Gå til innhold

Er det ikke ganske frekt?

Fremhevede innlegg

Skrevet
Inverto skrev (7 timer siden):

Going Cold som det kalles. Det er en test oftest gjort av kvinner og ikke menn.
Men det er altså at personen blir taus og skriver ikke til deg og svarer deg.
Denne testen er for å se om du er desperat etter han, 
og for å finne ut om du klarer å tenke på andre ting enn ham.
Du failer denne testen ved å sende ham mange meldinger,
bli aggressiv, kutte han ut, eller begynner å tvile på deg selv.

Det riktige å gjøre her er å gi det tid, så skal du se at han kontakter deg igjen
HVIS han er interessert. Om han gjør det er det viktig at du ikke eksploderer i glede og energi.
Play it cool

Men som jeg sa, denne testen er oftest utført av kvinner på menn.
Og vi vet alle at menn og kvinner tenker og fføler annerledes

Herrefred… Har ikke folk viktigere ting å bruke tid og tanker på? 😅 Liker man noen og ønsker kontakt, tar man kontakt. Dersom det ikke er gjensidig går man videre. Det er ganske meningsløst å spille spill ikke alle vet de deltar i 😅

Anonymkode: ec402...852

• Liker 3
  • Nyttig 5
Videoannonse
Annonse
Skrevet

"Hvordan går det?"

Lameste meldingen man noen gang kunne sendt. Jeg hadde blitt irritert. Etter så lang tid, kunne man vel kommet opp med noe bedre enn det der?

La det gå en måned også svarer du han.

Anonymkode: 53e10...617

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Herrefred… Har ikke folk viktigere ting å bruke tid og tanker på? 😅 Liker man noen og ønsker kontakt, tar man kontakt. Dersom det ikke er gjensidig går man videre. Det er ganske meningsløst å spille spill ikke alle vet de deltar i 😅

Bare fordi du ikke gjør det, så betyr det ikke at andre ikke gjør det

Skrevet
AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Haha, det er NØYAKTIG dette jeg har gjort 😅 han har så godt av det.

Anonymkode: 837e4...79f

Good girl! 👏

• Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

"Hvordan går det?"

Lameste meldingen man noen gang kunne sendt. Jeg hadde blitt irritert. Etter så lang tid, kunne man vel kommet opp med noe bedre enn det der?

La det gå en måned også svarer du han.

Anonymkode: 53e10...617

Hadde vært enig i å vente med å svare hvis man med det ikke hadde bevist at han var såpass betydningsfull for meg at jeg tenkte på han og planla en hel måned for han. Det beste er å ikke svare. Ever.

Spesielt ikke hvis han tar kontakt igjen, da har man enda mer overtaket.

Det er selvfølgelig kjipt å spille slike spill, men det er det eneste slike folk forstår. Og de er ikke vant til at oppførselen deres får konsekvenser, så hvis den plutselig gjør det så er det da de plutselig begynner å føle på ubehagelige følelser. Og det er jo det man vil at de skal. 😁

• Liker 1
Skrevet

Jeg tenker at hvis voksne folk spiller et spill, så er de ikke verdt tiden min.

Sendte avgårde en melding til ei dame i går - sett meldingen, men ikke svart (vi snakker over 20 timer siden). Da ofrer jeg ikke vedkommende en tanke til og går videre med livet.

Jeg er hverken desperat eller har hastverk. Leke gjorde jeg når jeg var liten gutt.

Anonymkode: 269aa...e5b

• Liker 2
  • Nyttig 2
Skrevet

"Unnskyld, men hvem var du igjen?"

Anonymkode: 4051b...7c0

• Liker 2
  • Nyttig 1
Skrevet

Jeg kommer ikke til å skrive til han, verken nå eller om en måned :) Hvis han er frekk nok til å kontakte meg på nytt, så skal jeg benytte anledningen til å si hva jeg mener, og kun det.

Denne oppførselen er et såpass rødt flagg for meg at jeg er HELT sikker på at det kommer til å bite meg i ræva hvis jeg tar han "inn i varmen" igjen. Jeg er ikke ny i datinglivet, men jeg synes denne var overraskende stygg, i og med at vi fikk såpass god kontakt, har felles bekjente, er voksne...etc.

• Liker 2
  • Hjerte 2
Skrevet

Han er vel bedre kvalifisert til å svare på dette enn oss. Kanskje han har en helt troverdig unnskyldning. Da er det dumt å miste en potensiell fyr. For det er vel ikke en konkurranse i å være mest avvisende?

Anonymkode: 4c5f0...77e

Skrevet
AnonymBruker skrev (46 minutter siden):

Han er vel bedre kvalifisert til å svare på dette enn oss. Kanskje han har en helt troverdig unnskyldning. Da er det dumt å miste en potensiell fyr. For det er vel ikke en konkurranse i å være mest avvisende?

Har du forslag til troverdige forklaringer til at en bare plutselig slutter å svare, midt i en samtale? Og vedkommende er synlig aktiv på some?

Anonymkode: a0f04...d35

• Liker 2
  • Nyttig 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Du høres ut som et perfekt offer for en sånn taktikk. 

Anonymkode: 8916e...f1b

• Liker 3
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 timer siden):

"Unnskyld, men hvem var du igjen?"

Anonymkode: 4051b...7c0

Den tar jeg... alltid. Gnir det inn.

"Åja, har sletta nr ditt, "

Anonymkode: 84c2a...019

• Liker 1
Skrevet
Inverto skrev (19 timer siden):

Going Cold som det kalles. Det er en test oftest gjort av kvinner og ikke menn.
Men det er altså at personen blir taus og skriver ikke til deg og svarer deg.
Denne testen er for å se om du er desperat etter han, 
og for å finne ut om du klarer å tenke på andre ting enn ham.
Du failer denne testen ved å sende ham mange meldinger,
bli aggressiv, kutte han ut, eller begynner å tvile på deg selv.

Det riktige å gjøre her er å gi det tid, så skal du se at han kontakter deg igjen
HVIS han er interessert. Om han gjør det er det viktig at du ikke eksploderer i glede og energi.
Play it cool

Men som jeg sa, denne testen er oftest utført av kvinner på menn.
Og vi vet alle at menn og kvinner tenker og fføler annerledes

Tro meg, det er ikke sjeldent menn gjør dette.

Anonymkode: 0a25a...799

• Nyttig 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 19.9.2023 den 1.21):

Jeg var på en date med en fyr, initiert av en felles bekjent som syntes vi kunne være en god match. Og daten var fin den, vi prata og lo, og skiltes med en klem. Han skrev til meg på messenger i de kommende dagene og vi hadde fine samtaler der. Jeg var egentlig forberedt på en ny date, men... en dag spurte han meg hvordan dagen min hadde vært, jeg svarte... og meldingen ble aldri åpnet. Jeg så jo at han var pålogget og aktiv på Face, postet masse bilder etc.

Jeg tenkte at ok, jeg er ghosta... sånn er livet. SÅ, i dag, EN måned senere, får jeg melding "hvordan går det?"

Og mitt store spørsmål er nå... hvordan kan en tilsynelatende oppegående og voksen mann mene at det er ok å la være å åpne en melding fra noen i EN måned, for så å komme på banen som ingenting har skjedd? Er ikke dette ganske frekt? Jeg kommer ikke til å svare, får ekstremt dårlige vibes av sånt.

Har gjort slik selv i blant. 
Dette tyder på at du er bra nok til å bli vurdert, men at han i den mellomliggende perioden hadde noe annet på gang som var mer attraktivt. Så gikk dette kanskje i vasken og du ble hentet frem igjen. 

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 19.9.2023 den 1.21):

Jeg var på en date med en fyr, initiert av en felles bekjent som syntes vi kunne være en god match. Og daten var fin den, vi prata og lo, og skiltes med en klem. Han skrev til meg på messenger i de kommende dagene og vi hadde fine samtaler der. Jeg var egentlig forberedt på en ny date, men... en dag spurte han meg hvordan dagen min hadde vært, jeg svarte... og meldingen ble aldri åpnet. Jeg så jo at han var pålogget og aktiv på Face, postet masse bilder etc.

Jeg tenkte at ok, jeg er ghosta... sånn er livet. SÅ, i dag, EN måned senere, får jeg melding "hvordan går det?"

Og mitt store spørsmål er nå... hvordan kan en tilsynelatende oppegående og voksen mann mene at det er ok å la være å åpne en melding fra noen i EN måned, for så å komme på banen som ingenting har skjedd? Er ikke dette ganske frekt? Jeg kommer ikke til å svare, får ekstremt dårlige vibes av sånt.

Kanskje han rett og slett ikke så meldingen av en eller annen grunn. 

Hvorfor var du egentlig forberedt på en ny date? Var det fordi dere kanskje avsluttet chattingen, eller den fadet ut, men så spurte han en gang osv? Kanskje han hadde deg i tankene en tankefull kveld, og ville høre hvordan det gikk med deg. Så glemte han seg litt. Trodde egentlig dere hadde avsluttet. Han så ikke etter om du hadde svart, og glemte hele greien en stund. Hvem vet.

Synes i hvert fall ikke det var frekt av ham å spørre deg igjen senere om hvordan det går. Du hadde jo svart på den forrige meldingen. Var det noe å kommentere av ham, tenker du?

Skrevet
On 9/19/2023 at 11:48 AM, AnonymBruker said:

Dette! Helt insane hvordan enkelte mennesker oppfører seg. 42 nå, lykkelig gift på 12. året. Takker GUD for at jeg slipper å forholde meg til folk som forholder seg til andre og deres følelser som om det hele var et parti sjakk. Nei. Takk. Ikke rart folk er evig single om de holder på sånn.

