Amatariel Skrevet 2. august #121 Del Skrevet 2. august Du har bare nedgang å vise til sammenlagt, til og med over sommeren! Det kan du være kjeeempefornøyd med! Tenk hvordan det hadde sett ut om du ikke hadde vært noe fokusert/bevisst..!? Åh ja, kan absolutt forstå hvordan du har det nå ift jobboppstart. Jeg var på akkurat samme sted i fjor... ferdig med permisjon med (helt garantert) siste barn. Helt klart en knekk man må over! Men så går det seg til og man blir fort vant til hverdagen Er jo godt å jobbe også! Husker hvor friiii jeg følte meg da jeg gikk i byen. Uten vogn, stelleveske osv. En følelse jeg hadde glemt. Så er det veldig koselig å komme hjem igjen til mini etterpå ❤️ Jeg var også veldig nervøs for hvordan livsstilsendring skulle få plass i en hektisk hverdag, men det var faktisk først da jeg klarte å ta tak. Jeg klarte det aldri mens jeg var i permisjon (skulle tro man hadde mer tid da). Men det ble først en ordning når rutiner med hverdag, jobb osv. var på plass. Lykke til til deg! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
123qwe Skrevet 5. august #122 Del Skrevet 5. august Kjenner meg igjen i disse tankene om å oppleve ting for siste gang. Det er noe vemodig med det. Noen ting er jeg glad for å slippe, mens andre blir et savn 🧡 Jeg føler det å begynne på arbeid igjen er litt sånn tveegget sverd, mer hektisk timeplan, men samtidig mer egentid i form av jobben. For å være helt ærlig så hadde jeg lett jobbet redusert hvis økonomien hadde tillat det 😬. Trur det er lurt å sette seg fleksible mål mtp vekta. Det er jo vanskelig å si hvor man treffer en sweet spot med kosthold og livsstil som tillater en avslappet forhold til vekta. Tiden vil vise, selv håper jeg å kunne bruke en litt større del av garderoben min før vekta stabiliserer seg 😅. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Noldi Skrevet 13. august Forfatter #123 Del Skrevet 13. august Blæh, litt blandede følelser om dagen som er litt vanskelige å navigere. Kroppen virker å ha stabilisert seg veldig på 65+/-kg. Vekten på fredag viste 64kg, mens den dagen etter viste 65.9kg. Helt tydelig at jeg må gjøre flere endringer for å komme lenger ned på vekten, men det er vanskelig rett og slett. Føler jeg sitter litt fast. Jeg startet denne dagboken med å si at løs hud og strekkmerker ikke plager meg, men ettersom jeg har kommet lenger på treningen kjenner jeg det irriterer meg at det kamufleres av mye løs hud og strekkmerker. Er ikke helt sikker på hva som er løs hud og hva som er fett lenger, men jeg vet jo at jeg fortsatt har mye fett og ta av også. Enkelt og greit litt vanskelig å finne frem til veien videre akkurat nå. Gjør noe litt utenom det vanlige og legger ved klagebilder av magesituasjonen slik den er nå. Dette er absolutt det som plager meg mest om dagen, og jeg er usikker på hvordan jeg skal jobbe med saken videre. Hva tror dere? Er dette bare løs hud eller fett også? Og tror dere det vil bli bedre av trening + kosthold eller må jeg innstille meg på at magen alltid vil se slik ut? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
123qwe Skrevet 13. august #124 Del Skrevet 13. august (endret) Skjønner godt din frustrasjon! Hvis du begynner å bli lei, kanskje det da kunne lønne seg å ta en liten pause og spise det kroppen trenger nå og fortsette med trening? Det kan gi deg litt oppfyll i energi og en pause fra aktiv slanking. Kanskje du da kan bygge opp motivasjon til å gå løs på en ny runde med kaloriunderskudd senere? Jeg foreslår det selvfølgelig for det fungerer bra for min egen del 😅, har man en hammer så ser alt ut som spiker. Men det kan være en strategi. Det med løs hud trur jeg ikke går helt tilbake. Noe blir å trekke seg sammen over tid, gi det to år eller noe sånt. Min mage ser ikke så ulik ut når jeg står på alle fire og trekker magen inn. Min løsning er å ikke se på magen min når jeg står på alle fire 😆 og takk og lov for treningsbukser med høyt liv! Og jo mer fett som forsvinner, desto mer løs hud. Men det har de fleste i forskjellige grad som har flere barn bak seg. Jeg har sett post i sosialemedier fra funkygine og andre treningsprofiler om at de har akkurat det samme. Og det er nok derfor mange av de også digger bukser med høyt liv. Det går an å bruke retinol for kropp. Litt usikker på hvor stor effekt det har da disse er ikke legemidler men hudpleie. Har selv vurdert denne https://www.kicks.no/paulas-choice/hudpleie/kroppspleie/body-lotion/paulas-choice-skin-smoothing-retinol-body-treatment-120-ml?gad_source=1&gbraid=0AAAAADuwE3p8m-BFQeA4-dFfqsdFvsBIn&gclid=EAIaIQobChMIybzM5ZzxhwMV3VCRBR0SUCxhEAQYAyABEgKe5fD_BwE men ikke kommet så langt da dagen har allerede sååååå mange gjøremål. Hang in there, det tar tid å finne seg til rette i ny kropp og hverdag 🧡. Ut i fra bildene dine tipper jeg at du ser allerede helt smashing ut men at det er vanskelig å se det selv 😊. edit: fant en video der funkygine faktisk snakker og viser magen sin etter tre barn https://www.funkygine.com/2019/03/15/til-alle-med-komplekser-store-og-sma/ kanskje det hjelper å se at vi er flere i samme båt 🙂 Endret 13. august av 123qwe Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Amatariel Skrevet 14. august #125 Del Skrevet 14. august Tøff du er som deler bilder 👍 Enig med mye av det 123qwe skriver, spesielt det med at du ser smashing ut, men at det er vanskelig å se det selv. Hjelper kanskje ikke så mye, men jeg skulle gjort myyye for å se ut som deg 🤩 Men har all forståelse for at man er misfornøyd med egen kropp. Det er dine følelser og du som bor i kroppen, og har man problemområder så er det veldig plagsomt. Jeg har ikke så mange råd å komme med, da jeg ikke har kommet "dit" enda i prosessen. Men vet at en viss del kan trenes strammere, før det ikke går mer. Og da kan kanskje en prat med legen være lurt. Høre hva slags muligheter som finnes for mageplastikk? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Noldi Skrevet 18. august Forfatter #126 Del Skrevet 18. august 123qwe skrev (På 13.8.2024 den 8.32): Min løsning er å ikke se på magen min når jeg står på alle fire 😆 Hahaha joda, det er jo sant det du sier🙈 Står liksom ikke på alle fire med magen løs foran folk, så det er jo bare noe jeg legger merke til selv. Men så har jeg blitt bevisst på det over sommeren, fordi magen henger over bikinitrusa og huden henger ned/til siden hver gang jeg bøyer meg eller snur meg. Det har rett og slett tatt bort litt av stoltheten for at jeg har kommet så langt på vei, når jeg føler det uansett ikke syntes pga magen og løs hud. Eller, det syntes nok, men det føles bare ikke sånn ut😅 Som du sier med retinol, så har jeg også vært inne på tanken om å prøve dette i første omgang. Det kan jo iallfall ikke skade tenker jeg. Amatariel skrev (På 14.8.2024 den 10.22): Jeg har ikke så mange råd å komme med, da jeg ikke har kommet "dit" enda i prosessen. Men vet at en viss del kan trenes strammere, før det ikke går mer. Og da kan kanskje en prat med legen være lurt. Høre hva slags muligheter som finnes for mageplastikk? Tusen takk for komplimenter🥰 det hjelper jo litt på situasjonen🙈 Dette med mageplastikk tror jeg ikke jeg er kandidat for i det offentlige. Det regnes jo som kosmetisk med mindre det er til skade. F.eks. at huden henger så mye at det til stadig blir soppinfeksjoner etc. Men tanken har absolutt slått meg. Den har slått meg såpass hardt at jeg har startet en beskjeden fast sparing i mnd på fond, slik at jeg kanskje en gang i fremtiden har muligheten til å gå privat dersom lysten fortsatt skulle være der. Men sannheten er jo at jeg ikke føler jeg har «kommet i mål» med endringen heller. Jeg har fortsatt noe å lære både med kosthold og trening. I tillegg har jeg små barn og en mageplastikk på denne tiden hadde nok ikke latt seg gjennomføre rent praktisk med familie- og hverdagsliv. Men, kanskje en gang i fremtiden🙈 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Noldi Skrevet 18. august Forfatter #127 Del Skrevet 18. august Vekt: 64,9kg. Det holder seg iallfall rett rundt 65kg, akkurat som det har gjort hele sommeren😅 litt kjedelig, men det er ikke mye oppover om ikke annet. Får ta de seierne jeg kan. Men som sagt, det er tydelig at jeg må ta grep ett eller annet sted for å fortsette vektnedgangen. Lurer på om jeg må ta meg en uke eller to med telling av kalorier, for å se hvor mye jeg faktisk får i meg. Men blæhhh det er jo så mye jobb😅🙈 Vi får se hva det blir til, til uken. Jeg har en periode nå hvor alle i familien er matleie. Det er et ork å finne ut av hva vi skal spise til middag, og vi har vel spist så og si det samme hver uke siden ferien var over🥴 Så, jeg skriver det i stoooor skrift så jeg fanger oppmerksomheten deres😝 Har dere lyst til å dele deres go-to middager med meg?🥰 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
