Gå til innhold

Er det ikke ganske frekt?

Fremhevede innlegg

Skrevet

Jeg var på en date med en fyr, initiert av en felles bekjent som syntes vi kunne være en god match. Og daten var fin den, vi prata og lo, og skiltes med en klem. Han skrev til meg på messenger i de kommende dagene og vi hadde fine samtaler der. Jeg var egentlig forberedt på en ny date, men... en dag spurte han meg hvordan dagen min hadde vært, jeg svarte... og meldingen ble aldri åpnet. Jeg så jo at han var pålogget og aktiv på Face, postet masse bilder etc.

Jeg tenkte at ok, jeg er ghosta... sånn er livet. SÅ, i dag, EN måned senere, får jeg melding "hvordan går det?"

Og mitt store spørsmål er nå... hvordan kan en tilsynelatende oppegående og voksen mann mene at det er ok å la være å åpne en melding fra noen i EN måned, for så å komme på banen som ingenting har skjedd? Er ikke dette ganske frekt? Jeg kommer ikke til å svare, får ekstremt dårlige vibes av sånt.

Anonymkode: 837e4...79f

• Liker 4
  • Nyttig 5
Videoannonse
Annonse
Skrevet
9 minutter siden, AnonymBruker said:

Jeg var på en date med en fyr, initiert av en felles bekjent som syntes vi kunne være en god match. Og daten var fin den, vi prata og lo, og skiltes med en klem. Han skrev til meg på messenger i de kommende dagene og vi hadde fine samtaler der. Jeg var egentlig forberedt på en ny date, men... en dag spurte han meg hvordan dagen min hadde vært, jeg svarte... og meldingen ble aldri åpnet. Jeg så jo at han var pålogget og aktiv på Face, postet masse bilder etc.

Jeg tenkte at ok, jeg er ghosta... sånn er livet. SÅ, i dag, EN måned senere, får jeg melding "hvordan går det?"

Og mitt store spørsmål er nå... hvordan kan en tilsynelatende oppegående og voksen mann mene at det er ok å la være å åpne en melding fra noen i EN måned, for så å komme på banen som ingenting har skjedd? Er ikke dette ganske frekt? Jeg kommer ikke til å svare, får ekstremt dårlige vibes av sånt.

Kanskje han ikke så meldingen.

• Liker 6
  • Nyttig 1
Skrevet

Har opplevd noe av det samme, og da fikk jeg vite leeenge etterpå at han ikke hadde vært over hun han hadde datet før meg. Vi hadde hatt lange og fine samtaler over flere uker, så jeg skjønte ikke hvorfor det ble plutselig ble stopp. Da han et år etter var klar for meg, hadde jeg for lengst gått videre (heldigvis). Jeg er gift nå, han er fortsatt singel.

Anonymkode: 40f69...012

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet
Akkarogg skrev (Akkurat nå):

😂😂😂 For å kjøpe denne skal man virkelig legge godviljen til..

Frekt ja! Til nød dersom han hadde kommet med en god forklaring i første melding, men å late som ingenting? Bare NEI…

Anonymkode: 32b5e...9bc

• Liker 12
  • Hjerte 1
  • Nyttig 2
Skrevet
Just now, AnonymBruker said:

Frekt ja! Til nød dersom han hadde kommet med en god forklaring i første melding, men å late som ingenting? Bare NEI…

Hey jeg prøvde.. 🤷‍♂️

• Liker 2
  • Nyttig 2
Skrevet

jo, frekt og dårlig stil.

• Liker 2
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Enig... det får være grenser på naivitet. Hvorfor skulle han plutselig ikke greie å se den meldingen, når han hadde greid å se meldinger fra meg HVER dag i nesten en uke? Og om jeg skulle gjort en sånn tabbe, så hadde jeg i hvert fall adressert det og sagt "beklager virkelig". Jeg liker ikke ghosting, men tenkte at, greit... hvis han synes det er enklest sånn, så tar jeg den. Men da forventer jeg faktisk at han holder seg unna. Han har vist meg at han ikke bare er en feiging som ghoster, men også ekstremt frekk! Dodged a bullet! - ts

• Liker 4
  • Hjerte 1
Skrevet
Inverto skrev (17 minutter siden):

Tja, litt slik som dere kvinner tester menn ;) 

Hvordan mener du han testet meg? ts

• Liker 2
  • Nyttig 1
Skrevet

Han har sikkert funnet en annen å kommunisere med i mellomtiden. Når det ikke fungerte prøvde han å gå tilbake til deg.

• Liker 1
  • Nyttig 10
Skrevet
AnonymBruker skrev (17 minutter siden):

Hvordan mener du han testet meg? ts

Going Cold som det kalles. Det er en test oftest gjort av kvinner og ikke menn.
Men det er altså at personen blir taus og skriver ikke til deg og svarer deg.
Denne testen er for å se om du er desperat etter han, 
og for å finne ut om du klarer å tenke på andre ting enn ham.
Du failer denne testen ved å sende ham mange meldinger,
bli aggressiv, kutte han ut, eller begynner å tvile på deg selv.

Det riktige å gjøre her er å gi det tid, så skal du se at han kontakter deg igjen
HVIS han er interessert. Om han gjør det er det viktig at du ikke eksploderer i glede og energi.
Play it cool

Men som jeg sa, denne testen er oftest utført av kvinner på menn.
Og vi vet alle at menn og kvinner tenker og fføler annerledes

Skrevet
petterm skrev (20 minutter siden):

Han har sikkert funnet en annen å kommunisere med i mellomtiden. Når det ikke fungerte prøvde han å gå tilbake til deg.

Det kan sikkert stemme, selv om han ikke slår meg som noen Don Juan i grunnen... men ja. Noe skjedde der :D men uansett irriterende at han tror det er sånn det fungerer. At han tror det, det er et tegn på mange forskjellige dårlige egenskaper.

• Hjerte 1
Skrevet
Inverto skrev (3 minutter siden):

Det riktige å gjøre her er å gi det tid, så skal du se at han kontakter deg igjen
HVIS han er interessert. Om han gjør det er det viktig at du ikke eksploderer i glede og energi.
Play it cool

Han var litt rask på labben i så fall, etter bare EN date og en liten klem. Ingen blir desperat etter folk SÅ raskt, vel.

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (18 minutter siden):

Han var litt rask på labben i så fall, etter bare EN date og en liten klem. Ingen blir desperat etter folk SÅ raskt, vel.

Kanskje han er feig eller nervøs. Mennesker er kompliserte

Skrevet
Inverto skrev (3 timer siden):

Play it cool

Den eneste jeg har hørt gjør dette er mann. Han sier det selv. Ved å bli fjern og kald tror han at han virker mer uoppnåelig og at kvinnene ønsker ham sterkere og går mer etter ham.

Det ville ikke fungert på meg, for jeg fungerer heller et prinsippet høyt henger de og sure er de. Men ser ikke bort fra at han opplever at det virker. Jeg synes det er en kynisk måte å forholde seg til mennesker på.

Anonymkode: 892e2...e6c

• Liker 4
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (43 minutter siden):

Den eneste jeg har hørt gjør dette er mann. Han sier det selv. Ved å bli fjern og kald tror han at han virker mer uoppnåelig og at kvinnene ønsker ham sterkere og går mer etter ham.

Det ville ikke fungert på meg, for jeg fungerer heller et prinsippet høyt henger de og sure er de. Men ser ikke bort fra at han opplever at det virker. Jeg synes det er en kynisk måte å forholde seg til mennesker på.

Både menn og kvinner tester hverandre i datingfasen, og det kan skje underbevisst. Men jeg tror at dette er noe som reduseres med alderen

Skrevet
Akkarogg skrev (6 timer siden):

En klassisk livsløgn.  

Anonymkode: 84c2a...019

• Liker 5
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Hvis det er det han driver med, så er det en veldig usunn og umoden oppførsel som vitner om mye rart, synes jeg. Enten så er han ikke helt god, eller så er han uinteressert og frekk. Jeg skygger i hvertfall banen! ts

• Liker 2
  • Nyttig 1
Skrevet

Jeg hadde ikke svart. Sånne folk hadde jeg ikke villet ha noe med å gjøre.

Jeg hadde åpnet meldingen da, bare for å vise at jeg virkelig ikke bryr meg. Hvis du ikke åpner den så kan han finne på å tro at du bare ikke har sett den. Vis at du har sett den men at han ikke er verdt å svare. :)

• Liker 1
  • Nyttig 5
Skrevet
Blåttvann skrev (6 minutter siden):

Jeg hadde ikke svart. Sånne folk hadde jeg ikke villet ha noe med å gjøre.

Jeg hadde åpnet meldingen da, bare for å vise at jeg virkelig ikke bryr meg. Hvis du ikke åpner den så kan han finne på å tro at du bare ikke har sett den. Vis at du har sett den men at han ikke er verdt å svare. :)

Haha, det er NØYAKTIG dette jeg har gjort 😅 han har så godt av det.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...