Gå til innhold

Mitt nye gamle meg


Noldi

Anbefalte innlegg

Mitt råd er å finne nye grønnsaker som du syns smaker godt. Jeg blir ofte lei hvis jeg bare spiser det samme hele tiden. Har lært meg å teste ut nye ting, og få inn variasjon. Da går det lettere.

Ellers så er det jo bare sånn at den vekta ikke alltid går ned så raskt som vi vil :klem3:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Wit skrev (På 21.3.2024 den 10.16):

Mitt råd er å finne nye grønnsaker som du syns smaker godt. Jeg blir ofte lei hvis jeg bare spiser det samme hele tiden. Har lært meg å teste ut nye ting, og få inn variasjon. Da går det lettere.

Ellers så er det jo bare sånn at den vekta ikke alltid går ned så raskt som vi vil :klem3:

Egentlig synes jeg de fleste grønnsaker smaker godt, og kan spise ekstreme mengder spesielt hvis jeg får litt dip ved siden av😅😇 Tror det mest av alt er en uheldig vane jeg har lagt til meg over tid, at jeg dropper grønnsaker og heller spiser mer brød/middag. Sakte men sikkert skal jeg jobbe med å snu denne vanen også☺️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vekten i dag peker oppover🫣 67,7kg. Egentlig ikke sjokkerende, fordi jeg gikk på en litt uplanlagt smell ala McDonald’s i går kveld😅 Det var en laaang våkenatt og en like lang dag med slitne og grinete barn, dermed lite tid til meg selv og spising, som resulterte i et ekstremt behov for junkfood på kvelden. Men, det er lenge siden det har skjedd så det får vel gå greit. Ikke tror jeg at jeg egentlig har lagt på med 600gram av det heller, men det er vel mer vann i kroppen som følge av høyt karbo-inntak.

Egentlig gjør det meg ingenting. Jeg trenger et bittelite avbrekk fra «slankemat» kjenner jeg. Jeg har eggløsning nå og blir alltid helt ekstremt sulten da, så i dag har jeg planlagt å unne meg kosekveld med potetgull og vin, UTEN dårlig samvittighet🥰 Handler jo om balanse, eller hva?😇 Har likevel vært på trening og løftet tungt, og spiser sunt og variert gjennom dagen, så litt planlagt kos blir godt til kvelden.

god påske til alle sammen☺️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var helt sikkert litt salt den mækker'n-maten, så er nok veldig sannsynlig en vannvekt på fredag der ja. Men enig ja, det er viktig med såkalt soulfood. Man kan ikke spise powerfood alltid.

pske2.gif.3a87c4620b6fec610e8eb0633154b377.gif

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Amatariel skrev (9 timer siden):

Var helt sikkert litt salt den mækker'n-maten, så er nok veldig sannsynlig en vannvekt på fredag der ja. Men enig ja, det er viktig med såkalt soulfood. Man kan ikke spise powerfood alltid.

pske2.gif.3a87c4620b6fec610e8eb0633154b377.gif

 

Helt enig i det! Målet er jo å finne en balanse på sikt, ikke en konstant følelse av å «slanke seg»🙈

Har kost meg mer enn vanlig i helgen, med potetgull, vin, sjokolade og kake. Men jeg har også spist mine 5 om dagen, og andre «sunne» matvarer. Snek meg en tur på vekta i dag for å se hvordan det påvirket vekten, og var faktisk nede igjen på 67,4 kontra fredagens 67,7, så ikke så gæli det faktisk! 

I går prøvde jeg meg på en joggetur, og herregud så dårlig kondis og utholdenhet jeg har😅 trener jo nesten aldri kondis, kun styrke🫣 prøvde meg på 5km (på mølle med 2% stigning), men klarte ikke jogge kontinuerlig, så hele turen endte på 50minutter, absolutt rom for forbedring😂🫣 men, veldig god trening for en som ikke er vandt til det fra før av.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En ekstra veiing til ettersom vi blir borte et par dager og den vanlige veiedagen utgår: 66,4! Supert resultat med tanke på at jeg ikke har vært voldsomt streng med kostholdet. Har kost meg mer enn vanlig, men prøvd å fokusere på at det ikke må være alt eller ingenting. Har fortsatt trent og spist grønnsaker og fått i meg godt med næring for kroppen, også har kosen kommet i tillegg. Kan se ut som det fungerer godt for meg nå i påsken, så det er god erfaring å ta med videre. Likevel må jeg stramme litt inn på kosen igjen etter påske, men kanskje jeg kan begynne å unne meg det vanlige lørdagsgodtet igjen😄

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Så herlig med et positivt tall når du først tok en ekstraveiing :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da nærmer påsken seg slutten, og hverdagen kommer snikende. Litt deilig skal det også bli å komme inn i rutiner igjen. Godterier har virkelig flommet den siste uken🫣 Jeg har heldigvis klart å få inn gode matvarer samtidig, så noe har jeg iallfall lært underveis. Har til og med fått inn noen treningsøkter! Imponert over meg selv der faktisk😎

Planen er å kickstarte hverdagen med en ordentlig økt i morgen tidlig, og det er jeg helt sikkert ikke alene om😅 tipper senteret vil være fullt!

Siden det er ny måned, og jeg tok en veiing for å sjekke ståa etter påsken, oppdaterer jeg totalen nå. Litt skuffende resultat selvfølgelig, men sånn er det når man skeier totalt ut.

Startvekt: 72kg
Januar: 69,7kg (-2,3kg)
Februar: 68,3kg (-1,4kg)
Mars: 67,7kg (-0,6kg)
April: 67,3kg (-0,4kg)

Nå håper jeg virkelig på større nedgang fremover, så nå må jeg legge inn arbeidet!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette fikser du raskt @Noldi sånn at april totalt blir med bedre tall 😉

Nå er det snart vår og alt blir så mye enklere når det blir lysere og varmere ute 😎

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Wit skrev (2 timer siden):

Dette fikser du raskt @Noldi sånn at april totalt blir med bedre tall 😉

Nå er det snart vår og alt blir så mye enklere når det blir lysere og varmere ute 😎

Det håper jeg😄💪🏼 misforstå meg rett, jeg er ikke veldig skuffet over vekta, jeg visste jo godt hva jeg hadde spist de siste 10(🫣) dagene, så på en måte er jeg positivt overrasket over at det ikke var verre😄

Jeg går straks inn i 100% ulønnet perm med minstemann også, så da får vi masse tid til trening og tur, og sånn sett er årstiden perfekt!🥰

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi er flere som har hatt en overdose av sukker m.m i påsken 😶 Det viktigste nå blir å komme seg ut av det. Vi vet jo at vi har det så mye bedre uten! Og veldig imponert over at du har fått trent litt i påsken. Det har nok hjulpet mer enn du er klar over.

Månedsresultatet mitt har bare sunket og sunket det også, faktisk ble det i + for mars. Ikke greit! Så jeg er veldig klar for å brette opp ermene å legge inn en innsats her nå. Er sååå deilig med våren som banker på. Du må virkelig nyte permisjon, det er en tid av livet man ikke ofte får ♥️

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tid for å sjekke vekten igjen, heldigvis litt nedover denne gangen! 66,8kg ble resultatet i dag. -0,5kg siden mandag, altså større nedgang på 4 dager enn det ser ut som jeg hadde gjennom hele mars😅😂 Og det til tross for at jeg har fått mensen og er helt ekstremt oppblåst! Hadde tenkt meg på trening i dag, men vilja sier nei, og mensensmerter er ikke min beste venn etter to fødsler. Så det blir rydde-dag før jobbhelg. Kan fort skli litt ut når det er jobbhelg også, er liksom så veldig fort gjort å bestille noe ferdig mat og kjøpe med seg godis fordi man blir påvirket av alle andre på vakt, men jeg skal holde meg så godt jeg kan! Søtsuget er jo tilstede nå etter påsken, så får prøve å holde fokus🤞🏼

God helg😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Grattis med flott nedgang! Noen ganger trenger kroppen en måned eller så for å hente seg inn, stabilisere seg (kjeeedelig når man vil se tall nedover), men sånn er det bare. Nå er du i gang igjen :duskedame: Det er det viktigste. Om du fortsetter å ta gode valg løsner det nok helt sikkert. Det er i alle fall veldig lov å ha treningsfri når man har mensen og føler seg blæ nemlig.gif.b40f6e7e4518729ad6629fa7f5adb705.gif 

Gå deg noen enkle turer i helgen og kos deg med familien. Riktig god helg :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Så motiverende med så gode tall i dag! Det er lurt å lytte til kroppen, det er ikke alltid den treningen som er det klokeste valget. Håper du holder ut på vakt i helga. Jeg kjenner også ekstra på søtsug etter påsken, og kommer til å gi etter for det. Anser det som en seier hvis jeg klarer å vente til i morgen :) God helg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Fredagsvekten viste et godt tall: 66.0kg. -0.8kg sist uke. 

Jeg har vært ganske stresset hele helgen. Ikke av spesielle årsaker, men jeg blir så fort overveldet av denne løpende «to do»-lista jeg har i hodet, som jeg føler jeg ikke får helt kontroll over. Prøver egentlig å ikke la meg stresse av det, men noen ganger tar det litt overhånd. Det har denne helgen resultert i litt for mye stress-spising, og typisk da i form av godteri🫣 Men som jeg ser du har skrevet om i din dagbok, @Amatariel, så fikk jeg skikkelig igjen for godteri og stress i dag. Våknet med tidenes hodepine og vondt i ryggen… kroppen har ikke godt av verken godisen eller stresset med andre ord, så det er bare å ta med seg lærdommen videre. Igjen😅

Jeg drømmer egentlig om å være den mammaen som ikke er stresset. Som koser seg med litt rotete aktiviteter med barna. Som ikke må ha et perfekt hjem. Eller perfekt hage. Som kan kose seg med baking og hagearbeid sammen med barna, men jeg får det ikke helt til. Jeg øver meg støtt og stadig, men så plutselig er huset helt totalt kaos og da renner det litt over for meg. Så blir barna satt i en eller annen aktivitet med faren sin mens jeg løper rundt og rydder. Føler liksom ikke jeg får ro i hodet uten å ha det ryddig rundt meg. Men må det være strøkent da? Irriterer meg litt at jeg har det sånn. Kunne ønske jeg klarte å slappe litt mer av, men det gjør jeg dessverre ikke. Blir liksom ikke fornøyd med meg selv hvis ikke jeg gir 100% av meg selv på trening, med kosthold, med barna, i huset, i hagen, på jobb.

Nå ble det en liten utblåsning på det som ikke egentlig har noe med vekten å gjøre, men livet. Deilig å bare få luftet hodet, så kanskje dagen i morgen ikke inneholder like høye nivåer av stress eller følelse av påkrevet prestasjonsnivå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åh da har vi det ganske likt Noldi! Jeg er også sånn, eller var i alle fall veldig før. Mener og tror at jeg har moderert meg nå. Måtte nesten det. for med fire barn og et hus vi kjøpte på 250 kvm så var det null sjanse overhodet å holde alt så strøkent som jeg foretrekker det 🙄 Jeg ble bare en versjon av meg selv som jeg ikke likte. Så selv om jeg heller ikke slapper av før det er ryddig rundt meg, så har jeg klart å lære meg å leve etter en mellomting: På hverdager så må selve stua som jeg sitter i på kvelden må være ryddig. Og på fredag etter jobb har vi en fellesøkt hele familien der vi shiner over etasjen forøvrig som gang, kjøkken, bad osv. Ingen taco før det er gjort 😅 Og det fungerer greit... Det blir et minimum, men jeg får brukt tid på andre ting som gir meg glede og overskudd som familieaktiviteter, trening og egentid.

Gratulerer med et fantastisk vektresultat forrige uke da..!! Heeerlig :danse2:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Blitt litt slapp på å oppdatere på fredager nå, ser jeg😅 men! Det er en positiv side ved det. Vi prøver å være mer bevisste over hvor mye skjerm som brukes i hverdagen, spesielt rundt barna. Nå som det er finere vær er det enklere å ta barna med ut til alle døgnets tider, og dagene blir jo da litt mer hektiske, men også mye mer innholdsrike🥰 prøver spesielt å begrense tiden hvor mamma og pappa er opptatt av egen telefon og ikke av barna og familien. Så da blir det jo sånn at på kveldstid må vi ta igjen alt vi ikke fikk gjort på dagtid. Nå sover barna, og vi unner oss både scrolling og film midt på dagen, så da kommer det en liten oppdatering😅

Humøret er stigende igjen! Heldigvis. Er så slitsomt med dårlig humør.

Vekta viste 65,9 på fredag, så usle 100gram ned siden uken før😅 ikke så mye å skryte av, men sånn er det. Denne helgen har det blitt inntatt både kake og vin, fredag og lørdag. Godt for sjela, kanskje ikke så godt for vekta. Det finner jeg ut av om et par dager🙈

God uke til dere alle

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Absolutt ikke det dummeste å begrense skjermtiden nei! Vi går absolutt inn i den tiden der det er godt å legge mobilen bort :nikke: Komme oss ut av hiet og være mer ute! 🫠

Kjedelig å se at det ikke går så fort på vekten som man ønsker, men ned er ned. Myyye kjedeligere med oppgang. Ha en superfin uke! :blomst:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En rask tur innom for å oppdatere vekten. Det har vært en dårlig uke. Begge barna har vært syke hele uken. Ikke sånn syk at de har ligget i sofaen mens jeg har kunnet holde huset i gang mens pappaen er på jobb, men sånn syk at begge gråter non-stop (også hele natten) og vil ha mamma 24/7. Jeg er helt utslitt, og gleder meg til de blir bedre😣 Matinntaket har derfor vært det enkleste jeg har fått tak i. Take-away, frossen pizza, potetgull og kakerester.

Vekten viser 66.4kg. +0,5kg. Dette er ikke tiden jeg har energi til å sette inn store tiltak, men jeg håper med tiden at jeg klarer å finne gode løsninger også når livet butter i mot, men det ble det ikke denne gangen. Fokuset er barna og å få sove så mye som mulig🤞🏼

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...