123qwe Skrevet 18. august #128 Del Skrevet 18. august Skjønner godt at du føler magen tar litt av glansen fra det du har oppnådd. For meg er kanskje ansiktet mitt i større grad en ting som jeg har litt vanskelig med å forsone meg med, at sykdom, prøving for barn, småbarnsårene og alder vises så godt som det gjør. Men prøver å gjøre det jeg kan for å ta vare på huden min og samtidig være takknemlig for at jeg kan «klage» over en aldrende ansikt. 14 hours ago, Noldi said: I tillegg har jeg små barn og en mageplastikk på denne tiden hadde nok ikke latt seg gjennomføre rent praktisk med familie- og hverdagsliv. Men, kanskje en gang i fremtiden🙈 Da har du litt tid til å la tanken modnes :-). Og skulle du velge mageplastikk vekk så har du spart opp penger som du kan bruke på noe annet. Jeg kan dele en wok oppskrift som jeg synes er skikkelig god. Har laget den også med kylling: CHINESE PORK STIR-FRY WITH PINEAPPLE What You Need 14 oz. (400g) pork tenderloin 1 tbsp. corn starch scant dry ½ cup (100g) white rice ⅔ cup (135ml) pineapple chucks, in juice (keep the juice) 1 red bell pepper, sliced ½ onion, sliced 2 garlic cloves ½ chili pepper 1-inch fresh ginger, grated 2 tbsp. neutral cooking oil 2 spring onions, chopped, to serve For the sauce: ⅓ cup (180ml) pineapple juice from can 5 tbsp. soy sauce 3 tbsp. rice vinegar What You Need To Do Wash the meat, pat dry, and cut them into the thinnest slices possible. Season with salt and pepper, and coat with corn starch. Cook the rice according to instructions. Drain the pineapple but keep some of the juices for the sauce. Cut the peppers into strips, and the spring onions julienned. Half the chili, remove the seeds, then finely chop. Peel and grate the ginger. Prepare the sauce by mixing all sauce ingredients in a bowl. In a wok or large pan, heat 1 tablespoon of oil, and stir fry all the vegetables (pepper, onion, garlic, chili, ginger) over high heat for about 3 minutes. Add the drained pineapple and fry together for another 2 minutes, then transfer everything onto a plate.Add a second spoon of oil to the pan and fry the tenderloin on high heat for about 3 minutes, stirring constantly.Put the vegetables back into the pan and mix, then add the sauce. Cook over high heat for about 2 minutes until the sauce thickens. Mix occasionally.Sprinkle with chopped spring onions and serve with rice. Serves: 4 Prep: 20 mins Cook: 10 mins Nutrition per serving:303 kcal 11g Fats 22g Carbs 28g Protein Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Amatariel Skrevet 20. august #129 Del Skrevet 20. august Noldi skrev (På 18.8.2024 den 8.11): Så, jeg skriver det i stoooor skrift så jeg fanger oppmerksomheten deres😝 Har dere lyst til å dele deres go-to middager med meg?🥰 Deler gjerne litt linker på mat vi spiser ofte her i heimen https://www.matprat.no/oppskrifter/familien/kremet-pasta-med-pulled-pork/ https://www.frukt.no/oppskrifter/brokkoli--og-pastagrateng/ https://meny.no/oppskrifter/Pasta/Tortellini-med-kylling-og-pesto/ https://meny.no/oppskrifter/Gronnsaker/Sotpotetstappe/ https://frutimian.no/2011/01/23/arvekyllingen-kylling-i-langpanne-med-ost-og-fløtesaus/ https://godtlevert.no/oppskrift/439/Kremet-pasta-med-laks-og-brokkoli https://www.tine.no/oppskrifter/middag-og-hovedretter/fisk-og-skalldyr/ovnsbakt-torsk https://www.matstart.no/oppskrifter/middag/kokos--og-sotpotetsuppe/ https://meny.no/oppskrifter/Kylling/Grove-wraps-med-kylling-og-mango/ Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Noldi Skrevet 8. oktober Forfatter #130 Del Skrevet 8. oktober Mistet litt motivasjonen til denne dagboken når det er null endringer. Vekta står stille på 64-65kg, kostholdet er likt og treningsmengden er også ganske lik. Tenker fortsatt at jeg burde ta grep et eller annet sted, men kaloritelling er virkelig ikke min greie. Ikke ønsker jeg at barna mine skal få med seg at mamma teller kalorier heller, så det kommer rett og slett ikke til å skje at jeg starter med det. Får nok bare se meg fornøyd med der kroppen har landet. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå