Noldi Skrevet 1. mai 2024 Forfatter #81 Del Skrevet 1. mai 2024 Amatariel skrev (På 29.4.2024 den 14.04): Etter en slik uke trenger man en klem! Håper barna har kommet seg nå og at du er på vei til å innhente noe energi. Det trenger jeg virkelig ja! Nå er barna endelig tilnærmet friske *bank i bordet*🤞🏼 Begge barna mine har astma, noe som kan gjøre selv de letteste forkjølelser til de lengste og tøffeste sykdomsperiodene😮💨 men jeg tror virkelig vi er over kneika🤞🏼 Håper jeg kan komme meg en tur på treningssenteret i morgen, men tør nesten ikke si det høyt, i frykt for at et virus rundt oss skal høre meg og ta bolig i barna eller meg igjen😅🤒 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Noldi Skrevet 2. mai 2024 Forfatter #82 Del Skrevet 2. mai 2024 Noldi skrev (12 timer siden): Håper jeg kan komme meg en tur på treningssenteret i morgen, men tør nesten ikke si det høyt, i frykt for at et virus rundt oss skal høre meg og ta bolig i barna eller meg igjen😅🤒 Jeg gir opp!! Minstemann fikk selvfølgelig feber igjen i natt😩 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Amatariel Skrevet 2. mai 2024 #83 Del Skrevet 2. mai 2024 Åå så uflaks! Noen får virkelig mer enn andre Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Noldi Skrevet 2. mai 2024 Forfatter #84 Del Skrevet 2. mai 2024 Amatariel skrev (4 timer siden): Åå så uflaks! Noen får virkelig mer enn andre Noen ganger kommer disse sykdomsperiodene litt på rappen her😅 men sånn er det vel kanskje for flere med små barn🙈 Nå har begge to blitt syke igjen, så det er bare å spenne på seg sikkerhetsbeltet og prøve å holde seg fast i svingene… Problemet mitt er at det går så i ett når begge to er syke, og jeg tyr rett til drittmat når alt er stress. Det er dag én av sykdomsrunde nummer to, og allerede drømmer jeg om kanelboller, godteri, takeaway og alt annet jeg kan «trøste» meg med. Og dét kommer ikke akkurat godt med når man prøver å skjerpe seg og gå ned i vekt.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Noldi Skrevet 3. mai 2024 Forfatter #85 Del Skrevet 3. mai 2024 Startvekt: 72kg Januar: 69,7kg (-2,3kg) Februar: 68,3kg (-1,4kg) Mars: 67,7kg (-0,6kg) April: 67,3kg (-0,4kg) Mai: 66,2kg (-1,1kg) Dette er SÅ frustrerende at jeg har ikke ord!😩 jeg hadde håpet på minimum en halv kilo mer.. Det er helt tydelig at jeg enten må endre fremgangsmåten, eller endre sinnet til å være fornøyd med tempoet det går i. Hva jeg lander på vet jeg ikke enda. De rundt meg har begynt å si ting som «så tynn du har blitt» «så sprek du ser ut» osv. Jeg prøver å tenke at dette er bra! Da må jo det jeg gjør fungere. Problemet mitt er at jeg merker det ikke noe særlig på klær eller vekten i det siste. Jeg er helt sikker på at jeg har lagt på meg masse muskler siden jeg startet, og det er jeg veldig fornøyd med. Så jeg hadde nok hatt et høyere nedgangstall om jeg bare hadde gått ned i fett og ikke opp i muskler samtidig. Men likevel er jeg ikke helt fornøyd. Jeg er i et limboland av å ikke skjønne om det ekstra jeg bærer på nå kun er fett som jeg ikke blir kvitt, eller om det også er løs hud som jeg ikke får gjort noe med. Noen ganger har jeg til og med tenkt at jeg har lyst til å dra til en eller annen lege eller noe i den duren som kan hjelpe meg fremover, men dette er en tanke som ikke blir realistisk. Uansett er jeg ikke helt fornøyd nå. Jeg føler meg fortsatt som en slapp og bløt pose med halvsmeltet meierismør. Jeg ville jo bli strammere i strikken😩 Jeg har kjøpt en bikini til sommeren som jeg ikke har turt å prøve en gang. Gikk i badedrakt hele sommeren i fjor, og følte alle kunne lese usikkerheten i panna mi. Hadde gledet meg til å bruke bikini i år og være stolt av meg selv, men nå vet jeg jaggu ikke om jeg får det til i år heller. Er tiden med bikini virkelig over for meg? Det gir meg aldersangst ,kjærlighetssorg og en følelse av at jeg har mistet meg selv i graviditeter og småbarnsliv.. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Janeidet Skrevet 3. mai 2024 #86 Del Skrevet 3. mai 2024 Jeg kjenner meg veldig igjen i tankene dine rundt egen kropp. Særlig det med fett og løs hud. Det kjennes litt som å kjempe et tapt slag, siden jeg aldri kommer til å få en flat mage. Men jeg er veldig nysgjerrig på hva noen kilo til ned vil gjøre, og er innstilt på å gi det et forsøk. Jeg er dog komfortabel med å bruke badedrakt om sommeren, kanskje fordi jeg aldri har hatt en "bikinikropp" og fordi alle jeg tilbringer sommeren med gjør det samme. Men jeg forstår godt den ambivalensen, og synes du beskriver det godt med både aldersangst og kjærlighetssorg. God bedring til de små, og god helg! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
mariatherese Skrevet 5. mai 2024 #87 Del Skrevet 5. mai 2024 Wow, jeg er imponert over fremgangen din jeg! Synes tempoet ser bra ut og at du har gjort det på en sunn måte. Du har jo gått ned 6 kg nå! Når andre også kommenterer det kan du banne på at det vises, selv om du kanskje ikke ser det i like stor grad. Kjenner meg igjen i følelsene om både aldersangst og tanker om hva graviditet og småbarnsliv har gjort med en selv. Det er faktisk litt kjipt å tenke på av og til. Håper du greier å gi deg selv en klapp på skuldra og om du fortsetter slik er du jo fort vekk ned minst et kg til før sommeren om det er der slaget står angående bikiniformen. Men jeg tør vedde på at du er en sånn mor jeg ser på på stranden og tenker «fader hu DER, hu har jo fått det til med barn og alt, kan ikke jeg være mer sånn» Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Amatariel Skrevet 6. mai 2024 #88 Del Skrevet 6. mai 2024 mariatherese skrev (På 5.5.2024 den 9.05): Wow, jeg er imponert over fremgangen din jeg! Synes tempoet ser bra ut og at du har gjort det på en sunn måte. Du har jo gått ned 6 kg nå! Ja enig i denne! Du har jo gått ned kjempemasse Noldi! Jeg er i alle fall veldig imponert. Det sies jo at det er større sjans å holde på vekten når man bruker litt tid på det, du får tenke på det når du selv føler det går sakte. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Wit Skrevet 7. mai 2024 #89 Del Skrevet 7. mai 2024 Oj, ser jeg har glemt å skrive her på lenge. Du må se på totalen @Noldi og den er ikke dårlig. Du har gjort dette riktig, og da blir det mer varig. Og det med bikini? Ja, det er ikke det mest behagelige plagget jeg går med, MEN jeg har allikevel valgt å bruke det. Så får heller andre mene hva de vil om min kropp. Nå er den full av løshud både på mage, lår og armer men det er jo bare beviset på kiloene jeg har gått ned. Så det får egentlig bare være sånn. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Noldi Skrevet 15. mai 2024 Forfatter #90 Del Skrevet 15. mai 2024 Tusen takk til dere alle sammen @Janeidet @Amatariel @Wit & @mariatherese🥰 utrolig fine svar fra dere alle, som virkelig hjalp meg med å innse at dette går jo faktisk bra☺️ Det går sakte, men det går. Og at jeg ikke er alene om å føle seg litt fortapt i aldersangst og kjærlighetssorg i et nytt liv med småbarn. Det er deilig å føle seg som én av flere🥰 Jeg har sluppet opp men også holdt meg på «sporet». Jeg er jo egentlig litt stolt også. Det føles ikke ut som at jeg må gjøre alt eller ingenting lenger, iallfall ikke alltid. Jeg kan spise en sunn middag og likevel ta meg en is til dessert uten å føle at alt er ødelagt. Jeg kan droppe en treningsøkt uten at dagen blir dårlig. Men jeg er ikke helt i mål enda, selvom jeg har kommet et godt stykke på vei. Sist fredag ble vekten 66.0. -0.2kg siden sist uke. Det er jo ganske stødig nedgang selvom det går sakte. Jeg får bare se meg fornøyd med det☺️ Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Amatariel Skrevet 15. mai 2024 #91 Del Skrevet 15. mai 2024 Ja akkurat den spiriten er flott Å finne en balanse mellom å leve og få/ha en vekt man ønsker er en kunst. Jeg tror man må gå dit med små skritt, for det er da alt føles levelig og bra Sier man nei til alt man har lyst på så blir hverdagen ganske trist. Det viktigste er - som du sier - at du holder deg i sporet. At man følger en rød tråd, og tenker over valg man gjør (det er når man begynner å drite i alt sånt at det blir skummelt). Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
