Gå til innhold

Mitt nye gamle meg


Noldi

Anbefalte innlegg

Noldi skrev (5 minutter siden):

En rask tur innom på veiedagen for å si at det ikke blir noe veiing denne uken. Jeg har gjennomgått en planlagt operasjon og er helt satt ut av spill, som forventet. Ingen trening eller veiing eller spesielt fokus på mat, annet enn å jobbe hardt for å faktisk få i meg noe😅 Føler meg noe bedre i dag, så håper jeg fungerer nogenlunde vanlig igjen til uken. Sykemeldt ut neste uke, så da har jeg litt tid til å stable meg på bena igjen☺️

Håper alle har hatt en fin uke og får en god helg! Gleder meg til å se hvordan det har gått med dere denne uken☺️

God helg og god bedring! Trening og fokus på vekt kommer tidsnok igjen 💐

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Åh da skjønner jeg at du har andre ting å tenke på nå ja! Masse god rekovalens til deg, og slapp masse av i sykemeldingen din :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

God helg og god bedring. Håper du raskt føler deg bedre. Ikke noe vits i å stresse med veiing. Vekta går ingen steder 😉 God helg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for omsorg alle sammen🥰 Jeg er tilbake i form nå, men ikke tilbake i trenings-form. Klarer dagligdagse gjøremål og hverdagsaktivitet helt fint, men det dunker godt i operasjonsstuen bare jeg går opp trappen😅 fortsatt 10 dager igjen før jeg skal fjerne sting, så frem til det må jeg bare se an formen dag for dag.

Jeg veide meg i dag, uoffisielt, 69,7kg. Herreguuuud jeg håper dette bare er vannvekt, for det ga meg en overraskende stor knekk på selvfølelsen. Akkurat nå føles ting litt nytteløst. Så mye arbeid for «ingenting» liksom? Rett opp i vekt igjen etter en uke som sengeliggende? Nei, nå er jeg skikkelig negativ rett og slett, så jeg må bare få luftet det.

Akkurat nå føler jeg kroppen bare er en slapp pose av smeltet fett som flyter ut overalt. I tillegg er jeg oppblåst til de grader. Føler det buler alle steder jeg ikke vil at det skal bule.

Jeg kan ikke trene enda, men jeg kan gjøre tiltak på matveien- igjen. Det har sklidd ut den siste uken. Sykdom, operasjon, morsdag, lange dager hjemme… ikke akkurat oppskriften på godt kosthold. Kanskje gode matvaner hjelper litt på psyken også🤞🏼

Håper dere har en bedre start på uken! Også håper jeg at uken min blir bedre etterhvert🥰

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Absolutt lov å lufte ut litt når man føler seg blæ 😩 Tror du kan være ganske sikker på at det er vannvekt her, og at årsaken er at du er i en unntakstilstand akkurat nå. Det vil raskt slippe når du er oppe og nikker igjen! :nikke: Ta små skritt, så er jeg sikker på at du vil føle deg mye mer vel etter noen små grep. Stor klem :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei nå! Nå må jeg skjerpe meg! Stinga skal ut på torsdag, og egentlig tenkte jeg å vente med trening til etter dette, men tror rett og slett jeg må prøve meg på en tur på treningssenteret i morgen. Kun for å løfte litt lette vekter og ting som jeg vet ikke går utover såret uansett. 
 

Jeg har sklidd helt ut! Skammer meg faktisk. Spiste 600-700 kalorier i form av sjokolade på kvelden i går. Har vel spist godis hvertfall annenhver dag de siste 10 dagene. Og jeg føler med så daff! Jeg skjønner ikke hvorfor jeg gir etter for godtesuget engang, jeg føler meg jo bare tung og sliten dagen etterpå. Nå er det til og med helt ekstremt tydelig på aktivitetsklokka mi, helt fascinerende å se egentlig. Etter gårsdagens munching av sjokolade våknet jeg i dag med en body battery på 31! Jeg pleier alltid å ha over 85, ofte 100 i body battery på starten av dagen når jeg spiser godt og trener. Jeg har det med andre ord svart på hvitt at jeg virkelig ikke har godt av 0 trening og dårlig kosthold..

Jeg har lagd meg en stoooor smoothie som jeg skal innta til lunsj, drukket en proteinshake og spist en (hjemmelaget) brødskive med ost og paprika. Skal få i meg litt godt med grønnsaker til middag, dra i svømmehallen med det ene barnet mitt og komme tilbake til periodisk faste i dag. Så er jeg snart tilbake på riktig spor.

To utblåsninger på rad fra meg her nå😅 snart blir det kanskje mer motiverende innhold fra denne kanalen også

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Klem til deg! :klem: Jeg vet hvordan en sånn morgen føles ja... men er ingen vits i å føle skam og skyld, da straffer man seg på en måte "dobbelt opp". Det er bare å gjøre akkurat som du gjør nå - gripe dagen bra. Man er bare ett godt måltid unna balanse, og èn treningsøkt unna å å stråle. Det gjør så godt!

Nå fikk jeg skikkelig lyst på smoothie til lunsj jeg også, ble akutt lei det jeg pleier å ha. Så takk for inspirasjonen :D 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sånne perioder kommer bare, og da er det bare å tenke at dette ligger bak meg nå :klem3: Tror det er ganske menneskelig å finne på unnskyldninger for når vi sklir litt ut. Samtidig så lærer ihvertfall jeg av sånne perioder. Ser at OK, dette var kanskje ikke veldig smart, hva kan jeg gjør annerledes neste gang? Prøve å finne ut hvorfor jeg f. eks. stapper i meg snacks og godteri. Hva følte jeg når jeg spiste det? Og hva følte jeg etterpå? Skam er det ingen vits i å føle på egentlig, for jeg vet jo at vekta straffer meg med tallene sine. Jeg vil heller føle litt på at "nå lærte jeg noe - dette skal jeg gjøre annerledes neste gang". For neste gang kommer, bare med en litt annerledes situasjon.

Så kos deg med smoothie og tren forsiktig i starten :klem3:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjenner meg veldig igjen i det med å skli ut i perioder. Min reise består også av kortere og lengre perioder der det sklir ut. Men noen av de gode vanene blir sittende "av seg selv" etter hvert er min erfaring. Selv blir jeg også voldsomt motivert av hvor raskt jeg ser endringer når jeg tar tak på nytt; vannvekten som slipper, energinivået som stiger og selvfølelsen som følger med å ta gode valg for meg selv. Nå gir du seg selv en ny god start, det er supert!

Jeg er enig med @Wit i at man tar med seg lærdom fra slik nedetid. Det gjør oss bedre rustet til neste gang livet lugger litt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for støtten, dere🥹 Er så godt å lufte frustrasjonen også få så positive kommentarer som hjelper meg ut av «jeg er en lost-case» følelsen😅🥰

Jeg fikk dratt på trening, og guuuriland som formen har fallert de siste ukene🫣 det var skikkelig tungt! Men jeg var forberedt på det, så jeg så på økten som en «innkjøringsøkt». Det blir nok minimum én innkjøringsøkt til før kroppen husker hvordan det var den fungerte igjen😅

Jeg har også fått kostholdet tilbake på riktig spor. Jeg kjører ikke et voldsomt stramt regime, rett og slett fordi det ikke er bærekraftig over tid, men jeg prøver å gjøre alt litt sunnere og bedre enn det var før. Litt (burde sikte meg inn på mye, men alt til sin tid😅) mer grønnsaker, litt mindre porsjoner, vann til tørstedrikk osv. I går ble det burger til middag, men hjemmelaget istedenfor takeaway, salat og pommes frites istedenfor bare pommes frites.

Vekten i dag viser 68,1kg. -0,2kg siden starten av februar. Med to+ uker uten rutiner kan jeg jo ikke annet enn å si meg strålende fornøyd med det! God helg, alle sammen🥰

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alltid tungt å komme i gang med trening etter litt fravær :klemmer: Det positive er at det tar seg raskt opp når man fortsetter med det! Og skjønner godt du er fornøyd med det resultatet! Virkelig imponerende med litt nedgang når du har hatt såpass tunge uker som du har vært igjennom. Da er det bare å fortsette herifra :nikke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Startvekt: 72kg
Januar: 69,7kg (-2,3kg)
Februar: 68,3kg (-1,4kg)
mars: 67,7kg (-0,6kg)
Totalt: -4,3kg

Livet med to små barn er ingen lek assa…🫣 Vi er rammet av forkjølelse og omgangssyke for hundrede gang. Det har derfor blitt en ny uke uten noen turer til treningssenteret. Jeg kunne ha lagt inn en innsats for å få trent på stuegulvet når barna har lagt seg, men jeg har virkelig ikke hatt noe ekstra energi å hente. Det har vært mer enn nok bare å få unna de vanlige oppgavene som å vaske klær eller tømme oppvaskmaskinen. Håper virkelig denne sykdomsperioden snart er over😶

Jeg er bittelitt skuffet over å kun ha gått ned 0,6kg i februar. Men det er jo ikke sjokkerende etter 2-3 uker med recovery etter operasjon og total utskeielse på matfronten. Prøver å se det store bildet, og ikke snakke ned egen innsats. 4,3kg ned er jo noe å være stolt over💪🏼

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vekten viste 67,7 i går. Helt stillestående med andre ord. Liiiiitt frustrerende, men sånn er det🤷‍♀️ Med flere barn i hus tar en sykdomsperiode laaaaang tid, og jeg fikk derfor bare inn én treningsøkt denne uken. Denne helgen er det bursdagsfeiring i tillegg, og neste uke er det planleggingsdag i bhg på min faste treningsdag, så usikkert om jeg får inn så mange økter neste uke også😶

Det begynner å gå opp for meg at jeg er 2,7 kg unna mitt opprinnelige mål (selvom jeg innerst inne har lyst til å krype nærmere 60-tallet enn 65-tallet), og det er egentlig ganske motiverende🤭

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Stillestående er ikke verst når man holder på med sykdomsperioder og livet generelt er travelt. Men skjønner at det er frustrerende da! Man vil så gjerne nå sine mål. Men ikke lenge igjen til du er der da :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stillestående er OK, for da har du ikke gått opp ihvertfall ;) Skjønner det er frustrerende når det ikke rikker seg, men bare vent, plutselig gjør det et hopp.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vekten viser 67,4kg denne uken. 0,3kg ned. Det går jo ned så får vel si meg fornøyd, men blæææææh! Føler det går sakte. Vekten plager meg egentlig ikke mest akkurat nå, men jeg føler meg så slapp i kroppen. Har lyst til å føle meg sterkere, men det tar lang tid å bygge muskler når man bare får inn en, kanskje , to styrkeøkter i uken. Jeg er jo mamma til to små barn, og skjønner rett og slett ikke hvordan jeg skal få inn flere økter. Livet føles litt tungt om dagen. Antar det er dårlig vær og mye sykdom som har skylden. Gleder meg til varmere og lysere dager, uten å måtte kle på meg selv og barna et lass med klær hver gang vi skal ut. Litt mindre stress i hverdagen hadde også vært godt, men det må jeg vel se langt etter😅 

God helg til alle!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Kjenner meg veldig igjen i det du skriver nå :klem3: Akkurat sånn har jeg det for tiden også.
Vi får bare fortsette slik vi gjør, så må bare både det ene og andre løsne etter hvert.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Amatariel skrev (20 timer siden):

Kjenner meg veldig igjen i det du skriver nå :klem3: Akkurat sånn har jeg det for tiden også.
Vi får bare fortsette slik vi gjør, så må bare både det ene og andre løsne etter hvert.

Det viktigste er jo bare å fortsette! Heldigvis går det litt opp og ned, og i dag kan jeg finne litt mental styrke og stolthet i at jeg ikke har gitt opp og gått tilbake til gamle dårlige rutiner😁

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uken har startet godt hittil. Fikk inn en økt på søndag, som var helt uplanlagt, så jeg teller den med i denne uken bare for å gi meg litt motivasjon🙈 Fått inn en økt i dag også💪🏼 Har vært ganske mye flinkere med grønnsaker de siste dagene, og det er nok der jeg har størst forbedringspotensial sånn generelt, så jeg håper jeg klarer å snu den dårlige vanen og få med variasjon av grønnsaker inn i kostholdet🤞🏼

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjempebra Noldi! :klem: Både treningsøkt og grønnsaker er gode valg du kan være fornøyd med!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...