Liker du noen? Ta kontakt, vis det. Vær direkte og ærlig. Funka alltid for meg i 20-åra; hadde to langvarige forhold på 2.5 og 4 år, og skjønte heller ikke dengang hvorfor kompiser og venninner holdt på som de gjorde med dette grusomme spillet. Virker som om noen blir helt avhengig av det også. Ser mange fortsatt sliter med å etablere langvarige relasjoner - selv om de sier at de vil... Tragisk, er det. 

TS: Du gjør helt det rette her. Move on. Next. Hvis han skriver igjen er det bare å si passe kult og nonchalant at du foretrekker menn som er direkte og konsekvente i kommunikasjonsform, og det å vente en måned med å svare tyder på at han ikke helt er det du er ute etter på det området, så da er det greit å runde av her. No hard feelings og vi sees sikkert en eller annen gang og lykke til videre :)

Anonymkode: a2771...5d6

• Nyttig 2
Skrevet

Kan være han ikke har sett meldingen. Jeg opplever ofte at min mann spør hvorfor jeg ikke svarer på meldingen som er sendt og jeg får den ikke opp før jeg åpner chat vindu med han. Prøver overhode ikke ignorere min mann 😄

• Liker 1
Skrevet
exictence skrev (21 timer siden):

Kanskje han rett og slett ikke så meldingen av en eller annen grunn. 

Hvorfor var du egentlig forberedt på en ny date? Var det fordi dere kanskje avsluttet chattingen, eller den fadet ut, men så spurte han en gang osv? Kanskje han hadde deg i tankene en tankefull kveld, og ville høre hvordan det gikk med deg. Så glemte han seg litt. Trodde egentlig dere hadde avsluttet. Han så ikke etter om du hadde svart, og glemte hele greien en stund. Hvem vet.

Synes i hvert fall ikke det var frekt av ham å spørre deg igjen senere om hvordan det går. Du hadde jo svart på den forrige meldingen. Var det noe å kommentere av ham, tenker du?

Jeg var forberedt på en ny date fordi han holdt daglig kontakt etter den første daten. Han tok ofte kontakt både 2 og 3 ganger i løpet av en dag, sendte bilder, god morgen, god natt osv og vi chattet en god del. Jeg tenkte at det gjør man jo ikke, hvis man har vært på date og ikke syntes det fungerte. Da ønsker man jo å fade kontakten ut, helst.

Chattingen hadde ingen pause, den ble brått avsluttet da han plutselig ikke åpnet meldingen fra meg en kveld, der jeg svarte på et spørsmål han hadde stilt. At han ikke hadde svart ville ikke vært SÅ ille, for som du antyder; det var kanskje ikke all verden å svare på, kanskje han sovnet i løpet av den halvtimen det tok meg å svare etc. MEN, når meldingen aldri blir åpnet, så begynner jeg jo å lure. Det gikk faktisk TRETTI dager.

Når man ikke åpner meldingen fra meg, så synes i hvert fall jeg det er vanskelig å skrive enda flere meldinger. Jeg klarte ikke å finne noen god forklaring på hvorfor han sluttet å kommunisere i 30 dager.

Vi får jo aldri vite eksakt hva som skjedde og hva han tenker, men jeg synes uansett dette er tullete oppførsel hvis det er sånn at han VAR interessert. Da er han i så fall avstumpet følelsesmessig på noe vis, helt uten innsikt i hvordan egen oppførsel påvirker andre. Eller så bryr han seg ikke (noe som er frekt). Ingenting av dette er attraktivt for meg. -ts

• Hjerte 1
Skrevet
Malvinka skrev (16 timer siden):

Kan være han ikke har sett meldingen. Jeg opplever ofte at min mann spør hvorfor jeg ikke svarer på meldingen som er sendt og jeg får den ikke opp før jeg åpner chat vindu med han. Prøver overhode ikke ignorere min mann 😄

Ser den, men hvis messenger var den eneste kommunikasjonsformen du hadde med en person du var interessert i, så ville du sikkert sjekket messenger innimellom for å se hva som skjer, spesielt hvis kommunikasjonen brått og uventet stopper opp? Da ville du sett meldingen. Du ville sikkert husket at du stilte personen et spørsmål som du aldri fikk svar på, og lure på hva som skjedde? Du trenger ikke stresse med dette fordi du antageligvis bor sammen med mannen din og treffer han daglig uansett. Derfor er ikke messenger så viktig for dere. Hvis "ingen messenger = ingen kommunikasjon", så ville du nok vært litt mer "på". -ts

• Liker 3
Skrevet
Alfahann skrev (22 timer siden):

Har gjort slik selv i blant. 
Dette tyder på at du er bra nok til å bli vurdert, men at han i den mellomliggende perioden hadde noe annet på gang som var mer attraktivt. Så gikk dette kanskje i vasken og du ble hentet frem igjen. 

Jeg vet, det er enten det du sier, eller så er han bare ikke spesielt engasjert. Og som sagt, ingen av delene er en spesielt bra deal for meg. -ts

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...