel fint an å bry seg selv om jeg ikke kontakter jevnlig hver dag.

Jojo, hvis det er din konsekvente adferd. Men når man kontakter hver dag, flere ganger daglig over tid, og så plutselig slutter i TRETTI dager... da begynner man jo å lure litt, er du ikke enig?

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Det er jo nettopp det jeg gjorde, jeg leste den og slettet den.

Jeg synes det er frekt å sende melding til noen man har ghostet (jeg synes det er frekt å ghoste også). Jeg gjør ikke sånt selv.

Og denne argumentasjonen din "kan ikke se noe frekt i å sende deg en melding"... nei, det er ikke frekt å sende meldinger til folk i seg selv, men det er vel ganske frekt å sende meldinger til folk du har ghostet.

Er det feil at jeg deler denne opplevelsen for å høre hva andre synes? Hva er problemet?

Synes ikke det er feil av deg å dele dette, ts!! Jeg forstår frustrasjonen din. 

Jeg synes du har gjort helt riktig her, ved å ikke svare. Det fortjener han faktisk ikke. Også føler jeg at dersom det faktisk hadde vært en reell årsak bak hans stillhet, hadde jo de fleste oppegående mennesker ha klart å si hva som hadde skjedd. Når han bare kommer tilbake som troll i eske 😅 er det helt rimelig av deg å la være å svare. Ærlig talt, hva folk idag kan finne på ut av ren egoisme :P 

• Hjerte 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (11 timer siden):

Jojo, hvis det er din konsekvente adferd. Men når man kontakter hver dag, flere ganger daglig over tid, og så plutselig slutter i TRETTI dager... da begynner man jo å lure litt, er du ikke enig?

Hm. Normalt tenker jeg ikke at det er så rart. 

Men sånn som det var med din kontakt, så hadde jeg nok undret meg over hvorfor han plutselig stoppet med meldingene. Og siden jeg var interessert. 

Men var det ikke sånn at han spurte deg om noe, og du svarte på det, men spurte ikke noe igjen? Mest sannsynlig hadde jeg vel sendt en melding til like etter og spurt ham om noe. Hvis jeg var interessert.

Men jeg er jo enig i at det er frekt å ikke svare på spørsmål.

Det har hendt at jeg har vært veldig interessert i en mann, men så har det vist seg at han ikke er så initiativrik på meldingene som det jeg er. Da har jeg og latt det gå en stund for å håpe og se om han våkner litt mer. Har han ikke det, så har jeg gjerne sendt en ny melding etter noen uker igjen.

Noen kan jo også først få ordentlige følelser etter en god stund med vanlig vennskap over tid. Jeg tror man kan knytte mye kjærlighet sammen med bare å være mye sammen og ha det kjekt.

Skrevet
AnonymBruker skrev (12 timer siden):

Du syns det er helt innafor å bryte kontakten ved å la være å åpne en mld, en mld som var svar på hans mld til henne, og dette var midt i en samtale. For så å sende en mld en mnd senere og late som ingenting?

Det er dårlig gjort å kutte kontakten på den måten. De hadde snakket sammen hver dag, både før og etter daten, han ga ingen tegn på at han ikke var interessert, heller tvert imot. Og da er det feigt, og ikke minst frekt å tro at man kan behandle andre på den måten, for så å ta kontakt etter lang tid som om ingenting hadde skjedd, og forvente at den andre skaø stå klar med åpne armer.

Å bruke tid på det er jo en annen ting, er der TS burde ha stoppet. Ikke lage en tråd på nett.

Dette vil skje igjen, å bli avvist.

Skrevet

Litt teknisk spørsmål, men når dere sendte meldinger, gjorde dere det på sms eller messenger?

Hvis det er sms er jeg enig i at det er et dårlig tegn. MEN hvis det er messenger kan det faktisk være en teknisk glipp.

Har opplevd det selv, men med en venn. Jeg fyrte avgårde en melding når jeg var i området jeg visste hen bodde, og så svarte hen aldri. Jeg tenkte ikke mer på det, men nevnte det neste gang vi traff hverandre. Da sammenliknet vi messenger-samtalene våre og så at hen faktisk ikke hadde mottatt meldingen fra meg, mens i min app var den sendt. Hen hadde opplevd det med andre også, altså at det var noen meldinger som aldri kom frem til hen.

Så hvis det er det som skjedde her så blir jo hendelsesforløpet for han noe sånt som dette: han sender deg melding om hvordan dagen din har vært, du svarer ikke. Han vil ikke trenge seg på, sender deg ny melding når det har gått passe tid (en måned-ish).

Det er i hvert fall en mulighet, selv om det bare blir spekulasjoner å anta det ene eller det andre uten å ha snakket med fyren eller evt. via deres felles bekjente. 

Skrevet

Han var vel ikke så gira? Og så støtte han på en tørketid, så han måtte bla litt tilbake i notatene sine?

Hva du måtte synes er "frekt" spiller ingen rolle, det holder lenge å finne en enkelt dame som fortsatt er interessert.

Don’t care. Got laid. 🤷

Skrevet

Det er litt merkelig ja, men kan jo være mange ulike grunner til at kommunikasjonen stoppet opp. Du kan ikke vite hvorfor uten å spørre han direkte. 

Høres ikke ut som du var så innmari interessert selv heller, eller tar jeg feil? Du sendte jo heller ingen meldinger de 30 dagene, så om det faktisk er tilfelle at han ikke så den, så kan jo han tenke at du ghostet han.

Anonymkode: 51bcc...7a3

Skrevet
AnonymBruker skrev (På 19.9.2023 den 15.06):

Har du forslag til troverdige forklaringer til at en bare plutselig slutter å svare, midt i en samtale? Og vedkommende er synlig aktiv på some?

Nei, det har jeg ikke. Som jeg skrev så er det han som kan svare å det. 

Anonymkode: 4c5f0...77e

Skrevet
AnonymBruker skrev (På 19.9.2023 den 17.16):

Du høres ut som et perfekt offer for en sånn taktikk. 

Anonymkode: 8916e...f1b

Det var da et ytterst meningsløst svar? Eller hva mener du egentlig?

Anonymkode: 4c5f0...77e

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 19.9.2023 den 1.21):

Jeg var på en date med en fyr, initiert av en felles bekjent som syntes vi kunne være en god match. Og daten var fin den, vi prata og lo, og skiltes med en klem. Han skrev til meg på messenger i de kommende dagene og vi hadde fine samtaler der. Jeg var egentlig forberedt på en ny date, men... en dag spurte han meg hvordan dagen min hadde vært, jeg svarte... og meldingen ble aldri åpnet. Jeg så jo at han var pålogget og aktiv på Face, postet masse bilder etc.

Jeg tenkte at ok, jeg er ghosta... sånn er livet. SÅ, i dag, EN måned senere, får jeg melding "hvordan går det?"

Og mitt store spørsmål er nå... hvordan kan en tilsynelatende oppegående og voksen mann mene at det er ok å la være å åpne en melding fra noen i EN måned, for så å komme på banen som ingenting har skjedd? Er ikke dette ganske frekt? Jeg kommer ikke til å svare, får ekstremt dårlige vibes av sånt.

Ga du opp etter en melding? Hvorfor sendte du ikke en ny melding?

Anonymkode: 6f3b3...47c

Skrevet
Malvinka skrev (På 20.9.2023 den 21.59):

Kan være han ikke har sett meldingen. Jeg opplever ofte at min mann spør hvorfor jeg ikke svarer på meldingen som er sendt og jeg får den ikke opp før jeg åpner chat vindu med han. Prøver overhode ikke ignorere min mann 😄

Jeg tenkte det samme, da jeg opplever at jeg aldri får noe varsel fra messenger lenger. Jeg ser ikke meldinger før jeg går inn i messenger. Men som en annen sa så er man vel uansett litt mer ivrig å sjekke messenger om man driver og melder med en ny flørt, så i dette tilfellet var det nok en halvinteressert fyr som fant noe mer interessant en periode. Eller eventuelt prøvde å være utilgjengelig for å teste TS.
Jeg hadde latt være å svare fyren, slettet chatten og gått videre. Folk som driver og spiller spill er ikke interessant uansett. Jeg liker ærlige folk som man vet hvor man har.

AnonymBruker skrev (På 21.9.2023 den 15.30):

Jøss, så følelsesløs du er da. Ideelt sett driter man i sånne folk som leker dating og spiller spill med andres tid og følelser, men nå er det nå sånn at mange dater og chatter fordi de har følelser for den andre personen og ønsker at det skal bli noe mer. Selvsagt blir man skuffet når de bare driter i å svare og later som ingenting, for så å ta kontakt en måned senere. Det handler ikke om alder, alle blir skuffet når de blir ghostet av noen de faktisk er interessert i. Dersom TS bare var ute etter et ligg hadde hun neppe brydd seg.
Å lufte saken på et diskusjonsforum er helt legitimt og fullt forståelig. Selv om man innerst inne vet hva som foregår og at denne fyren ikke er noe å satse på. Det finnes vel ingen tema så små og uinteressante at de ikke går an å drøfte på KG ;)

Anonymkode: 36cc2...e5a

Skrevet
exictence skrev (8 timer siden):

Hm. Normalt tenker jeg ikke at det er så rart. 

Men sånn som det var med din kontakt, så hadde jeg nok undret meg over hvorfor han plutselig stoppet med meldingene. Og siden jeg var interessert. 

Men var det ikke sånn at han spurte deg om noe, og du svarte på det, men spurte ikke noe igjen? Mest sannsynlig hadde jeg vel sendt en melding til like etter og spurt ham om noe. Hvis jeg var interessert.

Men jeg er jo enig i at det er frekt å ikke svare på spørsmål.

Det har hendt at jeg har vært veldig interessert i en mann, men så har det vist seg at han ikke er så initiativrik på meldingene som det jeg er. Da har jeg og latt det gå en stund for å håpe og se om han våkner litt mer. Har han ikke det, så har jeg gjerne sendt en ny melding etter noen uker igjen.

Noen kan jo også først få ordentlige følelser etter en god stund med vanlig vennskap over tid. Jeg tror man kan knytte mye kjærlighet sammen med bare å være mye sammen og ha det kjekt.

Men det er jo litt vanskelig å spørre om noe tilbake når han ikke leser eller åpner meldingene mine?

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Å bruke tid på det er jo en annen ting, er der TS burde ha stoppet. Ikke lage en tråd på nett.

Dette vil skje igjen, å bli avvist.

Hva skal man lage tråder om på et forum som heter Singelliv og dating da mener du?

• Nyttig 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...