123qwe Skrevet 15. mai 2024 #92 Del Skrevet 15. mai 2024 (endret) Du har gjort en kjempe jobb! Grattis! Tenk hvor langt du har kommet siden du startet :-). Jeg er der i starten nå. Jo lavere fett prosent du får, desto mindre fett kan du slanke bort per uke fremover. Det vil si at kroppen har et tak på hvor mye fett den klarer å kvitte seg med, uansett hvor lavt på kalorier du går (går du under den grensa så forbrenner man mer muskler og sånt). Derfor går man ofte ganske raskt ned i fettprosent i starten, også går det litt saktere etterhvert. Og når man vet det, så ser man at det du har gjort er spot-on! Og all den tiden du bruker nå på å slanke deg sakte så øver du også på de vanene du må ha på plass for å holde vekta etterpå. Og jeg leser at dere har hatt mye sykdom i huset. Altså, du må gi deg selv litt kred 😄 . Men jeg skjønner at du er utålmodig, jeg kjempe også med de samme tankene om kropp før og etter barn. Endret 15. mai 2024 av 123qwe Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Noldi Skrevet 17. mai 2024 Forfatter #93 Del Skrevet 17. mai 2024 123qwe skrev (På 15.5.2024 den 22.04): Du har gjort en kjempe jobb! Grattis! Tenk hvor langt du har kommet siden du startet :-). Jeg er der i starten nå. Jo lavere fett prosent du får, desto mindre fett kan du slanke bort per uke fremover. Det vil si at kroppen har et tak på hvor mye fett den klarer å kvitte seg med, uansett hvor lavt på kalorier du går (går du under den grensa så forbrenner man mer muskler og sånt). Derfor går man ofte ganske raskt ned i fettprosent i starten, også går det litt saktere etterhvert. Og når man vet det, så ser man at det du har gjort er spot-on! Og all den tiden du bruker nå på å slanke deg sakte så øver du også på de vanene du må ha på plass for å holde vekta etterpå. Og jeg leser at dere har hatt mye sykdom i huset. Altså, du må gi deg selv litt kred 😄 . Men jeg skjønner at du er utålmodig, jeg kjempe også med de samme tankene om kropp før og etter barn. Tusen takk for denne meldingen! Det siste du skrev er så riktig. Jeg gir meg selv alt for lite kred og er for streng med meg selv, det vet jeg jo egentlig. Gikk en periode til familieterapeut pga fødselsdepresjon, og dette var ca det eneste vi snakket om, at jeg var lite snill med meg selv. Egentlig føler jeg at jeg har blitt bedre på å være fornøyd med meg selv og innsatsen jeg gjør i livet generelt (alt fra jobb, småbarnsliv, husstell, trening etc), men i noen perioder går det helt skeis, spesielt sånn som sist uke. Så kommer plutselig mensen og jeg skjønner hvorfor jeg har vært så hormonell. Sånn som i dag😅 Og som du sier. Går man for lavt på kalorier spiser kroppen av muskler. Dette VET jeg jo, og akkurat av denne grunn ligger jeg ikke spesielt lavt på kalorier, fordi jeg ønsker å BYGGE muskler. Altså, bygge muskler og gå ned i vekt samtidig er vanskelig og tar tid, men likevel har jeg fått det til ganske bra. Klapp på skulderen til meg selv🥰 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Noldi Skrevet 17. mai 2024 Forfatter #94 Del Skrevet 17. mai 2024 17.mai! Hurra! Gratulerer med dagen alle sammen🥰 Jeg bestemte meg for å ikke veie meg i dag. Orket ikke vektpress på en av årets største spisedager. Gledet meg bare til å spise ute med familien og masse is og grilling på kvelden🥰 Det skal jeg nyte uten dårlig samvittighet! Håper alle får en strålende dag🎉 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
123qwe Skrevet 18. mai 2024 #95 Del Skrevet 18. mai 2024 18 hours ago, Noldi said: Tusen takk for denne meldingen! Det siste du skrev er så riktig. Jeg gir meg selv alt for lite kred og er for streng med meg selv, det vet jeg jo egentlig. Gikk en periode til familieterapeut pga fødselsdepresjon, og dette var ca det eneste vi snakket om, at jeg var lite snill med meg selv. Egentlig føler jeg at jeg har blitt bedre på å være fornøyd med meg selv og innsatsen jeg gjør i livet generelt (alt fra jobb, småbarnsliv, husstell, trening etc), men i noen perioder går det helt skeis, spesielt sånn som sist uke. Så kommer plutselig mensen og jeg skjønner hvorfor jeg har vært så hormonell. Sånn som i dag😅 Og som du sier. Går man for lavt på kalorier spiser kroppen av muskler. Dette VET jeg jo, og akkurat av denne grunn ligger jeg ikke spesielt lavt på kalorier, fordi jeg ønsker å BYGGE muskler. Altså, bygge muskler og gå ned i vekt samtidig er vanskelig og tar tid, men likevel har jeg fått det til ganske bra. Klapp på skulderen til meg selv🥰 Kjenner meg igjen det med å sette for høye krav til meg selv. Det ødelegger jo en del livsglede og skaper stress. Men første steg er jo å se at man faktisk driver med det. Har selv ikke klart å gjøre så mye med det enda, burde kanskje være litt proaktiv. Word, det men mensen. Jeg fikk også min for noen dager siden og det føltes ut som at noen tok på meg vektvest og ga meg en stor pose med vanskelig tanker, vær så god! 😬😆 Håper du hadde en fin 17. mai feiring og god pinsehelg! 🥳 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Noldi Skrevet 24. mai 2024 Forfatter #96 Del Skrevet 24. mai 2024 65,5kg🎉 hurraaa! Endelig under 66, og kun en halv kilo unna mitt opprinnelige mål! Altså HVA?! Akkurat nå vil jeg se på seierne mine hittil. Denne vektnedgangen er gjort på en grei måte. Ingen mat har vært nei-mat. Jeg har spist is på hverdager, dressing på taco (ja, jeg er en dressing istedenfor salsa person😅), seterrømme istedenfor lettrømme, mc Donald og takeaway, vin, sjokolade og potetgull, men jeg har også spist cottage cheese med bær, egg på kornmoknekkerbrød, grønnsaker til mange flere måltider enn tidligere, drukket mere vann enn tidligere og hold et relativt stabilt variert sunt kosthold. Jeg har trent styrke, jogget, gått fjellturer, vært på svømming med barna, men også sovet på sofaen når minstemann sover om dagen. Jeg har funnet en bedre balanse, og DET er en seier i seg selv. Så var jeg innom en gammel «dagbok» jeg har skrevet i, i ny og ned, gjennom lang tid. Der visste jeg at jeg hadde skrevet opp cm-mål fra ganske rett før jeg ble gravid siste gangen. Jeg fikk sjokk! 6cm mindre over midjen enn rett før siste graviditet! 6cm😱 Med andre ord har jeg enten krympet klærne mine, siden jeg ikke synes jeg merker så stor endring, eller så var klærne mine sprekkeferdige når jeg brukte de før😅😳 det verste er at jeg tror det siste alternativet er det riktige. Husker jo godt at jeg fikk vondt i magen av å gå med jeans, fordi de var så trange rundt magen at jeg følte all blodsirkulasjon og tarmbevegelse ble kuttet helt. Så akkurat nå skal jeg nyte seierne etter jobben jeg har lagt inn🥰 ikke bare for å «bli tynn», men for å bli sunn. For meg selv og for familien min, og for framtiden🥰 God helg🌻 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Wit Skrevet 24. mai 2024 #97 Del Skrevet 24. mai 2024 Bra jobba @Noldi 👍 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Amatariel Skrevet 24. mai 2024 #98 Del Skrevet 24. mai 2024 Virkelig bra jobba ja Noldi! Alt du skriver der er virkelig en drøm til etterfølgelse. Høres veldig bra ut! Du har jobbet jevnt og trutt, og viser da at man klarer sine mål. På en sunn og god måte, og som all erfaring tilsier er en varig endring. Du kan virkelig være fornøyd med deg selv! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Triviella Skrevet 24. mai 2024 #99 Del Skrevet 24. mai 2024 Utrolig imponerende det du har fått til. Ikke minst med så mye sykdom!! Gleder meg til jeg har kommet like langt som deg! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Janeidet Skrevet 27. mai 2024 #100 Del Skrevet 27. mai 2024 Kjempebra jobbet! Og honør til deg for å faktisk stoppe opp og feire seierne underveis. Sunn og frisk er gjerne hovedmålet til mange av oss her inne, selv om vi bruker tallet på vekta som indikasjon på suksess. Jeg synes det høres ut som du har funnet en god balanse med en livsstil du kan leve med lenge! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå