Gå til innhold

Mitt nye gamle meg


Noldi

Anbefalte innlegg

I dag må jeg innom her kun for å skryte av meg selv🎉 For en bitteliten greie egentlig, men stolt er jeg uansett!

Vi har veeeeeeldig trøblete søvn her hjemme om dagen, og hatt det en god stund nå. Derfor sover jeg ofte dupp sammen med barna på dagen, og det gjorde jeg i dag også. Når jeg våknet var jeg så ekstremt godtesugen at jeg ikke klarer å forklare det en gang. Smurte meg en brødskive med nugatti samtidig som jeg lagde lunsj til minstemann. Så tenkte jeg «nei vet du hva, dette ubehaget må du bare stå i! Du er garantert bare sulten, spis noe annet først, så kan du vurdere nugatti etterpå». Så tok jeg meg en gulrot, en smoothie og et par skiver ost (som er min favoritt-matvare ever. Nam!). Og hva skjedde så? Godtesuget forsvant! En bitteliten greie, men likevel en stor seier🎉

Det har blitt én treningsøkt hittil i uken, og jeg krysser fingrene for å få til to til☺️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hurra Noldi - så bra! :duskedame: Ikke bare en liten ting det, men ganske stort og vanskelig å ikke gi etter for suget på den måten. Sånn sukkercravings kommer nesten utenlukkende av sult ja, så veldig bra at du spiste noe, og fikk erfare at suget forsvant.

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så bra at du faktisk valgte å ikke spise den brødskiva med nugatti :yvonne:

Jeg opplever også ofte at jeg får lyst på noe jeg ikke bør spise, og så etter et knekkebrød eller litt grønnsaker så forsvinner "cravingen". Og den følelsen når du oppdager at dette suget faktisk blir borte uten at du gir etter er bare deilig 😊

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for gode ord @Amatariel og @Wit🥰 veldig deilig å føle på sånne små seiere innimellom🎉

Veiedag i dag viser bitteliten nedgang, litt kjedelig egentlig, men det får nå være🙈 69,5kg og ned 200g siden sist. Jeg fokuserer på styrketrening, så det er jo lov å håpe på muskelvekst samtidig som fettet blir borte, selvom jeg vet at det er en vanskelig kombo å oppnå.

Har fått til to styrkeøkter hittil, også satser jeg på å få til en til i løpet av helgen☺️💪🏼

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

👏 Det er kjempebra med nedgang! Og hvis du trener styrke så bygger du jo musker. De veier som kjent mer enn fett, så helt klart mulig at det er det som er årsaken. Og muskler forbrenner fett i fremtiden raskere, så på sikt er dette bare vinn-vinn :D Fortsett sånn!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det ble 3 økter med styrke forrige uke. Denne uken har det blitt 1 økt, og jeg er veldig usikker på om det blir flere. Det passer ikke helt inn i jobbuken min sammen med været som gjør det litt vanskelig å komme seg til treningssenteret. Jeg er også så matlei at jeg ikke har ord, noe som har resultert i for lite mat og næring, så jeg er rett og slett helt tom for energi. I går endte dagen med en smell på potetgull og sjokolade. Jeg lærte faktisk to ting av denne smellen. 1)en smell trenger ikke være en stor greie. Jeg spiste en rad sjokolade og en porsjon potetgull. Jeg kunne lett spist store mengder mer tidligere, men jeg prøvde å holde meg i tøylene. 2) den største lærdommen var likevel at jeg hadde følt meg mye bedre om jeg hadde spist en brødskive og tatt meg et glass melk istedenfor godisen. Jeg fikk hodepine og følte meg helt uggen i kroppen, sannsynligvis fordi jeg har spist lite godteri i det siste og fordi jeg hadde alt for lite inntak av næring de siste dagene. Så i dag har jeg lagd meg en stor smoothie med bær og frukt, Biola, cottage cheese, egg og valnøtter. Den ble såpass stor at den nok kunne regnes som to smoothies, men jeg var desperat etter å få inn så mye nyttig næring som mulig i dag😅😂 Smoothien ble lunsjen, også var det vanlige grove skiver med ost og skinke sammen med paprika og agurk til frokost. Etter en god og mettende middag senere i dag håper jeg at jeg er litt mer tilbake i vater rent energimessig😄

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

En smell er en smell - ikke noe mer enn det nei. Det viktige er hva vi gjør etterpå, og der virker du veldig reflektert :nikke:

Hvilket måltid er du mest matlei av? Anbefaler absolutt å surfe rundt på nettet/instagram for inspirasjon. Noen ganger trenger man bare noe ny input. Vet i alle fall veldig godt hvordan det er å være matlei.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Amatariel skrev (6 timer siden):

En smell er en smell - ikke noe mer enn det nei. Det viktige er hva vi gjør etterpå, og der virker du veldig reflektert :nikke:

Hvilket måltid er du mest matlei av? Anbefaler absolutt å surfe rundt på nettet/instagram for inspirasjon. Noen ganger trenger man bare noe ny input. Vet i alle fall veldig godt hvordan det er å være matlei.

Jeg er egentlig litt lei av alt av måltider😅 Jeg tror problemet ligger aller mest i alt som er rundt måltidet. Selve lagringen og oppryddingen. Også er jeg veldig fysen om dagen rett og slett. Har lyst på takeaway som jeg ikke trenger å lage, og som jeg bare kan kaste emballasjen til når jeg er ferdig😂 litt lat periode akkurat nå med andre ord😅

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjønner godt hva du mener! Jeg skulle med glede levd på bare sunne middager og måltider resten av mitt liv hvis det hadde vært noen som hadde lagd det til meg + ryddet opp etterpå 😅

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veiedag i dag! Vekten viser 69,1. det er jeg ganske fornøyd med😄

Oppdatering på godterisuget og latskapen: jeg fikk mensen i dag. Plutselig ga alt mening😅 det slutter ikke å fascinere meg hvor stor påvirkning hormoner har på humøret!

Måltidene har gått bedre de siste to dagene da, med litt viljestyrke og planlegging har det vært enklere å få i seg riktig og nok mat. Unnet meg en god porsjon taco i dag, etterfulgt av en liten neve smash. 

Nå blir det en rolig kveld foran sofaen og en helg fylt med aking og lek med barna, så er jeg klar for enda en ny uke🥰 god helg alle sammen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hurra for nedgangen :klem: Håper du får en kjempefin helg! (tross mensen ;) )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vekten viser i dag 69,0. Mehh, litt kjedelig. 100g ned fra forrige uke🤷‍♀️ Ikke helt uvanlig til å være meg, har lagt merke til at det stanser litt opp under og etter mensen, også går det litt bedre igjen rundt eggløsning, så vi får se da. Det går jo nedover selvom det går fryyyyyktelig sakte!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ah du også med en ikke helt fornøyd-uke! Jammen var vi mange i samme båt denne uka :klem3: Men neste uke da! Den skal bli bra! Riktig god helg til deg Noldi!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

I dag er det mandag, første dag i ny uke. Er det en dårlig start at jeg har lyst til å bare hoppe over de neste dagene frem til fredag?😅 Denne uken må jeg nok jobbe hardt, veldig hardt, for å holde meg på riktig vei! Kroppen skriker etter godteri og energitett mat. Føler egentlig den har gjort det i to uker allerede. Kanskje er det et tegn på at jeg bygger muskler og at kroppen derfor vil ha mer energi inn? Eller så er det bare en cravings jeg har akkurat nå. Ikke uvanlig for meg å ha perioder med spesielle cravings. Akkurat nå gjelder det brødmat og sjokolade😅 Har SÅ lyst på sjokolade! Frokost/lunsj i dag ble nystekt lyst brød med bacon, salat, majones og ost. Ikke akkurat den beste næringen, men fyfader så godt! Blæ! Må virkelig prøve å holde meg litt i skinnet nå altså. 
Periodisk faste hjelper meg litt med å holde meg på rett spor. Har jeg først bestemt meg for noe så er det enklere å holde seg til det. F.eks å ikke spise noe etter kl.18. Selvom jeg har helt ufattelig lyst på sjokolade nå, så er det enklere å ikke spise det, kun fordi spisevinduet er over.

Håper dagen i morgen byr på litt mindre godterisug😅 Tenker å starte dagen med en smoothie, det pleier å hjelpe meg med å velge riktig🤞🏼

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Januar er en drittmåned, det kan vi egentlig bare være enig i 😉

Jeg har også innimellom sånne veldige "cravings". Vanskelig å stå i mot, men føles enda bedre når jeg faktisk klarer det 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Wit skrev (På 30.1.2024 den 14.14):

Januar er en drittmåned, det kan vi egentlig bare være enig i 😉

Jeg har også innimellom sånne veldige "cravings". Vanskelig å stå i mot, men føles enda bedre når jeg faktisk klarer det 😊

Det er virkelig ikke tidenes måned nei! Også så mye drittvær som det har vært i tillegg, da blir veien kort til å gi etter for comfortfood og å legge seg under teppet😅 Gleder meg til våren kommer jeg nå🌞

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Startvekt: 72kg
Januar: 69,7kg (-2,3kg)
Februar: 68,3kg (-1,4kg)
Totalt: -3,7kg

Da var veiedagen her igjen. Et litt hyggeligere syn denne gangen enn forrige uke, og det trengte jeg nå for å holde motivasjonen oppe🙈 -0,7kg fra sist uke, veldig fornøyd med det! Jeg har fått inn én styrkeøkt og én løpeøkt denne uken, håpet å få til en styrkeøkt til i dag, men med barn som ble syke over natten så ser det ut som at dagens økt henger i en tynn tråd🫣 Vi får se hva helgen bringer.

Min store last i denne livsstilsendringen er Pepsi Max. Klarer ikke bli kvitt den uvanen! Det er jo sååååå godt, og når det er kalorifritt er det så veldig enkelt å finne opp unnskyldninger om hvorfor det er greit å bælme nedpå. Jeg tror derimot ikke det er bra for tarmfloraen, og jeg tror tarmfloraen er viktig for vekt og vektnedgang, så jeg har egentlig lyst til å trappe ganske heftig ned. Jeg bare føler ikke jeg klarer å gjøre alt på en gang. Men snart håper jeg å føle meg klar for å ta det store skrittet og kvitte meg med min største uvane🤞🏼

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pepsimax-avhengig her også :vinke:
Men nå har jeg klart å holde meg til å kun drikke det på fredager og lørdager. Det må være innafor, tenker jeg. Har vært så lett å ta en boks på ukekveldene også. Eller hvis vi spiser "kosemat" som lasagne, pizza e.l midt i uka da vil jeg automatisk ha pepsi max. Men sluttet nå! Så det føles bra, og det smaker jo såå mye bedre når jeg bare har disse to dagene også :nikke:

Og :klappe: for et flott vektresultat!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En rask tur innom på veiedagen for å si at det ikke blir noe veiing denne uken. Jeg har gjennomgått en planlagt operasjon og er helt satt ut av spill, som forventet. Ingen trening eller veiing eller spesielt fokus på mat, annet enn å jobbe hardt for å faktisk få i meg noe😅 Føler meg noe bedre i dag, så håper jeg fungerer nogenlunde vanlig igjen til uken. Sykemeldt ut neste uke, så da har jeg litt tid til å stable meg på bena igjen☺️

Håper alle har hatt en fin uke og får en god helg! Gleder meg til å se hvordan det har gått med dere denne uken☺️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...