Gå til innhold

Erna Solberg gift med daytrader

keops

Anbefalte innlegg

ltfutt skrev (11 timer siden):

Virker jo ikke akkurat "fritt". 

Nei, vi ser jo at folk som ikke er medlemmer av partiet tror de skal bestemme det.

• Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

1 hour ago, Spissrotte said:

Nei, vi ser jo at folk som ikke er medlemmer av partiet tror de skal bestemme det.

Det er kategorisk en sekt lol

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Isambard skrev (16 timer siden):

Ja, det er det som kalles uaktsomhet.

Det er fortsatt stor forskjell i straffenivå på om en lege begår giftdrap med vilje eller lar være å sjekke etiketten. Du kan si at man skal sjekke og at han lot være å sjekke med vilje.

Begge deler tar liv og begge deler er straffbart. Det ene gir 21 års fengsel mens det andre gir en bot. Sånn bør det være.

Det finnes grader av alvorlighet.

Men om den legen gjentatte ganger hadde fått advarsler om å sjekke om dosen var riktig og hun med vilje unnlot å dobbeltsjekke før hun ga den til pasienten - da hadde hun garantert blitt dømt strengt. Enda strengere om hun i ettertid hadde trenert å gi ut journal og annen avgjørende informasjon, og om hun hadde holdt tilbake informasjon og gitt feil informasjon. Enda verre ville straffen ha blitt om legen i tillegg hadde valgt å få flere overleger og sykehusdirektør og andre til å bidra til å dekke over alt det som var gjort feil, forsøkt å endre journal m.m. Da hadde hun nok mistet retten til å være lege for all tid.

Det er det Solberg har gjort, hun ble advart helt fra før hun tiltrådte og de neste åtte årene. Og ikke bare det, hun unnlot å opprette det registeret Stortinget hadde pålagt henne å opprette innen utgangen av 2015 - det registeret som ville ha avslørt Finnes. Og da media begynte å avdekke sannheten, da kalte Finnes inn Elden og tidligere nestsjef i Økokrim som hhv. "kompis" og advokat, mens Finnes og Solberg rasket sammen hele Høyre-ledelsen og fikk dem til å endre informasjonen under dekke fra spinndoktorer om at de skulle gi korrekt informasjon - mens de valgte å heller gi ut opplysninger som var fulle av feil og hvor de målrettet hadde fjernet viktig informasjon. Og da det også ble oppdaget, så brukte Finnes og hans team enda lenger tid på å fremstille nye ukorrekte lister.

Ja, det finnes grader av alvorlighet - det Solberg har gjort er svært alvorlig! At Høyre ønsker seg en slik leder og ledelse viser at det er blitt et tvers gjennom råttent parti med leder/ledelse ingen kan stole på. En gjeng hyklere blottet for moral og samvittighet. Egoet og egen makt sitter i høysetet, mens de driter på demokratiet!

• Liker 5
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nostradamus skrev (1 time siden):

Kloke ord fra en klok mann, til ettertanke.

Fra videoen, Bjørneboe om politikk og makt:

"Mennesker som viser åpenbarere, klarere personlige maktbehov bør man i alle fall omgås med den aller største skepsis. Et av problemene ser man særskilt tydelig i rettslivet, men også i det politiske livet, at man setter inn en person i en stilling som faktisk gir stor makt. I det øyeblikket man har plassert det mennesket i den maktstilling så opphører all kritikk. Da har man gitt ham makt, han kan holde på i 4 år eller 12 år eller hvor enn lenge det skal være. Han er hevet over kritikk fordi han har makten.

Det naturlige og demokratiske vil jo være akkurat det motsatte, i den grad man gir et menneske makt, i den grad skal også vedkommende uavbrutt under mikroskopet. Makt bør ledsages av kronisk mistillit, for vi vet jo av erfaring at makt er en meget farlig ting."

Finner ingen andre i Norge i dag som viser mer åpenbare og klare personlige maktbehov enn hva Erna Solberg gjør:

image.thumb.png.585c2e7a54e5a20fe8bfb12290108818.png

https://www.dn.no/politikk/erna-solberg/hoyre/henrik-asheim/erna-solberg-blir-sittende-som-partileder/2-1-1553383

Selvtilfreds som få etter nok en gang å ha sneket seg unna det ansvaret hennes maktstilling krevde av henne.

• Liker 7
  • Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Høyre klart størst på ny VG-måling: − Velgerne vil ikke straffe Erna

https://www.vg.no/nyheter/innenriks/i/EQPO3A/hoeyre-klart-stoerst-paa-ny-vg-maaling-velgerne-vil-ikke-straffe-erna

Lojale Høyre-velgere

Jonas Stein, førsteamanuensis i statsvitenskap ved Universitetet i Tromsø (UiT), sier målingen viser «veldig interessante tall». 

– Dette bekrefter det vi allerede har sett: Høyre hadde kun en liten tilbakegang i starten av saken om Erna Solbergs manns aksjekjøp. Men her ser vi at de klarer seg relativt bra likevel, sier han, og viser til at de har en velgerlojalitet på 80 prosent.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde ikke sittende regjering vært så utrolig handlingslammet i krisetider tror jeg meningsmålingene hadde sett annerledes ut. Folk har tillit til Erna/Høyre fordi de «må» - det finnes ingen reelle regjeringsalternativer som ikke inneholder Høyre. Jeg kan knapt tenke meg noen regjering som ville håndtert tiden vi er inne i dårligere enn sittende regjering, det er så hårreisende tafatt at jeg aldri har sett maken. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

viren skrev (47 minutter siden):

Hadde ikke sittende regjering vært så utrolig handlingslammet i krisetider tror jeg meningsmålingene hadde sett annerledes ut. Folk har tillit til Erna/Høyre fordi de «må» - det finnes ingen reelle regjeringsalternativer som ikke inneholder Høyre. Jeg kan knapt tenke meg noen regjering som ville håndtert tiden vi er inne i dårligere enn sittende regjering, det er så hårreisende tafatt at jeg aldri har sett maken. 

Ja, for det ville hjulpet så mye på at Erna sto og sa at 'hvordan hadde du det før da' i disse dager. Det var grunner til at hun ikke ble valgt i 2021 og regjeringen overtok ganske så mange ting de måtte løse etter henne samtidig som krigen startet i Ukraina. Nei, sannsynligvis hadde Erna fortsatt å skyve seg unna alt som ikke innebærer å vise seg offentlig, mens Sindre var opptatt med å spekulere i aksjer. 

• Liker 5
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

viren skrev (2 timer siden):

Man skulle vært ekstremt inkompetent for å håndtert ting dårligere 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg husker da Jonas var utenriksminister og han ble kalt Super-Jonas fordi han var så populær. Rart hvordan han gikk fra en "alle likte" til en som ikke klarer å konkurrere mot Erna Solberg. 

Endret av SVK
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lawyam skrev (3 timer siden):

Det er heldigvis noen Høyre-folk som ser...

https://www.dn.no/innlegg/det-er-nok-na-erna-solberg/2-1-1556689

Godt å lese Høyre-politikere skrive dette! Og Martinsen er virkelig på ballen.

Endelig noen som tør. Håper at dette vekker andre som ikke har turt å si ifra, men som mener det samme. For de finnes garantert der ute. 

Hvis ikke flere i Høyre nå vekkes fra tausheten mot Erna, så kan Martinsen og Ås bli skadelidende for dette. For skremselkulturen og maktbasen i Høyre er så sentrert og vridd, som et allmektig overhode som hersker, så utfrysning av motstemmer er en enkel konsekvens. Det virker som om at enten er du med oss eller så er du mot oss, og det selv innad i Høyre. Det er ikke mye demokratisk over seg. 

Det er kanskje noe som har skremt meg mest ved Erna-sakene. Den udemokratiske, herskende maktsykheten som florerer i toppen av Høyre, landets største parti. Slik skal ikke være mulig å få til i et land som Norge.

• Liker 4
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

18 hours ago, Helgekarjol said:

Høyre klart størst på ny VG-måling: − Velgerne vil ikke straffe Erna

https://www.vg.no/nyheter/innenriks/i/EQPO3A/hoeyre-klart-stoerst-paa-ny-vg-maaling-velgerne-vil-ikke-straffe-erna

Lojale Høyre-velgere

Jonas Stein, førsteamanuensis i statsvitenskap ved Universitetet i Tromsø (UiT), sier målingen viser «veldig interessante tall». 

– Dette bekrefter det vi allerede har sett: Høyre hadde kun en liten tilbakegang i starten av saken om Erna Solbergs manns aksjekjøp. Men her ser vi at de klarer seg relativt bra likevel, sier han, og viser til at de har en velgerlojalitet på 80 prosent.

Gode bevis for at Høyre er en sekt

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

ltfutt skrev (På 15.11.2023 den 9.31):

Virker jo ikke akkurat "fritt". 

Korrekt. Det er ikke "fritt" men fritt.

Mange her vil ha "demokrati". Jeg vil ha demokrati.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Isambard skrev (1 time siden):

Korrekt. Det er ikke "fritt" men fritt.

Mange her vil ha "demokrati". Jeg vil ha demokrati.

Poenget er at det ikke er fritt. Her er det bare å vente og se hva Erna vil, og så unisont støtte hennes avgjørelse. 
Nei. Jeg kjenner ikke høyre fra innsiden heldigvis. -Men jeg er ikke aleine om å ha disse tankene.

Endret av ltfutt
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

I forrige uke handlet Sindre Finnes aksjer for 450 000 kroner - samme uke som Erna Solberg erklærte at hun fortsetter som Høyre-leder.

Nå skal han slutte å handle med aksjer...

... eller, det skal han jo ikke, han lover bare å slutte å handle med enkeltaksjer og finansielle instrumenter. Men bare så lenge Erna Solberg er rikspolitiker.

Handle aksjer skal Finnes tydeligvis fremdeles fortsette med.

Nå skal han visstnok selge alle slike enkeltaksjer.

Men det har vi jo hørt før, første gang i 2013...

Og vent litt... han skal ikke slutte NÅ... han lover å selge alle slike aksjer innen 31. desember 2024, ikke NÅ...

Han mener dette er viktig, for han vil bidra til å rydde opp...

Det har vi jo også hørt før - før begge gangene han skulle gi en "fullstendig og korrekt" liste over sine aksjehandler, men heller valgte å gi ufullstendige lister full av feil og med vesentlig informasjon bevisst fjernet...

Men han vil jo egentlig ikke slutte å handle enkeltaksjer, for han mener bestemt at siden Erna Solberg ikke er statsminister nå, så burde jo han egentlig kunne handle som han vil... men at han innser at det er viktigere at Erna Solberg får makt som statsminister i 2025...

13. november, da Solberg sa hun skulle fortsette som partileder fikk hun spørsmål om Finnes fremdeles handler aksjer. Joda, Erna Solberg mente han gjorde det, men hun trodde at det var ganske lite han gjorde det nå. Samme uke handler altså Sindre Finnes aksjer for 450 000 kroner.

Det er åpenbart at kommunikasjonen i det Finnes-Solbergske hjem ikke har blitt bedre siden 2013...

De aner jo ikke hva den andre gjør, og Solberg ender med å lyve gang på gang på gang for det norske folket, fordi hun ikke greier å ha oversikt over eget ekteskap en gang.

Slike kan vi virkelig ikke ha til å styre og representere Norge mer! Det oser maktarroganse og korrupsjon av alt som har kommet frem i saken de siste månedene.

https://www.dn.no/politikk/gjorde-storkjop-i-forrige-uke-na-lover-sindre-finnes-a-slutte-helt-med-aksjer/2-1-1557399

• Liker 8
  • Nyttig 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Finnes er vel det ultimate eksemplet på korrupsjon og nepotisme i et såkalt "demokrati". Han er nok likedan beskyttet basert på det faktum at Ap har Anniken, hvis mann er i samme situasjon.

Når Høyre er flankert av SINE nyttige idioter (FrP, KrF, Venstre og evt MDG) og Ap har kastrert Rødt og SV har vi jo egentlig bare en vits av et demokrati.

Finnes hører hjemme i fengsel, men å bedrive innsidehandel er jo ikke noe originalt for våre råtne ledere.

Men "orangeMan bad" så da er jo alt greit 😂😂😂🤣

• Liker 2
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Flere reagerer på det spillet Solberg og Finnes driver med:

https://www.vg.no/nyheter/meninger/i/pQa4r6/men-i-alle-dager-sindre

"Og Finnes? Solberg forsikret: Hun skal ha full kontroll på hva mannen driver med på si’.

Det har vært kjent at Finnes’ favoritthobby, børs og finans, ikke er et avsluttet kapittel. Han eier fortsatt aksjer. Men som Erna Solberg sa til TV 2: «Jeg tror det er ganske lite han driver med for øyeblikket.»

Spesielt raffinert virker ikke den interne kommunikasjonen i Solberg/Finnes-familien å være, heller ikke nå. For det å kjøpe to store aksjeposter til en verdi av årslønnen til en helsefagarbeider, kun dager etter konas smilende comeback som Høyre-dronning – er neppe med på å roe gemyttene."

• Liker 3
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...